Vandaag namen we deel aan de gordel te Tervuren. We volgden de heksentocht. We moesten allerlei opdrachten uitvoeren om de sprookjesfiguren terug gelukkig te maken.
Na de wandeling leefden we ons uit op de vele attracties.
Tijdens een les media brachten we op een zelfgekozen manier verslag uit over een denkbeeldige reis: via foto's, via een filmpje, via een brief, via een tekening, ....
Tijdens de weroles gingen we in de tuin van de school op zoek naar kriebeldiertjes. We bekeken de diertjes van dichterbij en vulden er een fiche van in.
De leerlingen bekeken het verhaal van 'De poetsprins'. De Poetsprins wil de vlek op de zon poetsen. Hoe doet hij dat? Daarover mochten de leerlingen nadenken en ze mochten dat uitbeelden.
Vandaag hadden we een leuke les rond 'spiegelingen'. We deden enkele leuke activiteiten: de zon laten weerkaatsen in een spiegel, binnen en buiten dingen spiegelen, elkaars spiegelbeeld spelen, ...
Vandaag leerden we een lied over een reus die soms graag groot en soms graag klein is. We beeldden het lied uit en leerden het daarbij meezingen en we zochten instrumenten die passen bij een grote en een kleine reus.
We werken in wero aan het thema 'Geworteld'. We leren vooral over de lente en over planten.
Vandaag hebben we gezaaid in de klas. We zaaiden tuinkers en bloemetjes.
We plaatsen ook 4 keer 2 bonen in een glazen potje. We plaatsen die potjes op vier verschillende plaatsen: op de vensterbank, op de boekenkast, op de kasten achteraan en in een kast. We gaan nu kijken op welke plaats de bonen het vlugst ontkiemen.