Como 2016
fietsreis WTC Steenoven 40 jaar
Inhoud blog
  • dag 8: Domodossola - Griante
  • dag 7: Brienz - Domodossola
  • parcours dag 8
  • Dag 6: op weg naar Brienz!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gastenboek
  • Barbour Radar Waxed Jacket Navy
  • Barbour Propulsion Quilted Jacket Olive
  • LZM
  • LZM
  • LZM

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    31-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Gisteravond bouwde WTC Steenoven - Como 2016 nog een stevig feestje. België werd op de kaart gezet en iedereen zong tijdens de karaoke uit volle borst mee ‘We are the champions’ want zo voelden we ons ook!


    Vandaag namen we de veerboot naar de andere kant van het meer en het was meteen klimmen geblazen: 10 km tegen een gemiddelde van 9 %. Boven staat de kapel Ghisello Di Madonna. In dit kerkje vind je fietsen van legendes uit vervlogen tijden, truien van wereldkampioenen en meerdere tijdloze memorabilia. We werden er allen stil van.

    Na korte stop daalden we af naar Sormano en na een lichte klim vatten we de Muur van Sormano aan: 2,5 km klimmen tegen een gemiddelde van 17 % en met een maximum boven de 25 %.

    Na 18 kilometer naar beneden stilden we onze honger in een pizzeria op de flanken van één van de pitoreske dorpjes rond Como.

    De laatste 14 km brachten ons terug naar Bellagio waar we opnieuw de veerboot  namen richting hotel.

    Wie snel genoeg was kon nog een verfrissende duik nemen in het zwembad en het buffet bracht voor elk wat wils.

    De laatste voorbereidingen werden getroffen voor de afreis van enkele deelnemers en de dag werd afgesloten met een lekker drankje op het terras.


    Hiermee sluiten we onze blog. Graag willen we alle bezoekers bedanken en nemen we afscheid.


    Misschien ligt er al een volgend project in één of andere schuif …


    Ciao!

    Het Como-team




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    31-07-2016, 08:29 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    28-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 8: Domodossola - Griante

    Uiteindelijk stoven we om 17 uur 25 minuten en 25 seconden Griante aan het Comomeer binnen. De ontlading was enorm en er gingen felicitaties heen en weer. Hier en daar werd er ook een traantje weggepinkt. Heel de groep is het er over eens: dit was een prachtprestatie en een onvergetelijk avontuur; hier mogen we fier op zijn en zullen we nog lang over napraten.

    Op dit ogenblik is het 21.40 uur en zitten we nog aan tafel.

    De vakantie is begonnen en de rit van morgen, met of zonder de muur van Sormano, is de kers op de taart.

    Hoe verliep de dag?

    Ook in deze rit zaten meerdere korte en langere klimmen, maar iedereen wist wat er op het spel stond.

    Vandaag passeerden we het Lago Maggiore en het meer van Lugano. Aan het Lago Maggiore lag onze laatste picknickplaats. Bij het laatste meer maakten we een tussenstop in het park en snoepten van een verfrissend ijsje want het was opnieuw meer dan 30 graden.

    Op 18 km van het Comomeer stond er een verrassing te wachten: de partners waren gearriveerd en het weerzien was emotioneel. Tijdens het laatste stuk vergaten we alle pijntjes.

    Hierbij willen we Koen en Katrien bedanken voor de superbegeleiding. Alle deelnemers willen we bedanken voor hun vastberadenheid en doorzettingsvermogen. De teamspirit was groot en we hielden de eer van wtc Steenoven hoog. Ook bedankt aan onze partners die ons de kans gaven om dit avontuur mee te maken.


    Incredibile! Grandioso! Magnifico! Perfecto! Fantastico!


    Het Como-team,


    Danny, Davy, Erwin en Herman



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    28-07-2016, 00:00 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    27-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dag 7: Brienz - Domodossola

    Wat wil je nog meer: ontbijten aan het meer; daar droomt iedereen toch van!

