Ook hebben we leren serieëren en ordenen
, waarbij de begrippen dik- dun- teveel- te weinig en 1-1 relatie aan bod
kwamen.
Woensdag heeft juf een verhaaltje vertelt , waarbij tijdsbegrippen inoefenden.
Nahet vertellen van het verhaal hebben
wede prentjes chronologisch terug
opgebouwd met inoef. Van begrippen eerst , dan en laatste.
De week vorderde en we hebben ons visuele discriminatie goefend bij het spel
welk voorwerp is weg in de rij van 4.
We hebben ook weer onze schrijfdans ingoefend met het schaapje dat we leuke
krullen wol mochten geven.
Ook deze week
hebben we feestelijk ingezet met het vieren van Tibe Schouppe zijn verjaardag.
Hij mocht 4 kaarsjes uitblazen. Ons bibje in onze klas werd ook ditmaal
uitgebreid door een boekje dat Tibe voor het klasje meebracht.
Dinsdag heeft juf het thema de bakker en het ontbijt ingezet met een poppenspel
over de kruimeldief. Als knutselactiviteitoefenden we knippen op lijn en de kleurtechniek in, met het ei in het
eierdopje.
De week vorderde en we oefenden ook onze schrijfdans.
Jules vertelde dat hij met de trein naar oma was gegaan. Het ritme op deze muziek
werd goed opgevolgd zelfs op het blad. Vele rookpluimen kwamen uit de schoorsteen van de trein.
We hebben ook een speelwerkblaadje gemaakt i.v.m. 1-1 relatie, begrip
evenveelen getalbegrip tot 6 werd
ingeoefend. Muzikaal hebben we ons ook
versterkt door het liedje van de bakker te leren.
Donderdag werden we verrast door bakker Sander. Hij had van alles meegebracht .
We hebben alles waargenomen , geroken,betast en geproefd.De favourite van de onze appelsientjes was de
donut. Gevolgd door de sandwiche , croissant en fransbrood. Het suikerbrood en
bruin brood had niet zo een succes.
Maar als jullie denken dat alleen de bakker lekkere dingen kan maken ., dan
vergissen jullie je.
De mama van Jordy heeft ons klasje op een Mickey Mouse cake getrakteerd.En dat het lekker was hmmmmm.Alles werd opgegeten tot het laatste
kruimeltje.
Fantastisch!!.
Deze week hebben
we gefeest. Juul en Renzo mochten 4 kaarsjes uitblazen.
We hebben gedanst, lekker gegeten en de verhaaltjes voorgelezen die de
jarige kindjes als cadeautje meegebracht hadden voor de klas.
Deze week was heel speciaal. We hebben onze talenten getoond.
Dat we er hadden daar moeten jullie niet aan twijfelen. De fotos spreken weer
voor zich.
We zijn gestart in de grote zaal waar Meester Jo de kinderen met de powerpoint presentatie
meenam in het verhaal met de kinderen die allemaal een kroontje droegen omdat
ze de beste ergens in waren. In de klas heeft juf het verhaal van de kinderen
met de kroontjes verteld. Al heel vlug kwam er reactie : ik kan goed puzzelen,en ik kan hard lopen enz
Onze kinderen blinken allemaal ergens in uit en soms ook wel in meerdere
dingen.
We zijn gestart met het maken van het talenten kroontje.
In de speelhoeken werd er veel bouwtalent- computer- kleurtalent getoond.
De volgende dag mochten we zelfknap zijn.We maakte zelf het deeg van de cakejes , kleurde het deeg met speciale
kleurstof in hanteerden de mixer en deden het deegin de vormpjes. Meester Jo stak graag een
handje toe. Nademiddag waren de cakejes
gebakken en versierden we de cakejes met glazuur en snoepjes. Woensdag hadden we
een kunstdag. Toen juf het verhaal van
Nijntje in het museum voorgelezen had wilden we allemaal kunst doen.
Zo gezegd zo gedaan. We maakten samen gips, goten het in de vorm en lieten onze
fantasie als kunstenaar de vrije loop, tot het als het ware een echt kunstwerk
werd.
Donderdag mochten we onze muziektalenten tonen.We speelden op de djembé , en Afrikaanse instrumenten tot onze handjes
er rood van waren.Ook ons danstalent
hebben we getoond met juf Cindy( mama van Lucas).
Superleuk!!!Vrijdag hebben we een leuk
poppenspel gezien en mochten we het in de klas naspelen.
Als afsluiter kregen we van juf Caroline ons talentenkroontje en ons
talentendiploma.
Dat was nogal eens een week zeg!