WTC DE TRUDY'S
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Inhoud blog
  • Rit 29 + protestmars
  • Rit 28: 18/09
  • Rit 27: 11/09
  • Muurchallenge 2011
  • Kermisprogramma Trudy's Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    WTC DE TRUDY'S
    S-Bikes - Goffin Bank - DJK Keukens/ eddy.jacobs@djkkeukens.be - Cafe De Presse - Hairjoker - Bouwonderneming Johan De Neve- De Vivo- Café 't Fonteintje
    24-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 23 mei 2009 Klassieker "Waalse Pijl"

    Parcours : Spa - Marteau - Stoumont - Targnon - Carrefour Haute Bodeux - Basse Bodeux - Grand Halleux - Petit Thier - Recht - Pont -Bellevaux - Stavelot - Wanneranval - Trois Ponts - Coo - Stavelot - Ruy - Creppe - Spa. (120 km)

    Hellingen + (lengte) :

      1. Côte de la Vèquée (5 km)
      2. Côte de Xhierfomont (5 km)
      3. L'Ancienne Barrière (4 km)
      4. Côte de Bergeval (6 km)
      5. Côte de Lingneuville (3 km)
      6. Côte de Beaumont (5 km)
      7. Le Stockeu (2 km)
      8. Côte de Wanne (6 km)
      9. Le Thier de Coo (3 km)
    10. La Haute Levée (4 km)
    11. Le Rosier (6 km)
     

    Verslag :

    Omdat we met 4 Trudy's verbleven in La Roche (hoogtestage), kozen we voor de zaterdagrit om de "Waalse Pijl" te rijden. Deze ging van start in Spa. Tijdstip van vertrek was voorzien om 7 uur. Maar door een moeilijke ochtend van den Beirisj Rolling Eyes en de bijkomende stressperikelen konden de 4 Trudy's (Burre, Beirisj, Chatte en Lievisj) uiteindelijk pas om 7.20u vertrekken om eerst met de wagen naar de startplaats in Spa te rijden. Daar aangekomen moesten we ons nog inschrijven vooraleer we de rit konden aanvatten. Rond de klok van 9 uur en onder een fris zonnetje vertrokken we dan voor de 120 km met in totaal 11 beklimmingen (zie Hellingen).
    Nadat we de eerste 5 km rustig konden inrijden, kwamen we aan de 1ste beklimming van de dag, de Côte de la Vèquée, waar iedereen onmiddellijk zijn eigen tempo zocht. Daardoor werden er 2 duo's gevormd (Burre en Chatte) & (Beirisj en Lievisj). Na de top kwamen de 4 Trudy's terug samen en zo konden we samen op zoek gaan naar de 2de beklimming van de dag, de Côte de Xhierfomont. Op die klim werden de 2 duo's een eerste keer gescheiden voor meerdere kilometers. Beirisj en Lievisj reden samen hier samen boven en trokken daarna verder richting de volgende 2 beklimmingen (L'Ancienne Barrière en Côte de Bergeval) en de bevoorrading in Petit Thier. Het duo Chatte en Burre hadden ondertussen minder geluk. Alé, den Burre toch. Op een 6-tal km van de bevoorrading kende hij problemen met zijn versnelling en ketting Twisted Evil. Toch kon hij samen met Chatte de bevoorrading nog bereiken waar ze werden opgewacht door Beirisj en Lievisj. Door één van de plaatselijke organisatoren werd de ketting terug rijklaar gemaakt (voorlopig toch). Na het nodige eten en drinken te hebben ingeslagen, reden de 4 trudy's verder richting de Côte de Lingneuville. Daar vormden zich terug de 2 zelfde duo's maar na enkele honderden meters beslistte den Beirisj dat hij verder ging rijden met den Burre en Chatte (wat uiteindelijk een verstandige beslissing zou zijn). Dus bleef Lievisj alleen over voor de resterende 49 km en 5 beklimmingen. De eerste 6 beklimmingen werden goed verteerd tot wanneer we aankwamen aan de 7de beklimming van de dag, de Stockeu. Een echte verschrikking qua steilte. Lievisj reed hem op tempo en hartslag naar boven maar enkele minuten na hem had den Burre weer minder geluk. Op diezelfde klim begaf zijn ketting definitief. Chatte en Beirisj moesten de Flecha spijtig genoeg achterlaten. Hij zocht de dichtsbijzijnde stad op waar hij gelukkig een combinatie van gazette- en fietswinkel vond. Daar werd een nieuwe ketting gemonteerd en zo kon hij toch nog verder rijden. Hij koos wel de korste weg naar Spa. Ondertussen had de Lievisj, die in een select groepje verzeild was, de Côte de Wanne ook al verteerd en kreeg nu de Thier de Coo voor de wielen geschoven. Van deze helling onthouden we vooral de slechte staat van het wegdek met halverwege de klim ook nog de bevoorrading (niet ideaal). Na 10 minuten aangeschoven te hebben, begon Lievisj aan de laatste 25 km met de nog 2 resterende beklimmingen, La Haut Levée en Le Rosier. Na een tocht van 120 km in 5.10u kwam hij terug aan in Spa.
    Ondertussen waren den Beirisj en Chatte ook begonnen aan de laatste 20 km. Zij hadden dan ook al de Côte de Wanne en de Thier de Coo goed verteerd. Beiden kregen dan ook vleugels naarmate het einde naderde.
    Terwijl Lievisj bekwam van de inspanningen, kwam in de verte den Burre ook Spa binnengestoven. Na al zijn tegenslagen stonden er toch nog 106 km op zijn teller wat toch ook als een sterke prestatie mag gezien worden. Daarop contacteerde de Lievisj het andere duo Beirisj en Chatte om de stand van zaken te kennen. Beiden waren dan ook bezig aan de laatste klim van de dag, Le Rosier. Enige tijd later kwamen zij dan ook voldaan aan in Spa. Wat me wel opviel, was dat de Chatte nogal redelijk fris oogde
    wat niet kon gezegd worden van den Beirisj. Die had duidelijk zijne korf met pijlen leeggeschoten.
    Na het nodige vocht (water) te hebben opgenomen en de eerste nabesprekingen, werden de fietsen ingeladen en werd de terugtocht richting La Roche aangevat. Onderweg werd wel nog een tussenstop gedaan in een plaatselijke wegfrituur om daar de eerste honger te stillen en de verloren calorieën en vetten op te nemen.
    Omstreeks 18u kwamen we dan ook, een beetje moe weliswaar, aan in La Roche waar we allevier de welverdiende douche opzochten.
    Eindconclusie was dat we konden spreken van een mooie, zonnige maar ..... zeer lastige "Waalse Pijl". De 4 Trudy's kunnen dan ook met een goed gevoel terugblikken op deze topprestatie !