    Het ophalen van de fietsen en het inladen van de bagage is ondertussen ook routine geworden. De ketting werd nog even geolied en weg waren we!

    Tijdens de briefing door Erwin waren we gisterenavond al duidelijk geïnformeerd over de zwaarte van de rit; dus het vertrek richting Meiringen verliep rustig. Maar dan …: de Grimselpas: 26,5 km klimmen met stijgingspercentages tot 12 %. Het was echt wel ‘arbeiten’, maar we kregen veel in de plaats. Het landschap was adembenemend. We zagen kleine en grote bergwatervallen, stuwmeren op grote hoogte, rotsformaties in alle kleuren; we vielen van de ene verbazing in de andere. Het Y-team bestond vandaag uit 4 leden: Danny, Davy, Andy en Jos(y). Maar hij laat de anderen al snel in de steek. Opnieuw was de euforie groot toen iedereen de top op meer dan 2100 meter bereikte.

    Er was geen tijd om hier uitgebreid over na te kaarten want de dag was nog lang. Ondertussen is al duidelijk wie de snelheidsduivels zijn (de snelheden halen ondertussen al 3 cijfers) en wie de angsthazen; ook tijdens het afdalen zijn er grote tijdsverschillen, maar iedereen geniet op zijn manier. We fietsten 40 km in dalende lijn richting Brigg, aan de voet van de Simplonpas.

    22 km klimmen aan temperaturen boven de 35 graden met over de eerste 8 km een gemiddelde van meer dan 9 %, we kregen het niet cadeau. Dit keer was het voor velen het klaren van een vervelende klus, maar de Ganterbrücke was indrukwekkend. Sommigen namen even tijd voor een mooie foto. Boven op de top maakte Koen nog een mooie groepsfoto bij het beeld van een adelaar uit de Tweede Wereldoorlog. Tijdens deze fietsreis hebben we toch ook al veel cultuur opgesnoven.

    Vanaf dan was het de ketting ‘op den grote leggen’ en gas geven. De kilometers vlogen voorbij en voor we het wisten stonden we aan de Zwitsers-Italiaanse grens. Het was precies of we in een andere wereld terecht kwamen met o.a. een zeer slecht wegdek. We waren beter gewend … Toch werden Herman, Erwin, Davy, Stefan en Frank geflitst … (Je mocht er 70 …).

    Om 19.10 uur werden de felicitaties onderling uitgewisseld (een dagelijkse traditie) bij het bereiken van hotel ‘Eurossola’. Er was nog even tijd voor een snelle pint, koffie, cola, …

    We hebben geluk wat de kamers betreft; alle nodige voorzieningen zijn steeds aanwezig.

    Door het lange haar van Erwin raakte de afloop van de douche verstopt en de chef-kok moest te hulp snellen.

    Gelukkig was hij niet alleen een ‘handyman’ , maar ook een talent aan de pannen. Dat bleek tijdens het ‘cena’:

    • prima piatti: ravioli / risotto / tagliatella

    • secundo piatti: saltembocca / marsala / escalope

    • desserta: yoghurtijs / chocomousse / appeltaart

    Voor alles is een laatste keer, dus ook voor de briefing. Wat staat er morgen op het programma? We gaan in laatste rechte lijn (lees: klimmen en dalen) richting het Comomeer.

    De laatste etappe telt 125 km met opnieuw meer dan 2000 hoogtemeters. De groep hoeft voor deze rit niet meer gemotiveerd te worden. Como halen: Si, io posso! (Yes, we can!)


    Foto's doorsturen lukt vandaag (lees vannacht ...) spijtig genoeg niet ... Hopelijk morgen!



    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    27-07-2016, 23:55 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 8
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 8 como.pdf (492.6 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    27-07-2016, 22:53 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    26-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 6: op weg naar Brienz!

    Rustig ontwaken zonder de wekker, het is eens wat anders. Dat extra uurtje slaap doet echt deugd.

    Het ontbijt deze ochtend was niet echt uitgebreid, maar iedereen kon zijn gading vinden.

    Elke ochtend opnieuw de koffer pakken en de camionette inladen, begint zijn tol te eisen, maar ons einddoel komt nu echt wel dichterbij.

    Voor het vertrek wisselt Frank zijn wielen. Zijn carbon velgen vertonen barstjes; Gelukkig vertoont zijn conditie nog geen barsten … En Jan reed blijkbaar al 1000 km met een slepende rem … Nu dat opgelost is, kan hij zich eens figuurlijk naar beneden gooien.

    Uiteindelijk zaten we om 9.20 uur op de fiets. Het was vandaag opnieuw genieten van de eerste tot de laatste minuut en het vele klimwerk namen we er graag bij.

    Op het moment dat de volgwagen ons inhaalde, na de broodnodige boodschappen, hielden we een korte stop boven op een heuveltop. Daar maakten we een praatje met een vrouwtje dat daar alleen woonde; ze was 91 jaar en had meer baard dan ondergetekende …

    Na 66 km werden we beloond voor ons harde werk: we arriveerden aan de Thunsee, een azuurblauw meer. Alle monden vielen open van verbazing!

    Waar stonden K en K dit keer? Net langs het meer, in de schaduw onder een boom. De lokale specialiteiten en verse fruitsla stonden al klaar.

    Nadat Danny de temperatuur van het water gecheckt had, namen hij en Erwin een frisse duik en de rest kreeg ook wat spetters over zich heen. Hier en daar dommelde iemand in, maar we moesten verder; we hadden trouwens nog 35 km voor de boeg.

    We reden aan een vlot tempo vlak naast het meer en dat mag je letterlijk nemen: we reden haast in het meer.

    Ook reden we door Interlaken (betekenis: tussen de meren), een mondaine stad in de buurt van de Jungfrau, één van de hoogste bergtoppen van Europa. We stopten er even om de landing van een paraglider mee te maken. Impressionant!

    Om 15.35 uur reden we Brienz binnen.

    Na het opbergen van de fietsen werd door de de meesten de kamer opgezocht. Een klein groepje deed eerst nog een terrasje; zij hadden gelijk want een uurtje later begon het stevig te regenen …

    Van 17 tot 19.30 uur genoot iedereen van een welverdiende platte rust. Danny zocht na een korte massage de kamer terug op en kreeg de deur niet open met de kaart; ook zijn kamergenoot Stefan lukte dit niet. Zijne ‘frank’ viel snel; hij had de kaart van Jos mee …

    Op de menukaart voor het avondmaal konden we lezen:

    • ‘ne ka pla’

    • ‘linzensuppe’

    • rijst met kip (we moeten wel ijzersterk zijn …)

    • kaastaart met ananas

    Unaniem vond de groep het eten heerlijk. Maar niet bij iedereen werd de honger gestild en Chris bestelde nog een filet pur (bleu) met ‘pommes’. Die gaat volgens mij morgen de bergpassen opstormen!

    briefing voor morgen: de koninginnerit

    • 162 meter

    • méér dan 4000 hoogtemeters

    • Grimselpas (27 km lang, tot op 2165 m hoogte met een gemiddelde van ongeveer 6 % met een maximum van 11 %)

    • lampjes meenemen voor in de tunnels

    • eerste stop na 48 km

    • Simplonpas (22 km lang, tot op 2005 m hoogte met een gemiddelde van ongeveer 6 %)

    • We passeren de Gantherbrucke.

    • tweede stop: na 122 km

    • laatste 40 km in vooral dalende lijn


    Toen we dit hoorden, werd het stil.

    We wisten wat te doen: meteen naar bed voor een goede nachtrust. Ook deze reus zullen we overwinnen! En dan nog één etappe te gaan …


    Groeten vanuit Brienz!


    Bijlagen:
    SAM_0663.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0666.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0667.JPG (2.1 MB)   
    SAM_0669.JPG (2.5 MB)   
    SAM_0673.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0680.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0683.JPG (2.5 MB)   
    SAM_0687.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0694.JPG (2.2 MB)   
    SAM_0698.JPG (2.2 MB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-07-2016, 22:32 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 7
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 7 como.pdf (414.4 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    26-07-2016, 22:31 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    25-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 5: Belfort - Givisiez

    Triiiing: 6.30 uur: Op de kamers loopt de wekker of gsm af en de oogjes gaan steeds moeizamer open.

    Snel even de koffers inpakken, como-outfit aan en aanschuiven aan het ontbijt. Opnieuw hadden we niet te klagen: er was een uitgebreid buffet.

    Terwijl Koen de camionette voorreed, haalden wij de fietsen uit de ‘stalling’. Wat een gek gezicht: coureurs met de fiets door de lobby van een hotel …

    Dit keer vertrokken we in een stralend zonnetje en dat ‘achtervolgde’ ons de hele dag. Zalig!

    De mecanicien repareerde het pedaal van Erwin en probeerde ook het wiel van Davy te maken, maar tevergeefs … . Hij zou plaatsnemen in de bezemwagen en een bekwamer iemand opzoeken. Spijtig genoeg was het bijna overal sluitingsdag en hij kon pas namiddag bij de groep aansluiten.

    Het beloofde een lange en zware dag te worden met 169 geplande kilometers en meer dan 3000 hoogtemeters …

    De Mont-Crosin na 75 km was een opwarmertje en steeg tot 1216 meter hoogte.

    Aan de voet van de Chasseral stond de picknick al klaar. Deze had een Zwitsers tintje want Koen, Katrien en Davy kozen enkele lekkere kazen uit. Ook een fris blikje cola werd niet afgeslagen!

    Daarna was het tijd voor de klim van de dag: de Chasseral: 11 km klimmen van ongeveer 800 tot 1216 meter met een gemiddelde van 6,6 % (maar weet dat er afdalingen inzaten …).

    Ondanks de ‘pijn aan de poep, de meest voorkomende kwaal’ en ondanks het afzien genoot iedereen van deze zware klim (pieken tot 11 %), maar het panorama boven met het zicht over 3 grote meren maakte alles goed. Van de eerste tot de laatste kwamen ze moe, maar glunderend boven. Het bleken uiteindelijk 3400 hoogtemeters te zijn!

    We twijfelen of er geen besmettelijke ziekte in de groep zit want na Andy reed vandaag Frank verkeerd, maar hij zag zijn fout snel in.

    Enkelen kregen er niet genoeg van en reden helemaal tot aan het weerstation voor wat extra hoogtemeters.

    De afdaling was 18 km lang en er werden snelheden gehaald tot … km per uur (dit vermelden we niet om jullie niet ongerust te maken).

    De moraal zat er goed in tijdens de laatste 30 km en Jos trok de groep zelfs op een lint.

    De beproeving was nog niet gedaan: het landschap bleef glooiend en dreef velen tot het uiterste, maar uiteindelijk om kwart voor 8, bijna twaalf uur na vertrek, arriveerden we aan hotel ‘De l’ Escale’.

    Er werd snel gedoucht en om 20.45 uur werd er aangeschoven aan tafel. Er werd ons een koude schotel, kip met rijst en een ijsje voorgeschoteld. We konden onze reserves aanvullen.

    Ondertussen is het 22.30 uur en wat zijn wij aan het doen?

    • De één ligt op de slachtbank. (Lees massagetafel)

    • Een ander steekt zijn hand in de zak chips.

    • Een derde schrijft deze blog.

    • Een vierde ligt op zijn bed met de benen omhoog.

    • Een vijfde belt even met het vrouwtje.

    • …

    Morgen staat er een korte rit op het programma. We vertrekken daarom pas om 9 uur.

    Como, we komen eraan!


    P.S.: een grote dankjewel van Andy aan Stefan. Zij weten zelf waarvoor … ssssst! Slaapwel!


    Bijlagen:
    rsz_sam_0628.jpg (363.1 KB)   
    rsz_sam_0635.jpg (498 KB)   
    rsz_sam_0650.jpg (289.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    25-07-2016, 23:29 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 6
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 6 como.pdf (502.7 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    25-07-2016, 23:03 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 4 : Saint-Dié-des-Vosges – Belfort (145 km, 2700 hoogtemeters)
    In deze episode beklimt de vos 4 bergen van Les Vosges. Dit Loopt wel al eens spaak voor anderen. Soms worden personen vermist maar geen nood want nieuwe schijven zorgen voor een inhaalbeweging.

    Het verhaal :

    Deze zondagochtend werd het peloton wakker aan de voet van de Vogezen. De mist en wolken hingen rond de hoge toppen en het was duidelijk:  vandaag worden de mannen van ‘les gamins’ onderscheiden. Gisteren werd immers door de organisatie aangekondigd dat deze etappe de volledige Vogezen zouden doorkruisen met maar liefst 4 cols om te beklimmen.

    Eén van die ‘jongere’ gamins startte vandaag niet op de fiets en koos voor een dagje in de bus na aanhoudende klachten (darmen) en is vandaag volop aan het balen maar wel fier om een verslag te mogen schrijven voor het thuisfront.

    Voor de start werden de laatste bijstellingen gedaan aan de fietsen. Dit was de eerste keer deze reis dat ik iedereen zo serieus met zijn materiaal bezig zag. Zenuwen of gewoon heel professioneel met de sport bezig ? Nadat kettingen gesmeerd, kopseries bijgesteld, remblokken vervangen zijn, werd de etappe met een lichte vertraging aangevat om 8u35.

    Op de eerste beklimming, Col de Mandray  (4km,  6% gem.) zocht ieder zijn eigen tempo. Ben & Stefan toonden onmiddellijk hun goede klimmersbenen en sloegen een gat op de rest, groep 1 was een feit. Gevolgd door Frank, Chris, Jan, Erwin, Herman en Jos in een gespreide groep 2. De achtervolgers DannY,DavY en AndY, ‘Group - Why are we doing this?’ begon de dag verstandig en op een rustig tempo. De eerste beklimming is een feit. Eerste vaststelling en constante van de dag, een gemiddelde stijgingspercentage zegt niets, want een max. van 14% is gemeten tijdens de eerste klim.
    à De benen hebben ondertussen door dat het menens is vandaag.

    Boven op de 2e col van de dag, de Hohneck (17km , 4,1% gem.), werden de verschillen in klimmerscapaciteiten duidelijk. Minuten tussen verschillende rijders werden opgemeten. Iedereen kwam ondanks aanhoudende regen met een grote glimlach en veel voldoening boven op de top aan. Tot één persoon vermist werd. Team Y, telde slechts 2 leden nadat Andy onderweg zijn goede voorbereiding toonde door weg te stuiven van zijn grupetto. Echter miste hij onderweg een afslag waardoor hij op de top van La Schlucht stond en niet op de Hohneck…. Zonder mopperen en met een grote glimlach om het misverstand, draaide hij zich om , om naar de andere top te klimmen. Onderweg had trouwe kapitein Herman hem al tegemoet gereden om samen deze extra hoogtemeters te rijden. Iedereen samen op de top en nu genieten van een technische, maar leuke ‘haarspeldbochtenafdaling’ door de bossen.

    Na 61 Km halverwege de afdaling werd de lunch genuttigd (een smoske) met zicht op een meer in de verte van de vallei (Lac de Kruth Wildenstein). Na een klein uurtje zette de groep de tocht verder naar col n°3 met de eerste bekende naam Le Grand Ballon (17 km gem. 6,1%). Op de top van Col du Markstein (deel van de Grand Ballon beklimming) werd het klassement van de dag vastgelegd 1. Ben - 2. Stefan - 3. Herman - 4. Frank - 5. Chris - 6. Erwin - 7. Jan - 8. Jos - 9. Andy - 10. Davy en Danny.  De volgende dagen zullen ongetwijfeld uitwijzen, wie zijn Como-avontuur goed aan het indelen is.

    ‘De oude vos en zijn streken’ . Na enkele km’s beklimmen van de Grand Ballon kreeg Jos een ingeving en trapte vervolgens misschien wel de hoogste wattages ooit gemeten op deze beklimming.  Hij liet Erwin en Jan ter plaatse en overbrugde vlot de afstand tot het wiel van Frank en Chris. Echter spookt het wel eens op de Grand Ballon en stond de man met de hamer toevallig enkele km’s verder op het parcours… . Iedereen weet dat Jos door 5 muren kan fietsen en hij vond dan ook snel zijn tempo terug en kwam binnen boven op de top op 10 minuten van Frank.

    De laatste col (Col de Hundsruck 6 km gem. 4%) bewees dat het een zware dag was. De groep viel vanaf de eerste meters uit elkaar in de standaard volgorde met als uitzondering dat Danny als laureaat als eerste de top bereikte kort gevolgd door Stefan. De laatste 30 km zouden enkel in dalende lijn zijn …. dus werd er nog vlug een idyllisch terras opgezocht waar de echte goden in Frankrijk vertoeven. Nadien zorgde Davy als wegkapitein dat de hele groep veilig toekwam in hotel Novotel te Belfort, omstreeks 18u15.  

    Onderweg reed Davy zijn spaak nog over waardoor er ’s avonds om 22u al enkelen op zoek gingen naar een fietsenmaker die ons de volgende dag zou kunnen helpen (of was dit een excuus om een terrasje te doen?). Morgen ongetwijfeld een update hierover.

    Tot zover het Vogezen avontuur,

    Groeten en tot snel op de fiets,

    Gilles

    Rubriek: Getest en goedgekeurd - SCHIJFREMMEN

    We zien ze ondertussen meer en meer opduiken en ze zorgen ook wel eens voor controverse in het profpeloton, de schijfremmen. Onlangs stelde Campagnolo als laatste grote fabrikant hun variant voor aan het brede publiek. Op deze reis waren er 2 collega’s die rijden met Shimano schijfremmen. Het resultaat van de bevindingen en de persoonlijke gesprekken de afgelopen dagen onderweg:

     In de vlakke ritten valt er weinig  noemenswaardig verschil te merken behalve als het nat weer wordt. In de afdalingen is er echter een wereld van verschil. Later kunnen afremmen voor een bocht, efficiënter gebruik van remkracht en ook de correcties in de bocht zijn sneller en veiliger te maken. Je kan dus langer de snelheid aanhouden en mogelijks ook sneller uit de bocht komen.  Met de nodige ervaring, technisch onderlegde piloot en die drang naar ‘need for speed’ loop je makkelijk uit op de concurrentie/vrienden met gewone velgremmen.  Het enige nadeel dat ik mij zo bedenk, onze brommer wordt misschien best een trike om alle soorten wielen mee te nemen in de toekomst. Tel ze maar allemaal samen 10- of 11- speed wielen , aluminiumvelg of carbonvelg en velgrem of schijfrem en oh ja er is ook nog voor of achterwiel.  9 verschillende wielen zijn volgens mij nodig op de brommer voor een volledig assortiment. Wie telt er meer ?   

    Bijlagen:
    rsz_img_20160724_164709[1].jpg (399.1 KB)   
    rsz_img_20160724_204917[1].jpg (209.3 KB)   
    rsz_sam_0590.jpg (824.3 KB)   
    rsz_sam_0594.jpg (437.8 KB)   
    rsz_sam_0599.jpg (855.2 KB)   
    rsz_sam_0609.jpg (563.7 KB)   
    rsz_sam_0620.jpg (458.9 KB)   
    rsz_sam_0623.jpg (250.2 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    25-07-2016, 00:34 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.parcours dag 5
    zie bijlage!

    Bijlagen:
    Etappe 5 como.pdf (450.6 KB)   


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    25-07-2016, 00:15 geschreven door Het Como-team  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 28/12-03/01 2016
  • 12/10-18/10 2015
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs