Welkom Ik ben Hanne Vereecke, derdejaarsstudente lager onderwijs aan de KHBO.
Als keuzemodule koos ik voor muzische vorming. Binnen deze module moesten we onder andere een blog aanmaken, een voorstelling (musical) voorbereiden,...
Als je iets meer wil te weten komen, kijk dan even rond op mijn blog of laat iets na in mijn gastenboek.
Vele groetjes Hanne Vereecke
keuzemodule muzische vorming
19-03-2010
vrijdag 19 maart 2010
Vandaag werden alle opdrachten binnen de keuzemodule muzische vorming afgesloten. Er werden 4 pecha kucha's voorgesteld rond kunst en cultuur. Ook kwamen de kijkkasten aan de beurt. Alles werd bekeken en er werd geluisterd naar de uitleg door de 'kunstenaar'. De docenten en medestudenten gaven opmerkingen en feedback of stelden eventueel vragen. Als laatste moesten we ook onze voorstelling en het muzisch project dat daarbij aansloot, uit de doeken doen bij de andere groep en de docenten. Daarbij kwamen foto's kijken en onze trailer.
Als allerlaatste werd alles ingediend, zo ook onze zelfreflectie, die je hier kan vinden.
Het was een leuke keuzemodule, maar nu is het tijd om aan de slag te gaan voor mijn langste en laatste stage ooit.
Woensdag en donderdag waren 2 dagen dat ik de volledige tijd op school doorbracht. Ik werkte een beetje aan vanalles, waaronder ook aan mijn keuzemodule muzische vorming.
Het portfolio dat we moeten maken rond de bouwsteen 'ruimte' werd samengelegd. Ik maakte tussenbladen en zorgde dat alles op zijn plaats terecht kwam.
Ook zocht ik nog wat prenten op, voor onze pecha kucha. Ik sprak donderdag af met Brian en Ruth om dit eens allemaal samen te leggen en te overlopen.
Donderdag hielp ik ook nog met Emmie om alles te verzamelen om op onze cd te zetten. Ook de pecha kucha werd afgewerkt en er werd tekst bij geschreven.
Mijn kijkkast gaf ik ook nog z'n final touch. Ik zette er met witte verf en een spons dat ik versneed, witte wolken op.
Zo, ik denk dat ik klaar ben voor mijn keuzemodule en volledig voorbereid om morgen onze voorstellingen te geven.
Een nieuwe maar... onze laatste dag binnen de muzische stage.
We vlogen er terug in en maakten er nog een leuke dag van.
De leerlingen werden verdeeld in 4 groepen. Ze werkten de hele dag binnen 1 bepaald domein, binnen dezelfde groep. Ze kregen eerst enkele spelletjes aangeboden zodat ze konden opwarmen. Daarna was het aan de leerlingen zelf om volop te experimenteren, zodat ze tijdens het toonmoment iets van zichzelf konden naar voren brengen.
Er zaten hele mooie en leuke dingen tussen. Hier zijn er enkele dingen van te zien:
FLUOTHEATER (binnen drama)
MUZIEKSTUKJES MAKEN EN LIEDJES ZINGEN (binnen muziek)
EEN DANSJE MAKEN (binnen dans- en bewegingsexpressie)
Vandaag stonden we, uitgerust van het weekend, terug paraat aan de schoolpoort om 8 uur. We plaatsten het decor, trokken onze kostuums aan, lieten de muziek spelen en zo oefenden we nog voor een laatste keer onze voorstelling in.
Na de speeltijd moesten we dan onze voorstelling nog eens spelen voor de kinderen, maar nu voor het 4de, het 5de en het 6de leerjaar. We dachten eerst dat het een beetje kinderachtig ging zijn voor de oudere kinderen, maar eigenlijk was het geknipt voor hen.
Enkele sfeerbeelden:
's Middags gingen we dan aan de slag met de workshops. Net zoals de vorige keer kwamen de volgende domeinen aan bod: drama, dans, beeld en muziek. De kinderen mochten 4 keer doorschuiven zodat ze van alles eens konden proeven. Op het einde van de dag maakten ze hun keuze binnen de 4 domeinen zodat ze de volgende dag de hele tijd binnen dit domein konden werken tijdens het atelier.