Inhoud blog
  • Epiloog
  • woensdag 23 juli 2008
  • Dinsdag 22 juli 2008
  • Maandag 21 juli 2008
  • zondag 20 juli 2008
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Per camper doorheen Oost Canada

    20-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaterdag 19 juli 2008
    Vandaag was het een rustdag. Het weer was té mooi om verder te trekken. Deze voormiddag heb ik via de receptie van onze camping de tickets besteld voor onze drie uur durende cruise met de Island Queen. Deze cruise zou vertrekken om 13 uur, zodat wij op ons gemak onze voormiddag konden doorbrengen met een wandeling in het bos palend aan de camping.
    Op de cruise was het zàlig vertoeven op het bovendek in de zon met prachtige uitzichten op de 30.000 eilanden van de St. Georges Bay. Ik heb ze niet zelf geteld maar het zijn inderdaad een heleboel eilanden.
    Op de boot hebben wij kennis gemaakt met Jurgen en Inge uit Leuven. Zij zijn met hun dochtertje van vijf en een half op tocht in Canada gedurende 6 weken!! En neen, ze staan niet in het onderwijs maar runnen een zaak die tijdens de zomer gesloten is. Zij doen incentives voor bedrijven.
    Na onze tocht langsheen en tussendoor de eilanden - het was inderdaad een wirwar van eilanden waar de grote cruiseboot tussen voer - zijn wij terug afgezakt naar onze KAO camping om nog verder te niksen aan het zwembad. Nu is het stilaan tijd voor onze aperitief en ons diner. Ook het kampvuur moet ik nog ontsteken, doch ik wacht tot het een beetje donkerder wordt.
    Morgen vroeg vertrekken wij naar Algonquin Park. We plannen een wandeltocht en een kanotocht. Volgens de inlichtingen die wij bekomen hebben bij de plaatselijke dienst van toerisme zal het geen enkel probleem zijn om een plaats te vinden voor de overnachting in het park.

    Groeten en tot later.

    20-07-2008 om 01:16 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag 18 juli 2008
    Doordat we Toronto by night bezocht hebben, is er een dag uitgespaard en kunnen wij vandaag reeds koers zetten richting Algonquin park. De rit van vandaag gaat in eerste instantie naar Parry Sound, gelegen aan de Georgian Bay. Aan de rit op zichzelf was weinig of niets te beleven. AnneLeen liet zich zelfs ontvallen dat er wegen zijn in de Ardennen die mooier zijn dan deze die wij vandaag hebben genomen.

    Na onze positieve ervaringen met de Provinciale parken, zouden wij opnieuw onze "tenten" opslaan in een Provinciaal park "Kill Bear", gelegen aan de baai met uitzicht op Parry Sound. Althans zo stond het in de boekjes... Toen wij daar toekwamen zijn wij rapper weggereden dan dat wij toegekomen zijn. Veel te veel volk op een kleine oppervlakte en campplaatjes waar zelfs je wagen haast niet kan staan. Dit allemaal tussen de bomen, waarbij er aan de receptie een meedeling hangt dat er 4 soorten slangen in het domein vertoeven en als je een slang ontdekt moet  je er blijven bij staan in afwachting dat je de precieze locatie aan een verantwoordelijke hebt meegedeeld. Dit is niet om de slang dood te doen, want het zijn beschermde dieren, maar om de statistieken bij te houden.

    Je kunt begrijpen dat wij het "niet zagen zitten" om daar te overnachten.

    We hebben dan een 30 km terug moeten rijden naar de KOA camping waar wij thans vertoeven. Een rustige, familiaal gerunde camping met zeer vriendelijke mensen. De dame aan de receptie herkende mij reeds toen ik amper de deur was binnengegaan. "You must be Mr. Noë" zei ze. Misschien had dat ook iets te maken dat ik 20 minuten eerder telefonisch had gereserveerd en haar gezegd had dat ik daar over 20 minuten zou zijn.

    's avonds hebben wij als voorgerecht bij ons kampvuur escargots gegeten als voorgerecht en verse vis als hoofdgerecht. Nog 4 dagen te gaan en onze vaatjes wijn van elk 4 liter zijn nog niet leeg.

    Voor de geinteresseerden onder jullie: overdag hebben wij temperaturen van tussen de 25° C en 30°C en 's nachts is het een beetje frisser.

    Morgen, zaterdag, plannen wij een cruise van 3 uur met de Island Queen Cruise, het grootste cruiseschip van Canada. Wanneer we zullen afzakken naar Algonquin park is nog niet beslist. Het zou beter zijn dit maandag te doen, want minder volk. We zien wel.

    Groeten van Geert en AnneLeen



    19-07-2008 om 15:50 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 17 juli - vervolg

     

    De kennismaking met de Niagara Falls was intens. Ik denk dat we de watervallen nu vanuit alle hoeken gezien hebben: van bovenaf aan het uitkijkpunt, van beneden op de Maid of the Mist, van opzij via het uitkijkplatform en van aan de achterkant via een tunnel dat gegraven is tot onder de watervallen. Het is wel zeer indrukwekkend in die tunnel: ondanks het gewapend beton voel je nog steeds de kracht van de donderende watervallen doorheen de berg.

     

    Tegen een uur of 2 in de namiddag hebben wij Niagara Falls achter ons gelaten en zijn wij richting Toronto gereden. Wij hebben een Provinciaal Park ontdekt op 50 km ten westen van Toronto, in Bronte Creek en zouden daar onze wagen parkeren voor de nacht. Rond 16.30 uur zijn wij daar gearriveerd. Een zeer mooi park en zeker het aanraden waard. Na onze incheck zijn wij naar het station in Bronte gereden en zouden van daaruit nog de trein nemen naar Toronto. Kwestie van geen parkeerproblemen te hebben. Met de trein van 18.01 uur (stipt!) arriveerden wij een halfuur later in het hartje van Toronto.

     

    Dat was nu echt een cultuurschok: bij het verlaten van het station word je direct geconfronteerd met de hoogste wolkenkrabbers van Canada, om en bij de 300 meter hoog… en ook nog een splinternieuw, alles blinkt nog. De gebouwen dateren van in 1990.

     

    Wij hebben een wandeling gemaakt langsheen alle wolkenkrabbers en zijn toen gearriveerd aan het (oude) stadhuis. Voor het stadhuis staat een monument ter nagedachtenis van de gesneuvelden van de eerste wereldoorlog in Passendale, Ieper, Zeebrugge….

     

    Het laatste deel van onze wandeling was het niet te missen bezoek aan de CN Tower! Men kan kiezen hoe hoog men wil gaan: tot aan het gedeelte met het restaurant en de glazen vloer op 340 meter of tot aan het uitkijkplatform om 445 m hoogte. Aangezien we slechts éénmaal in Toronto zijn hebben wij voor de hoogste stek gekozen. En we hebben het ons zeker niet beklaagd. Het zicht van op het platform is adembenemend! De meerprijs om daar te geraken is zijn geld méér dan waard. Het was ondertussen ook al avond en nacht geworden, zodat we deel uitmaakten van een lichtspel (de toren is mooi alternerend verlicht in verschillende kleuren) en rondom ons zagen wij ook tot kilometers ver de verlichting van de stad en de wijde omgeving.

     

     

    Om 22.43 uur namen wij de trein terug naar Bronte en om 00.00 uur waren wij op onze overnachtingsplaats.

    19-07-2008 om 15:33 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 15 juli

     

     

    Na onze overnachting op de KOA camping zijn we vroeg aangezet om een boottocht te maken tussen de duizend eilanden. We zijn ontscheept vanuit Cananogue om half elf voor een tocht van twee uur en half. Het weer was perfect: blauwe hemel, een flinke bries en prachtige vergezichten waren mogelijk.

    De boot voer ons doorheen de talrijke eilanden zowaar naar de territoriale wateren van de USA. Via de luidsprekers op de boot werd ons meegedeeld dat dit de langste onbeschermde grens was met de USA. Zolang we maar niet vàn de boot stapten natuurlijk.

     

    De tocht op de St. Laurence rivier zou je kunnen vergelijken met de eilanden van het Lago Maggiore, met dit verschil natuurlijk dat er véél méér eilanden waren en dat de temperatuur ook meer behaaglijk was dan in Italië.

     

    De tocht was zeer ontspannend en zeer mooi.

     

    Na onze boottocht hebben we onze reis verdergezet richting Toronto met een tussenstop in Kingston.

     

    Nu zijn we aanbeland in een Nationaal Park op een vijftigtal kilometer van Toronto, alwaar we de nacht zullen doorbrengen. Dit is pas écht kamperen: in het donker bos, met ons kampvuur aan de oevers van het Ontario meer. Dit meer is te vergelijken met de zee. Wel zijn er geen golven. En veel vogels. In de verte konden we bij valavond en het drinken van onze aperitief reeds de skyline van Toronto zien! Dit is natuur zoals deze bij ons in de verste verte niet te vinden is. Het waaw-gevoel is daar.

     

    Nu is het pikkedonker aan het worden en de geluiden in het bos zijn aan het verstommen. Alleen nu en dan horen wij de stoomfluit van de trein die in de verte passeert. Ik denk dat de tijd hier toch af en toe is blijven stilstaan.

     

    Morgen plannen wij om door te trekken naar de Niagara Falls.

     

     

     

    17-07-2008 om 15:13 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    15-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 14 juli 2008
    Vandaag bereiden we ons voor op een lange trek tot in Kingston, gelegen in het gebied met de duizend eilanden. Een tocht van een 500 tal km.

    De tocht verloopt vlot met een doortocht door Montreal op het middag-spitsuur.

    Rond 16 uur arriveren wij in ons doelgebied en verlaten wij de autosnelweg om de 1000Island Parkway op te draaien. Dit is meteen een verademing: de weg oogt inderdaad als een weg doorheen het park met rechts de rivier met de talrijke eilanden.

    We hebben ons vanavond geinstalleerd op de gelijknamige 1000 Island KOA camping in  Gananoque. Morgen is het een dag "rust" met een cruise op de St. Laurencerivier.

    Tijdens de lange ritten is het mij ook duidelijk geworden waarom een Amerikaan altijd spreekt over afstanden in de zin van : one hour driving of three hours driving, hetgeen voor ons Europeanen niets-zeggend is. Hier echter is de speed limit 100 km/uur. Iedereen rijdt derhalve 100 km per uur, zodat je inderdaad gemakkelijker kunt uitdrukken in tijd hoever het rijden is dan in kilometers. Trouwens, de boetes staan ook duidelijk geafficheerd bij te hoge snelheid. 140 km per uur = 750$ + 10 punten. (waarbij ik vermoed dat het geen compliment is als je veel punten hebt verdiend)

    Tot morgen.

    15-07-2008 om 05:18 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag 13 juli 2008


    Midden in de nacht werd ik wakker: een geruis op het dak van onze camper....  lichte druppels... Ik begon al te denken dat, moest het regenen, het niet evident zou zijn om te kunnen slapen in de camper. Plots werd het geruis het geluid van een heuse cavalerie die over het dak begon te chargeren...
    Inderdaad: een weersverandering. Hevige buien passeerden de rij. Ik begon mij al af te vragen hoelang het nog zou duren vooraleer de eerste bliksemschikt de lucht zou doorklieven en ons zou verschrikken met een heftige donderslag. Dit bleef echter uit. Het bleef alleen oude wijven regenen.

    's Anderendaags was nog niets veranderd: regen met als gevolg dat de camping begon leeg te lopen. Ik vroeg mijn gebuur of hij wist wat de voorspellingen waren. Hij zei dat er 20 tot 30 ml zou vallen en dat later op de dag er nog stormwinden te verwachten waren... Hijzelf begon ook op te ruimen om naar huis terug te keren.

    Voor ons was dat echter geen optie, zodat wij onze wandelschoenen hebben aangetrokken én onze regenkledij om de waterval van dichterbij te gaan bekijken.

    Daarna vertrokken we richting Tadoussac: walvissen spotten.

    Onderweg ging het van kwaad naar erger. De regen viel met bakken uit de hemel en de rijweg was een rivier. Zoveel regen hebben wij nog niet veel meegemaakt.

    De rit naar Tadoussac lag volgens onze wegenkaart naast de oever van de St.Laurencerivier. De rest moesten wij zelf erbij verzinnen. De rivier was door de slechte weersomstandigheden helemaal niet te zien...

    Tadoussac zelf bleek een zeer leuke plaats te zijn, kleinschalig toeristisch, toegespitst op de boottochten om de walvissen te gaan spotten. De vraag was echter: wat zouden wij doen? We gingen inspiratie opdoen bij de plaatselijke dienst van toerisme. Ik zei tegen AnneLeen: regen of geen regen, voor de walvissen is dit geen verschil, ze zijn sowieso nat en zullen omwille van de regen niet minder naar boven komen.
    Dus zouden we walvissen gaan spotten...

    Toen wij echter buiten kwamen stelde ik tot mijn ontsteltenis vast dat het niet alleen aan het regenen was doch dat bovendien er ook een dichte nevel aan het opzetten was. Dat was uiteraard wél een probleem: hoe konden wij walvissen gaan spotten in de mist...? Moesten het nu nog gorrilla's geweest zijn, men zou er een film van gemaakt hebben, maar walvissen????

    "We kunnen misschien de beren gaan bekijken" stelde AnneLeen voor. Om 10 km daar vandaar werden inderdaad safari uitstappen georganiseerd naar de avond toe. Wat zouden de beren echter doen in de regen en de mist? En de weersvooruitzichten voor de komende 48 uur zagen er niet al te goed uit.

    Na crisisoverleg besloten wij de walvissen te laten voor wat ze waren en ook de beren met rust te laten. We zouden op onze stappen terugkeren en richting Niagara falls rijden.

    Om 15.30 h hebben wij onze terugtocht aangevat, in de hoop op de terugweg misschien méér te zien van de St. Laurencerivier dan op de heenreis. Echter: de weersomstandigheden die wij op de terugweg hebben meegemaakt tarten alle verbeelding. Nee, geen regen, wél erwtensoep. Geen 20 meter zagen we voor onze ogen. Mist, mist en nog een mist. Steil bergop, steil bergaf, naar links, naar rechte, allemaal in de mist bij een temperatuur van 21°C in het halfduister rond 18 uur.

    Uiteindelijk zijn wij tegen 20 uur toch nog op een camping beland, veilig en wel en hebben wij ons daar geinstalleerd voor de nacht.

    15-07-2008 om 05:06 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdag stipt om 10.45 u kwam de man van Canadream ons ophalen in ons hotel voor een rit van 30 km naar het verhuurbedrijf.

    Daar aangekomen werden we te woord gestaan door een zeer vriendelijke dame die ons alle documenten ter ondertekening overhandigde. Zij drong er op aan dat we de documenten eerst volledig zouden gelezen hebben vooraleer ze te ondertekenen.  Hetgeen uiteraard evident is.

    Nog steeds wisten wij niet welke wagen wij zouden toegewezen krijgen.

    Dan kwam het moment sûpreme: onze camper is een uit de kluiten gewassen Ford F-350 heavy duty, 350 PK, acht cylinder diesel… 12350 km op de teller, bouwjaar 2008. Beige lederen zetels, full options. Moet er nog zand zijn?

    Breedte: 2,40 meter. Lengte 6,70 meter.

     

    Zelfs ik heb de optrede nodig om in de cabine te kunnen klimmen…  AnneLeen kan nog net in de zijspiegels kijken als zij naast het voertuig staat.

     

    De opbouwmodule met het woongedeelte is ook helemaal af! Ruimte zat. Overal bergruimte. Een “normale” inbouwfrigo met erboven een diepvriesvak. Een gerieflijke keuken met twee afwasbakken, fornuis met drie vuren op gas en een oven, ook op gas. Een douche/WC en helemaal achterin de module (boven het dak van de wagen) ons dubbelbed, met nog steeds een ruimte die mij zonder problemen toelaat rechtop in mijn bed te zitten zonder mijn hoofd te stoten tegen het plafond.

     

    Het was wel even wennen om dit gevaarte op gang te krijgen en in het Canadese verkeer te loodsen op spitsuur. Doch efkens de gaspedaal diep indrukken en alle paardenkracht komt in Aktie met diep geluid van onder de motorkap en in een mum van tijd raak ik op kruissnelheid (100 km / uur) en zakt de toerenteller naar amper een 1500 toeren. Intussen zijn er wel weer ettelijke liters diesel erdoor gejaagd. (Ik vermoed dat het voertuig gemiddeld zo’n 20 liter verbruikt)

     

    Na de nodige inkopen gedaan te hebben in de IGA, een supermarktketen die overal verspreid blijkt te zijn, hebben wij koers gezet richting Quebec. Tegen een uur of half zeven hebben wij plaats gezocht op camping Parc de la Péninsule (www.peninsule.com) om onze aperitief te drinken en ons voor te bereiden op onze eerste nacht in de camper.

     

    15-07-2008 om 00:00 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (3 Stemmen)
    11-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dag allen,

    Mijn RV ga ik straks afhalen. Nu zit ik nog in de lounge van ons hotel te wachten op Canadream die ons komt ophalen.
    Ik belde vanmorgen stipt op 8 uur naar Canadream om een afspraak te maken. Eerst moets ik enkele minuten wachten zodat de receptioniste kon nagaan hoe het met "mijn" wagen gesteld was. Daarna vroeg ze: "is het goed om 13 uur?"
    "No problem" antwoordde ik. Je moet weten dat ik mij beter verstaanbaar kan maken in het Engels dan in het Frans, en dat ligt veeleer aan het feit dat, als je frans praat, zij ook antwoorden in het frans en dat ik een heleboel minder...
    "Wait" vervolgde ze.... "11 AM, is dat ook ok?" ik bevestigde uiteraard, doch uiteindelijk zouden ze om 10 uur reeds afkomen. En inderdaad, stipt om 10 uur kreeg ik een telefoon dat het wellicht 10.45 uur zou zijn. Dus zitten we nu nog steeds te wachten op de afhaaldienst.

    AnneLeen is ondertussen ook hier aangekomen in het Travelodge Airport Hotel. Per taxi. Zij alleen in een taxi, raar om haar te zien toekomen. Straks toon ik het op foto.

    Mijn reis is zeer vlot verlopen. Weinig toeristen onderweg en in het vliegtuig was niet veel te beleven, behalve een zuigeling van een maand of 8 die aan de lijve heeft ondervonden hoe het voelt als een vliegtuig zou crashen. Die zuigeling zat bij zijn ouders, naast mij in het vliegtuig. Een boeing 747 400, op de eerste rij op het upperdek. Op een bepaald moment kregen de ouders een bedje om aan de muur vast te haken, zodat hun zoon daarin zijn dutje kon doen. De vader was echter zodanig veel bezig met zijn kind dat het kind op een bepaald moment met bed en al op de grond donderde... De ouders hadden méér verschoten dan het kind.

    Voor de statistieken: temperatuur in Montréal is 26° C om 10.32 uur. Ziet er goed uit.

    11-07-2008 om 16:33 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2 days and counting
    Het is bijna zover: nog 2 dagen en ik ben ribbedebie.... Anne Leen is reeds eerder aangekomen in Montreal en laat weten dat ze het daar prima naar haar zin heeft. Ik leid daaruit af dat het mooi weer is, blauwe lucht en aangename zomertemperaturen.
    In elk geval beter dan hier.
    De voorbije dagen heb ik mij verdiept in de route die wij zouden kunnen volgen in Canada. Het traject dat ik aanvankelijk voor ogen had, moet ik laten schieten want te weinig tijd. Ik was van plan eerst westwaarts te trekken, richting Ottawa, Algonquinpark, Niagara Falls, Toronto en terug via Kingston naar Montreal om daarna richting Quebec te trekken. Als ik dit schema zou aanhouden zijn de 13 dagen reeds voorbij op het ogenblik dat ik pas in Montreal arriveer.
    Aangezien ik enkele weken terug tussen pot en pint een rendez vous gemaakt heb met een koppel uit Quebec, ben ik het mijzelf verplicht om minstens Quebec te bezoeken. Dus heb ik mijn schema overhoop gegooid. Ik geef mijzelf 5 dagen om de streek ten oosten van Montreal te bezoeken: Quebec, de kust van Charlevoix tot in Tadoussac. Daarna draai ik linksaf naar Chicoutimi langsheen de Saguenay om dan over de Laurentiens en door het park Jacques Cartier terug te rijden richting Montreal.

    Ik plan dan een dag te verblijven in Montréal om daarna koers te zetten richting Niagara Falls en van daaruit in étappes terug te komen richting Montréal, via Toronto, Kingston, Rideau kanaal en Ottawa.

    We zien wel...


    08-07-2008 om 09:50 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    04-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proloog
    Eindelijk is het zover. De komende weken vertrekken wij naar Canada, Montreal om vandaar per camper een rondreis te maken door een voor ons tot voor kort zeer onbekend land.
    Wij vertrekken op 11 juli 2008 vanuit Montreal en zullen daar op 23 juli 2008 terug aankomen. In de tussenliggende dagen zullen wij naar schatting een 2.500 km afleggen en wellicht geconfronteerd worden met beren, wolven en walvissen.
    Via Travelhome hebben wij onze camper gereserveerd bij Canadream in Montreal. Om het avontuur nog wat groter te maken hebben wij gekozen voor het systeem ROF2 - Run Of Fleet 2 persons.
    Dit wil zeggen dat de verhuurder in Montreal zelf mag beslissen welk type voertuig hij met ons zal meegeven. Hij heeft daarbij keuze uit 3 verschillende modellen, telkenmale geschikt voor maximum 2 personen.



    Wij starten met de goede intentie om onze dagelijkse avonturen via deze blog te vereeuwigen. Of wij hierin zullen slagen of zullen volharden, zal alleen de toekomst uitwijzen.

    04-07-2008 om 18:03 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag 17 juli 2008

    Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt.  Het is gewoon zoals je het zélf wenst.  Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed.  Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.

    Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat.  Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard. 

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Geert en AnneLeen  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Gastenboek
  • geniet maar !!!
  • Hallo
  • Succes met jullie blog en veel plezier in Canada!

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs