Morgen is jammer genoeg mijn laatste dagje in jullie klas! Daarom wil ik jullie langs deze weg nog enkele dingen zeggen: Ik heb genoten van elke dag! Jullie zijn geweldige kinderen en laat jullie nooit iets anders wijsmaken!
Ik ga jullie en het klasje enorm hard missen, maar als ik eens geen werk heb, kom ik zeker nog een keer op bezoek!
Doe het nog goed bij juf Stefanie! En geniet van jullie kerstvakantie!
Ik wens jullie, de ouders en jullie hele familie, nog een vrolijk kerstfeest
à Vorige week hebben we samen met
meester Davy en zijn gitaar kerstliedjes gezongen i.p.v. Relationele vorming,
deze liedjes hebben we ook gezongen vrijdag bij de bejaarden.
Kerstspel
in de kerk van Bilzen
09.35 10.00
M.V. Beeld:
2 groepjes:
Nieuwjaarskaart maken
+
Vrij spelen
Wiskunde:
idem
LO
LO
Kerstspel
in de kerk van Bilzen
10.00 10.25
Wiskunde:
150 snoepzakjes vullen
Communicatie en
taal:
Kerstmis praatplaat + kerstliedjes
LO
LO
Kerstspel
in de kerk van Bilzen
10.40 11.05
Wiskunde:
150 snoepzakjes vullen
Nederlands - Functioneel
lezen:
* nieuwe letter v automatiseren + nieuwe letter i
aanbrengen
+ werkbladen
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad
+ schrijven (typen)
W.O./wiskunde:
Markt
Boodschappenlijstje meegeven!
Huish. Act.: koken
Frikadellen in tomatensaus maken voor alle kleuter- en
leefklassen voor het kerstfeestje van vrijdag
Voor diegene die willen mogen een stick meegeven. Dan kan ik de foto's van Sinterklaas enz. erop zetten. Zorg dat het geheugen van de stick groot genoeg is.
Ik heb ook nog aan het weekschema van deze week gesleuteld.
W.O./wiskunde
(Averbode): boekjes tellen en ronddelen
W.O. / Wiskunde
Tellen: Juiste aantal kerstballen en/of sterren hangen
in de kerstboom volgens legende
+ werkblad
Huish. Act.: koken
idem
Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de
bejaarden
11.55 12.20
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
W.O. (Averbode):
idem
Voorlezen
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de
bejaarden
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O. (Averbode):
idem
W.O.:
.
Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de
bejaarden
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
W.O./Huish. Act.:
Fruit eten
W.O.:
Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de
bejaarden
14.10 14.35
M.V. - Beeld:
stam van de kerstboom verven
Godsdienst:
Het goede doen voor anderen: delen
à oude of te kleine kleren in kledingcontainer gaan
gooien
M.V.:
M.V.:
14.35 15.00
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
Godsdienst:
Het goede doen voor anderen: delen
à oude of te kleine kleren in kledingcontainer gaan
gooien
M.V.:
M.V.:
* Ik, juf Gudrun, blijf zeker tot aan de kerstvakantie. * Juf Leen haar interim is gedaan, ze heeft ondertussen ander werk. Juf Annemie Sourbron, de juf die Leen heeft vervangen, kwam vorige week normaal gezien terug, maar had nog een week ziekenverlof genomen. Ik weet nog niet of ze deze week terug komt. Indien niet blijf ik in de klas.
lege keukenrol meegeven We gaan een kerstboom maken waarin ze tijdens de rekenles verschillende kerstballetjes en sterretjes in mogen hangen.
Dinsdag:
We hebben het vorige week gehad bij godsdienst over delen en over de kinderen in Afrika. We hebben foto's gezien van de kinderen en hun huizen. De klas ontdekte dat deze kinderen veel minder hebben, dan zij. Daarom gaan we dinsdag kleren deponeren in een kledingcontainer. Jullie mogen, als jullie dat willen, kleren die te klein zijn of die men niet meer aandoet of die versleten zijn in een zak doen en meegeven aan je dochter/zoon.
Donderdag:
soep maken voor kerstmarkt
Vrijdag:
KERSTMARKT aan de serviceflats in Bilzen Ze mogen helpen met de kerstmarkt op te zetten. Ze komen in contact met de bewoners van de serviceflats: samen zingen, praten, samen kerst vieren, ...
Mits ik de meeste tijd bezig ben met het strijken van al de kleren van mijn grootouders en met het kuisen van de verbrande of met roet beslagen materialen, heb ik niet veel tijd over om me bezig te houden met de foto's te verkleinen en op de blog te zetten. Daarom wil ik jullie vragen om opnieuw een stick mee te geven aan u zoon/dochter, zodat ik de foto's daarop kan plaatsen en jullie ze op die manier toch krijgen.
W.O./wiskunde
(Averbode): boekjes tellen en ronddelen
Huish. Act.: koken
idem
Nederlands -Functioneel
lezen:
* alle gekende woorden automatiseren
* mkm-woorden lezen en vormen
11.55 12.20
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
W.O. (Averbode):
idem
Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)
Nederlands- Functioneel
lezen:
idem
13.20 13.45
W.O./Huish. Act.:
winkelen
Juf Geertje
neemt dit uur de klas over.
De stagebegeleidster van mijn stagiair komt om de stagiaire te bespreken
W.O.:
à ik moet nog kijken wat ik hier ga doen.
M.V.: Beeld
Afwerken knutselwerk
13.45 14.10
W.O./Huish. Act.:
winkelen
idem
W.O.:
M.V.: spelen met het meegebrachte speelgoed
14.10 14.35
W.O./Huish. Act.:
winkelen
Godsdienst:
Het goede doen voor anderen: delen
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
14.35 15.00
W.O./Huish. Act.:
fruitmoment
Godsdienst:
Het goede doen voor anderen: delen a.d.h.v. fotos uit Kenia
+ tafel
zetten voor sinterklaas
M.V.: Beeld
Knutselen voor kerstmarkt
à ik moet nog kijken wat we gaan maken.
M.V.: spelen met het meegebracht speelgoed
* Dank jullie voor jullie begrip!
* Mijn oma ligt nog op intensieve maar ze is gelukkig aan de beterhand. Voor de rest is er enorm veel (rook-)schade en enorm veel verloren gegaan! Het is verschrikkelijk dat ze dat op hun oude dag nog moeten meemaken. Hun huis, hun waardevolle herinneringen,... * Voor diegene die erover wil lezen, dit zijn de meest juiste berichten: --> http://www.hbvl.be/limburg/kortessem/hevige-brand-verwoest-huis.aspx
Morgen komt Sinterklaas op bezoek. Wij gaan een dansje opvoeren voor de Sint, nl. Pietenstijl. Willen jullie je zoon/dochter een pet en/of een zonnebril meegeven (we zijn stoere pieten). Indien je meerdere petten of zonnebrillen hebt, mag je deze ook meegeven voor de kinderen die dat niet thuis hebben!
P.S. Mag jullie zoon of dochter zwart geschminkt worden? --> Laat het weten in het schriftje!
Hier zie je foto's van onze activiteit 'de euro'. We hebben winkeltje gespeeld, waarbij de kinderen het juiste geld (50 cent, 1 euro en/of 2 euro) moesten geven.