WTC DE TRUDY'S
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Inhoud blog
  • Rit 29 + protestmars
  • Rit 28: 18/09
  • Rit 27: 11/09
  • Muurchallenge 2011
  • Kermisprogramma Trudy's Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    WTC DE TRUDY'S
    S-Bikes - Goffin Bank - DJK Keukens/ eddy.jacobs@djkkeukens.be - Cafe De Presse - Hairjoker - Bouwonderneming Johan De Neve- De Vivo- Café 't Fonteintje
    04-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nen Trudy met Tourwinnaar Cadel Evans
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    04-08-2011 om 22:16 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geraardsbergen-Roubaix-Geraardsbergen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Parcours: Geraardsbergen – Roubaix – Geraardsbergen

    Afstand: 143 km

    Gemiddelde: 27 km/u

    Hoogtemeters: 712 m

     

    Voor de langste rit van het jaar waren er 13 starters. Een mooie groep om de klassieker Geraardsbergen – Roubaix – Geraardsbergen af te werken. We waren zelfs voorzien van een volgwagen, met aan het stuur Michel “Vanderschueren” en zijn assistent Theo”Debaerdemaecker”.

     

    Aangezien er vooraf afspraken waren gemaakt om de tocht af te werken zoals echte wielertoeristen, dwz geen demarrages, tussensprinten,….zal dit verslag dan ook gaan over de avonturen die we onderweg hebben meegemaakt.

    Bij het vertrek is het bijna traditioneel geworden dat er nog iemand aankomt met een technisch probleem aan zijn veloken. Zo ook nu, Chavanel moest zijn bandjes nog wat bijpompen. Om 8u07 waren we dan toch vertrekkensklaar, De reële start was pas 5km later voorzien in Lessen. Net voor we het parcours opdraaiden, kreeg The Boss met een lekke band af te rekenen. Michel sprong direct uit de volgwagen, maar had geen reservewielen voorzien, Theo bleef rustig in de wagen zitten met zijn sigaretje in de hand, het zou niet zijn laatste zijn

    Na de pechverhelping konden we beginnen aan onze onderneming.

     

    Tot km 20 verliep alles vlekkeloos, maar dan stuurde het Garminmachientje ons een onverharde weg in. Na een aantal kilometers rond Wodecq te toeren, kwamen we weer op het parcours,……enkel was dit om terug te keren.

    Ondertussen was Valverde reeds in de volgwagen gestapt, hij had eerst nog een trappist of 4 in de kant gelegd en dan besloten dat verderrijden geen zin had. In de dagen voor de rit had hij al melding gemaakt van opkomende ziektekiemen, toch had hij zijn voorbereiding niet echt voorbeeldig ingezet. Hij koos ervoor om naar een trappistenavond te gaan, de gevolgen hebben jullie hierboven kunnen lezen. Een jeugdzonde zullen we het noemen, al kan hem dit wel eens zuur opbreken in de “stringcontest”.

     

    Na ongeveer een 45km kwamen we opnieuw op het parcours uit richting Roubaix uit. Op één van de vele kruispunten zag Chavanel zijn kans om eens als verkeersagent op te treden, enkel had de aankomende wagen dit niet zo begrepen en kon de zwaaiende Chavanel net voorbijrijden. Een mooi gebaar van de Sylvain, om zijn collega’s de vrije baan te geven, maar in de toekomst toch maar beter eerst stoppen.

     

    Na 70km kwamen we aan op de piste, iedereen kon langs de smalle toegang zijn “moment van glorie” eens beleven op de piste en eerlijk toegegeven het is wel een kippenvelmomentje als je de streep ziet liggen waar heel wat groten (Museeuw,Tafi,Boonen, Devlaeminck,Duclos-Lassalle,…….Van Summeren) zijn overgereden.

    Na de fotoshoot en de nodige versterkingen was het tijd om terug richting Geraardsbergen te vertrekken.

    Valverde had enkele sigaretten van de Theo gepaft en zag het weer helemaal zitten, maar 2km verder miste hij toch “den doemp” van Theo en nam opnieuw plaats in de volgwagen.

    Tweemaal opgeven in één rit, dit kan alleen maar bij de Trudy’s.

    Het was niet simpel om direct de juiste richting uit te rijden, we reden eerst nog een kort criterium door de straten van Roubaix, kwestie van de Fransen ook eens te laten genieten van de Trudy’s.

    Eenmaal de juiste richting gevonden, ging het in gestrekte draf richting Ronse, er werden mooie aflossingsbeurten gedaan, waardoor het tempo steeds rond de 30km/u schommelde. In Ronse aangekomen, begonnen ook de hellende stroken. Het peloton werd steeds op een lint getrokken, maar op karakter kon iedereen in de groep blijven of slechts maar enkele meters prijsgeven.

     

    Nog één zware brok stond er ons te wachten, de steenweg van Ronse naar Lessen begint met een stevige klim van 2km, daar was het wel ieder voor zich. Boven kwam iedereen weer samen en tot in Lessen was het steeds op en af. Gilbert kreeg nog met een leegloper af te rekenen. Vanaf Lessen was iedereen blij het bord te zien Geraardsbergen 6km.

    In groep kwamen we de Brugstraat boven, op Valverde na, heeft iedereen de 143km tot een goed einde gebracht. Een mooie prestatie!!!!!!

    In ons lokaal stond ons dan een lekker portie scampi’s te wachten (bedankt Linda).

    Velen zullen het op maandagochtend geweten hebben dat Roubaix afzien is, zelfs zonder kasseistroken.


    Op naar volgende week, een ietsje minder kilometers, maar opnieuw een parcours om van te smullen. Naar Saint-Saveur voor 75km, met de beklimming van Les Hauts, vertrek 8u30.

     

     

    04-08-2011 om 20:07 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)


    Foto

    Ons lokaal Café De Presse
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • rsca.be
  • CAFE DE PRESSE
  • Veloclub Oggiono
  • routeplanner Oost-Vlaanderen
  • Joaquim Durant
  • wielertoerist
  • buienradar
  • Fietsroutenet
  • FOTOSITE DE TRUDY'S

    Gastenboek
  • Onderteken de online petitie : "De aankomst van de Ronde Van Vlaanderen moet in Meerbeke blijven"
  • Verslag
  • "Bike motion"
  • merci
  • proficiat

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Archief per week
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 05/10-11/10 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs