Het is al een paar weken geleden sinds mijn laatste
stageverslag. Hierbij het nieuwe!
23 mei 2016
Vorige week had ik geen stage omdat het pinkstermaandag was,
maar ik ben terug met een nieuwe stagedag. Vandaag ben ik bezig geweest met 2 taken.
In de voormiddag heb ik de backorders gecontroleerd en verbeterd. Onlangs heb
ik geleerd hoe ik de leverdatum moet wijzigen. Als de besteldatum en de
leverdatum hetzelfde zijn wil dit zeggen dat iemand vergeten is om de
leverdatum te wijzigen. Deze mag ik dan 1 of 2 weken later verschuiven.
In de namiddag werkte ik verder aan het inscannen van
Scarpro.
Tot de volgende keer!
30 mei 2016
Vandaag was Christel er niet. Maar ik wist wat ik moest
doen. Dus ik controleerde en wijzigde de backorders van zowel Tricolast als
Scapro. Tricolast en Scarpro zijn eigenlijk 1 zaak. Maar Scarpro is een
zusterbedrijfje van Tricolast.
Als dit gedaan was ben ik begonnen aan het inscannen van de
facturen van Tricolast. Tricolast wilt alle facturen niet alleen op papier maar
ook digitaal bijhouden. Ik scan ze en stop ze in een mapje op de computer zelf.
Daarna moet ik naar de mail van Tricolast alle bestanden doorsturen. Deze mails
verplaats ik dan naar een speciaal mapje van facturen voor Tricolast. Dit mapje
staat in de outlook zelf. Maar dan staan de facturen nog niet in het
boekhoudprogramma DB Fact. Daarom sleep ik de mail in het boekhoudprogramma. Als
je een gewoon PDF bestand in DB Fact sleept is het niet geldig en kan je dat
bestand ook niet openen. Daarom doen we dit via mail.
Tot de volgende!
6 juni 2016
Vandaag is de laatste stagedag vóór mijn blokstage. Vandaag
moest ik de backorders niet trekken. De maand mei is voorbij en dan doet Val
dat altijd. Ik heb in de plaats de facturatie mogen controleren. Dit houd in dat
ik in de map met facturen van mei moet kijken of er geen facturen ontbreken. Er
waren er een paar die ontbraken en die moest ik dan terug gaan zoeken in DB
Fact en afprinten. Als dit gedaan was deed ik verder met het inscannen van
facturen.
Na de middag mocht ik ook naar de post gaan. Daarna kreeg ik
een nieuwe taak. Als goederen door onze leveranciers worden opgehaald moeten de
leveranciers aftekenen wanneer en hoeveel goederen ze mee hebben. Dit gebeurt
beneden. Er zijn heel veel documenten die afgetekend zijn maar ze zitten
allemaal door elkaar. Het is mijn taak om deze documenten volgens datum te
klasseren. %%%FOTO1%%%
Volgende keer ben ik er terug! Deze keer met een blokstage!