Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
FLS 2012 - 2013
Klavertje 3
21-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dagje!
Dag ouders en lieve kinderen,

Morgen is jammer genoeg mijn laatste dagje in jullie klas!  
Daarom wil ik jullie langs deze weg nog enkele dingen zeggen:
Ik heb genoten van elke dag! Jullie zijn geweldige kinderen en laat jullie nooit iets anders wijsmaken!
Ik ga jullie en het klasje enorm hard missen, maar als ik eens geen werk heb, kom ik zeker nog een keer op bezoek!

Doe het nog goed bij juf Stefanie! En geniet van jullie kerstvakantie!

Ik wens jullie, de ouders en jullie hele familie, nog een vrolijk kerstfeest 
en een heel gelukkig nieuwjaar!

Groetjes 

juf Gudrun

21-12-2012 om 00:42 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
16-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Meebrengen maandag
Wie dit heeft, mag dit maandag (morgen) meegeven aan de kinderen. We gaan hiermee knutselen.

Alvast bedankt!

juf Gudrun

16-12-2012 om 12:13 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 16: 17/12/2012 - 21/12/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

Onthaal

Verplaatsen naar de kerk van Bilzen

09.10 – 09.35

M.V. – Beeld:

2 groepjes:

Nieuwjaarskaart maken

+

Vrij spelen

 

Wiskunde:

* begrippen groot, klein, even groot, dik, dun, krom, recht, rond, vierkant inoefenen

 

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

Verliefd zijn - liefde

 

à Vorige week hebben we samen met meester Davy en zijn gitaar kerstliedjes gezongen i.p.v. Relationele vorming, deze liedjes hebben we ook gezongen vrijdag bij de bejaarden.

Kerstspel in de kerk van Bilzen

09.35 – 10.00

M.V. – Beeld:

2 groepjes:

Nieuwjaarskaart maken

+

Vrij spelen

Wiskunde:

idem

LO

LO

Kerstspel in de kerk van Bilzen

10.00 – 10.25

Wiskunde:

150 snoepzakjes vullen

Communicatie en taal:

Kerstmis praatplaat + kerstliedjes

LO

LO

Kerstspel in de kerk van Bilzen

10.40 – 11.05

Wiskunde:

150 snoepzakjes vullen

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ automatiseren + nieuwe letter i aanbrengen

+ werkbladen
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

Frikadellen in tomatensaus maken voor alle kleuter- en leefklassen voor het kerstfeestje van vrijdag

 

à donderdag en vrijdag worden omgewisseld:

Vandaag: sandwiches

Godsdienst:

kleren naar de kleding container brengen.

à vorige week hadden we te weinig tijd over.

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

idem

Spelletjes spelen

 

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

Wiskunde:

150 snoepzakjes vullen

 

Huish. Act.: koken

idem

Spelletjes spelen

 

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Ned. - Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Wiskunde:

150 snoepzakjes vullen

 

W.O.:

 

Kerstfeestje

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:

Kerstfeestje

14.10 – 14.35

Wiskunde:

150 snoepzakjes vullen

Godsdienst:

kerstmis

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Kerstfeestje

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

kerstmis

M.V.: Beeld

 

Kerstliedjes zingen samen met kleuter- en leefklassen

16-12-2012 om 12:08 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
10-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FOTO's
Beste ouders,

Voor diegene die willen mogen een stick meegeven. Dan kan ik de foto's van Sinterklaas enz. erop zetten. Zorg dat het geheugen van de stick groot genoeg is.

Ik heb ook nog aan het weekschema van deze week gesleuteld. 

Met vriendelijke groeten

Juf Gudrun

10-12-2012 om 15:23 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
09-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 15: 10/12/2012 - 14/12/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* werkbladen rond het thema kerstmis:

- aantallen tellen

- aantallen kleuren
- vormen van elkaar onderscheiden

- verschillen zoeken

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

Verliefd zijn - liefde

 

Wiskunde:

* werkbladen rond het thema kerstmis:

- aantallen tellen

- aantallen kleuren
- vormen van elkaar onderscheiden

- verschillen zoeken

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Praatplaat winter + kerst

+ kerstliedjes zingen

LO

LO

Communicatie en taal:

Praatplaat winter + kerst

+ kerstliedjes zingen

+ boterhammen smeren

boterhamdoos meebrengen

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* letter ‘v’ automatiseren + woorden vormen met ‘v’
nieuwe letter ‘i’ aanbrengen
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

Kerstballen maken van crêpepapier en sterretjes uitknippen met knipper

 

Huish. Act.: koken

Soep maken voor kerstmarkt seviceflats

+

smos: broodje met kaas, hesp, sla, tomaat, komkommer en ei

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

 Tellen: Juiste aantal kerstballen en/of sterren hangen in de kerstboom volgens legende.

 

Huish. Act.: koken

idem

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

Tellen: Juiste aantal kerstballen en/of sterren hangen in de kerstboom volgens legende

+ werkblad

Huish. Act.: koken

idem

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.:

.

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

Fruit eten

W.O.:

Kerstmarkt opzetten + kerst vieren met de bejaarden

 

14.10 – 14.35

M.V. - Beeld:

stam van de kerstboom verven

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen

à oude of te kleine kleren in kledingcontainer gaan gooien

M.V.:

 

M.V.: 

 

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen

à oude of te kleine kleren in kledingcontainer gaan gooien

M.V.:

 

M.V.:


* Ik, juf Gudrun, blijf zeker tot aan de kerstvakantie.
* Juf Leen haar interim is gedaan, ze heeft ondertussen ander werk. Juf Annemie Sourbron, de juf die Leen heeft vervangen, kwam vorige week normaal gezien terug, maar had nog een week ziekenverlof genomen. Ik weet nog niet of ze deze week terug komt. Indien niet blijf ik in de klas.

09-12-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
08-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.mededelingen voor volgende week!
Maandag:
  • ZWEMMEN --> zwemgerief niet vergeten
  • lege keukenrol meegeven
    We gaan een kerstboom maken waarin ze tijdens de rekenles verschillende kerstballetjes en sterretjes in
            mogen hangen.
Dinsdag:
  • We hebben het vorige week gehad bij godsdienst over delen en over de kinderen in Afrika. We hebben foto's gezien van de kinderen en hun huizen. De klas ontdekte dat deze kinderen veel minder hebben, dan zij. Daarom gaan we dinsdag kleren deponeren in een kledingcontainer. Jullie mogen, als jullie dat willen, kleren die te klein zijn of die men niet meer aandoet of die versleten zijn in een zak doen en meegeven aan je dochter/zoon. 
Donderdag:
  • soep maken voor kerstmarkt

Vrijdag:
  • KERSTMARKT aan de serviceflats in Bilzen
    Ze mogen helpen met de kerstmarkt op te zetten.
    Ze komen in contact met de bewoners van de serviceflats: samen zingen, praten, samen kerst vieren, ...

08-12-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Foto's
Beste ouders

Mits ik de meeste tijd bezig ben met het strijken van al de kleren van mijn grootouders en met het kuisen van de verbrande of met roet beslagen materialen, heb ik niet veel tijd over om me bezig te houden met de foto's te verkleinen en op de blog te zetten. Daarom wil ik jullie vragen om opnieuw een stick mee te geven aan u zoon/dochter, zodat ik de foto's daarop kan plaatsen en jullie ze op die manier toch krijgen.

Met vriendelijke groeten

juf Gudrun

04-12-2012 om 22:59 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
03-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 14: 3/12/2012 tot 7/12/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

 

Comm. en taal:

Onthaal + ontdekking van de gevulde tafel

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Godsdienst: viering 1ste advent in de turnzaal

Wiskunde:

* aantallen tellen + tekenen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

*werkbladen in werkbundel sinterklaas

W.O. - Rel. Vorming:

à juf Iris

Wiskunde: Meetkunde:
* vormen (vierkant, rechthoek, ster, cirkel, vijfhoek, schaduwen)
* vormen + figuren van groot naar klein of andersom leggen

* werkbundel sinterklaas

09.35 – 10.00

W.O.-arbeidstraining:

* sint- en pietenspel
* sint- en pietenpuzzel

* sint- en pietenmemoryspel
* sint- en pietentekeningen

Wiskunde:

idem

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

idem

Communicatie en taal:

Sinterklaas en zwarte piet: kleding en andere materialen benoemen en er een zin mee maken.

LO

Communicatie en taal:

Motorische ontwikkeling: schrijven rond Sint en Piet

10.40 – 11.05

Idem

+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ automatiseren + woorden vormen met ‘v’

+ werkbladen
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

 

Huish. Act.: koken

Wraps met kippenfilet en verse wokgroenten (corgette, aubergine, paprika, wortel, tomaat, champignon en sla)

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen a.d.h.v. foto’s uit Kenia à kleding in de kledingcontainer gooien

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

Huish. Act.: koken

idem

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen a.d.h.v. foto’s uit Kenia à kleding in de kledingcontainer gooien

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

Huish. Act.: koken

idem

Nederlands -Functioneel lezen:

* alle gekende woorden automatiseren
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Juf Geertje neemt dit uur de klas over.
De stagebegeleidster van mijn stagiair komt om de stagiaire te bespreken

 

W.O.:

à ik moet nog kijken wat ik hier ga doen.

M.V.: Beeld

Afwerken knutselwerk

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

idem

W.O.:

M.V.:
spelen met het meegebrachte speelgoed

 

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen a.d.h.v. foto’s uit Kenia

+ tafel zetten voor sinterklaas

M.V.: Beeld

Knutselen voor kerstmarkt

à ik moet nog kijken wat we gaan maken.

M.V.:
spelen met het meegebracht speelgoed


* Dank jullie voor jullie begrip! 
* Mijn oma ligt nog op intensieve maar ze is gelukkig aan de beterhand. Voor de rest is er enorm veel (rook-)schade en
   enorm veel verloren gegaan! 
   Het is verschrikkelijk dat ze dat op hun oude dag nog moeten meemaken. Hun huis, hun waardevolle herinneringen,...
* Voor diegene die erover wil lezen, dit zijn de meest juiste berichten:
   --> http://www.hbvl.be/limburg/kortessem/hevige-brand-verwoest-huis.aspx  
   --> http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20121202_00388788

03-12-2012 om 21:02 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
02-12-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weekschema
Beste ouders

Sorry dat het weekschema nog niet op de blog staat. Ik heb nogal een hectisch weekend gehad.
Gisteren is er brand geweest in het huis van mijn grootouders. Er is enorm veel schade. Ik ben het hele weekend daarmee bezig geweest.
Morgen zal ik mijn best doen om het schema erop te zetten.

Alvast bedankt voor het begrip!

Met vriendelijke groeten

Juf Gudrun
 

02-12-2012 om 16:08 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
29-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sintterklaasje kom maar binnen...!!!
Dag ouders,

Morgen komt Sinterklaas op bezoek. Wij gaan een dansje opvoeren voor de Sint, nl. Pietenstijl. Willen jullie je zoon/dochter een pet en/of een zonnebril meegeven (we zijn stoere pieten). Indien je meerdere petten of zonnebrillen hebt, mag je deze ook meegeven voor de kinderen die dat niet thuis hebben!

P.S. Mag jullie zoon of dochter zwart geschminkt worden? --> Laat het weten in het schriftje!

29-11-2012 om 16:10 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
25-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 13: 26/11/2012 - 30/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* filmpje over de pubertijd

Onthaal van sinterklaas

 

 

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Sinterklaas en zwarte piet: kleding en andere materialen benoemen en er een zin mee maken.
+ fantasiespel met verkleden

LO

LO

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ aanbrengen + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

Meten: Inhoud

Kennismaking
1 liter, 10 liter

Huish. Act.: koken

Aardappelgratin, groene boontjes met ajuintjes en wienersnitzel

Sinterklaas en zwarte piet op bezoek in de turnzaal voor alle leef- en kleuterklassen

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

Meten: inhoud

Werken rond inhouden van 1 l + met verschillende voorwerpen maatbeker van 1 liter vullen en omgekeerd.

Huish. Act.: koken

idem

Godsdienst:
Vertellen over het bezoek van Sinterklaas

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

Meten: inhoud

Werkblad

Huish. Act.: koken

idem

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ automatiseren + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.: techniek: speelgoed, hoe zit het in elkaar?

M.V.:

Beeld: zeep maken

 

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

Fruit eten

W.O.:
idem

M.V.:

idem

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Het goede doen voor anderen: delen

M.V.: Beeld: 

brief (speelgoed uitzoeken in reclameboekje) voor sinterklaas maken


M.V.: 

spelen met het meegebrachte speelgoed

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Dansje oefenen voor het bezoek van Sinterklaas

+ schoen zetten

W.O.:  

idem

M.V.:

idem 

- Het kan zijn dat we ergens nog het dansje gaan oefenen, dit doen we samen met de klas van juf Jessica.

25-11-2012 om 16:30 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
20-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... dat is toch wel lekker... mag ik nog!?
Broccoli met aardappelen en zelfgerolde frikadellen!

Eet smakelijk!














20-11-2012 om 22:50 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Activiteit: de euro
Hier zie je foto's van onze activiteit 'de euro'. We hebben winkeltje gespeeld, waarbij de kinderen het juiste geld (50 cent, 1 euro en/of 2 euro) moesten geven.











20-11-2012 om 17:47 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meer van de levenslichten
Het resultaat van het verhaal van het levenslicht!




20-11-2012 om 17:38 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mmm... macaroni met kaas en ham!
Hier enkele foto's van de kookactiviteit: Macaroni met kaas en ham!

EET SMAKELIJK!!!

         

         

         

         

         

         

20-11-2012 om 17:29 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
18-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 12: 19/11/2012 - 23/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

+ werkblad

Wiskunde: tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* dagtaken

* Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

+  begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining: strijkparels, drukknoppen

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

idem

Communicatie en taal:

Praatplaat Sinterklaas

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen over Sinterklaas (drama)

10.40 – 11.05

Werkmoment

idem
+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ automatiseren + werkblad

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:
het goede doen voor anderen: DELEN

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(pannenkoeken)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘v’ aanbrengen + woorden vormen met ‘v’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Dansen samen met de kleuters (voor grootouderfeest kleuters)

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.: buiten spelen in het mooie herfstweer

 

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

W.O.: techniek
materiaal bekijken, indelen en zelf (na-) bouwen

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.:

verjaardag vieren van Lieze en Steffen

M.V.: fruitbonbons maken

M.V.: drama

woordspelletjes, uitbeelden 

 

18-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
11-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 11: 12/11/2012 - 16/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

 

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal: onthaal

Comm. en taal:

onthaal

W.O. (Tutti frutti):

Fruit tellen en ronddelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Zwemmen

Wiskunde:

* getal koppelen aan hoeveelheid en andersom

* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes met concreet materiaal + visueel voorgesteld

W.O. (Tutti frutti):

Fruit ronddelen

W.O. - Rel. Vorming:

* De taken van de vrouw
* De pubertijd bij de man

Wiskunde:

 * Begrippen ‘voor’, ‘achter’, ‘tussen’, ‘onder’, ‘op’, ‘midden’, ‘vooraan’ en ‘achteraan’ inoefenen
+ werkblad

à Als dat vlot gaat: begrippen ‘links’ en ‘rechts’ inoefenen

09.35 – 10.00

Zwemmen

 

Wiskunde:

idem

LO

LO

Wiskunde:

idem

10.00 – 10.25

zwemmen

Communicatie en taal:

Telefoon opnemen en beantwoorden.

Telefoon doorgeven aan mama/papa

LO

LO

Communicatie en taal:

Verhaaltje vertellen
(iemand begint een ander breidt eraan verder enz.)

10.40 – 11.05

W.O./huish. Act.:

koekje eten

Nederlands - Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren + werkblad
* mkm-woorden lezen en vormen + werkblad

+ schrijven (typen)

W.O. / Wiskunde:

De euro:

Herkenning van 50 cent, 1, 2 en 5 euro

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen verwerking + afronding

 

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O. / Wiskunde

De euro:

Winkeltje naspelen: Betalen met 1, 2 of 5 euro?

Huish. Act.: koken

 Aardappelen, brocolli en frikadellen

Godsdienst:
idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O. / Wiskunde

De euro:

werkblad

Huish. Act.: koken

Aardappelen, brocolli en frikadellen

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe letter ‘o’ aanbrengen + woorden vormen met ‘o’
* mkm-woorden lezen en vormen

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

 

W.O.: 
dag van de dynastie

M.V.: 
muzische verwerking rond dag van de dynastie

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:  
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie

M.V.: 
idem

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst: Allerheiligen/Allerzielen: het kerkhof bezoeken

W.O.:
dag van de dynastie 

M.V.: 
idem

11-11-2012 om 23:58 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEMMEN
Vergeet de zwemzak niet mee te geven!

11-11-2012 om 14:13 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
05-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het meer van de levenslichten
Klik op de afbeelding om de link te volgen

In bijlage vindt u het verhaal van het levenslicht!


Bijlagen:
Het meer van de levenslichten.docx (12.4 KB)   

05-11-2012 om 00:00 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
04-11-2012
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.week 10: 5/11/2012 tot 9/11/2012

UUR

Maandag

Dinsdag

Woensdag

Donderdag

Vrijdag

08.45 – 09.10

Comm en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

Comm. en taal:

onthaal

Comm. en taal:

onthaal

09.10 – 09.35

Comm en taal:

onthaal

Wiskunde:

* Rangtelwoorden oefenen
* tellen en terugtellen
* eenvoudige vraagstukjes

 

Wiskunde: 

tutti frutti uitdelen

W.O. - Rel. Vorming:

* pubertijd
* ons lichaam en zijn juiste begrippen

W.O. / Wiskunde:

* gewicht: zwaar, zwaarder, zwaarst, licht, lichter, lichtst.
* lengte: lang, langer, langst, kort, korter, kortst

à begrippen inoefenen

09.35 – 10.00

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Wiskunde:

idem

LO

LO

W.O. / Wiskunde:

idem

 

10.00 – 10.25

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

Communicatie en taal:

Bordspelen spelen à doel: beurt leren afwachten

 

LO

LO

Communicatie en taal: fantasiespel spelen (drama)

 

10.40 – 11.05

Werkmoment

* gezelschapspel
* puzzels
* handvaardigheidstraining
* werkblaadjes

+ opruimen

Nederlands - Functioneel lezen:

* herhaling van alle geleerde woorden van voor de herfstvakantie

* mkm-woorden lezen en maken + verhaaltje lezen

W.O./wiskunde:

Markt

Boodschappenlijstje meegeven!

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

Wapenstilstand: vredesduif

11.05 – 11.30

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

Nederlands - Functioneel lezen:

idem

 

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Godsdienst:

idem

11.30 – 11.55

Ned.- Functioneel taalgebruik: boodschappenlijst opstellen

W.O./wiskunde (Averbode): boekjes tellen en ronddelen

W.O./wiskunde:

Markt

 

Huish. Act.: koken

(macaroni met kaas en hesp)

Nederlands -Functioneel lezen:

* nieuwe woorden met s automatiseren.
* mkm-woorden lezen en schrijven (typen)

11.55 – 12.20

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

W.O. (Averbode):

idem

Ned. - Voorlezen

Eetmoment/ W.O./Huish. Act. (afwassen)

Nederlands- Functioneel lezen:

idem

13.20 – 13.45

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O. (Averbode):

idem

 

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

13.45 – 14.10

W.O./Huish. Act.:

winkelen

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.10 – 14.35

W.O./Huish. Act.:

winkelen

Godsdienst:

Allerheiligen – Allerzielen:

Een eigen levenslicht knutselen (voor de vakantie het verhaal van het levenslicht voorgelezen)

Lege theelichtjes meegeven!

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

14.35 – 15.00

W.O./Huish. Act.:

fruitmoment

Godsdienst:

idem

W.O.: gevoelens aan de hand van een prentenboek (verdriet)

M.V.:Gevoelsmannetjes maken en daar zelf een prentenboek mee maken

04-11-2012 om 11:44 geschreven door FLS  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


Foto

Archief per week
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 27/08-02/09 2012

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs