WTC DE TRUDY'S
{TITEL_VRIJE_ZONE}
Inhoud blog
  • Rit 29 + protestmars
  • Rit 28: 18/09
  • Rit 27: 11/09
  • Muurchallenge 2011
  • Kermisprogramma Trudy's Cycling Team
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    WTC DE TRUDY'S
    S-Bikes - Goffin Bank - DJK Keukens/ eddy.jacobs@djkkeukens.be - Cafe De Presse - Hairjoker - Bouwonderneming Johan De Neve- De Vivo- Café 't Fonteintje
    21-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Parcours: Marke-route (Geraardsbergen-Moerbeke-Viane (begin route)-Bever-Sint/Pieters/Kapelle-Tollembeek-Vollezele-Galmaarden-Viane (einde route)-Moerbeke-Atembeke-Onkerzele-Geraardsbergen.

     

    Afstand: 61 km –
    Gemiddelde: 26,1 km/u

     

     Om 8.30u stonden 5 Trudy’s onder een bewolkte hemel klaar om de wekelijkse rit aan te vatten. Zij werden vergezeld van Burie Benoni. Normaal gezien zou de rit ons richting Borchtlombeek brengen maar door de afwezigheid van onze 3 Gps-garmin-piloten zou dit niet gemakkelijk worden. Onze jongste Schleck had evenwel de gps van Flecha bemachtigd om toch nog de voorziene rit te kunnen afwerken. Maar bij het vertrek aan ons lokaal wisten we eigenlijk niet welke richting we moesten nemen. Eerst werd geopteerd voor de Vredestraat en daarna voor de Buizemontstraat maar volgens de gps waren dit niet de juiste keuzes. Er werd daar dan ook wijselijk afgezien en er werd geopteerd voor de Marke-route door het Pajottenland.

    Om ons direct op te warmen en ook om de mannen van De Roeve te begroeten, kozen we om de Vesten en de Oude Steenweg op te rijden. Zo reden we met zijdelingse wind verder richting Viane waar we voorbij het Kasteel van Viane rechts opdraaiden en zo onze Marketocht konden aanvatten. Bij het opdraaien konden de frontmannen F. Schleck en El Pistolero al direct voelen dat er een sterke wind in het nadeel stond. Deze zou de ganse voormiddag een blok aan het been zijn ! Zo reden we verder langs de rustige wegen van Bever, Sint-Pieters-Kapelle en Tollembeek. In Tollembeek kregen we de 2e (lichte) helling (naam onbekend) te verwerken waar de Schleck-brothers hun goede conditie een eerste maal tentoon spreiden en even gingen versnellen. Boven deze helling kon men al zien dat de iedereen vandaag redelijk goed tot zeer goed waren misschien met uitzondering van Rosseler die nogal redelijk vermoeid op de fiets zat !

    Daarna werd eronder het commando van A. Schleck en El Pistolero in groep verder gereden richting Vollezele waar we aan de kerk de 3e (steilere) helling kregen. Een ontketende A. Schleck ontbond zijn duivels en als een speer reed hij naar boven (gezien door E.P. van achteruit). Boven hing de groep dan ook volledig uit elkaar. Onze VDB en Rosseler kregen het alsmaar moeilijker. Terug samengekomen volgde al vlug de volgende helling (achterkant Congoberg) waar terug de Schlecks samen met Burie het voortouw namen. Van hieruit reden we met de wind vol in het aangezicht richting Galmaarden waar we nog de lichtoplopende strook naar de achterkant van de Bosberg kregen te verwerken. Hier werd er rustig in groep naar boven gereden. (Waarschijnlijk was iedereen zich al aan het opmaken voor de finale!!) Verder ging het dan verder richting het centrum van Galmaarden om zo via de Renskouter terug Viane te bereiken. Hier eindigde dan ook de Marke-route en kon de finale ingezet worden. Aan het station van Moerbeke reden we rechtaf richting Stoffelstraat en Koppenhollestraat waar de debatten dan ook begonnen. A. Schleck versnelde stevig vanop zijn zadel al vlug gevolgd door F. Schleck. De rest, El Pistolero, Rosseler en Burie volgende een 100-tal meter verder en VDB zakte helemaal door het ijs ! Gekomen in Atembeke werd in de Brusselstraat alles terug samengebracht. Niet voor lang echter want de aankomst (top Brusselstraat) was al in zicht. Bij het begin van de klim zette A. Schleck zich volledig ten diensten van zijn broer en trok stevig door. F. Schleck volgde gevat met in zijn spoor E.P.

    Even over halfweg de beklimming zette A. Schleck zich op kant. Het sein voor F. Schleck om de klus af te maken maar deze zijn kruid was al bijna volledig opgebruikt. Er zat duidelijk niet genoeg snee op (zoals we het zeggen in wielertermen). Het moment van E.P. was gekomen om zijn pedalen te doen spreken. Deze zette zich recht en remonteerde F. Schleck. Solo reed hij dan ook naar de overwinning van de dag gevolgd door A. Schleck (die zijn broer nog bij de lurven vatte). F. Schleck werd derde voor Burie, Rosseler en VDB. Bovenaan werd er even uitgebold tot wanneer de groep terug volledig samen was. Via de Guilleminlaan werd er rustig (cooldown) teruggekeerd naar ons lokaal.

    Bij deze kan het dus gezegd worden dat het een intensief, winderige maar mooie rit was.

    In ons lokaal werden we een half uurtje later vergezeld van onze gewonde Flecha ! Deze moest nog op visite gaan bij de flikken van Frasnes !

    Het positieve is dat zijn aangezicht al duidelijk aan het herstellen is ! Goed zo !

     

    Volgende week zaterdag staat de sponsortocht gepland. Aanwezigheid in het lokaal om 10.15u. Vertrek voorzien om 10.30u.

     

    De dag nadien staat de rit naar de cols van Ronquieres gepland met het vertrek aan het lokaal om 8u.

     

    Ciao

     

    E.P.

    21-06-2011 om 00:00 geschreven door spartacus  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)


    Foto

    Ons lokaal Café De Presse
    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • rsca.be
  • CAFE DE PRESSE
  • Veloclub Oggiono
  • routeplanner Oost-Vlaanderen
  • Joaquim Durant
  • wielertoerist
  • buienradar
  • Fietsroutenet
  • FOTOSITE DE TRUDY'S

    Gastenboek
  • Onderteken de online petitie : "De aankomst van de Ronde Van Vlaanderen moet in Meerbeke blijven"
  • Verslag
  • "Bike motion"
  • merci
  • proficiat

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Archief per week
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 01/11-07/11 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 05/10-11/10 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 26/09-02/10 2005


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs