Je kan het zo gek niet bedenken of een acteur kan jouw idee vertolken...cv en referenties op aanvraag! 0474/283226
BETHEA spreekt niet alleen hoofd, maar ook hart en lijf aan. En dat is een taal waar woorden alleen niet tegenop kunnen
Nathalie Dervaux omschrijft haarzelf als labo-actrice.
Constant op zoek naar het evenwicht tussen invulling en creatie. Haar constante onderzoek brengt haar langs heel wat theaters. Ze ontwikkelt haar eigen creatiestijl:performance theater of onveilig theater. Dit betekent dat ze als actrice kiest voor een kwetsbare, naakte vorm van theater spelen namelijk die van de wet van actie en reactie.
Haar onderzoek brengt haar bij het Bedrijfstheater. Binnen het circuit van opleidingen , consultancy, communicatiedoorstromingen en selectieprocedures speelt ze héél vaak op onveilig, kort op de bal, interactief...
Het doelpubliek die ze omarmt zijn medewerkers van bedrijven. Zowel arbeiders, bedienden, managers, bedrijfsleiders, sollicitanten, opleiders en klanten passeren de revue. Dat vraagt een andere speltechniek dan een avondvullend theaterstuk. Ondertussen 16 jaar verder kent Nathalie al héél wat ervaring als bedrijfsactrice op vlak creatie en invulling. Ze past zich erg snel aan bij de vooropgestelde methode en slaagt er in een toegevoegde waarde te zijn in ieder doelstelling.
Bedrijvig theater Nathalie Dervaux
scheppende en uitvoerende actrice
20-02-2008
train uw onderbuikgevoel
Hoofd of Buik? het leven verwacht van ons dat we voortdurend beslissingen nemen. Moeten we over die zaken uitgebreid nadenken of rustig ons gevoel volgen? Paradoxaal genoeg blijkt juist bij ingewikkelde dingen de ratio ons vaak in de steek te laten.
Ervaring behoedt ons voor dwaasheid. Uw onderbuik (of bij somige onderduik)gevoel slaat veel meer op dan het hoofd denkt. Dus wie op een bepaald gebied ervaren en goed getraind wil zijn, kan maar beter op zijn instinct vertrouwen.
N
actrice-coach
13-02-2008
Walt Disney
"Als je het kunt dromen, kan je het ook doen"
11-02-2008
teambuildingstheater
- teambuildingsspel met acteurs - indoor kan , liever outdoor - verhaallijn -opdrachten, beproevingen en samenspel - vrolijk en doordacht - omgaan met vooroordelen, verschillen en achterdocht - halve dag - meertalig kan
denk er niet te laat aan !
05-02-2008
klachtenbehandeling
Trainingsactrice voor cm, thema 'klachtenbehandeling', doelpubliek 'face to face consulenten'.
Als trainingsacteur wil ik een zo veilige en realistisch mogelijke situatie neerzetten. Daarnaast pas ik de intensiteit van mijn spel aan de mogelijkheden en de leerbehoefte van de deelnemer aan.
Een zo realistisch mogelijke situatie vraagt om een goede afstemming . Belangrijk is het doel van de training goed helder te hebben en wat de trainer met het inzetten van de acteur wil bereiken. Feedback na een praktijksimulatie gaat over de concrete acties (verbaal en non-verbaal) van de deelnemer en wat voor effect deze acties hebben op mij als personage. Het gaat erom wat de deelnemer heeft willen bereiken en hoe effectief zijn of haar werkwijze is.
Veelal leren de cursisten ook door de kijken naar de ander en zeker ook door hun rolspel te herbekijken op video. N
30-01-2008
creatieve leerprocessen
creatieve leerprocessen zoekt naar verbindingen, verbindingen tussen mensen, verbindingen tussen mens en organisatie, verbindingen tussen energie en creativiteit. 'Persoonlijke ontwikkeling' brengt het unieke in ieder individu zichtbaar. Dat is de drijfveer van creativiteit.
22-01-2008
rollenspel model
Dit geheel heet een rationele zelfanalyse. Soms wordt er ook gesproken van "de vier of vijf G's" in een rollenspel waarbij de vijfde G wordt weggelaten of toegevoegd.
Als je in G-rollenspel gaat toepassen is het ook wat makkelijker inzetbaar voor rationele mensen;
De vier of vijf G's staan voor:
G1. Gebeurtenis
G2. Gedachte(n)
G3. Gevoel
G4. Gedrag
(G5. Gevolg)
Gebeurtenis + Gedachte(n) = Gevoel + Gedrag
08-01-2008
tot ridder slaan!
The light knights!
Monty python script
Philips Lighting bedrijfstheater
Bedrijfstheater met Robert De La Haye en Hans Wellens. Concept en script nathalie dervaux
06-01-2008
Bedrijfstheater stromingen
Als scenarist bedrijfstheater vertrek ik meestal vanuit het 'Absurd Theater': genre waarin de eeuwenoude lijn van oorzaak-gevolg (logische opbouw) is losgelaten. Uit gangspunt voor absurd toneel is de stelling dat communicatie tussen mensen eigenlijk niet mogelijk is en dat blijkt uit de dialogen in deze stukken. Mensen lijken volledig langs elkaar heen te praten. Deze dynamiek laten matchen met 'Realistisch Toneel': toneel over de dagelijkse gang van zaken, dat door zijn aard allerlei elementen in zich heeft. Er zijn zowel komische, hilarische, trieste, spannende en bedrijvige momenten. Daardoor kan het toneelstuk fragmentarisch zijn en soms is het zo al opgebouwd. Er komen echte mensen in voor en alleen de gebeurtenissen zijn soms iets vergroot om het aantrekkelijk te houden. Een vleugje: 'Improvisatietheater'erbij: Theater vertrekkend van een verhaallijn of aanwijzingen van het publiek en een dosis: 'Politiek of anders gezegd 'Message theater'; theater met een duidelijke boodschap tot vb verandering, verbetering, vernieuwing, ander werkwijze etc. alles goed mengen en een streepje 'Mimespel'toevoegen: zonder woorden, alleen met houding, beweging en mimiek wordt een verhaal verteld.
en je hebt een goed scenario! Mensen die verder willen gaan kunnen de stroming 'Parodietheater' opgaan: vb Asterix en Obelix als managers, De Ridders van de ronde tafel, 'Fame' etc Nu weer in is Commedia dell'arte: Maskertheater.
Bedrijfstheater is artistiek ondernemend creëren! Nathalie Dervaux
spreken voor publiek
individueel of coaching in groepsverband. Voor iedereen die vaak het woord neemt. Bethea werkt met de techniek van het theater, wat betekent 'spelen met uw publiek'. Spreken voor publiek is geen eenrichtingsverkeer. Jou eigen talenten gebruiken om je publiek te boeien! Vraag info over de coaching per mail of telefoon!
26-12-2007
Eindejaar!
Tijdens de laatste dagen van 2007 wens ik iedereen te bedanken die interesse toont in mijn pad. Via dit blog, via creatieve invulsels, via theatrale momenten, via kritische bijsturingen, via aanmoedigende insteken en vooral in de overtuiging van de meerwaarde van het medium Theater!
17-12-2007
Let op jezelf!
Let op je gedachten, want je gedachten worden je woorden. Let op je woorden, want je woorden worden je handelingen. Let op je handelingen, want je handelingen worden je gewoontes. Let op je gewoontes, want je gewoontes worden je karakter. Let op je karakter, want je karakter wordt je lot. (onbekende bron)
Bethea wil een spiegel zijn voor een ieder die communiceert en een stimulans tot persoonlijke ontwikkeling. Simulaties en theatrale werkvormen zijn de middelen.
11-12-2007
theater tijdens nationale meeting bedrijf
personeelsevent
bedrijfstheater
bedrijfstheater met Nele Snoeck, Hans Wellens, Karen Schroeven en muzikant Philippe Reul Concept, tekst, regie, BETHEA
Ik ben nathalie dervaux, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bethea.
Ik ben een vrouw en woon in gent (belgië) en mijn beroep is actrice.
Ik ben geboren op 28/09/1972 en ben nu dus 52 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: cultuur.
mama van Simon en Kamiel
www.bethea.be
BETHEA: *rollenspelen *drama coaching !!!! * trainingen conflicten en emoties *trainingen communicatie *trainingen op maat *ludieke interventies *animaties op maat *bedrijfstheater *scenario schrijven *performance-actrice *trainingsactrice * coaching face to face * spreken voor publiek *concept creatie *voice