Como 2016
fietsreis WTC Steenoven 40 jaar
Inhoud blog
  • dag 8: Domodossola - Griante
  • dag 7: Brienz - Domodossola
  • parcours dag 8
  • Dag 6: op weg naar Brienz!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • Barbour Radar Waxed Jacket Navy
  • Barbour Propulsion Quilted Jacket Olive
  • LZM
  • LZM
  • LZM

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    26-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 7
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 7 como.pdf (414.4 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-07-2016, 22:31 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    25-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5: Belfort - Givisiez

    Triiiing: 6.30 uur: Op de kamers loopt de wekker of gsm af en de oogjes gaan steeds moeizamer open.

    Snel even de koffers inpakken, como-outfit aan en aanschuiven aan het ontbijt. Opnieuw hadden we niet te klagen: er was een uitgebreid buffet.

    Terwijl Koen de camionette voorreed, haalden wij de fietsen uit de ‘stalling’. Wat een gek gezicht: coureurs met de fiets door de lobby van een hotel …

    Dit keer vertrokken we in een stralend zonnetje en dat ‘achtervolgde’ ons de hele dag. Zalig!

    De mecanicien repareerde het pedaal van Erwin en probeerde ook het wiel van Davy te maken, maar tevergeefs … . Hij zou plaatsnemen in de bezemwagen en een bekwamer iemand opzoeken. Spijtig genoeg was het bijna overal sluitingsdag en hij kon pas namiddag bij de groep aansluiten.

    Het beloofde een lange en zware dag te worden met 169 geplande kilometers en meer dan 3000 hoogtemeters …

    De Mont-Crosin na 75 km was een opwarmertje en steeg tot 1216 meter hoogte.

    Aan de voet van de Chasseral stond de picknick al klaar. Deze had een Zwitsers tintje want Koen, Katrien en Davy kozen enkele lekkere kazen uit. Ook een fris blikje cola werd niet afgeslagen!

    Daarna was het tijd voor de klim van de dag: de Chasseral: 11 km klimmen van ongeveer 800 tot 1216 meter met een gemiddelde van 6,6 % (maar weet dat er afdalingen inzaten …).

    Ondanks de ‘pijn aan de poep, de meest voorkomende kwaal’ en ondanks het afzien genoot iedereen van deze zware klim (pieken tot 11 %), maar het panorama boven met het zicht over 3 grote meren maakte alles goed. Van de eerste tot de laatste kwamen ze moe, maar glunderend boven. Het bleken uiteindelijk 3400 hoogtemeters te zijn!

    We twijfelen of er geen besmettelijke ziekte in de groep zit want na Andy reed vandaag Frank verkeerd, maar hij zag zijn fout snel in.

    Enkelen kregen er niet genoeg van en reden helemaal tot aan het weerstation voor wat extra hoogtemeters.

    De afdaling was 18 km lang en er werden snelheden gehaald tot … km per uur (dit vermelden we niet om jullie niet ongerust te maken).

    De moraal zat er goed in tijdens de laatste 30 km en Jos trok de groep zelfs op een lint.

    De beproeving was nog niet gedaan: het landschap bleef glooiend en dreef velen tot het uiterste, maar uiteindelijk om kwart voor 8, bijna twaalf uur na vertrek, arriveerden we aan hotel ‘De l’ Escale’.

    Er werd snel gedoucht en om 20.45 uur werd er aangeschoven aan tafel. Er werd ons een koude schotel, kip met rijst en een ijsje voorgeschoteld. We konden onze reserves aanvullen.

    Ondertussen is het 22.30 uur en wat zijn wij aan het doen?

    • De één ligt op de slachtbank. (Lees massagetafel)

    • Een ander steekt zijn hand in de zak chips.

    • Een derde schrijft deze blog.

    • Een vierde ligt op zijn bed met de benen omhoog.

    • Een vijfde belt even met het vrouwtje.

    • …

    Morgen staat er een korte rit op het programma. We vertrekken daarom pas om 9 uur.

    Como, we komen eraan!


    P.S.: een grote dankjewel van Andy aan Stefan. Zij weten zelf waarvoor … ssssst! Slaapwel!


    Bijlagen:
    rsz_sam_0628.jpg (363.1 KB)   
    rsz_sam_0635.jpg (498 KB)   
    rsz_sam_0650.jpg (289.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    25-07-2016, 23:29 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 6
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 6 como.pdf (502.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-07-2016, 23:03 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 4 : Saint-Dié-des-Vosges – Belfort (145 km, 2700 hoogtemeters)
    In deze episode beklimt de vos 4 bergen van Les Vosges. Dit Loopt wel al eens spaak voor anderen. Soms worden personen vermist maar geen nood want nieuwe schijven zorgen voor een inhaalbeweging.

    Het verhaal :

    Deze zondagochtend werd het peloton wakker aan de voet van de Vogezen. De mist en wolken hingen rond de hoge toppen en het was duidelijk:  vandaag worden de mannen van ‘les gamins’ onderscheiden. Gisteren werd immers door de organisatie aangekondigd dat deze etappe de volledige Vogezen zouden doorkruisen met maar liefst 4 cols om te beklimmen.

    Eén van die ‘jongere’ gamins startte vandaag niet op de fiets en koos voor een dagje in de bus na aanhoudende klachten (darmen) en is vandaag volop aan het balen maar wel fier om een verslag te mogen schrijven voor het thuisfront.

    Voor de start werden de laatste bijstellingen gedaan aan de fietsen. Dit was de eerste keer deze reis dat ik iedereen zo serieus met zijn materiaal bezig zag. Zenuwen of gewoon heel professioneel met de sport bezig ? Nadat kettingen gesmeerd, kopseries bijgesteld, remblokken vervangen zijn, werd de etappe met een lichte vertraging aangevat om 8u35.

    Op de eerste beklimming, Col de Mandray  (4km,  6% gem.) zocht ieder zijn eigen tempo. Ben & Stefan toonden onmiddellijk hun goede klimmersbenen en sloegen een gat op de rest, groep 1 was een feit. Gevolgd door Frank, Chris, Jan, Erwin, Herman en Jos in een gespreide groep 2. De achtervolgers DannY,DavY en AndY, ‘Group - Why are we doing this?’ begon de dag verstandig en op een rustig tempo. De eerste beklimming is een feit. Eerste vaststelling en constante van de dag, een gemiddelde stijgingspercentage zegt niets, want een max. van 14% is gemeten tijdens de eerste klim.
    à De benen hebben ondertussen door dat het menens is vandaag.

    Boven op de 2e col van de dag, de Hohneck (17km , 4,1% gem.), werden de verschillen in klimmerscapaciteiten duidelijk. Minuten tussen verschillende rijders werden opgemeten. Iedereen kwam ondanks aanhoudende regen met een grote glimlach en veel voldoening boven op de top aan. Tot één persoon vermist werd. Team Y, telde slechts 2 leden nadat Andy onderweg zijn goede voorbereiding toonde door weg te stuiven van zijn grupetto. Echter miste hij onderweg een afslag waardoor hij op de top van La Schlucht stond en niet op de Hohneck…. Zonder mopperen en met een grote glimlach om het misverstand, draaide hij zich om , om naar de andere top te klimmen. Onderweg had trouwe kapitein Herman hem al tegemoet gereden om samen deze extra hoogtemeters te rijden. Iedereen samen op de top en nu genieten van een technische, maar leuke ‘haarspeldbochtenafdaling’ door de bossen.

    Na 61 Km halverwege de afdaling werd de lunch genuttigd (een smoske) met zicht op een meer in de verte van de vallei (Lac de Kruth Wildenstein). Na een klein uurtje zette de groep de tocht verder naar col n°3 met de eerste bekende naam Le Grand Ballon (17 km gem. 6,1%). Op de top van Col du Markstein (deel van de Grand Ballon beklimming) werd het klassement van de dag vastgelegd 1. Ben - 2. Stefan - 3. Herman - 4. Frank - 5. Chris - 6. Erwin - 7. Jan - 8. Jos - 9. Andy - 10. Davy en Danny.  De volgende dagen zullen ongetwijfeld uitwijzen, wie zijn Como-avontuur goed aan het indelen is.

    ‘De oude vos en zijn streken’ . Na enkele km’s beklimmen van de Grand Ballon kreeg Jos een ingeving en trapte vervolgens misschien wel de hoogste wattages ooit gemeten op deze beklimming.  Hij liet Erwin en Jan ter plaatse en overbrugde vlot de afstand tot het wiel van Frank en Chris. Echter spookt het wel eens op de Grand Ballon en stond de man met de hamer toevallig enkele km’s verder op het parcours… . Iedereen weet dat Jos door 5 muren kan fietsen en hij vond dan ook snel zijn tempo terug en kwam binnen boven op de top op 10 minuten van Frank.

    De laatste col (Col de Hundsruck 6 km gem. 4%) bewees dat het een zware dag was. De groep viel vanaf de eerste meters uit elkaar in de standaard volgorde met als uitzondering dat Danny als laureaat als eerste de top bereikte kort gevolgd door Stefan. De laatste 30 km zouden enkel in dalende lijn zijn …. dus werd er nog vlug een idyllisch terras opgezocht waar de echte goden in Frankrijk vertoeven. Nadien zorgde Davy als wegkapitein dat de hele groep veilig toekwam in hotel Novotel te Belfort, omstreeks 18u15.  

    Onderweg reed Davy zijn spaak nog over waardoor er ’s avonds om 22u al enkelen op zoek gingen naar een fietsenmaker die ons de volgende dag zou kunnen helpen (of was dit een excuus om een terrasje te doen?). Morgen ongetwijfeld een update hierover.

    Tot zover het Vogezen avontuur,

    Groeten en tot snel op de fiets,

    Gilles

    Rubriek: Getest en goedgekeurd - SCHIJFREMMEN

    We zien ze ondertussen meer en meer opduiken en ze zorgen ook wel eens voor controverse in het profpeloton, de schijfremmen. Onlangs stelde Campagnolo als laatste grote fabrikant hun variant voor aan het brede publiek. Op deze reis waren er 2 collega’s die rijden met Shimano schijfremmen. Het resultaat van de bevindingen en de persoonlijke gesprekken de afgelopen dagen onderweg:

     In de vlakke ritten valt er weinig  noemenswaardig verschil te merken behalve als het nat weer wordt. In de afdalingen is er echter een wereld van verschil. Later kunnen afremmen voor een bocht, efficiënter gebruik van remkracht en ook de correcties in de bocht zijn sneller en veiliger te maken. Je kan dus langer de snelheid aanhouden en mogelijks ook sneller uit de bocht komen.  Met de nodige ervaring, technisch onderlegde piloot en die drang naar ‘need for speed’ loop je makkelijk uit op de concurrentie/vrienden met gewone velgremmen.  Het enige nadeel dat ik mij zo bedenk, onze brommer wordt misschien best een trike om alle soorten wielen mee te nemen in de toekomst. Tel ze maar allemaal samen 10- of 11- speed wielen , aluminiumvelg of carbonvelg en velgrem of schijfrem en oh ja er is ook nog voor of achterwiel.  9 verschillende wielen zijn volgens mij nodig op de brommer voor een volledig assortiment. Wie telt er meer ?   

    Bijlagen:
    rsz_img_20160724_164709[1].jpg (399.1 KB)   
    rsz_img_20160724_204917[1].jpg (209.3 KB)   
    rsz_sam_0590.jpg (824.3 KB)   
    rsz_sam_0594.jpg (437.8 KB)   
    rsz_sam_0599.jpg (855.2 KB)   
    rsz_sam_0609.jpg (563.7 KB)   
    rsz_sam_0620.jpg (458.9 KB)   
    rsz_sam_0623.jpg (250.2 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-07-2016, 00:34 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 5
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 5 como.pdf (450.6 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    25-07-2016, 00:15 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    23-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 4
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 4 como kaart.pdf (657.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    23-07-2016, 23:52 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 3: richting Vogezen

    Het spreekwoord van de dag zegt: van de regen in de drop en dat was vandaag spijtig genoeg de realiteit met opnieuw regen ...

    Maar niet getreurd! De regenjassen werden boven gehaald en WTC Steenoven zette zich in gang.

    Nog een kleine anekdote: Jos moest nog snel naar het groot toilet, maar hij zat in de verkeerde kamer. HIj had zich van verdieping vergist ...

    De eerste fietsuren verliepen grijs en van de omgeving was er niet veel te zien. Rond tien uur klaarde het op en de regenjas werd opgeborgen.

    Na het klimwerk begonnen we aan een tocht van 15 km langs het kanaal. Hier was een hoofdrol weggelegd voor de natuur: we passeerden meerdere meren en zagen buizerds, struisvogels, … en dat allemaal “LIVE”.

    Net voor de stop werd Stefan gestoken door een “insect”. Korte tijd later kreeg hij een allergische reactie. Kris en Davy diende de eerste zorgen toe, maar om zeker te zijn werd hij voor observatie naar het ziekenhuis gevoerd. Achteraf werd duidelijk dat de snelle en kordate aanpak van onze medische staf de juiste was. Stefan herstelde snel.

    Op dat moment bleek nog maar eens dat we één grote familie zijn: De ene zorgde voor een deken, de ander haalde een kussen, een derde hield Stefans benen omhoog, de anderen zorgden dat dokter en verpleegkundige ook iets in de mond konden steken en ruimden de picknicktafel netjes af. Andy merkte ‘s avonds op dat Davy een goede verpleegster was …
    Wetende dat Stefan in goede handen was (ook Kris begeleidde hem) vervolgden we onze tocht voor de laatste 60 km en opnieuw … “Il pleut”. Ondanks het slechte weer overwonnen we col de Chapelotte en reden omstreeks 16 uur de parking van Hotel Régal op.

    Om 20 uur was het avondmaal gepland zodat we allen samen konden dineren. De vrijgekomen tijd werd nuttig besteed aan het poetsen van de fietsen, douchen en de fietsuitrusting uitwassen.

    Wat schaftte de pot?

    • voorgerecht van paté du canard en salade met kip

    • kabeljauw met groenten en aardappelen

    • du fromage

    • abrikozentaart met ijs.

    Om 22 uur volgde de briefing voor morgen. Iedereen vond het spannend want dan moet er 70 km geklommen worden van de 145 km. Onder andere  Grand Ballon, een beruchte col staat op het programma.

    Op dit moment hebben sommigen een andere “col” voor zich staan …


    Bonne nuit!


    P.S.: Door technische problemen kunnen we vanavond spijtig genoeg geen foto's doorsturen. Hopelijk lukt het morgen wel.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    23-07-2016, 23:36 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    22-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 2: Burg Reuland - Saint Avold
    Bij het ontbijt waren de meesten gezichten bedrukt. Dit had niets te maken met zware benen, maar het regende pijpenstelen ... . Maar een half uurtje later klaarden zowel de lucht als de gezichten op.
    De bagage werd weer vakkundig ingeladen en om 8 uur waren we op weg. Onderweg werden we 'om de haverklap' getrakteerd op prachtige landschappen.
    We waanden ons in een sprookje toen na ongeveer 60 km het kasteel van Vianden opeens vanuit de verte opdook. Er werd even gestopt om mooie kiekjes te schieten.
    Koen en Katrien hadden een idyllisch plaatsje uitgezocht voor de eerste picknick van de dag: 'homemade' pasta met tonijn of ham, een lekkere banaan, ... . De batterijen werden opgeladen en de bidons gevuld.
    Na 120 kilometer (ongeveer om 15 uur) moest er bijgetankt worden en de volgwagen wachtte ons op in Sierck Les Bains, aan de oever van de Moezel. Slippers werden even aangeschoten en de stoeltjes opengevouwen.
    Naast enkele sanitaire stops verliep de rit zonder problemen.
    De laatste loodjes wegen nog altijd het zwaarst, maar dit kon deze 'supergemotiveerde' groep niet deren en uiteindelijk arriveerden we om 18 uur aan hotel Campanile, met 172 km en 2100 hoogtemeters op de teller.
    Het avondmaal werd pas opgediend om 19.30 uur en nadat eerst de koffer naar de eerste of tweede etage werd gesleurd, kroop iedereen onder een verkwikkende douche.
    Hier het menu voor het avondmaal: saladebuffet, pasta met kip en een dessertbuffet en voor de liefhebbers nog een koffie. Het eten was wederom lekker; maar volgens sommigen kon de communicatie met de garçon iets duidelijker ...
    Om 21.15 uur werd de groep gebrieft over etappe 3. Dit zou volgens Erwin de 'mietjesetappe' worden: de kortste en minst zware (lees: minste klimmen).
    Op het moment dat ik (Danny) dit schrijf is het 5 voor 10 en zijn de meesten al naar bed. Enkelen passeren nog bij Katrien en Jos om de nodige spieren los te maken en een kleine groep kaart nog na over de tocht van vandaag.
    Zoals jullie lezen: alles loopt hier op wieltjes!

    Nog een fijne nacht en tot morgen!


    Bijlagen:
    rsz_dsc01125.jpg (129.6 KB)   
    rsz_dsc01128.jpg (176 KB)   
    rsz_sam_0561.jpg (591.3 KB)   
    rsz_sam_0564.jpg (878.6 KB)   
    rsz_sam_0578.jpg (732.9 KB)   
    rsz_sam_0582.jpg (294.6 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (5 Stemmen)
    22-07-2016, 22:37 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 3
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 3 como.pdf (399.9 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    22-07-2016, 22:09 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 2
    In bijlage vinden jullie het parcours van dag 2!

    Bijlagen:
    Etappe 2 como.pdf (464.5 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    21-07-2016, 23:07 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 1: Koersel - Burg Reuland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Om 7.30 uur verzamelden fietsers, begeleiders, partners en kinderen op de tennis. Het ontbijt, verzorgd door het team van Bram, werd zeer gesmaakt. Na de obligate groepsfoto was het tijd voor de laatste knuffels en kusjes. Here we go!

    Het eerste deel van de rit werd geleid door Danny in een zonovergoten sfeer; Hij bracht ons o.a. over de Hallembaye.
    Aan de eerste stop in val Dieu wachtte ons een verrassing: François Molenberghs en vrouw! Ondertussen hadden we al afscheid genomen van Patrick Bams en nu keerden Ludo, Cyriel, Kwint en Rudi ook huiswaarts. Bedankt mannen!

    Nu was het aan Erwin om de groep te leiden. Hij bracht ons naar, op en over het hoogste punt van België, het signaal van Botrange,          op 692 meter boven zeeniveau. (Gilles kende hier een lekke band.) Een frisse cola en : of een stukje taart laadden de batterijen weer op voor het laatste deel.

    Herman had de taak om ons veilig naar het hotel te leiden. Spijtig genoeg gooide de regen roet in het eten, maar ondanks dat het landschap vele ups en downs kende, bleef het moraal hoog, zelfs bij Frank na een lekke band: hij probeerde zijn reserveband op te pompen met een leeg bommetje ...

    Na een laatste klimmetje arriveerden we, opnieuw onder begeleiding van de zon, om 18 uur aan hotel Paquet. De euforie was groot en na een deugddoende douche wachtte ons een heerlijk avondmaal: paté, broccolisoep, varkenshaasje met een lekker sausje en rösti's, coupe Bresiliënne.

    Het was Franks dagje niet: een nieuwe gsm en een iets oudere man gaan niet samen. Via Chris moest Crista op zoek naar de PUK-code ...
    Om 21.15 uur was het tijd voor de briefing: route dag 2, hoogtemeters, kleding, ... . Iedereen was opnieuw gemotiveerd en wil morgen fris en monter aan de start staan. Daarom trokken de meesten (niet iedereen ...) om 22 uur naar de kamer. Het ontbijt wordt geserveerd om 7 uur. Groeten uit Burg Reuland en tot morgen!

    P.S.: zie foto's in bijlage!


    Bijlagen:
    rsz_sam_0538.jpg (432.9 KB)   
    rsz_sam_0538.jpg (432.9 KB)   
    rsz_sam_0542.jpg (612.6 KB)   
    rsz_sam_0551.jpg (695.6 KB)   
    rsz_sam_0556.jpg (384 KB)   
    rsz_sam_0558.jpg (651.9 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    21-07-2016, 23:04 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (3)
    20-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inladen van bagage en materiaal
    Tussen 19 en 20 uur brachten onze twaalf fietsers en 2 begeleiders hun koffer en 'relaxstoeltje' binnen bij Davy.
    Daarna werd de 'camionnette' vakkundig geladen onder goedkeurend toezicht van Koen: bagage, stoeltjes, reservefietsen, reservewielen, frigo, ... teveel om op te noemen! Koen keek en zag dat het goed was. Ook Katrien bracht een kort inspectiebezoek.

    Morgenochtend nemen we afscheid van familie, partner en/of kinderen met een ontbijt op de tennis. Met een goedgevulde maag zullen we onze reis aanvatten.

    Ook hoorden we dat enkele andere clubleden ons zullen vergezellen op de eerste kilometers van onze tocht. Daarvoor alvast onze dank!

    Como, here we come! 







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    20-07-2016, 23:23 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    05-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorbereiding van de 'camionette'
    De bestelwagen van Jos Cauberghs werd van een extraatje voorzien door deze twee handige Harry's.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    05-07-2016, 00:00 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    02-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.verkenning eerste rit Koersel - Burg Reuland
    Op zaterdag 2 juli gingen Danny, Davy, Erwin en Herman op weg voor 162 km en 1200 hoogtemeters, althans dat dachten ze ... 
    Uiteindelijk zou de GPS 2200 hoogtemeters aangeven. 
    Maar het werd een prachtige rit met heel wat ups en downs, maar dan letterlijk. 
    Onze eerste rustpauze was op onze vertrouwde stopplaats aan de abdij van Val Dieu. Toen hadden we nog ongeveer 90 km voor de boeg.
    Na 112 km arriveerden we op het hoogste punt van België, het signaal van Botrange, op bijna 700 m boven zeeniveau.
    Om 17.15 uur arriveerden we, moe maar voldaan, aan het hotel.
    We waren allen even enthousiast: Koersel - Como wordt een prachtig avontuur!
    Bekijk ook onze foto's!
















    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    02-07-2016, 00:00 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    01-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.laatste infovergadering
    Op vrijdag 1 juli verzamelden alle deelnemers zich in de kantine van De Weerstand.
    Het Comoboekje werd uitgedeeld en overlopen en onze outfit werd onthuld. Allen zagen dat het goed was!







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    01-07-2016, 00:00 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    15-06-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.extra geld in het laatje!
    Begin juni gingen enkele vrijwilligers helpen op 2 vriendschappelijke interlands van onze Rode Duivels.




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    15-06-2016, 00:00 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    28-12-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voorbereiding vergadering 2
    We naderen 2016 en ook onze reis naar Como komt steeds dichterbij!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-12-2015, 22:30 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (1)
    12-10-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit is de allereerste keer ...
    Op maandag 12 oktober om half elf is deze blog voor de eerste keer operationeel. Como, here we come!
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-10-2015, 22:41 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/como2016

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    12-10-2015, 22:19 geschreven door  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 12/10-18/10 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs