Het is koud, geomtrische figuren,vogels in de winter.
Hoi, vriendjes en
vriendinnetjes van onze appelsienenklas.
Deze week zijn we
verder gegaan met het thema vogels in de winter en het is koud.
We hebben en merel gestempeld met
sponsjes , waarneming gedaan van de voedertafel die juf Wendy vorige week
buiten geplaatst had. Er was heel wat waar te nemen. De appel, de korstjes brood, de vogelzaadtaartjes , de vetbollen enz .
Onze kindjes keken hun oogjes uit en wilde graag zien hoe en wat die vogeltjes
kwamen eten.
We hebben de vogeltjes op donderdag namdemiddag kunnen bewonderen toen ze
lekker aan het eten waren op de voedertafel. Maar dat op foto vastleggen door
het raam is geen sinecure.
Dus deze fotos zijn niet gelukt.
We hebben ook kennis gemaakt met de verschillende geomtrische figuren. De
kinderen zochten alles bij elkaar wat rond was, vierkant, rechthoekig, en als
laatste de driehoekfiguren. Deze laatste was moeilijk om dat te vinden in onze
klas.
Daarna mocht iedereen zijn figuur bij de juiste kleur en vorm plaatsen .
Om in het thema van de winterkleding verder te gaan hebben we een schoentje
geschilderd.
De dag erna mochten we van juf veters in
onze geschilderde schoen rijgen. Dat was niet zo makkelijk en juf moest als
eens komen helpen.
Onze jules de klaspop had zich geamuseerd met tekenen . Maar hij had weer veel
foutjes getekend op de 2 de tekening en die hebben onze kapoenen moeten
zoeken.
Samen hebben we er veel gevonden. Jules
beloofde om beter zijn best toe doen en niet meer zoveel foutjes te maken. Misschien is het wel omdat ik zo
hoofdpijn, buikpijn hebals ik zoveel
foutjes maak :zei jules.
Deze week hebben
we feestelijk ingezet met de verjaardag van Thimo. Hij mocht 4 kaarsjes
uitblazen.
We hebben lekker gesmuld van de lekkere wafeltjes en hebben gedanst voor Thimo
op het lied van M-kids happy birthday.
De volgende dag zijn we het weer buiten gaan waarnemen. De eerste tekens van de
winter konden we zien. Het had een beetje gesneeuwd en het was goed koud. Onze
kapoenen hebben geblazen in de kou ,
zodat je witte dampen zag en hebben afdrukken gevonden van onze eigen schoenen.
Er werden kleine sneeuwballetjes gerold
en getoond.
Maar dat was toch nog niets vergeleken met de dag erna. Toen begon de sneeuwpret pas echt en konden
we echt genieten van een winterlandschap.
Dat winterlandschap hebben we proberen vast teleggen in ons knutselwerkje. We schilderden witte sneeuw , schilderde onze
hand bruin die de takken van de bomen voorstelde en we rolden
crêpepapierbolletjes die sneeuwvlokjes voorstelden.
Onze Jules de klaspop had het koud en kon wel een muts gebruiken om zijn oren
warm te houden, dus hebben we extra geoefend deze week op het knippen.
We hebben deze week ook de begrippen achter voor geoefend ,maar daar heeft
juf geen fotos van kunnen nemenà batterij was leeg.
Vrijdag hebben we onze techniek schoenenpoetsen geoefend. Iedereen was
enthousiast om deze techniek toe te passen.
Dat was weer een geslaagde week.
Dikke kussen van
juf Caroline en onze Appelsientjes
Het is koud, geomtrische figuren,vogels in de winter.
Hoi, vriendjes en
vriendinnetjes van onze appelsienenklas.
Deze week zijn we
verder gegaan met het thema vogels in de winter en het is koud.
We hebben en merel gestempeld met
sponsjes , waarneming gedaan van de voedertafel die juf Wendy vorige week
buiten geplaatst had. Er was heel wat waar te nemen. De appel, de korstjes brood, de vogelzaadtaartjes , de vetbollen enz .
Onze kindjes keken hun oogjes uit en wilde graag zien hoe en wat die vogeltjes
kwamen eten.
We hebben de vogeltjes op donderdag namdemiddag kunnen bewonderen toen ze
lekker aan het eten waren op de voedertafel. Maar dat op foto vastleggen door
het raam is geen sinecure.
Dus deze fotos zijn niet gelukt.
We hebben ook kennis gemaakt met de verschillende geomtrische figuren. De
kinderen zochten alles bij elkaar wat rond was, vierkant, rechthoekig, en als
laatste de driehoekfiguren. Deze laatste was moeilijk om dat te vinden in onze
klas.
Daarna mocht iedereen zijn figuur bij de juiste kleur en vorm plaatsen .
Om in het thema van de winterkleding verder te gaan hebben we een schoentje
geschilderd.
De dag erna mochten we van juf veters in
onze geschilderde schoen rijgen. Dat was niet zo makkelijk en juf moest als
eens komen helpen.
Onze jules de klaspop had zich geamuseerd met tekenen . Maar hij had weer veel
foutjes getekend op de 2 de tekening en die hebben onze kapoenen moeten
zoeken.
Samen hebben we er veel gevonden. Jules
beloofde om beter zijn best toe doen en niet meer zoveel foutjes te maken. Misschien is het wel omdat ik zo
hoofdpijn, buikpijn hebals ik zoveel
foutjes maak :zei jules.
We zijn onze
eerste week na het verlof goed begonnen.
Jules had post gekregen en juf had kledij van de postbode gekregen .
Juf en de appelsientjes hebben zich verkleed en
toonden ons hoe een echte postbode brieven stempelt rondbrengt. De kledij van de postbode werd waargenomen,
de appelsientjes hebben hun ervaringen omtrent het nieuwe onderwerp vertelt, en we hebben brievenbussen
geknutseld.
We hebben deze week geoefend op de wiskundige begrippen veel- weinig- getalbegrip tot en met 4 met het brievenbussenspel.
Deze week mochten we ook de verjaardag vieren van Jordy. Hij werd vier Jaar.
Hiep hiep hoera voor Jordy.
Deze week was ook de week van het pesten.
De juffen hebben een mooi poppenkast verhaal gespeeld over dit onderwerp.
In de klas hebben we geluisterd naar het verhaal : Beertje Anders is aan het
pesten.
De kinderen begrepen heel goed in de vraagjes wat mag en niet mag na het
verhaal.
Als afsluiter van het thema : wij pesten niet , maakten we een
vriendschapsarmbandje.
Iedereen heeft spontaan een armbandje gemaakt voor zijn , haar vriendje.