    Komende week kunnen zij zich alvast voorbereiden op de rit (100 km) van zaterdag 30 mei 2009 waar vanaf de Oude Kwaremont het parcours van de Ronde van Vlaanderen wordt aangedaan. Dit zal gebeuren in het gezelschap van onze wielervrienden van Oggiono (Italië), die in de 2de helft van de week afzakken naar onze regio.

    Tot dan !

    Ciao

    Klimmerken (Lievisj)




    24-05-2009 om 00:00 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rit van zondag 17 mei 2009
    Parcours : Onkerzele - Atembeke - Moerbeke - Galmaarden - Bever - Bassilly - Lessenbos - Meslin l'Eveque - Arbre (Ath) - Isières - Ollignies - Lessen - Deux-Acren - Overboelare - Geraardsbergen.

    Voor de rit van vandaag stonden 9 (scherpe) Trudy's en 1 gelegenheidsrijder van Per Velo (later meer) om 8 uur vertrekkensklaar onder een donkere hemel. Normaal gezien gingen we, zoals afgesproken, de tocht doen die in Pollare startte, nl. de "Ronde van Schoonderhage".  Maar onze buienwatchers, Chatte en Burre Shocked, hadden gezien dat ze vrij veel regen gaven in de voormiddag. Daarom werd besloten om een alternatieve route te nemen die niet al te ver ging.
    Chatte en Lievisj namen in het begin van de rit de rest op sleeptouw en dit aan een rustig maar goed tempo. De eerste beklimming van de dag, de 'wilderberg' in Galmaarden, werd wijselijk in groep afgewerkt met uitzondering van onze Per Velokampioen die efkens de rol moest lossen en een eerste keer naar zijne flacon met zuurstof moest grijpen Embarassed. Van daar af ging het, zonder noemenswaardige gebeurtenissen, richting Bever, Bassilly, Lessenbos, Meslin-l'Eveque tot aan de kasseien van Arbre bij Ath.
    Daar vond den Flecha (Burre) dat het genoeg geweest was en gaf er op de kasseien een serieuze snok aan, gevolgd door Chevadihno (Chavatte Kim) en Lievisj. De kasseien bleken verder te gaan dan we gedacht hadden en den Burre hield zich wijselijk in (of had hij zich opgeblazen Exclamation). Eénmaal de kasseien achter de rug, werd er gegroepeerd verder gereden. Even verder zagen we onze collega-toeristen van de Bergezelkes, die ook hun zondagrit aan het afhaspelen waren. Daar de straten ons onbekend waren, beslisten we maar om een straatje rechts in te slaan en we zouden wel zien waar we uitkwamen. De bergezelkes kozen voor een ander parcours (zij wisten waarschijnlijk wel de weg of hadden ze schrik dat ze niet meer zouden kunnen volgen ? Razz).
    Op een gegeven moment moest onze gelegenheidsrijder van Per Velo uitwijken voor een auto. Daardoor had hij een put in het wegdek niet gezien met als gevolg een lekke achterband. Van dan af liep alles mis, alé toch voor de Per Velofietser. Hij ondervond namelijk problemen om zijn buitenband eraf te krijgen. Het leek erop dat hij zijn achterwiel ging verkrachten Twisted Evil. Door al dat snokken en sleuren om toch dienen band eraf te krijgen werd onze vriend omgedoopt tot een echte zwarte Piet. Na enige tijd was het dan toch gelukt om een nieuwe binnenband te steken. Alles opgelost dachten we. Was het maar waar ! Bij het oppompen (bombonnekes) van zijn achterband bleek dat er geen lucht in kwam. 2 à 3 bombonnekes werden verbruikt en nog was dienen band niet opgeblazen. Tot Lievisj, die was gaan kijken wat er scheelde, zag dat het ventiel niet was opengedraaid Idea. Nogmaals werd er een bombonneken tot ontploffing gebracht maar er veranderde niets. Uiteindelijk bleek dat de reservebinnenband ook stuk was. Onze Zwarten van Ath (zo zag hij er toch uit) besloot dan maar om iemand op te bellen om hem te komen afhalen. Tot hier de soap ronde de Zwarte van Ath.
    Door al dat wachten, hadden we natuurlijk veel tijd verloren. Terug vertrokken legden Chatte en Lievisj (weeral die 2 !) er een stevig tempo op van ongeveer 35 km/h richting Lessines. Via Deux-Acren ging het dan richting de beklimming van de Côte de Boureng. Chatte leidde de dans in tot wanneer de beklimming goed begonnen was. Dan werd de fakkel overgenomen door Lievisj met even verder in zijn spoor den Flecha. Er werd stevig doorgetrokken tot bovenaan de Sanaberg. Wanneer de groep op de top terug samensmolt, werden de laatste kilometers afgewerkt aan een rustig tempo. Gekomen in ons lokaal werd de rit volledig geanalyseerd en dit met het nodige vocht Very Happy !
    Uiteindelijk werd het dus toch nog een vlugge en selectieve rit.
    Proficiat aan alle Trudy's !

    Afstand : 61 km
    Tijd : 2.25u


    Volgende week zondag zullen er wel 4 Trudy's (Burre, Chatte, Beirisj en Lievisj) ontbreken daar deze vanaf woensdag op hoogtestage zijn in de Ardennen en dit met het oog op de klassieker van zaterdag 23 mei 2009, nl. de 'Waalse Pijl'.

    Bij deze wensen wij, aan alle andere Trudy's, een goeie fietszondag toe !

    Ciao

    Klimmerken (Lievisj)

    18-05-2009 om 20:44 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdagrit 16/05/2009
    Voor onze zaterdagrit, hadden we voor de Omloop van de 3 provincies gekozen. De start was voorzien in Steenhuize, we kozen dan ook om met de fiets vanuit Geraardsbergen naar de start te gaan. We waren door verschillende omstandigheden maar met twee ( Burre&Chatte). Bij het vertrek in Geraardsbergen, konden we meteen aan een goed tempo naar Steenhuize rijden, dit door de vrij sterk blazende wind.
    De 135km was ons doel voor vandaag, deze passeerde op de Muur en daar zou voor ons de rit eindigen.
    We waren nog maar net weg of we ondervonden meteen dat het een zware dobber zou worden vandaag, de wind waaide in het eerste gedeelte constant in het nadeel. Bij de eerste beklimming van de dag, de koeberg in Parike, moesten we beiden al vrij diep gaan om de wind te trotseren.
    Zo bleef het nog een hele tijd doorgaan, bij de eerste bevoorading, begon het dan ook nog te regenen.
    We versterkten ons met de nodige repen en peperkoeken, om onze tocht dan verder te zetten. Net na de bevoorading, was er een licht dalende strook, maar door de strakke tegenwind, leek het wel of we  bergop aan het fietsen waren
    Enkele kilometers verder gingen de sluizen helemaal open en we gingen toch eventjes schuilen. Bij deze dank aan Belgacom om toch nog enkele telefoonhokjes te laten staan.

    De wind bleef blazen, de regen bleef neervallen. Net voor we aan de tweede bevoorading in Lombise waren, besloten we om er de brui aan te geven( we zouden niet graag ziek worden met de Ardennen in het vooruitzicht)  We kozen het denderpad langs Ath om zo tot in Lessen te geraken.
    Van Lessen ging het dan richting het lokaal om even op te drogen en dan naar huis voor een lekker douchken.

    Afstand : 107 km
    Tijd : 4u25

    Nog even meegeven dat het wel een prachtig parcours was, maar met deze weersomstandigheden ging de "leute" er wat af.
    Volgend jaar gaan we het zeker nog eens overdoen
    En nu op naar de Ardennen; La Roche hier komen de Trudy's => fiesten en fietsen

    Grtz Spartacus

    18-05-2009 om 13:02 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Ons lokaal Café De Presse
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • rsca.be
  • CAFE DE PRESSE
  • Veloclub Oggiono
  • routeplanner Oost-Vlaanderen
  • Joaquim Durant
  • wielertoerist
  • buienradar
  • Fietsroutenet
  • FOTOSITE DE TRUDY'S

    Gastenboek
  • Onderteken de online petitie : "De aankomst van de Ronde Van Vlaanderen moet in Meerbeke blijven"
  • Verslag
  • "Bike motion"
  • merci
  • proficiat

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Archief per week
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 05/10-11/10 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs