Elke dag verschijnt er een citaat of een tekst waardoor je je beter voelt. Vandaag is dit:
"De grote rivieren hebben de kleine beekjes nodig."
Inhoud blog
  • Wachten
  • Terugtrekken
  • Beautiful - Christina Aguilera
  • Verhaal
  • Schemering
  • Lijden
  • Intakegesprek Rustenburg
  • Divergent
  • That Awkward Moment
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    hertenman
    www.bloggen.be/hertenm
    The struggle for life
    Jongeren en depressiviteit
    21-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Divergent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Deze film vertelt over het futuristische Californië waar de maatschappij wordt onderverdeeld in vijf facties: Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Eruditie, Vriendschap en Oprechtheid. Op zestienjarige leeftijd ondergaan alle tieners een test om te bepalen in welke factie zij thuishoren, maar wat doe je als de test bewijst dat je Afwijkend bent?

    Deze film bevat alles om een spetterend succes te worden: romantiek en liefde, actie en science-fiction. Je krijgt geen genoeg van het verhaal, het zuigt je mee en laat je meeleven met het hoofdpersonage Tris terwijl je aanschouwt hoe ze de moeilijkheden van het Afwijkend zijn, trotseert. Een fantastische cast vertolkt het relaas op meesterlijke wijze. (Shailene Woodly, Kate Winslet, Theo James, Ashley Judd)

    21-04-2014 om 07:42 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.That Awkward Moment
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Een van mijn favoriete bezigheden is naar de cinema gaan met een knisperende zak chips en een schuimende fles fanta en genieten... Dit heb ik ook geprobeerd te doen bij de film That Awkward Moment, maar jammer genoeg ben ik daar niet in geslaagd. De meesten van jullie zullen zeker en vast wel eens op dat kritieke punt in een relatie gestaan hebben als de andere vraagt waar de relatie naartoe gaat. Zit er toekomst in of zouden we er nu beter onmiddellijk mee ophouden = That Awkward Moment. De drie hoofdrolspelers sluiten een weddenschap af en beloven elk geen nieuwe relatie aan te vangen, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht...

    Het concept van de film is goed overdacht en er zitten heel wat komische passages in het verhaal, maar het was een allesbehalve memorabele film. Het is simpelweg een ordinaire romantische komedie, zoals er al duizenden zijn. Het was een langdradig verhaal en ik heb regelmatig gestaard naar het uurwerk van mijn gsm. Hopelijk heb ik over de volgende film die ik bespreek beter nieuws.

    Cast: Zac Efron, Miles Teller, Michael B. Jordan, Imogen Poots...

    21-04-2014 om 07:30 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Revolutionary Road
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    Ik heb mijn blog onder de categorie "Gevoelens" ingedeeld en dat betekent dan ook dat het over andere dingen dan uitsluitend een depressie kan gaan. Een film waarin je geconfronteerd wordt met een overvloed aan emoties is het romantische drama Revolutionary Road.

    Het verhaal speelt zich af in de jaren '60 van de vorige eeuw en geeft een jong koppel weer dat hun leven leidt volgens een nauwkeurig uitgestippeld plan: trouwen, een mooie job, kinderen... Iedereen spreekt over hoe uniek "the young Wheelers" zijn, maar ze weten zelf dat ze net zijn zoals de rest. Ze leven een voorgekauwd bestaan, niets meer dan een kopie van de stereotiep van een jong, Amerikaans koppel. Op een bepaald moment besluiten ze te ontsnappen aan de hopeloze leegte van een dergelijk leven. Ze hebben er genoeg van om voortdurend te moeten voldoen aan de eisen die de maatschappij hen oplegt. Ze kiezen ervoor om naar Parijs te trekken, maar er rijzen twijfels over de haalbaarheid van hun plan als April opnieuw zwanger blijkt te zijn...

