Ik ben 3 weken niet aanwezig geweest op mijn stageplaats omdat ik van plan was om van richting te veranderen.
Omdat dit om bepaalde redenen niet lukt heb ik dus veel stage dagen in te halen.
Maar eerst de officiële stage dag, waar ik heel veel heb gedaan.j
Vandaag was er een meisje van het Sint Vincentius op Blokstage. Omdat we maar op een klein kantoortje zitten, met 1 computer vrij hebben we een taak gekregen om samen te doen.
De taak was als volgt: het magazijn opruimen. Er is een heel klein magazijntje met allemaal papieren in van heel lang geleden.
Ik en het ander meisje kregen dus de taak om de oudste papieren (1997) uit de mappen te halen en in een grote doos te steken voor te versnipperen.
Er was wel een klein obstakel. Het magazijn is gebouwt boven de grond, dus we moesten iedere keer met de zware mappen naar beneden op het gevaarlijke trapje om de papieren in de doos te leggen.
De blokstage zit er bijna op. Vandaag was het mijn voorlaatste dag.
Ik voelde me niet zo goed maar omdat ik nog maar 2 dagen moet komen wou ik er toch wel zijn.
Als ik toekwam lagen er al weer 5 mappen bij op mijn bureau vol met rekeninguittreksels en borderellen. Toen ik er net aan begon onderbrak Rowan me om te vragen of ik wou versnipperen. Dit betekend dus dat Rowan heel veel oude papieren heeft die mogen versnipperd worden in de versnipperaar. Meteen begon ik eraan. Al snel moest ik vragen aan mijn collega Bjorn om de zak te hielen die overvol zat. Ik keek aandachtig en de volgende 3 keer moest ik het niet meer vragen en kon ik het zelf.
Na een hele voormiddag te versnipperen deed het me een plezier dat ik kon verder werken aan mijn mappen! Om wat variatie te kweken ga ik na elke map de bladeren gaan scannen en daarna direct versnipperen, dan begin ik aan de volgende map, en zo voort...
Tussenin heb ik ook etiketten mogen af printen waar adressen op staan om brieven te versturen.
Al snel is de dag weer voorbij gegaan!
Morgen is het mijn laatste dag van deze vermoeiende Blokstage maar ik kijk er naar uit!
Vandaag de laatste dag van de week. Het is een zeer drukke week geweest. Vandaag ook heb ik de hele dag mappen met borderellen en rekeninguittreksels mogen in het computer bestand steken. Dit gaat als volgt:
Eerst maak je via Insusoft een barcode aan voor het papier. Deze barcode plak je op het papier.
Daarna scan je al de papieren in.
Dan controleer je in Insusoft of de papieren goed ingescand zijn. Als dit gebeurt is mogen al de papieren in de versnipperaar.
Vandaag heb ik zeker 10 mappen in het klanten bestand, Insusoft kunnen steken.
Nu genieten van het weekend en daarna weer voor de volle 100% inzetten voor mijn laatste 2 dagen bij Zakenkantoor VanHaecke.
De 3de dag van mijn blokstage! Deze keer moet ik maar een halve dag werken en deze is dus heel snel voorbij gepasseerd.
Ik kwam optijd en begon direct met mijn 3de map van gisteren met borderellen en rekeninguittreksels. Ik zag dat er al weer 3 mappen bij gekomen waren. Veel werk dus!
Toen zag ik een paar belastingsbrieven liggen die ik in een enveloppe stak en bij de rest op alfabetische volgorde legde.
Ik deed verder aan mijn map, toen onderbrak Rowan me om me te vragen of ik de mensen van die brieven wilde bellen om om hun belastingsbrieven te komen. Ik was zeer blij toen ik dat hoorde want ik had hier amper gebeld, nu heb ik zeker naar 40 personen gebeld en het ging super vlot!
Dan zag ik dat ik nog maar een half uurtje had voor ik gedaan had dus deed rap weer door met mijn map zodat ik morgen aan een nieuwe kan beginnen!
Mijn 2de dag van de blokstage is nog rapper voorruit gegaan dan gisteren! Ik kwam stipt optijd toe in het zakenkantoor en direct kwam Rowan (mijn stagementor) uitleggen wat mijn nieuwe taken waren.
Eerst kreeg ik de opdracht om 3 mappen met borderellen en rekeninguittreksels in het gegevens bestand te steken. Dit doen we om zoveel mogelijk digitaal bij te houden en niet de kasten vol proppen met mappen van over de jaren heen.
Aan een map zat ik al de hele voormiddag bezig. Na de 2de map die klaar was om 14 uur wou ik graag wat afwisseling.
Dus ik stak de ingevulde belastingsbrieven in een nieuwe enveloppe, plakte er een adres op en stak ze op het einde op alfabetische volgorde.
Als laatste begon ik aan mijn 3de om 15 uur. Natuurlijk graakte deze map niet helemaal af maar dit is dan mijn eerste werkje voor morgen ochtend!
Het begin van mijn blokstage is van start gegaan met een zeer drukke dag! Ik kwam om 8:40 uur toe op het kantoor en zag dat mijn bureau vol lag met stapels papier. Ik wist dus dat deze dag voorbij ging vliegen!
eerst begon ik met barcodes maken. Deze barcodes dienen voor certificaten van een auto.
Daarna scande ik deze barcodes in.
Dan begon ik aan de grote taak om 9:00 uur. Mijn taak was om facturen met groene kaarten voor de auto op te plooien en in enveloppen te steken. Het waren zeker meer dan 500 brieven! dus alleen het opplooien en in de enveloppen te steken duurden me al tot mijn middagpauze gedaan was, om 12:20 uur. Daarna begon ik direct met de enveloppen dicht te plakken en er postzegels op te plakken. Deze taak duurde me tot 14:00 uur.
Daarna mocht ik al mijn gescande dossiers die ik over de hele stage periode heb gescand versnipperen.
Dit was dus mijn eerste drukke dag van de blokstage!
Normaal was het niet nodig dat ik deze week naar mijn stage ging omdat er op school een eindejaars reis is. Maar omdat ik niet mee ga op die reis ben ik hier vandaag dus wel!
Ik kwam een half uurtje vroeger toe en mocht eerst een klein beetje aan mijn Gip werken. Daarna kreeg ik een hele berg papieren. Namelijk pensioenspaarverzekeringen. Al deze documenten moesten worden ingescand. Voor dat dit kan gebeuren moet ik eerst al de polis nummer opzoeken in het klanten bestand Insusoft. Daarna maak ik in het klanten bestand een Barcode. Die print ik af en kleef ze op het document van pensioenspaarverzekering.
Aan het eind van de dag zat ik aan de helft van de stapel. Volgende week zal ik de volgende helft moeten doen en daarna ze allemaal een voor een inscannen. Als dit gebeurt is kun je zien als je het polisnummer opnieuw opzoekt dat het documentje in het klantenbestand zit.
Na 2 weken paasvakantie had ik wel verwacht dat mijn eerste dag op stage wat moeilijker ging gaan. Ik kwam toe en ik wist direct was te doen. Er lagen al een paar blauwe briefjes op me te wachten die ik dan ook direct in het gegevensbestand stak.
Daarna mocht ik de post openen en alle brieven op orde leggen. Bijvoorbeeld facturen bij facturen, borderellen bij borderellen, enz...
Na de post heb ik rekeningnummers gecontroleerd. Dit houd in dat ik moet kijken in het programma "insusoft" of de rekeningnummers op de lijst die ik gekregen heb overeenkomen met die van het programma. Meestal zitten er nog geen rekeningnummers in het klantenbestand en dus moet ik die ingeven.
Vandaag was ik zoals vorige week ook een half uurtje vroeger. In de voormiddag is mijn moeder meegekomen naar mijn stageplaats omdat ze een accidentje heeft gehad met haar auto. Terwijl mijn moeder en Rowan Van Haecke aan het overleggen waren over de verzekering werkte ik aan de blauwe briefjes die ik elke week binnen krijg.
Daarna controleerde ik een paar IBAN nummers maar toen viel het mij in dat ik nog een belangrijke taak liggen had waar ik vorige week al mee begonnen was.
Deze taak houd in dat ik schadedossiers in het gegevensbestand aan de juiste klant moet linken. Zoals vorige week printte ik de barcodes af en scande de barcodes zodat de dossiers in het klantenbestand zitten.
De taak met de barcodes in een zeer grote taak. Er zijn nu al 7 ringmappen met dossiers in het klantenbestand gebracht.
Voor volgende week ligt er nog een hele kast vol ringmappen op me te wachtten!
Vandaag was ik een half uurtje vroeger dan normaal. Maar dit werd geapreccieerd.
Eerst ordende ik weer de blauwe briefjes die u ondertussen wel al kent.
Daarna kreeg ik een nieuwe taak waar ik de hele dag mee kon vullen.
Deze taak hield in dat ik alle rekeninguittreksels, die ZAKENKANTOOR VAN HAECKE bijhield de voorbije jaren, intikken in het gegevensbestand bij de juiste persoon en een barcode voor dit dossier af drukken.
Hetzelfde deed ik met andere documenten, genaamd Borderellen. Een borderel is een lijst van dingen. Dat kan een lijst zijn van prijzen, van kwitanties, goederen,...
Nadat ik alle barcodes op de papieren kleefde ging ik naar de all in one machine om ze te laten scannen. De computer verwerkte deze dossiers en al vlug zaten ze in het klanten bestand.
Zoals gewoonlijk is dit een kort stageverslag maar wel één grote taak.
Het is een tijdje geleden dat jullie wat van me hebben gehoord. Ik was namelijk 2 weken geleden ziek en de week erna was het vakantie.
Maar vandaag ben ik weer met volle enthousiasme op mijn stage aangekomen.
Ik wens iedereen een goede morgen, en omdat ik er al een tijdje niet was geweest lag er dus veel werk voor me.
Mijn eerste taak was zoals altijd de blauwe briefjes in een excel bestandje steken. De blauwe briefjes zijn eigenlijk invulstrookjes die de klant van Zakenkantoor Van Haecke moet invullen. als je dit invult krijg je in het jaar 2016 gratis een kalender, agenda of grote agenda.
Daarna mocht ik een aantal dossiertjes in het gegevensbestand (INSUSOFT) van Zakenkantoor Van Haecke stoppen.
Hoe dit te werk? Wel, bijvoorbeeld mijn eerste dossiertje was een gezinsplan in het klantenbestand steken. Eerst zoek je in het klantenbestand naar de juiste klant die in het dossier vermeld staat. Dan zoek je in hun polissen waar er een bestand met gezinsplan / Budgetplan te vinden is. Als je die gevonden hebt druk je op een knopje waarbij je een barcode voor dit document kan laten afprinten. De barcode kleef je op het dossier en laat je scannen door het all-in-one toestel.
Mijn baas verwerkt deze documenten dan en voila het document zit in het gegevensbestand.
Dit mocht ik niet alleen doen met gezinsplannen maar ook met certificaten voor auto's en uitreksels.
Daarna controleerde ik ook de rekeningnummers. Veel rekeningnummers zitten nog niet in ons klantenbestand en het is aan mij om er zo veel mogelijk in te stoppen.