Foto
Foto
Zoeken in blog

E-mail mij

Druk op onderstaande knop om te e-mailen.

Gastenboek
  • Knap
  • amai...
  • Hallo
  • Aan alles komt spijtig genoeg een einde
  • Stoere binken

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in het gastenboek

    Blog als favoriet !
    Barbara & Serge en Mateo & Julie

    Op deze blog vind je 1.) het dagboek van onze reis in Colombia, Guatemala, Costa Rica de Malediven, Sri Lanka, Maleisië, Zuid-Afrika en Namibië (zie rechts: Inhoud blog & Archief per jaar); 2.) het (oude) dagboek van ons jaar werken en reizen in Senegal in 2006 -2007 (zie rechts: Archief per maand); 3.) een link naar een (primitieve) website met de reisverslagen van onze vroegere reizen 1999-2000 en 2001-2002 (zie rechtsonder: oude reisverslagen Barbara & Serge); 4.) een link naar ons fotoalbum van Zuid-Afrika, Namibië, Maleisië, Sri Lanka, de Malediven, Costa Rica, Guatemala en Colombia (zie rechtsonder).
    20-07-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Puntjes op de i - vervolg
    Het doet wonderen wanneer je eens op je strepen staat én de juiste persoon aanspreekt, want één dag later stond er plots een gloednieuw 'bakkie' (derde keer goeie keer?), met goeie banden, zoals gevraagd...! Zie mail hieronder:

    Van: Barbara Bex [mailto:barbara_serge@hotmail.com] 

    Verzonden: donderdag 18 juli 2013 23:36
    Aan: serge_gazin@hotmail.com; serge.gazin@telenet; *****; *****
    Onderwerp: beetje hulp gevraagd aub

     

    Beste *****, beste *****

    Eerst en vooral dank voor de 'interventie' vorige keer (zie e-mail hieronder). Zoals toen aan de telefoon gezegd zijn we uiteindelijk toch goed kunnen vertrekken zonder al te veel vertraging. Het was weliswaar jammer dat we aanvankelijk geen Toyota kregen zoals gevraagd, dat de  reservebanden ontbraken en dat er geen kinderstoeltjes waren, maar na een paar dagen was alles toch in orde. We zijn ondertussen al een maand onderweg en genieten van Namibië.

    Jammer genoeg bederft onze auto weer een beetje de feestvreugde. Vandaar deze e-mail.

    Onderweg hebben we een paar keer een band moeten laten herstellen, maar dat is een stuk van het avontuur, niet? Ook de dieselfilter die moest worden vervangen (we waren nog maar een week onderweg!) gaf ons een extra Afrika-ervaring: een paar uur vertraging a.g.v. miscommunicatie, het ontbreken van een mecanicien en een overijverige stockbeheerder die geen filter wilde geven zonder betalingsbewijs (dat ***** moest leveren). (Detail: de oude filter die in de auto strak bleek niet de juiste te zijn.)

    Wat we een beetje té avontuurlijk vonden was 1.) het feit dat het 'clearence certificate' (de 'service disc') niet meer geldig was (na slechts twee weken rondrijden) en 2.) dat de auto dringend een groot onderhoud moest krijgen (90.000 km), wat we nota bene zelf ontdekten onderweg toen we in de autopapieren keken. We moesten voor beide problemen speciaal naar Walvisbay rijden, vandaag 18 juli.

    Wat het certificaat betreft hebben een sterk vermoeden dat er niets zou zijn ondernomen indien we dit niet zelf hadden vastgesteld. Gelukkig hebben we er geen problemen mee gehad tijdens de vele politiecontroles. We hebben wel een paar keer een opmerking gekregen, omdat we eigenlijk niet meer mochten rondrijden. Maar hebben ons er altijd kunnen uitpraten. (Vive l'Afrique!)

    Wat het onderhoud betreft bleek dat het écht wel nodig was. Toen we daarstraks op het einde van de dag de auto wilden oppikken zeiden ze dat ze er zelfs niet aan waren begonnen. Het zou te lang hebben geduurd. (Detail: toen we in de loop van de dag belden om te vragen hoe het met de auto was, kregen we als antwoord 'The car is fine.') In ruil kregen we een andere 'nieuwe' (net geen 80.000 km) auto. Het voornaamste argument was dat het te lang zou duren om de banden te vervangen. We hadden namelijk aangedrongen op de vervanging van de banden die er na bijna 7.000 km toch wel afgeleefd uitzagen. 

    Aanvankelijk waren we gelukkig met de 'ruil'. Tot we de banden van de nieuwe auto zagen: ze zien er volgens ons evengoed (te) gebruikt uit. Ons argument is dat ze ons moeten beschouwen als een nieuwe klant. De meeste mensen huren maximum een maand een auto. Dit is ongeveer de periode dat we al onderweg zijn. Wanneer de auto dan opnieuw wordt verhuurd wil de nieuwe huurder ook nieuwe/betrouwbare banden. De uitleg van ***** is dat de banden nog voldoende profiel hebben en dat ze sowieso nog niet zouden worden vervangen. Raar. Ze hadden ons nochtans juist daarvoor gezegd dat de banden van de 'oude' auto niet vervangen zouden worden omdat het te lang zou duren. De banden van de 'nieuwe' auto zijn echter te goed om te vervangen. Voor ons zien ze er hetzelfde uit. Bij nameten met een speciale lat blijkt dat de 'oude' auto de banden heeft met het meeste profiel. Bovendien geven ze tijdens de uitleg toe dat onze 'oude' auto uit roulatie zou worden genomen. Er waren te veel kosten aan om het onderhoud uit te voeren. Het verhaal van de banden klopt dus niet.

    Maar ja... Het was al donker. De kinderen waren moe en hadden honger. We moesten nog een uur terugrijden naar Swakopmund. Veel zin om nog langer te discussiëren hadden we dus niet. 

    Onze reactie is echter: we raden andere reizigers niet aan een auto te huren bij *****. Het is net allemaal te veel van het goede. We beschouwen onszelf als goede klanten (omdat we 2 maanden een auto huren) en verwachten een betere service: 1.) de juiste auto vanaf dag 1 (Toyota i.p.v Nissan), 2.) een extra reservewiel zoals gevraagd, 3.) kinderstoeltjes zoals gevraagd (Ze zijn ze uiteindelijk nog moeten gaan kopen in de winkel toen we aan het wachten waren op de juiste auto in Windhoek), 4.) de nodige keuringsbewijzen (was nog slechts 2 weken geldig), 5.) een auto die niet dringend naar de controle moet (slechts 4.000 km reserve voor klanten die 2 maanden gaan rondreizen), 6.) een auto die niet op zijn laatste benen loopt, 7.) een auto die op de juiste manier wordt onderhouden (zie foute dieselfilter) en 8.) extra service voor goede klanten bv. d.m.v. nieuwe banden indien nodig/gewenst/gevraagd.

    Het moet gezegd: de mensen hier zijn heel vriendelijk en ze doen hun best om alles in orde te krijgen. De 'nieuwe' auto is ook OK. En halverwege de reis moeten ruilen van auto is op zich geen probleem. Maar ter compensatie van de zaken die zijn misgelopen verwachten we toch een tegemoetkoming, d.w.z. écht goede banden. Dit lijkt ons niet echt te veel gevraagd.

    Morgen zullen we *****, de manager van ***** in de luchthaven van Windhoek, hiervoor contracteren. Deze man doet echt zijn best. Jammer genoeg was het vandaag al te laat om hem nog te bellen. Hopelijk begrijpt hij ons. 

    En misschien kan jij vanuit België ook weer een beetje helpen?

    Dank voor de service.

    Vriendelijke groet vanuit een prachtig Namibië.

    Barbara & Serge


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    30-07-2013
    M.
    Hallo,
    Ik heb ondertussen al jullie verslagen gelezen, echt Afrikaanse toestanden hé!! Wel prachtige dingen gezien en meegemaakt zal idd wel een diepe indruk achterlaten bij de kindjes, is iets waarover ze nog jaren zullen vertellen, zo van...dat hebben wij ook gezien hé mama of papa die luipaard hebben wij in het echt gezien hé.En bij hun vriendjes het gebrul van de nijlpaarden nabootsen. ik zie het al zo voor me.
    Ondertussen zijn jullie 4 maanden al weer bijna om, in Antwerpen zeggen we: "de frut begint zuur te worden"
    De tijd vliegt zo om hé. Geniet in ieder geval nog van de laatste dagen ginder. Ik vertrek zaterdag, voor mijn 2500km lange voettocht, ik zie jullie dus terug tegen het einde van het jaar. Het ga jullie nog goed, een veilige en behouden thuiskomst gewenst en tot ziens,
    Patrick

    30-07-2013 om 09:32 geschreven door Patrick De Saegher




    Inhoud blog
  • HET NOORDEN KWIJT

    Archief per jaar
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2007
  • 2006
  • 2005

  • oude reisverslagen Barbara&Serge
  • fotoalbum Zuid-Afrika
  • fotoalbum Namibië
  • fotoalbum Maleisië
  • fotoalbum Sri Lanka
  • fotoalbum Malediven
  • fotoalbum Costa Rica
  • fotoalbum Senegal
  • fotoalbum Senegal en Gambia
  • fotoalbum Guinee Bissau en Mali


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs