Inhoud blog
  • one eye sees, the other feels!
  • Businesstheatre for managers of the P&V groupe
  • Roadshow familiehulp
  • nieuwe website!
  • foto
  • te huur / à Louer
  • maak werk van werkbaar werk!
  • ABVV congres/actietheater Vrouwenrechten
  • Instaptheater/forumtheater
  • Hector Aristizabal/workshop in België
  • het ontmaskeren van je maskers
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Je kan het zo gek niet bedenken of een acteur kan jouw idee
    vertolken...cv en referenties op aanvraag! 
    0474/283226

    BETHEA spreekt niet alleen hoofd,
     maar ook hart en lijf aan.
    En dat is een taal
    waar woorden alleen niet tegenop kunnen

    Foto

    Nathalie Dervaux omschrijft haarzelf als labo-actrice.

    Constant op zoek naar het evenwicht tussen invulling en creatie.
    Haar constante onderzoek brengt haar langs heel wat theaters.
    Ze ontwikkelt haar eigen creatiestijl:performance theater of onveilig theater.
    Dit betekent dat ze als actrice kiest voor een kwetsbare, naakte vorm van theater spelen namelijk die van de wet van actie en reactie.

    Haar onderzoek brengt haar bij het Bedrijfstheater.
    Binnen het circuit van opleidingen , consultancy, communicatiedoorstromingen en selectieprocedures speelt ze héél vaak op onveilig, kort op de bal, interactief...

    Het doelpubliek die ze omarmt zijn medewerkers van bedrijven.
    Zowel arbeiders, bedienden, managers, bedrijfsleiders, sollicitanten, opleiders en klanten passeren de revue.
    Dat vraagt een andere speltechniek dan een avondvullend theaterstuk.
    Ondertussen 16 jaar verder kent Nathalie al héél wat ervaring als bedrijfsactrice op vlak creatie en invulling.
    Ze past zich erg snel aan bij de vooropgestelde methode en slaagt er in een toegevoegde waarde te zijn in ieder doelstelling
    .

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Startpagina !
    Foto
    bij BETHEA enkel senior-acteurs!
    Kwaliteits label !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Blog als favoriet !
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    BETHEA
    Bedrijvig theater
    Nathalie Dervaux scheppende en uitvoerende actrice
    30-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.business rap
    http://www.youtube.com/watch?v=WzD8iJo-zDk

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2006
    Klik op de afbeelding om de link te volgen namen we afscheid van

    Gerard Reve
    Jean-François Revel
    Karel Appel
    Hubert Lampo
    Senne Rouffaer
    Rémy Belvaux
    Julien Schoenaerts
    Nolle Versyp
    Philippe Noiret
    Lucien Goethals
    Robert Long
    Rik Poot
    James Brown
    ...




    27-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.spel van de macht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    26-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.passion

    "You don't negotiate about passion."


    23-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trainingsacteurs
    http://www.nvvt.nl/

    Mijn beroep wordt in België niet zo serieux genomen,
    er is nog een lange weg te begaan....
    ik oefen dit nu al 11jaar uit als actrice binnen de trainingswereld en toch
    loop ik meer frustraties op dan genoegen. waarom?
    Trainers die acteurs niet optimaal gebruiken als werk-instrument, er niet van op de hoogte
     zijn wat je met een acteur kan verwezenlijken en hoe je dat best doet.
    Het is zeker zo, dat er veel vraag naar is, trainingen moeten minimum een halve dag een acteur in  hun pakket hebben maar hoe diep wil je gaan met een acteur..wat wil je bereiken, wat zijn gedragsoefeningen die het best passen bij dit doelpubliek...
    Kies echte trainingsacteurs en je training wordt een serieuze belevenis.het blijft hangen, je weet onmiddellijk je werkpunten, je vergeet je collega's en stapt binnen de 'ervaringswereld' die je meer vastkleeft dan gelijk welke theoretische cursus(die op zich ook zeer interessant kan zijn).
    Theater is handelen zoals ik al eerder zei, maar je moet durven toetsen(liever bij een acteurs dan in je entourage), durven gezichtverlies voelen, durven aanvallen en verdedigen, durven liefhebben en geven, durven kwetsbaar te staan op een manier die acceptabel is, win-win zonder emotionele chantage of rattengedrag enz.
    Durf gedrag te oefenen zodat je jezelf beter kan besturen en de ander begeleiden (en niet sturen);
    Durf zo'n een training aan!
    N

    22-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De kern van drama is handelen

    De acteur zet het verhaal om in handelingen. Dit doet zij door een rol te spelen. Zij volgt haar eigen motieven en intenties en/of de richtlijnen die zij meekrijgt van de regisseur. De acteur is op vier manieren in interactie: met zichzelf, met medespelers en met de regisseur en met het publiek.


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.op kantoor= thuis
    http://kids.mine.be/nl/_common/popups/video.jsp?href=/mine/pub/bt.wmv

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    door Michiel de Boer / tekstschrijver

    Creatieve mensen kunnen niet plannen. Tijdsdruk en deadlines staan het vrije creatieve denken in de weg. Je moet ruimte hebben om te kunnen exploreren rondom een probleem. Wanneer de oplossing, het plan, het verlossende idee komt is vooraf niet in te schatten. Het zijn veel gehoorde kreten in de creatieve sector. Onlangs bezocht ik een interessante bijeenkomst van creativiteitsnetwerk KreaNET over de samenkomst tussen ‘creativiteit en time-management’.  (Lees de rest van dit artikel…)


    21-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hoe argumenteren?
    http://www.youtube.com/watch?v=yTl9zYS3_dc

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.(ver)broed(er)plaatsen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    broed plaatsen of  verbroederings plaatsen of ook networking genoemd...
    PLEASED TO MEET YOU!


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2007!

    ((her)beginnen is de kunst)


    19-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.theater als
    THEATER ALS
    - als in / aanvulling bij bijeenkomsten: theater made for YOU
    - als product presentatie : showtheater
    - als gedragsverandering en/of systeemverandering : verbetertheater
    - als vacture aankondiging op universiteiten en scholen :vacaturetheater
    - als ludieke interventie :interventietheater
    - als tussendoortje, compliment of terugblik : tussendoor theater
    - als openbedrijven-gids : begeleidingtheater
    - als introductiedag voor nieuwe werknemers : kennismakingstheater
    - als specifieke training : intenstheater
    - als
    - als
     -als  
    ...
    (ik zou er een nieuwe webblog kunnen over maken)

    18-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat managers kunnen leren van acteurs
    Wat managers kunnen leren van acteurs
     Tactieken die in theaters worden toegepast om bezoekers te blijven boeien zijn ook nuttig voor managers. Net als acteurs moeten managers flexibel zijn, kunnen reageren op verstoringen in de omgeving, kunnen improviseren en op de toppen van hun kunnen 'spelen'.

    Tactieken
    Voorbeelden van tactieken die in theaters gehanteerd worden zijn 'in the moment' zijn, ofwel 'in the groove'. Op dergelijke momenten zijn de hersenen het scherpst, gebruiken zij alle gegevens die ze eerder opgeslagen hebben en laten die vrijuit hun werk doen.
    Positief denken
    Een tweede techniek is positief denken. Mensen die goed kunnen improviseren zeggen geen 'nee' en vragen niet voortdurend 'waarom'. Bijdragen van individuen en groepen verdienen het altijd om bekeken en uitgetest te worden. Goed luisteren is nog zo`n tactiek die ook bij managers van pas komt. Het individu bestaat bij de gratie van zijn omringende acteurs. Een goed resultaat ontstaat alleen als er goed geluisterd wordt naar anderen en er een samenhangend geheel ontstaat. Ook risico`s durven nemen staan op het programma van zowel managers als artiesten. Iets wat fout leek kan bij verder doorvoeren juist een verbetering of vernieuwing blijken.
    Een workshop 'dramatechniek' draagt veel meer bij dan je denkt, je onderzoekt je eigen mogelijkheden op een positieve contstructieve manier. 

    17-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.idee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    inspiratie


    14-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.receptie
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dj nathely
    Klik op de afbeelding om de link te volgen opening
    Cre-Arte Beaumon (textielontwerper)
    MB- Motors (oldtimers)
    Bissegem

    12-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bert ostyn kapsel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.loge
    Klik op de afbeelding om de link te volgen een blik in de loge van de acteur

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.instap-klaar feest zwijnaarde
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    11-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.repetition

    "The Repetition Exercise"

    a great technique for developing real listening

    Sanford Meisner


    08-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.j'ai mal au travail
    goeie film-documentaire
    http://raforum.apinc.org/article.php3?id_article=3870

    07-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.het woord nemen
    vele presentaties gebeuren erg vlak, geen stemnuances, geen goed stemgebruik, zenuwen die niet onder controle zijn, mensen ratelen hun presentatie af en kijken op hun blad en van hun blad naar het scherm en eventjes(heel eventjes) over het publiek....
    .Allemaal zaken die ergelijk overkomen en bovendien de concentratie verstoren voor het luisterpubliek.
    Spreken voor publiek , de naam zegt het zelf 'je spreekt hen aan'!
    Hoe ontspannender je er voorstaat, hoe persoonlijker je ermee omgaat,de opbouw, wat doe ik met mijn handen, welke blik heb ik in mijn ogen enz.
    Iemand moet het je gewoon vertrouwelijk aanleren en leren ontdekken welke presentatie stijl de beste is voor jou en welke je valkuilen zijn onder 'plankenkoorts'.
    Een acteur kan je prima advies geven !

    04-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.the last supper
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.theater maken als project
    maak eens onder prof.begeleiding een theaterconcept!
    Onder tijdsdruk !
    Met het team!
    Elk team een paar scènes maar iedereen onder hetzelfde concept!
    Plezier, samenwerking,verantwoordelijkheid, problemsolving,...
    De hele bedrijfscultuur wordt opnieuw opgekrikt!
    Wees een vernieuwend origineel in je bedrijfscultuur ipv van voor vaste programma's teambuilding zonder risico!
    N

    29-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ibsen
    't is niet genoeg 't angstzweet te voelen,
    de vuurproef zelf moet gij doorstaan,
    dat gij 't niet kunt, wordt u vergeven,
    maar nimmerweer dat gij niet wilt.
    Ibsen

    28-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vergadercultuur
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voor de verandering
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verandering....
    Hoe ga ik daar mee om als mens?

    Deze dierenfabels van Peter Suijker pikt daar heel goed op in.
    Een inspirerend boek waar ik zeker nog een theaterstuk van ga maken!
    Dieren die in alles voelen dat ze voor een keerpunt staan en weten dat zij een stap moet zetten in het
    onbekende om te groeien als mens. Zij zetten die stap niet onmiddellijk, pas nadat ze met andere dieren in gesprek raken. Een ontmoeting met dieren die veel inzichten opleveren....
    - de spin met het strakke spinnenweb
    -de mol die zich te ver ingroef
    -de rups die geen vlinder wilde zijn
    -de domme vragen van een gans
    -de leeuw die moest blijven jagen
    -de slakken-gang
    enz....
    welk beest bent u wanneer er verandering is? 


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LLoyds Pharma Businesstheater
    bedrijf: LLoyds Pharma (apothekersketen in  Europa)
    doelgroep: apothekers
    project: regionale vergaderingen over strategie, visie 2007
    Businesstheater op maat (scènes)
     
    Ik verzorgde scenario's(intakes en schrijven) en speel zelf ook mee
    samen met Hendrik Vaneycken.www.hendrikvaneycken.be

    27-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.foto dirk sabbe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    25-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.animatie présence
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.networkings act ajuinlei
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opening ajuinlei gent
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.instap klaar feest
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.welkom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dirk sabbe foto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    24-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    …het gebeurt wel eens dat ik op een doodgewoon moment, op straat,

    mijn ziel voel scheuren omdat die aan het verhaal van een voorbijganger is blijven haken…
    (...)


    23-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.theateratelier
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Theateratelier: theater als meerwaarde voor een balans tussen creatie, organisatie, teamspirit.

    Een acteur moet het licht opzoeken om gezien te worden en te kunnen communiceren. Hij moet weet hebben van wat zijn gehele personage uitstraalt en wat dat met anderen doet. Hij moet daarvoor een diepgaande verbinding aangaan met zichzelf en met zijn medespeler. Acteurs op scène zijn een hecht team. De voorbereiding, het zoekwerk, het uitproberen is de plezantse fase, het stuk de kers op de taart.

    Teambuilding-atelier kent dezelfde processen als een theaterstuk opzetten.
    Vraag  naar mijn inspiraties voor uw project!
    N


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.inspiratie
    Inspireren in plaats van motiveren!

    22-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.poêzie

    ken je die vriendenschriften nog van vroeger 'poëzie'....?
    Stel je voor dat je dat elke week meegeeft met een andere collega, kennis, vriend...
    Fantastisch toch?
    Koop een schriftje en begin eraan!
    'noem het 'gedachten' schrift-working.
    Doen!
    n


    19-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.waarom een trainingsacteur?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 1.Een professionele acteur kan geloofwaardige personages neerzetten aan de hand van een korte beschrijving van de deelnemer. Hij hoeft geen uitgebreide beschrijving of een script te gebruiken om het personage vorm te geven. Daarnaast blijft hij in de rol zo lang als dat nodig is. Een acteur zal zich niet snel door de rest van de groep laten afleiden. Hij is opgeleid om zijn personage geloofwaardig neer te zetten. Door een personage uit de werkpraktijk van de deelnemer te gebruiken, wordt de afstand naar de werkplek verkleind en oefent de deelnemer met zijn eigen context. 2. De acteur kan feedback geven vanuit zijn gevoel en beleving. Hij vertelt hoe hij het rollenspel heeft ervaren als personage en als acteur. Hij bespreekt express niet de feiten. Door het alleen vanuit de eigen ervaring terug te geven, kan de feedback niet in twijfel worden getrokken. De deelnemer krijgt te horen en te zien welk effect zijn gedrag heeft. Tijdens de feedback hoort hij precies waar dat aan ligt. De acteur kan wisselen tussen feedback vanuit het personage, waardoor de deelnemer inzicht krijgt in de denkwijze van het personage, of feedback vanuit de acteur, waarbij de acteur als het ware door een helikopterview naar de simulatie kijkt en hier zijn mening over geeft. 3. De acteur kan het niveau van de simulatieoefening afstemmen op het niveau van de deelnemer. De acteur weet wat de deelnemer wil oefenen tijdens de simulatie en merkt hoeveel moeite de deelnemer heeft met de simulatie. Voor de deelnemer is het belangrijk dat hij de situatie aan kan. Als het te moeilijk is, leert de deelnemer er niet van. Als het te gemakkelijk is, ook niet. De deelnemer moet moeite doen om de situatie onder controle te houden. De acteur stuurt hierin door de moeilijkheidsgraad aan te passen. Hij doet dit door zijn gedrag te veranderen. 4. De acteur is een co-trainer voor de trainer. Samen zorgen zij voor een zo goed mogelijk leerproces voor de deelnemers. Zowel trainer als acteur kennen het leerdoel van de deelnemer in de simulatieoefening en stellen dit leerdoel centraal. De vorm waarin de trainer en acteur samenwerken, hangt grotendeels af van de houding van de trainer: kiest hij voor een autonoom coöperatief trainerschap waarin trainer en acteur hun eigen deskundigheid inzetten en deze twee gebieden samen als een geheel aanbieden. Of kiest de trainer voor een geïntegreerd coöperatief trainerschap waarin de grenzen tussen de deskundigheidsgebieden vervagen.

    17-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een acteur is een middel, nooit een doel
    Welke verwachtingen ? De acteur: De acteur is tijdens het rollenspel een gesprekspartner, naar aanleiding van een casus die vaak door de deelnemer is aangedragen. Na het rollenspel geeft de acteur feedback op het gedrag van de cursist door te benoemen wat het effect van diens gedrag op hem was. Het is vervolgens een voordeel als de acteur geen kennis heeft van de besproken modellen die de cursist probeert toe te passen. De acteur kan op deze manier zuivere feedback geven. Het is aan de trainer om de vertaalslag te maken naar modellen en theorieën. Door zuivere feedback van de acteur wordt de deelnemer zich bewust van het effect van zijn gedrag. *een nieuwe rol van acteurs’.: co-trainer. Het samenwerkingsproces gaat tussen acteur en trainer veel verder. De acteur verdiept zich op voorhand in de opbouw van de training, het leerdoel en de inhoud. Deze nieuwe rol is niet voor elke trainingsacteur weggelegd. Een nieuwe generatie is dat de acteur, creatieve leer-coach wordt. Een nieuwe werkvorm waarbij opdrachtgever, deelnemer, trainer en acteur samen toekomstscenario’s gaan uitdenken, verbeelden en vormgeven. Ook werkvormen als coaching-on-the-job, platforms en intervisie zijn hier voorbeelden van. ‘Spel en werkelijkheid zijn zeer verweven; wel is bekend wat spel is en wat werkelijkheid. De taak van de co-trainer wordt ‘leren leren’ -adviseur. De acteur gaat zijn kennis en kunde van theater exporteren, opdrachtgever en deelnemers leren verbeelden en vormgeven.’ Acteurs zijn een middel, nooit een doel. voor de deelnemers: *Fouten in de oefensituatie hebben geen verdere consequenties. De oefensituatie is ingericht om fouten te maken en ervan te leren, zonder dat dit verder consequenties heeft. In de praktijk kunnen fouten bijvoorbeeld financiële of relationele problemen veroorzaken; *Advies inwinnen, externe feedback wordt gebruikt bij het verkrijgen van vaardigheden. In de training zijn deelnemers vaak collega’s van elkaar of mensen met een vergelijkbare functie en of een vergelijkbare problematiek. De deelnemers kunnen van elkaar leren door met elkaar te praten over mogelijkheden en ideeën.

    14-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VDAB
    communicatie & assertiviteit

    vandaag opleiding gegeven aan mensen die een verkoopsopleiding volgen bij de VDAB.
    De meeste coachers of opleiders wensen dat niet (meer) te doen. Ze beschouwen zich als seniors, NLP specialisten,
    manage-coachers enz.maar werklozen coachen neen...Ik zou elk van die trainers willen uitnodigen af en toe eens terug
    te gaan naar de bron van coachen. Managers krijgen maandelijks een opleiding dit en dat , ze bekijken je anders, vertrouwd en alles gebeurd keurig, volwassen, begrensd. het doelpubliek trapt het niet af als je niet interessant bent, ze geeuwen ingetogen , ze doen keurig mee en vinden dat ze opnieuw dingen moeten veranderen, verbeteren, verfijnen en dat het op long term wel ergens goed zal voor zijn..Werklozen die kiezen voor een opleiding zijn vaak nog maagd tegenover niet-klassieke trainingen, hun proces is moeilijker, hun bagage anders, hun kijk op de wereld minder veilig als de manager die straks met zijn bmw naar huis gaat met zijn reminder van de opleiding.
    Trainers zoek af en toe eens om een opleiding te geven bij een doelpubliek die u niet zo vertrouwd lijkt, die je nog niet vaak en of zelfs onder je vleugels gehad hebt. Je zal versteld staan ! Een booster voor jezelf, nieuwe prikkels!
    je doet er aan mental coaching voor jezelf, een intens gebeuren.

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EAT
    Philip Potargent &Luc Verheijen vroegen me hun training bij EAT te vergezellen als trainingsactrice.
    Doelpubliek: dutymanagers & crewchiefs.
    De wereld van techniek, stress, deadlines, vliegtuigen en problemsolving en daartussen het menselijk gedrag.
    Een mannenwereld waar ik in binnenstapte. Het waren enorm plezante mensen, stonden erg open tegenover simulatie
    en het regiemodel (start-stop-start(bijsturen))Voor de meerderheid was het de eerste keer dat ze werkten op deze manier maar het ging ontzettend vlot. Een eerlijke mannenlijke openheid, niet rond de pot draaien, zeggen waarop het slaat, staat. Maar ook dat moest bijgewerkt worden. Niet de 'wat' zeg ik, maar 'hoe' zeg ik het.En hoe reageer ik op de ander zijn weerstand, welk gevolg heeft mijn reactie...
    Wat zijn we rare wezens toch, is het niet Watzlawick, Weakland en Fisch ?

    08-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.afstandsbediening
    Ik beschouw mezelf als een herlaadbare afstandsbediening.
     Schokbestendig en een makkelijke set-up.
    je hebt er tijdens de trainingen een menu controle op

    reactie op de blog van een Nl collega.
    Selma Foeken
    .


    07-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rosenberg
    "Les mots sont des fenêtres ou des murs"

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sanofi-Aventis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen training: conflicthantering
    met acteurs
    Ik was gisteren de coach met 2 acteur-collega's mee.
    het was een echt laboratorium, een testroute voor de deelnemers.
    Ik zag bij sommigen  een onzeker gevoel , andere kwamen enthousiast binnen omdat ze wisten dat het niet een klassieke training zou zijn , weer anderen
    onderzochten me en legden me vanaf de eerste seconden op de rooster. Een diverse leidinggevende groep, elk met hun verhaal ,
    elk met hun persoonlijk conflict. De acteurs speelden hun situaties, hun conflicten aan tafel .
     Ze schuivden aan, er waren 2 penningmeesters die daarna feedback gaven aan hun eigen collega
    2 coachers die mochten de deelnemer coachen wanneer hij vastzat.    
    de dag was zo voorbij. Het onderzoek moest gestopt worden .
    Ik kreeg een smeekbede om dit voor te zetten, één dag was tekort.
    En ik beaamde dit, 1 dag is tekort jazeker.
    Ik spoorde terug naar Gent, voldaan maar moe.
    ik moet als opleider nog leren doseren, ik geef me volledig..dat ben ik gewend als actrice.
    Yo d ela E.T!
    N

    02-11-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lamartine
    "There’s a woman at the beginning of all great things." 
    -Alphonse de Lamartine

    27-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.conflicten
    uitspraak tijdens een training:

    conflicten hebben een patroon;
    zoals bij het vrijen
    voorspel-middenspel-naspel
    een doordenkertje

    en ik zag de ganse groep gniffelen,
    ...

    ps een foto hoeft niet,
    u kan zich wel een beeld hierbij verzinnen niet?
    N

    23-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.lyfra
    een prettige training achter de rug voor Lyfra!
    doelgroep : chauffeurs en magazijniers
    organisatie : the european  traininghouse
    locatie :  outfort in hoboken (heel unieke locatie en ontzettend vriendelijke mensen)
                   www.outfort.com
    thema: klantgerichtheid en betrokkenheid
    via kleine doe opdrachten, reflectiemomenten en fysieke opdrachten de mensen bewuster laten omgaan met
    de inhoud en met accent naar de klant.


    19-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.acting
    Klik op de afbeelding om de link te volgen "The secret of acting is sincerity.
    If you can fake that, you've got it made."
    (george burns)

    My philosophy about acting is to be fluid, like water.
    (William Shockley)

    Acting is nothing more or less than playing. The idea is to humanize life.

    George Eliot

    Thinking is easy, acting is difficult,
    and to put one's thoughts into action is the most difficult thing in the world.

    Johann Wolfgang von Goethe

    18-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de spelende mens
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Permanente prikkeling van het intellect!
    Peter Verhelst is zo iemand!
    Zijn boeken moeten 'een plicht' worden !!

    16-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POP!

    pop, welke pop?
    o ja mijn P. O. P?!!!
    juist ja,....POP ART-Pop Up, pop music, pop culture..!

    woehoe! 
    Pop Pop the jam!
    N


    12-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.behaviors


    have an opportunity to practice many of the skill/behaviors
    !
    voor Mastercard Europe.
    Actors for roleplay (table rounds) and small vignettes (short dialogues)
    de table rounds zijn een minder agressieve manier van rolspel (vooraan in de ruimte brr)
    De acteurs gaan bij zitten aan tafeltjes en het rolspel wordt aan tafel gespeeld.
    Leuk! 


    10-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zijn Belgische trainingsacteurs anders?
    Een interview met mij door een inspirerende Nl trainingsactrice.

    http://www.selmafoeken.nl/

    09-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.simple tune easy beat as background in projects
    http://www.associatedcontent.com/audio/105/background_music.html


    05-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Help, mijn baas is een aap!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Leuk boek!Geschreven door patrick T.H.van Veen
     "over sociaal gedrag in organisaties."
    Niet alleen het gedrag van de baas maar ook dat van de werknemer wordt onder de loep genomen.
    De schrijver gebruikt het gedrag van de apen om gedrag in een organisatie te verduidelijken.
    Het is een aanrader voor wie (a)-sociaal gedrag in een organisatie wil begrijpen!
    En wie weet, misschien vind je het antwoord op de eeuwige vraag:
    'waarom zijn de bananen krom?'
    N



    04-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kabouter duo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.in stap klaar feest mariakerke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.animatie op maat
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    03-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regie
    ik verzorgde de regie voor 3 teams van acteurs
    (nl-Fr-2talig)voor de Fortis Roadshow: portefeuillebeheer.
    Het was heel plezant werken goeie teams, goeie muzikant.
    Tegen de klok in om alles op tijd klaar te stomen... maar nu dat
    het loopt, dat je ziet dat de klant content is, het doelpubliek super tevreden is
    van zo'n interactieve tool met hun vakjargon en werk-leven binnen de Fortis, kan 
    ik alleen maar joepi roepen. Vandaag naar Jambes, Fr groep. Morgen A'pen en vrijdag Hasselt.
    Het is telkens weer anders; de ruimte, de sfeer, het publiek,de acteurs tussen elkaar...
    Wat een plezante afwisseling toch in ons vak!
    Have Fun!
       N

    01-10-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.complimenteren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Moeilijk complimenten geven?
    waarom zijn we toch zo scheutig met complimentjes uitdelen?
    en als je dan eens een schouderklopje krijg, hoe ontvang je dan een compliment?
    Mag ik jullie uitnodigen om elke dag daarmee bewust om te gaan!
    probeer maar eens, het effect is groot!

    N
     


    28-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.agressie/conflicten

    morgen trainingsacteren voor het GITO te Gent.
    Ik zie er naar uit! heb daarjuist eens de cases grondig bekeken en wat lectuur
    van intakes...man man man..ik mag me helaas weer eens grondig kwaad maken in al zijn facetten....
    Deze keer geen individueel rolspel met de leerkrachten. We zijn met 2 acteurs die samen spelen.
    Ik ken de andere acteur dus we kunnen er behoorlijk tegenaan gaan.
    ik hoop dat de leerkrachten er iets aan hebben, niet alleen aan ons spel...
    Morgenavond zal ik dan weer zo mak zijn als een schaapje!
    No tiger!
    n x


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ik ben vandaag ouder dan christus geworden!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

     

    Het is weer zover!
    De kalender zegt me dat ik vandaag ouder ben geworden!
    Ik sta al 34jaar in het leven!
    waaw!
    Ik werk vandaag verder aan mijn workshop die ik maandag geef bij de VDAB, via Unizo.
    (Een leuke dag om er aan te werken als je weet dat als je jarig bent toch eens stil staat bij jezelf (vooruit en achteruit).)
    Workshop/Dit wil ik!
    Faciliteren, uitdagen, prikkelen en laten groeien

    durf jij je toekomst neer te zetten?
    In deze korte workshop (3u) daag ik je uit om naar jou gewenste toekomst te zoeken.
    De basisvragen: Wie ben ik? Wat wil ik? Waar ben ik goed in?.. worden op een leuke en inspirerende manier aangepakt.
    Nathalie leert mensen stil te staan , op onderzoek te gaan en vervolgens meer uit hun leven te halen en te ontdekken wat hun verlangens en ambities zijn. Daarna stimuleert ze hen ook die verlangens en ambities waar te maken.

    Via de instap in de theaterwereld (e.a podiumkunsten) ontdekken de participanten wat hun blokkades , wat ze nodig hebben om te groeien, waar ze goed in zijn en hoe ze morgen hun persoonlijke drijfveer meer kracht kunnen geven.


    24-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.trainingsacteur= afstandbedieningsacteurs?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Soms hoor je wel eens 'goeie trainingsacteurs zijn acteurs die je kan sturen zoals met een afstandsbediening.'
    Ik heb daar zo mijn twijfels over want een acteur kan heel goed werken onder regieaanwijzingen, (die heeft hij ook in vele gevallen nodig om
    het beste vanzichzelf naar boven te laten komen )maar zoekt een vrijheid in het spel om met de ander in dialoog te gaan; Hij tast af, hij probeert de
    ander in een mum van tijd te laten voelen dat hij geen vat op 'de mens' kan krijgen maar wel inzicht kan hebben om hem te sturen in een interpersoonlijke relatie.
    Goeie trainingsacteurs zijn mensen die open staan om zich in een bepaald model te bewegen, werk-situaties  aan kunnen en die verschillende werkvormen kennen.
    Het zijn acteurs die een grote bagage hebben , die zich niet persé op het voorplan willen stellen en niet wachten op applaus om naar huis te gaan.
    Nathalie

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.altijd maar opnieuw!
    dat is mijn beroep!
    altijd maar opnieuw, altijd nieuwe dingen, elke dag een uitdaging.
    Soms een sisser, soms een pluim, soms een harde noot maar nog nooit dacht ik 'en nu zoek ik een andere weg, een ander beroep';
    ik kan het gewoon niet laten, acteren is het (anders ben ik een lastig mens)!
    neen, het is niet altijd gemakkelijk. o neen! 
    Maar liever iets doen waar je achter staat dan werk hebben die je ongelukkig maakt!
    N  

    23-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.voila!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen iemand zei me 'heb je nog geen website' , jij als actrice?
    Ik antwoorde : dat wil ik wel maar nog even sparen....
    Maak dan een webblog zodat we over jou kunnen lezen! zei die persoon.
    En hier is hij dan: mijn webblog!
    Spannend!
    nathalie

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wie is ze?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nathalie Dervaux omschrijft haarzelf als labo-actrice.

    Constant op zoek naar het evenwicht tussen invulling en creatie.
    Haar constante onderzoek brengt haar langs heel wat theaters.
    Ze ontwikkelt haar eigen creatiestijl:performance theater of onveilig theater.
    Dit betekent dat ze als actrice kiest voor een kwetsbare, naakte vorm van theater spelen namelijk die van de wet van actie en reactie.

    Haar onderzoek brengt haar bij het Bedrijfstheater.
    Binnen het circuit van opleidingen , consultancy, communicatiedoorstromingen en selectieprocedures speelt ze héél vaak op onveilig, kort op de bal, interactief...

    Het doelpubliek die ze omarmt zijn medewerkers van bedrijven.
    Zowel arbeiders, bedienden, managers, bedrijfsleiders, sollicitanten, opleiders en klanten passeren de revue.
    Dat vraagt een andere speltechniek dan een avondvullend theaterstuk.
    Ondertussen 10 jaar verder kent Nathalie al héél wat ervaring als bedrijfsactrice op vlak creatie en invulling.
    Ze past zich erg snel aan bij de vooropgestelde methode en slaagt er in een toegevoegde waarde te zijn in ieder doelstelling
    .


    Mijn acts maken tongen los, spreken tot de verbeelding of ontspannen de sfeer, maar hebben ook altijd een inhoudelijke component die aansluit bij het doel en thema van de bijeenkomst
    . (...)

     

    BETHEA : ‘op maat’

    "interventierepertoire"

    1. Ludieke interventies: Bethea zorgt voor ludieke interventies op uw evenement, project, feest, bijeenkomst. Wij maken acts op maat, wat betekent dat we die acts-interventies altijd maken voor U! (en niet voor een ander). Er gebeurd altijd een intakegesprek (telefonisch,mail,afspraak) zodat we een input hebben (weten wat u wenst, wie het doelpubliek , wat is het programma, verloop,eventueel vakjargon enz. Na het verzamelen van info wordt onze suggestie(beste voorstel) gemaakt naar jullie toe, kunnnen jullie nog eventueel bijsturen en brengen we de act voor het doelpubliek.

      Op die manier krijgt u een vlijmscherpe interventie, verrassend en juist wat U nodig had.

      Voorbeelden:

      Wanneer: Warming-ups, Instap klare feesten ,bedrijfsfeesten, politieke feesten, recepties, opening van gebouw-parking-straat heraanleg.,strijklokaal., opfleuring personeelsfeest, stadscommunicatie(ook op de werkplek!)... ALLES is een gemotiveerde uitdaging!

      Wat: ontvangstcomité, allerlei typekes(tuinkabouter, lakei, gravin en graaf, wegenwerker en zijn roddelvrouw, ludieke buschauffeur, schoenpoetser, arbeider, foute speecher, act met jullie personages, receptie-animatie, ,....enz

      Hoe: minimum (Confortabel) is minimum 3 weken voor het evenement!

      Via Bethea, Nathalie Dervaux

      Geen specifieke vereisten, BETHEA past zich aan aan uw locatie!

      BETHEA spreekt niet alleen hoofd, maar ook hart en lijf aan.

      En dat is een taal waar woorden alleen niet tegenop kunnen

      (...)

      2. Trainingsactrice

      Nathalie werkt als trainingsactrice voor verschillende bureau's en organisaties.
      Ze stelt zich als werkinstrument op binnen een training, opleiding of interactieve sessie.
      Ze schuift zich in in uw trainingsmodel en werkt samen met  de opleider en het doelpubliek.
      Nathalie kan gevraagd worden minimum per dagdeel (3u)

      3.Business Theater

    Business theater zet uw project, uw communicatiedoorstroming in het daglicht, meer nog onder de spots!

    Na bepaling van de door u gewenste objectieven, komt een scenarist bij u en een staaltje van het doelpubliek langs voor interviews (losse maar door ons gerichte babbels). Daarna schrijft de scenarist een theaterstuk op maat voor U, met jullie doelstellingen, communicatie, vakjargon, sfeer, geschiedenis en humor zodat er luidop kan gezegd worden wat het doelpubliek stil denkt.( ook de vinger op de zere plek)

    Dit alles in een professioneel gegoten theaterstuk, duidelijk en doelgericht maar met de nodige glimlach.

    U bereikt uw doelpubliek snel en efficïent. Uw boodschap wordt daardoor sneller aangenomen, onthouden en toegepast!

    In Nl, Frans, Engels of tweetalig!

    Nathalie maakt ook performances met vzw Fond de Teint, ism met Pascale Petralia!

     U krijgt een cv op aanvraag!




    Archief per jaar
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009
  • 2008
  • 2007
  • 2006
  • 2005

    Foto

    Over mijzelf
    Ik ben nathalie dervaux, en gebruik soms ook wel de schuilnaam bethea.
    Ik ben een vrouw en woon in gent (belgië) en mijn beroep is actrice.
    Ik ben geboren op 28/09/1972 en ben nu dus 52 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: cultuur.
    mama van Simon en Kamiel www.bethea.be

    Pauzeer even en duik in mijn archief!
    BETHEA:
    *rollenspelen
    *drama coaching !!!!
    * trainingen conflicten en emoties
    *trainingen communicatie
    *trainingen op maat
    *ludieke interventies
    *animaties op maat
    *bedrijfstheater
    *scenario schrijven
    *performance-actrice
    *trainingsactrice
    * coaching face to face
    * spreken voor publiek
    *concept creatie
    *voice

    ...

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs