DE PAUW E., PLEYSIER S., VAN LOOY, J., BOURGONJON J., RUTTEN, K., VANHOOVEN, S. & SOETAERT R., 2008.Ze krijgen er niet genoeg van! Jongeren en gamen, een overzichtstudie. Onderzoek in opdracht van het viWTA, Vlaams Parlement, Brussel, 2008, 202 p.
TUZUN, H.; YILMAZ-SOYLU, M.; KARAKUS, T.; INAL, Y.; KIZILKAYA, G., 2009. The effects of computer games on primary school students' achievement and motivation in geography learning. [electronic version] Computers and education, volume 52, blz 68-77. (http://elin.ugent.be/elin?func=record&resid=9a295d2765d7d4731913c9d80cb78509&query=computer%20games%20AND%20education&start=2&sessionId=89AA30583C553E73A34B86418039EF4C&orgFunc=simpleSearch&ftxtOnly=1&sdi)
viWTA Dossier nr. 14, Game on. We krijgen er niet genoeg van. Brussel, viWTA, 2008, 31 p.
WAAG SOCIETY, 2006. Het effect van mobiel onderwijs met multimedia. Een onderzoek naar de leereffecten van het mobiele stadspel Frequentie 1550. (www.waag.org/download/32736)
BOURGONJON J., RUTTEN K., VANHOOREN S. & SOETAERT R., (2006). Games als & in educatie. p.117-158