Morgen gaan we op schoolreis. Let op: - we vertrekken om 8 uur, - neem je laarzen in een zakje mee, - draag een lange, dunne broek (om je te beschermen tegen de brandnetels), - neem een short (in je rugzak) mee, - neem zonnecrème en een zonnepet mee, - vergeet je goed humeur niet. Tot morgen!
Vandaag (25 juni) ging ons schoolfeest, onder een bewolkte maar gelukkig droge hemel, door. Alle kinderen toonden hoe talentvol ze zijn. Wij draagden eerst ons klasgedicht 'Carnaval' voor, nadien dansten we op het lied 'Geloof in jezelf'. Dat lied stond in teken van 'samenknap zijn'.
Vandaag gaat ons jaarlijks schoolfeest door. Het staat in teken van ons jaarthema 'Accent op talent'. Het feest gaat door van 14 uur tot 18 uur. Vanaf 14 uur 30 treden de kinderen op. Hopelijk zijn de weergoden ons goed gezind. Wij beloven er alvast een spetterend feest van te maken. Allen welkom!
Vandaag gingen we op natuurspeurtocht (in de wijk en de tuin van de school). De kinderen voerden allerlei opdrachten in de natuur en over de natuur uit: luisteren naar de geluiden van de natuur, zoeken en fotograferen van bloemen en bomen, dierengeluiden maken en herkennen, dierenbewegingen uitbeelden, een gedicht i.v.m. de natuur uitbeelden, iets uit de natuur natekenen, op zoek gaan naar insecten, naar de wolken kijken en er figuren in zoeken, ... Het werd een leuke namiddag waarin we allen duidelijk 'natuurknap' waren!
Gedurende het hele schooljaar werkten we aan ons jaarthema 'Accent op talent'. Elke maand stond een talent in de kijker en konden de leerlingen sterren krijgen. Maandelijks konden jullie onze talentmeter op onze blog bekijken. Sommige talentmeters zien er ondertussen wel al wat anders uit. De leerlingen konden voor een talent dat niet meer in de kijker stond, toch nog een ster krijgen. Bijvoorbeeld: het talent rekenknap stond in de kijker, maar een leerling maakte een prachtig knutselwerk en kreeg nog een ster bij voor het talent beeldknap.
Vandaag werd er nagegaan wie welk talent bezit. Dat gebeurde op de volgende manier: - Elke leerling vertelde welk talent ze volgens zichzelf hebben, - hun klasgenootjes vertelden welk talent bij hen past, - de juf vertelde welk talent het best bij hem/haar past, - de talentmeters werden bekeken. Zo kwamen we, natuurlijk, tot de conclusie dat IEDEREEN EEN TALENT HEEFT!
De leerlingen mochten nadien zichzelf met hun talent in een spiegel tekenen. Jullie, ouders, kregen de opdracht om onderaan aan de spiegel het talent te noteren dat u vindt dat uw kind bezit.
Vandaag hadden we een leuke les techniek: welke superman/supervrouw vliegt het verst? Eerst gingen we na wat er zoal kan vliegen: raket, vliegtuig, helikopter, luchtballon, ... Nadien knipten de leerlingen superman of supervrouw uit. Dan maakten ze aan de hand van een stappenplan een constructie. Ze moesten hiervoor de volgende onderdelen gebruiken: hun mannetje of vrouwtje, een ballon, touw, een rietje, een wasknijper en kleefband. Nadien moesten ze zelf ontdekken hoe hun superman of supervrouw het snelst kon vliegen. Het werd een boeiende doe-les!
We wensen alle mama's een leuke, gezellige, ontspannende, ... moederdag toe! Jullie verdienen het! Geniet van het geschenkje en het versje van je kapoen!
Hieronder vind je de 3 rekenraadsels die de leerlingen mochten proberen op te lossen (tijdens de periode rekenknap). Proficiat aan Yana en Adam! Zij losten het raadsel 'Tour de France' correct op.
Hieronder zie je ook welke kinderen het meest rekenknap waren.
Vandaag sloten we rekenknap af met een dessertenbuffet. Alle klassen maakten een dessert. Wij maakten gewone cake en appelcake. We versierden de cake met eetbare glitterstiften, eetbaar papier en eetbare confetti. In elk dessert was het cijfer van de klas verwerkt. We smulden onze buikjes rond.