Van jullie kapoen kregen jullie waarschijnlijk te horen dat er deze week inspecteurs op onze school waren. Zij kwamen onze school doorlichten. Met grote fierheid kunnen we jullie melden dat we het best mogelijke advies kregen: advies 1. Dat mocht gevierd worden en dus brachten we met de gehele school een toast uit.
We waren erg aangedaan van het nieuws dat je niet meer naar ons klasje komt. We vinden het vooral heel jammer dat het zo onverwachts gebeurde en dat we dus geen afscheid konden nemen. Daarom willen we je het volgende zeggen: We zullen je herinneren als een lief, behulpzaam meisje. Je was steeds vriendelijk en beleefd. Je had vele vriendinnetjes. We hopen dat je je snel thuis voelt in je nieuwe huis en in je nieuwe school. We hopen dat je snel nieuwe vrienden maakt. We wensen je het best toe en hopelijk kom je ons nog eens bezoeken. Je bent steeds welkom!
Dag Louise-Sofie en Anne-Lore, het ga jullie goed en hopelijk tot nog eens ...
Al je vriendjes van de eerste klas en juf Els
P.S. Kijk volgende week regelmatig eens in je brievenbus. Misschien brengt de postbode je wel een brief uit Ninove ...
Dinsdag 8 januari gaan we knutselen. We gaan een dwergenhuisje maken. Jullie hebben daarvoor het volgende nodig: - een schoendoos (zonder deksel), - wegwerpmateriaal dat kan gebruikt worden als meubeltjes voor de dwergen: dopjes van flessen, bierviltjes, yoghurtpotjes, wc-rolletjes, lege luciferdoosjes, kaasdoosjes, ...
Begin nu alvast maar te zoeken of te sparen en breng de spullen tegen dinsdag mee.
Vandaag hadden we terug een lesje techniek: we maakten een cocktail met 3 laagjes. De leerlingen kregen 3 ingrediënten: appelsiensap, siroop en honing. Eerst gingen we op onderzoek uit: in welke volgorde moeten we de laagjes in het glas doen zodat ze mooi op elkaar blijven liggen? We kwamen tot de volgende vaststelling: eerst honing, dan siroop en dan appelsiensap. Het werden mooie, lekkere cocktails. Eerst dronken we onze cocktails uit en aten we wat chips. Nadien was het tijd op de pakjes te verdelen.
We hebben onze kerstboom al wat versierd maar we willen hem nog meer versieren met zelfgemaakte kerstballen. Daarom moesten de leerlingen twee rondjes afdrukken met verf en een koffiefilterzakje besprenkelen met ecolineverf. Wat er nu verder gebeurt ... dat ziet u binnenkort!
Vandaag hebben we onze kerstboom gezet. Daar komt ook wel techniek bij kijken: hoe beginnen we eraan? wat plaatsen we eerst? hoe vouwen we de takken open? ... Na enig denkwerk en met de hulp van enkele handige handen, lukte het ons.
We sloten ons thema "Wie wint?" af door zelf een ganzenbordspel te maken. De leerlingen kregen een leeg ganzenbordspel en stickers met instructies op. Ze mochten zelf kiezen waar ze de instructies (een beurt overslaan, terug naar start, ...) kleefden. Nadien werd het spelletje natuurlijk eens gespeeld.
Sinterklaas en Zwarte Piet komen op bezoek in onze school!
Wat hadden we er lang op gewacht... Vandaag was het eindelijk zover: Sinterklaas en Zwarte Piet kwamen op bezoek! We zetten allemaal ons bestje beentje voor en we zongen het lied 'Sint maakt ons gek' uit volle borst mee. De juf was superfier op ons! Sinterklaas beloonde ons met speculaas, mandarijntjes en een zak vol leuke spelletjes om in de klas te spelen. Dankjewel, Sinterklaas en Zwarte Piet! Tot volgend jaar!
Sinterklaas en Zwarte Piet zijn in het land, dus zetten we ons schoentje al klaar.
Dus Sinterklaas en Zwarte Piet, als jullie even tijd hebben, kom ons dan maar al eens bezoeken. We kennen ons liedje al goed dat we voor jullie zullen zingen.
Voor de kinderen die graag nog een beetje oefenen: je vindt het liedje op you tube. Het heet 'Sint maakt ons gek' en het wordt gezongen door De Feestpieten.
We begonnen in wero aan een nieuw thema 'Wie wint?'. Dit thema gaat natuurlijk over spelletjes spelen. Dus speelden we vandaag de volgende spelletjes (zowel binnen als buiten): - proberen een balletje van de tafel te blazen langs de kant van de tegenpartij, - krokodil: opletten dat de krokodil je hand niet vastklemt, - met 2 proberen recht te komen terwijl er een bal tussen de ruggen geklemd zit, - met 2 zoveel mogelijk lengtes stappen terwijl de voeten aan elkaar vastgebonden zijn, - met 2 zoveel mogelijk lengtes stappen terwijl er een bal tussen de buiken geklemd zit, - op één been staan en elkaar proberen omver te duwen. De leerlingen voerden elke oefening gedurende 3 minuten uit. Ze turfden hoeveel keer ze elke oefening konden doen. Ze gaven aan of het spel vlot of niet vlot verliep en ze duidden aan hoe ze zich voelden tijdens het spel.
Vandaag deden we leuke meetoefeningen: hoeveel kopjes gaan er in een bord, hoeveel maatbekers gaan er in een emmer, ... De leerlingen voerden enthousiast de metingen uit.