Ik ben De Wilde Fred
Ik ben een man en woon in Vrasene (Belgie) en mijn beroep is Sinds 1 mei 2012 ben ik op pensioen..
Ik ben geboren op 27/04/1952 en ben nu dus 73 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Wielertoerist / Muziek.
Beoordeel dit blog
Zoeken in blog
Een interessant adres?
forum
Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum
Fred , de wielertoerist
18-08-2011
Wielermopje(begin van huiselijke ruzie)
:- Mijn madam zat naast mij in de zetel toen ik weer eens naar een wielerwedstrijd op tv zat te kijken. Plots vroeg zij : ,,Is er nu echt niks anders op die tv?" Ik antwoorde : ,,Ja , alleen maar stof "
Hoe ontstaan krampen in de spieren bij het fietsen en wat kan je er tegen doen Krampen ontstaan omdat er onvoldoende bloed naar de spieren vloeit tijdens de inspanning.Er ontstaan restproducten in de spieren , zoals melkzuur , die een samentrekking veroorzaken.Preventief kan je antiekramp middelen nemen.Die middelen vormen een buffer tegen het melkzuur , maar je moet ze wel voldoende op voorhand innemen.Als de kramp er is , is het te laat. Ook regelmatig drinken is zeer belangrijk.Uitdroging leidt tot algemene vermoeidheid. Kan een verkeerde positie op de fiets tot krampen leiden Een verkeerde positie geeft problemen aan de nek en rug.Krampen in de kuiten en bil , ontstaan vooral door verzuring.Als het dan toch zo ver is , dan is stretching vaak nog de enige uitweg. Even wat snelheid minderen , stretchen en op een klein verzet verder rijden , doet de kramp meestal verdwijnen.
Zoals gewoonlijk vertrok ik om rond 07u25 met mijn fiets naar het werk.Na amper 2,5 km , bij het bovenkomen op het viaduct van Vrasene , was er een haastige automobilist die op nauwelijks 1 meter voor mij nog gauw de oprit richting Antwerpen opreedt.Juist gevolgd door een andere chauffeur.Toen heb ik alles moeten dichtknijpen , zoniet was ik frontaal op deze auto gereden. Doordat ik zo bruusk in de remmen moest gaan , ben ik gewoon over kop gegaan.Gevolg : zwaar geraakte oogkast , een oog dat volledig dicht zit en verder kneuzingen aan nek , schouder en linkerduim.Gelukkig kom ik er van af zonder breuken.Regelmatig heb ik thuis reeds gezegd dat ik ooit wel eens aan of op dit viaduct wel eens iets zou tegen komen.Spijtig genoeg heb ik nu gelijk gekregen. Ik moet wel vermelden dat de chauffeur meteen toegaf dat hij mij niet gezien had , omdat hij zo kort achter die andere automobilist reed.Ook heeft deze mens mij zo goed als het kon , mij in zijn wagen laten plaats nemen totdat de ambulance er was.Rond de middag mocht ik het ziekenhuis wel al verlaten.
Dus aan alle fietsers die op het spitsuur over dit viaduct moeten : het is er oppassen en uitkijken geblazen.
21 juni 2009 : Eerste rit : 52,3 km's. Heb ik voorzien als een opwarmertje voor de ritten die nog zouden volgen. Over redelijk vlakke wegen ben ik naar , Blanes , Sta.Christina , Malgrat de Mar en zo terug naar Lloret gefietst.Wel zeer drukke wegen , kan men beter vermijden.
22 juni 2009 : Tweede rit : 55,7 km's. Lloret - Tossa de Mar - Ermita de Sant Grau - Lloret : Eens uit het drukke Lloret de Mar was het steeds op en af en dit tot aan camping Llevada.Van af dan gaat het naar beneden tot in Tossa.Eens door Tossa was het steeds klimmen geblazen met soms een kort stukje dalend.Op 10 km's van St.Feliu ben ik links af gegaan tot aan ket kerkje Ermita ( 5 km's flink klimwerk ) Daar teruggekeerd naar Lloret.
24 juni 2009 : Derde rit : 69 km's. Lloret de Mar - Sant Feliu - Lloret : Vertrokken met bewolkt weer.Na 20 km's kwam de zon er dan toch door.Groot gedeelte zelfde als in rit twee , maar daar waar ik afsloeg naar Ermita ben ik nu doorgefietst naar St.Feliu.En weeral veel klimwerk.
25 juni 2009 : Vierde rit : 41,4 km's. Lloret - Sils - Lloret : Herstelritje , voor zover men hier in deze streek van een herstelrit kan spreken.Maar de weg naar Sils via Vedrera is redelijk vlak , buiten de eerste 4 km's tot buiten Lloret.Deze zijn weer goed hellend en moest ik weer stevig op de trappers duwen.
28 juni 2009 : Zesde rit : 80,3 km's. Lloret - Platja d'Aro - Lloret : Een zware rit , mede door de hitte.Ook moest ik buiten het vele klimwerk dat ik al achter de rug had , nog een zware helling over bij het buiten rijden van s'Agaro .Toen moest ik nog 40 km's terug.Op de terugweg ben ik mijn tank eens gaan bijvullen aan de bar van de camping,,Llevada". De laatste 10 km's moest ik bij het dalen zelfs nog goed bijtrappen , want er was net wat wind opgekomen en die blies fel in het nadeel.
29 juni 2009 : Zevende rit : 31,7 km's : Kort laatste ritje.Wat losrijden en meteen een mooie koersbroek en trui gaan kopen in Blanes.
Normaal zou ik nog meer km's gefietst hebben , maar ik kon mijn vrouw moeilijk alle dagen een paar uren alleen laten zitten in het hotel , het was tenslotte voor haar ook vakantie.
Voor de tiende keer deelgenomen aan de,,Fietsdodentocht".Om 07u25 ben ik met de fiets van bij mij thuis in Vrasene vertrokken naar de startplaats in Bornem.Daar aangekomen,(om08u15),stonden er reeds een massa w.t.aan te schuiven aan de inschrijvingstafels.Mijn eertse gedacht was,dat gaat hier een tijdje duren.Doch na amper 10 minuten aanschuiven kon ik reeds vertrekken. Bij het vertrek was het zeer druk,maar na de eerste controlepost en een paar stevige hellingen,werden de opstroppingen van fietsers heel wat minder en werd het echt aangenaam fietsen. Deze tocht was weer prachtig georganiseerd.Met seingevers aan de drukste kruispunten en een goede bevoorrading.Om 12u20 was ik terug in Bornem en ben dan via een ommetje langs St.Niklaas en St.Gillis zo terug naar huis gefietst,waar ik bij aankomst 163 km's had afgelegd.
Voor de eerste keer heb ik de,,Avalon Bike Rock"gefietst , met start en aankomst in Buggenhout.Ik heb de 120 km's gereden. Mooie en goed georganiseerde,,Semi Klassieker"met een bevoorrading om U tegen te zeggen , ruime parkings en een goed afgepijlde omloop Alleen waren sommige wegen in slechte staat , waardoor er verscheidene w.t. lek reden , waaronder ikzelf ook Voor mij gingen de eerste 20 km's zeer moeizaam.Mijn benen gingen zeker niet vlot rond .Gelukkig kwam er toch snel verbetering , want op zo een toch redelijk zwaar parcour ( ook mede door de felle wind ),met vierkante benen benen blijven fietsen , zou zeker niet ideaal geweest zijn .
Oef .Na enkele dagen zonder fiets mag ik terug zachtjes aan beginnen fietsen.Tijdens mijn fietstocht van zondag 25/07/10,voelde ik dat het niet pluis was aan mijn zitvlak.En ja hoor,een kleine wonde maakte mij het fietsen voor de volgende dagen onmogelijk .Op aanraden van mijn sportarts moet ik minstens drie dagen , of tot volledige genezing , stoppen met fietsen , om erger te voorkomen. Na vier dagen heb ik terug een ritje van 66 km's kunnen fietsen en het ging redelijk goed. Maar voor lange ritten zal ik toch nog eventjes geduld moeten hebben.
Door het slechte weer heb ik dan maar op de rollen gereden. Het eerste uur heb ik verdeeld over drie blokken van 20 minuten met telkens 3 minuutjes rust er tussen. Gegevens na eerste blok van 20 minuten : Afstand 10,95 km's. Gemiddelde : 32,7 -----Hartslag tussen 133 en 139.
Gegevens na blok van 40 minuten : Afstand 22,86 km's. Gemiddelde : 34,2-----Hartslag tussen 144 en 149.
Gegevens na 1 uur ( 60 minut.) : Totale afstand en tevens gemiddelde na 1 uur : 35,8 km's-----Hartslag tussen 155 en 160.
Daarna heb ik rustig verder gefietst om tot een totaal van 50 km's te komen .
Voor mezelf ben ik zeer tevreden over het afgelopen fietsjaar 2010. Ik heb dit even in cijfers omgezet: Totaal aantal dagen gefietst : 351. Totaal gefietste km's 16.039 = een gemid. van 45,6km's per dag en een gemid. van 1336,5 per maand. Meest gereden km's : 2041 in juli Minst gereden km's : 755 in december. Totaal uren gefietst 585 = een gemid.van 27,4. Meest gereden uren : 70u51min.in juli Minst gereden uren : 25u22min.in februari. 1 x lek gereden ( met M.B.).
Eerste rit voor dit jaar van meer dan 100km's. Omdat ik dit jaar de grote,,Ronde van Vlaanderen"ga fietsen moet ik zo snel mogelijk veel en lange ritten proberen te fietsen.
Met goede moed vertrokken richting,,Pamel-Roosdaal"met als doel,,De Puttenberg"(in Pamel)en,,De Putberg"(in Asbeek)op te fietsen. Doch na amper 16 km's had ik reeds af te rekenen met twee lekke banden en dit nog wel gelijk tijdig Dit is gebeurd aan den,,Duivenhoek"in Elversele.Noodgedwongen ben ik dan terug naar huis gefietst om andere bandjes.Mijn geplande rit naar,,Pamel"heb ik dan uitgesteld , maar heb wel mijn voorop gestelde aantal km's gefietst.
Totale afstand 110km's : verreden tijd 04u14'02'' = gemid. 25.9
12 maart 2011: ,,Vrasene-Geraardsbergen-Vrasene"( 151km's).
Nadat ik deze afgelopen week niet zoveel km's heb kunnen fietsen , wegens een bloccage in mijn nek , maakt deze rit dan toch veel goed.En dit dankzij de goede zorgen van mijn kinesiste Route heen: Vanuit mijn woonplaats in Vrasene ben ik via Waasmunster-Hamme en Grembergen naar Dendermonde gefietst.Dan ben ik langsheen de,,Dender"zo tot in Aalst gereden.Dan via de glooiende wegen van Haaltert , Kerksen enz. naar Geraardsbergen.In Geraardsbergen ben ik dan,,De Kloosterstraat"en,,De Muur"opgefietst . Bovenop,,De Muur"had ik 70km's afgelegd.Van,,De Muur"ben ik dan naar,,De Bosberg"gereden. Op,,De Bosberg"heb ik een korte stop gehouden om even iets te eten en ben dan zo via Meerbeke-Aalst-Gijzegem en Dendermonde terug naar huis gefietst
Totale afstand 151km's - verreden tijd : 05u36'26"= een gemid. van 26,9.
16 maart 2011; ,,Vrasene-Knokke Heist-Gent-Vrasene".(176km's).
Route heen : Vertokken van bij mij thuis in Vrasene. Langsheen de parallelweg van de expresweg tot in Zelzate.Dan via Assenede-Bassevelde-Eeklo en Maldegem zo naar Knokke Heist. Daar aangekomen eventjes gestopt om wat te eten Route terug : Zelfde weg terug gevolgd tot in Eeklo en dan van daar de weg via Waarschoot-Zomergem-Lovendegem enz. naar Gent (Dampoort).Dan via de oude baan ,Gent - Antwerpen naar Vrasene. Vanaf Gent tot in Vrasene ( 44km's ),had ik felle tegenwind te verwerken.Alhoewel het een volledige vlakke rit was , werd deze door de strakke tegenwind toch zwaar gemaakt . Wel een goede training in het vooruitzicht van de,,Ronde van Vlaanderen".
Totale afstand 176km's : verreden tijd : 06u51'33"= een gemid. van 25,6
Als voorbereiding op de,,Ronde van Vlaanderen"heb ik vandaag nog eens een goede trainingsrit gefietst met,,De Vesten"-,,De Muur"en,,De Bosberg"als zware potenbrekers . Route heen : Van in Dendermonde ( Appels ) , heb ik tot in Geraardsbergen,,De Dender"gevolgd.Via deze weg is het wel gemakkelijk fietsen.Volledig vlak.Deze weg heb ik gekozen omdat er op de glooiende baan ( Haaltert-Kerksen enz. ) , die ik normaal volg , teveel verkeer is.Te gevaarlijk dan. Route terug : Over,,De Bosberg"naar Meerbeke en dan langs de grote steenweg naar Aalst.Op deze steenweg krijgt men toch nog een zestal pittige hellingen te verteren . Op weg naar,,De Bosberg"zijn de kunstwerken van,,Nesten"al geplaatst.Prachtig.
Totale afstand 163 km's : verreden tijd : 06u15'53"= een gemid. van 26.
Zondag 10 april 2011 : Nadat ik vorig jaar heb deelgenomen aan de 85 km's , heb ik nu de 135 km's gefietst.Het mag gezegd worden , het is een prachtige rit , maar wel zeer zwaar.Zeker de naam,,Classic"waardig ; Het zwaarste gedeelte begint wel vanaf de splitsing voor de 135 km's.Van dan af is het de ene helling/kuitenbijter na de andere ; Ook de beruchte,,Lippenhovestraat"inVelzeke ( 1300 meter kassei ),moest men over.De bevoorradingen waren ook perfect.Bij aankomst had ik 138 km's gefietst.Ik moest dan nog 21 km's fietsen naar huis in Vrasene.S'morgens had mijn schoonzoon mij met de auto naar Hamme gebracht.In totaal heb ik dan 158 km's gefietst.
Effectief verreden tijd : 05u47'16"= een gemiddelde van 27,3