    20-04-2014 om 10:19 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Facts
    Hieronder vinden jullie enkele weetjes over geestelijke aandoeningen bij jongeren:
    • Volgens onderzoeken lijdt 3 tot 8 procent van jongeren tussen 12 en 18 jaar aan een depressie.
    • Jongens en meisjes uiten hun verdriet elk op een verschillende manier. Jongens worden agressiever en gebruiken ook van alcohol en drugs terwijl meisjes eerder teruggetrokken en opvallend stil zijn.
    • Een depressie is niet altijd herkenbaar als een depressie. Bij kinderen en jongeren worden er in eerste instantie andere moeilijkheden vastgesteld zoals gedrags- en leerproblemen. Bij oudere mensen constateert men vaak geheugenproblemen.
    • De meeste behandelingen bij een depressie bestaan uit een combinatie van medicatie en gesprekstherapie.
    • Praten is zeer belangrijk.
    • Bij het optreden van een depressie kan ook erfelijkheid een rol spelen.

    20-04-2014 om 07:36 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijn verdriet
    Volgende dinsdag, 22 april, vindt mijn intakegesprek plaats voor een opname in Rustenburg, een psychiatrisch ziekenhuis, waar ze mij hopelijk zullen bijstaan in het leren omgaan met mijn depressie. Het is heel lastig om voortdurend het gewicht van je onmeetbare verdriet te moeten torsen en ik lijk soms te verzwelgen in de eenzaamheid die dat oneindige gevoel onvermijdelijk met zich teweeg brengt. Mijn verdriet manifesteert zich op twee manieren en ik heb zelfs namen voor ze bedacht. de eerste soort triestigheid noem ik de kronkelende slang, de tweede: de troosteloze eenzaamheid, maar ze ontstaan allebei uit hetzelfde basisgevoel: verdriet. Dan voelt het alsof ik er een extra orgaan bij heb gekregen dat als enige functie heeft, verdriet af te stralen waardoor mijn geest vergiftigd wordt.

    Als die gewaarwording een lange tijd aanhoudt, zit ik vast in mijn troosteloze eenzaamheid. Dan voel ik me zo alleen in mijn verdriet. Meestal ween ik niet als ik die sensatie beleef. Elke keer opnieuw word ik overweldigd door de kracht van mijn extra orgaan. Soms denk ik dat het simpelweg te wreed is om door een menselijk wezen verdragen te worden en dat ik zal creperen van het leed, maar de dood komt mij nooit halen. Af en toe jammer ik om verlossing en het treft mij diep als ik besef dat niemand mij lijkt te horen. Vroeger zou ik tijdens zo'n zinsverbijstering misschien zelfmoord overwogen hebben, maar nu niet meer. Nu onderga ik de pijn gewoon en weet dat het op een bepaald moment wel terug beter zal worden. Toch haat ik het gevoel van onmacht, want ik heb er geen idee van hoe je je tegen dit leed kan verzetten. Hoe kan je voorkomen dat je volledig in de ban raakt van zo'n brandende emotie die elke leuke emotie lijkt te verschroeien? Op die momenten is het zeer moeilijk om optimistisch te blijven, want al het positieve dat ik ooit heb ervaren lijkt dan te verdwijnen uit mijn geheugen. Misschien hebben jullie wel advies over hoe ik mijn troosteloze eenzaamheid kan verslaan.

    De tweede soort verdriet heet dus de kronkelende slang en dat vind ik een zeer toepasselijke naam, aangezien ik dan het gevoel heb dat mijn borst verpletterd wordt door de krachtige omhelzing van een wurgslang. Alle spieren in mijn lichaam spannen zich op en soms moet ik een halfuur lang in dezelfde positie blijven zitten, omdat mijn verkrampte spieren weigeren te bewegen. Dan huil ik wel, zowel om de fysieke pijn als om de hevigheid van mijn emoties. Het is alsof de tranen letterlijk uit mijn ogen geperst worden en ze laten hun zilte sporen achter op mijn wangen. Door de verkramping kan ik meestal niet goed ademen en telkens als de greep van de slang om mijn borst even verslapt, moet ik naar lucht happen. Dit verdriet is het meest draaglijk, want door de overweldigende ervaring lijkt de tijd vooruit te snellen terwijl ik bij de troosteloze eenzaamheid vast lijk te zitten in de sloomheid van de uren. Zo'n onverwachte aanval van de slang kan van een kwartier tot ongeveer een uur duren en meestal plakken mijn kleren dan aan mijn huid van het zweet gecreëerd door de inspanning.

    20-04-2014 om 07:19 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-04-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Iedereen is gelijk voor de wet
    De nijverige student die het bijna begeeft onder het zware gewicht van zijn overladen boekentas, de pediater die voor de zoveelste keer tracht een stukje speelgoed uit het neusgat van een benauwde peuter te halen, een bibliofiel die volgens zijn dagelijkse routine twee uur doorbrengt in zijn favoriete bib, een bejaarde buurvrouw die tegenwoordig niets anders meer te doen heeft dan met haar verrekijkertje over de haag van de buren te gluren... Het kan iedereen overkomen. Er is niemand die beschermd wordt door een of ander mentaal pantser dat emotioneel leed op een afstand houdt.

    Plotseling, van het ene op het andere moment, verschijnt dat overduidelijke en bijna tastbare begrip in je hoofd: depressie. Er is niets wat je ooit zo zeker hebt geweten en voor even voel je je opgelucht, want eindelijk snap je waarom je al die maanden zo je best hebt moeten doen om de dagen te doorworstelen. Dat positieve gevoel van verademing wordt jammer genoeg algauw overstemd door een prangende vraag. "Wat nu?"

    Een depressie is een nogal vreemd fenomeen. Je kan niet zomaar zeggen, mijn ziekte is begonnen op die dag en dat is de einddatum. Misschien valt het het best uit te leggen aan de hand van een metafoor. Het verdriet sluipt in je leven net zoals bij een rotte appel. Bij aanvang is de appel nog niet helemaal verdorven, er is gewoon een klein stukje ontstaan dat je misschien beter niet meer zou opeten. Alleen blijft het niet bij dat plekje; elke dag neemt de omvang van het rotte deeltje toe en elke dag breidt het verdriet zich uit in je hart. Dat proces zet zich onvermijdelijk door tot er niets anders meer overblijft van dat vergane stuk fruit. Jouw hart is toch verzonken in zijn eigen verdriet. Het is onherstelbaar en het doet ongelooflijk veel pijn.

    Ik, als zeventienjarig meisje, zou op voorhand nooit geloofd  hebben dat er mensen zijn die dagdagelijks vechten tegen een leed dat zodanig emotioneel is dat het fysiek wordt. Die laatst zin is vermoedelijk behoorlijk moeilijk om te begrijpen als je het nooit zelf hebt meegemaakt. Stel je voor dat je zo verdrietig bent dat het lijkt alsof het verdriet het enige is wat op deze wereld bestaat. Alle positieve herinneringen worden uit je geheugen gewist, elk sprankeltje hoop wordt onverbiddelijk uitgeblazen. Het enige wat resteert, is een verzameling van negatieve krachten die vastbesloten is elke hoek van je geest te pijnigen. Nu, soms wordt het verdriet zo intens dat het niet afdoende lijkt alleen maar op mentaal niveau af t zien. Omwille van die reden begint ook je lichaam te reageren op die foltering. Hoe zo'n fysieke aanval in zijn werk gaat, is voor iedereen anders; sommige mensen krijgen een paniekaanval, bij anderen verkrampen alle spieren, bepaalde mensen beginnen te hyperventileren...

    19-04-2014 om 18:50 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit ben ik...
    Hallo iedereen!

    Ik ben Haley en ik ben depressief. Hopelijk vind je dit een openingszin die direct jullie aandacht vangt en jullie bijna dwingt verder te lezen, want dat is toch wat een openingszin hoort te doen. Er is wel een ding dat jullie moeten weten. Wat ik te vertellen heb, brengt geen spannende avonturen met zich teweeg, geen schatten die dringend gezocht moeten worden, geen monsters en magie. Dit relaas gaat over pijn, verdriet, angst en woede. Zo meteen reizen we naar de kern van mijn ziel en meer bepaald naar de duistere kanten waarvan we allemaal weten dat ze bestaan, maar ervoor terugdeinzen ze eens van naderbij te bekijken.


    Er hangt een verschrikkelijke taboe rond depressie, psychologie, psychiatrie, schizofrenie...; kortweg rond ongeveer elk woord dat eindig op -ie. Dat is een van de redenen waarom ik hierover schrijf. Het wordt hoog tijd dat die taboe voor eens en voor altijd weggewerkt wordt. Ik geloof dat dat kan. Er waren tijden waarin het verboden was om zelfs maar te fluisteren over homoseksualiteit. En kijk nu; in België kunnen homo's nu al trouwen en kindjes adopteren. Dat is een van de wonderen van de 21ste eeuw en ik geloof dat er ook een wonder zit aan te komen voor de woorden die eindigen op -ie. Misschien ben ik nog jong en dom, naïef en onrealistisch, maar geloof mij als ik zeg dat dat mirakel voor veel mensen een geschenk uit de hemel zou zijn.

    Een tekst schrijven is nooit een gemakkelijke opgave. Je moet zeker zijn dat je onderwerp zal aanslaan, je moet woorden afwegen, zinsconstructies aanpassen, voldoende synoniemen gebruiken... Er is zoveel om aan te denken, maar tegelijkertijd schenkt het mij zoveel plezier. Schrijven is een van mijn manieren om mijn gedachten op een rijtje te zetten. Soms heb ik het gevoel dat er een wespennest in mijn hoofd huist. De ene gedachte volgt de andere en de beelden flitsen voorbij mijn geestesoog. Mijn gedachten doen me pijn, maar tot nu toe heb ik nog altijd geen middel gevonden om de wespen het zwijgen op te leggen. Schrijven helpt wel; daardoor wordt het gezoem een tikkeltje zachter. Maar wat ik ook doe, het is nooit helemaal weg.

    Mijn brein heeft altijd wel de neiging gehad om te werken aan een snelheid van driehonderd kilometer per uur. Soms gaat het zo snel dat ik mijn eigen gedachten als het ware achterna loop. Vroeger was ik echt het schoolvoorbeeld van zo'n kleuter die elke zin begint met "waarom". Waarom broebelt water als het warm krijgt, mama? Waarom mogen mannen de hele dag voor de tv hangen en moeten vrouwen al het werk doen thuis, papa? Oké, die laatste vraag heb ik hoogstwaarschijnlijk nooit uitgesproken, maar het was wel hoe het er bij ons aan toeging. Ik denk dat ik dat toen als "normaal" beschouwde.

    Mijn hersenen vormen samen een grote sneltrein die door mijn bedenkingen, twijfels, complexen en herinneringen raast. Vijf jaar geleden vond ik dat helemaal niet zo erg. Zo was ik nu eenmaal. Ik stond er niet bij stil dat mijn hoofd ooit een last zou kunnen vormen. In tegendeel, mijn nieuwsgierigheid stond voor een groot deel gelijk aan leergierigheid. Dat is toch een positieve eigenschap? De nadelen ondervond ik pas op latere leeftijd, toen de vragen niet langer beantwoord konden worden door ja, nee of een simpele zin. Mijn gedachten werden op de een of andere manier donkerder zonder het zelf te beseffen. Ik weet dat dat vreemd in de oren moet klinken, maar je kan onbewust negatief denken over jezelf. Zonder er zelf maar bij stil te staan, kan het zijn dat je altijd de donkerste verklaring of optie kiest. Mensen zeggen dan dat je een zwartkijker bent. Het is gek als je dat hoort over jezelf. Hoe kun je nu op zo'n zwartgallige wijze in het leven staan als je er niet eens iets van merkt?

    Het woord gedachte heeft ontelbaar veel synoniemen: bedenking, opmerking, idee, twijfel, herinnering, vraag..., maar er is geen enkel woord dat echt de lading dekt. Gedachten hebben een oorsprong; dat kan een gebeurtenis zijn, je zelfbeeld, je geschiedenis etc. Met andere woorden, gedachten ontstaan door en uit jezelf. De bron voor je bedenkingen is je eigen persoonlijkheid. De vragen die je je tijdens het leven stelt, zijn dus volkomen uniek, want niemand heeft eenzelfde karakter. Dat is ook de reden waarom mensen eenzelfde gebeurtenis op verschillende manieren ervaren. Op een bepaalde manier is dat een geruststelling. Mensen oordelen over jou als je depressief bent. Ze begrijpen niet hoe sommige zaken je zo van streek kunnen maken. Ze vergeten wel dat iedereen iets heeft dat hun kan nekken. Iedereen heeft een zwakke plek, een achillespees die doorboordt kan worden door een ervaring, een verlies, door een negatief zelfbeeld... Iedereen kan kraken; zelfs degenen die altijd het zonnetje in huis zijn. De geruststelling ligt in het feit dat je niet de enige bent. Je bent geen zwakkeling. Er is niemand die sterker of zwakker is.

    Gedachten zijn lastig en zijn altijd veel te aanwezig. Er is geen handleiding waarin tot in detail uitgelegd staat hoe je je hoofd even een pauze kunt gunnen. En alsof Moeder Natuur ons wil pesten, is er natuurlijk ook geen aan- en uitknop. De truc is om tot rust te komen, zodat je brein in slow motion gaat werken. Helaas is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Laat ons zeggen dat het een leerproces is waar je door moet. Je gedachten op sluimerstand zetten is niet iets wat je van vandaag op morgen klaarspeelt.

    Een goed werkend hoofd is niet compleet negatief. Piekeren is slecht, denken is goed. Iedereen heeft wel een soort intelligentie. Iedereen heeft dromen, wensen en fantasieën en die dingen kunnen best wel positief zijn. In je dromen kun je even ontsnappen aan de dagelijkse sleur. Tijdens een saai les fysica kun je even wegvluchten in een of andere wilde fantasie met de man van je dromen. Fantaseren of dagdromen houden nare gedachten op afstand.

    Soms kunnen ze een echte redding zijn. Ze voorkomen namelijk dat je weggezogen wordt in je eigen verdriet. En toch schuilt er ook hier weer een addertje onder het gras (waarschijnlijk is dat mijn negatief kantje dat naar boven komt). Dagdromen mogen ook niet al te veel gecultiveerd worden. Af en toe kan het een ontsnapping aan de saaiheid van je leven betekenen, maar je dagen mogen niet enkel uit dromen bestaan. je mag je leven niet verdoen met dromen. Je mag niet vergeten te leven. Een groot nadeel aan dromen is dat je daar niet eeuwig kan vertoeven. Er komt altijd wel een moment dat je terug moet keren naar de realiteit en het contrast tussen die twee werelden is soms pijnlijk groot. Als je te veel gaat fantaseren, kan dat, in plaats van je redding, je ondergang betekenen.

    19-04-2014 om 16:24 geschreven door Haley  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/haley123

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    19-04-2014 om 15:42 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Rondvraag / Poll
    Is er iemand in uw omgeving die aan een geestelijke aandoening lijdt?
    Ja, ik.
    Ja, ik ken iemand die aan een geestelijke aandoening lijdt.
    Nee, ik ben hier nog nooit mee in contact gekomen.
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs