Ik ben De Wilde Fred
Ik ben een man en woon in Vrasene (Belgie) en mijn beroep is Sinds 1 mei 2012 ben ik op pensioen..
Ik ben geboren op 27/04/1952 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wielertoerist / Muziek.
Beoordeel dit blog
Zoeken in blog
Een interessant adres?
forum
Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum
Fred , de wielertoerist
22-08-2011
Drinken en stretchen tegen krampen.
Hoe ontstaan krampen in de spieren bij het fietsen en wat kan je er tegen doen Krampen ontstaan omdat er onvoldoende bloed naar de spieren vloeit tijdens de inspanning.Er ontstaan restproducten in de spieren , zoals melkzuur , die een samentrekking veroorzaken.Preventief kan je antiekramp middelen nemen.Die middelen vormen een buffer tegen het melkzuur , maar je moet ze wel voldoende op voorhand innemen.Als de kramp er is , is het te laat. Ook regelmatig drinken is zeer belangrijk.Uitdroging leidt tot algemene vermoeidheid. Kan een verkeerde positie op de fiets tot krampen leiden Een verkeerde positie geeft problemen aan de nek en rug.Krampen in de kuiten en bil , ontstaan vooral door verzuring.Als het dan toch zo ver is , dan is stretching vaak nog de enige uitweg. Even wat snelheid minderen , stretchen en op een klein verzet verder rijden , doet de kramp meestal verdwijnen.
Zoals gewoonlijk vertrok ik om rond 07u25 met mijn fiets naar het werk.Na amper 2,5 km , bij het bovenkomen op het viaduct van Vrasene , was er een haastige automobilist die op nauwelijks 1 meter voor mij nog gauw de oprit richting Antwerpen opreedt.Juist gevolgd door een andere chauffeur.Toen heb ik alles moeten dichtknijpen , zoniet was ik frontaal op deze auto gereden. Doordat ik zo bruusk in de remmen moest gaan , ben ik gewoon over kop gegaan.Gevolg : zwaar geraakte oogkast , een oog dat volledig dicht zit en verder kneuzingen aan nek , schouder en linkerduim.Gelukkig kom ik er van af zonder breuken.Regelmatig heb ik thuis reeds gezegd dat ik ooit wel eens aan of op dit viaduct wel eens iets zou tegen komen.Spijtig genoeg heb ik nu gelijk gekregen. Ik moet wel vermelden dat de chauffeur meteen toegaf dat hij mij niet gezien had , omdat hij zo kort achter die andere automobilist reed.Ook heeft deze mens mij zo goed als het kon , mij in zijn wagen laten plaats nemen totdat de ambulance er was.Rond de middag mocht ik het ziekenhuis wel al verlaten.
Dus aan alle fietsers die op het spitsuur over dit viaduct moeten : het is er oppassen en uitkijken geblazen.
21 juni 2009 : Eerste rit : 52,3 km's. Heb ik voorzien als een opwarmertje voor de ritten die nog zouden volgen. Over redelijk vlakke wegen ben ik naar , Blanes , Sta.Christina , Malgrat de Mar en zo terug naar Lloret gefietst.Wel zeer drukke wegen , kan men beter vermijden.
22 juni 2009 : Tweede rit : 55,7 km's. Lloret - Tossa de Mar - Ermita de Sant Grau - Lloret : Eens uit het drukke Lloret de Mar was het steeds op en af en dit tot aan camping Llevada.Van af dan gaat het naar beneden tot in Tossa.Eens door Tossa was het steeds klimmen geblazen met soms een kort stukje dalend.Op 10 km's van St.Feliu ben ik links af gegaan tot aan ket kerkje Ermita ( 5 km's flink klimwerk ) Daar teruggekeerd naar Lloret.
24 juni 2009 : Derde rit : 69 km's. Lloret de Mar - Sant Feliu - Lloret : Vertrokken met bewolkt weer.Na 20 km's kwam de zon er dan toch door.Groot gedeelte zelfde als in rit twee , maar daar waar ik afsloeg naar Ermita ben ik nu doorgefietst naar St.Feliu.En weeral veel klimwerk.
25 juni 2009 : Vierde rit : 41,4 km's. Lloret - Sils - Lloret : Herstelritje , voor zover men hier in deze streek van een herstelrit kan spreken.Maar de weg naar Sils via Vedrera is redelijk vlak , buiten de eerste 4 km's tot buiten Lloret.Deze zijn weer goed hellend en moest ik weer stevig op de trappers duwen.
26 juni 2009 : Vijfde rit : 75,4 km's. Lloret - Llagostera - Blanes - Lloret : Hier heb ik echt op mooie wegen gefietst De beklimming naar Llagostera was er één om echt van te genieten.In Llagostera kwam er een agent naast mij gereden en deed teken dat ik een helm op moest zetten , maar deze lag in het hotel ( te warm ).Gelukkig liet deze agent mij toch verder fietsen.
28 juni 2009 : Zesde rit : 80,3 km's. Lloret - Platja d'Aro - Lloret : Een zware rit , mede door de hitte.Ook moest ik buiten het vele klimwerk dat ik al achter de rug had , nog een zware helling over bij het buiten rijden van s'Agaro .Toen moest ik nog 40 km's terug.Op de terugweg ben ik mijn tank eens gaan bijvullen aan de bar van de camping,,Llevada". De laatste 10 km's moest ik bij het dalen zelfs nog goed bijtrappen , want er was net wat wind opgekomen en die blies fel in het nadeel.
29 juni 2009 : Zevende rit : 31,7 km's : Kort laatste ritje.Wat losrijden en meteen een mooie koersbroek en trui gaan kopen in Blanes.
Normaal zou ik nog meer km's gefietst hebben , maar ik kon mijn vrouw moeilijk alle dagen een paar uren alleen laten zitten in het hotel , het was tenslotte voor haar ook vakantie.
Voor de tiende keer deelgenomen aan de,,Fietsdodentocht".Om 07u25 ben ik met de fiets van bij mij thuis in Vrasene vertrokken naar de startplaats in Bornem.Daar aangekomen,(om08u15),stonden er reeds een massa w.t.aan te schuiven aan de inschrijvingstafels.Mijn eertse gedacht was,dat gaat hier een tijdje duren.Doch na amper 10 minuten aanschuiven kon ik reeds vertrekken. Bij het vertrek was het zeer druk,maar na de eerste controlepost en een paar stevige hellingen,werden de opstroppingen van fietsers heel wat minder en werd het echt aangenaam fietsen. Deze tocht was weer prachtig georganiseerd.Met seingevers aan de drukste kruispunten en een goede bevoorrading.Om 12u20 was ik terug in Bornem en ben dan via een ommetje langs St.Niklaas en St.Gillis zo terug naar huis gefietst,waar ik bij aankomst 163 km's had afgelegd.