Daags na zijn eerste IC werktte Glenn samen met zijn ploeggenoten Sven, Scott, Jonas en Gianni de ploegentijdrit van de Beker van Belgie af te Borlo. Wegens de verschillende verlofplannen was er geen tijd geweest om dit deftig voor te bereiden en het was dan ook meer meedoen voor de ervaring hiervan dan voor de uitslag. Enkele uurtjes voor de start werd dan ook met de grootste verwondering gekeken naar de meer begoede wielerploegen die hier met Top materiaal en ganse wagen en camperparken aanwezig waren.
Met 5 op het startpodium dus en de 3de tijd zou tellen. Zo lang mogelijk samen ronddraaien was dan ook de boodschap en dit luktte wonderwel. Op enkele Km's voor het einde werd het tempo dan nog een beetje opgedreven en Glenn die voelt dat hij bijna op is zit zich nog eenmaal op kop om een extra lange beurt te doen alvorens zich op kant te zetten in de laatste Km.
Hierna is het lang wachtten op de uitslag waaruit blijkt dat onze 5 WT Waasland renners 24ste eindigen van de 30 met een snelheid van 41,5Km/h Avg en dit zonder enige specifieke voorbereiding. Knap gereden van deze jongens al is gebleken dat er nog heel wat werk aan de winkel is.
Na de prchtige resultaten van afgelopen weken kreeg Glenn eindelijk ook eens de kans van zijn ploeg om te proeven van het interclub gebeuren. Zo'n wedstrijden worden verreden in ploegselekties van 5 renners per ploeg en met 30 deelnemende ploegen om je al gauw op 150 renners en een heel deel ploegautos en volgers. Het parcours op zich steldde niet al te veel voor en het zou dan ook een ware vluchtkoers worden.
Glenn plaatste zich al vroeg in de startbox om zo niet verrast te worden door eventuele valpartijen door de regen in de 1ste grote ronde. Om 14u30 werd dan de start gegeven en dan was het luisteren voor de volgers naar de wedstrijdradio . Geen enkele maal hoorden we Glenn vermeldden en in dit geval wil dit dus zeggen "geen nieuws goed nieuws" . Na een kleine 40' meldde het peleton zich voor de eerste doortocht. Op dit moment haaldde ze een gemiddelde van 41Km/h en van weggeraken was dus ook geen sprake. Nog 5 plaatselijke ronden volgden en Glenn kon zich goed in de groep houden. Op 2 ronden van het einde doet Glenn er nog een schepje bovenop door zowaar mee in de kop van het peleton te verschijnen. Straf stukje fietsen om zo op te rukken naar de voorstte gelederen. Spijtig genoeg valt het op geen moment stil en weigert het peleton te scheuren en zo stevenen ze dus op de aangekondige massaspurt af. Nog 1 renner weet deze te ontvluchtten waardoor de rest vor plaats 2 spurt. Glenn weet dat dit niets voor hem is en laat zich dan ook wijselijk uitzakken om met een goed gevoel te eindigen in zijn eerste IC.
Moe maar tevreden keren we dan ook terug naar huis na een dag waarin Glenn getoond heeft dat hij ook dit werk aankan.
Kortte verslagen van Moorslede/Watervliet/Ootkerke-Damme
Op het vakantie adres aan zee geen internetverbinding dus in uitgesteld relais hier enkele kleine verslagen van de laatste 2 weekends.
Op 30/6 ging Glenn koersen in de Westhoek. Met 54 renners zetten ze aan in Moorslede - Slypskapelle en wie dacht dat het hier vlak was kwam bedrogen uit. Korte rondjes van 4Km met daarin iedere ronde een ferme streep bergop en een toch wel sterk deelnemersveld. Zoals gewoonlijk werd er snel gestart en het was dan ook weer een waar slagveld achteraan. Glenn houd zich goed vooraan maar wanneer een groep van een man of 6 ontsnapt moet hij passen. De 6 blijven voorop en de voorlaatste ronde ontsnappen nogmaals 2 renners. Een spurt voor de 9de plaats dus en hier word Glenn 2de. Een knappe 10de plaats dus en met gerust gemoed de zomermaanden in.
3 dagen later ging Glenn rijden in Watervliet. Slechts 29 renners hier en Glenn wil zich laten zien. In de 1ste ronde probeert hij zich te mengen in het premiegewin maar moet juist de duimen leggen. Glenn rijd steeds attent voorin maar verspeelt hier iets teveel zijn krachtten ( twas precies de Glenn van bij de aspiranten) Wanneer op het einde van de wedstrijd 2 renners het hazepad kiezen kan hij dan ook niet meer reageren en gaan ze de laatste ronde in met 25s achterstand. Iedereen kijkt dan al uit naar de spurt tussen de 2 maar de verbazing is groot wanneer de enige Z-afrikaan alleen over de meet bolt. Deze was kennelijk nog ontsnapt de laatste ronde en iedereen voorbij gereden naar de winst. Straf nummer van die kerel. Glenn beint dan de spurt voor de 4de plaats maar zet van veel te ver aan en word 14de.
Op zondag 8/7 rijd Glenn een voorlopig laatste maal in West-Vlaanderen. Deze keer is het te doen in het pittoreske Oostkerke-Damme. Veel wind en slechtte weersvoorspellingen zorgen er voor dat er slechts 33 renners opdagen. De race zelf word lamgelegd door de TE sterke wind waardoor het pak samenblijft en net zoals zo dikwijls afstormt op een massaspurt. Hierin heeft Glenn een beetje moeite om zich te positioneren maar word alsnog 11de.
Afgelopen weekend reed Glenn te Londerzeel. Spijtig genoeg waren de weergoden de renners niet echt gusntig gezind en het werd dan ook een echte regenrace.
57 renner verkozen het toch om de weergoden te tartten en startten om 15 uur om 9 rondjes af te leggen op een bochtig en nat parcour. Reeds bij ronde 1 konden we met onze eigen ogen zien wat dit kan geven bij deze nog niet zo ervaren renners. 6 renners reden een stukje voorop tot 1 van de 6 een slipper maakt en 2 andere renners meesleept. Nog 3 vluchters dus en zo vind het peleton het wel OK. In de 3de ronde zet dan Vlaams kampioen Bolle de achtervolging in en dit is natuurlijk het sein om het tempo de hoogte in te jagen. Glenn zit bij deze doortocht nog steeds perfekt en de verbazing is dan ook groot wanneer bij een volgende doortocht blijkt dat Glenn pas in een 3de groep zit. Totale verbrokkeling zou later blijken door 2 valpartijen waardoor Glenn moet achtervolgen. Spijtig genoeg denken de andere renners hier anders over en is uitrijden voldoende voor deze renners Glenn probeerd dan nog enkele malen alleen de kloof te dichtte maar hiervoor is de groep van 15 vooraan kwalitatief te sterk. Spurtten dan maar voor plaats 16 en hierin word Glenn 3de na het vele werk.
18de plaats dus en iedereen tevreden dat Glenn heelhuids aankomt. Hopelijk trekt Glenn deze prestatie door en volgt er de volgende weken een nu al verdiende top 10 plaats en clubselektie voor een of andere interclub.
Na een kortte rustperiode waarin Glenn eerst een 10 tal dagen volledige rust nam was het nu zaterdag terug tijd om eens te zien waar hij stond. De conditietest van woensdag lieten het bestte vermoeden maar een wedstrijd is natuurlijk nog steeds iets anders. Om terug op toeren te komen werd er een vlakke koers uitgekozen en dit in het Antwerpse waar de snelheid meestal toch net iets hoger ligt.
54 renners haalden hun rugnummer op en toch wel enkele kleppers aan de start van deze race. Na 1 ronde was de verbazing groot bij de toeschouwers want reeds 24 renners hadden de rol moeten lossen. Verder koersen dus met de 30 overgebleven renners en deze zaten ondertussen ook niet stil. Na enkele ronde ontsnapte er eerst 5 en daarna nogmaals 5 renners. 10 renners voorop dus en Glenn bleef zoals op voorhand afgesproken rustig meedrijven in het peleton. In het 2de deel van de wedstrijd schoof Glenn op richting kop van het peleton en zagen we hem doen waarvoor hij bij de aspis gekend was. Op kop van het peleton rijden en niet meer omzien. Bij het ingaan van de laaste ronde probeerde nog 2 renners het hazepad te kiezen en Glenn liet even begaan tot ze een 100m voor hadden. Hierna maakte Glenn de sprong en hup eindelijk mocht ook hij op stap. (bedankt voor de tip trouwens Albert Buyl) . Hierna was het voor Glenn nog een erezaak om eerst aan te komen van dit groepje. Vanop de kop zet Glenn de spurt in en wint deze met ruime voorsprong. Een knappe 11de plaats en een pak vertrouwen is binnen.
Met deze knalprestatie doet Glenn iedereen alweer dromen van een pracht zomerseizoen zoals vorig jaar. Heel de week word het dan ook uitkijken naar zijn volgende wedstrijd nu zondag in Londerzeel.