Na het ontbijt eerst weer langs de bakker en toen we te
10:00 uur wilden vertrekken zagen we achter ons een vrachtschip arriveren.
Gezien we toch klaar waren zijn we zodra deze voorbij was maar vertrokken in de
hoop dat we vlak achter dat schip kunnen schutten. Toen we in het zicht van S5 Mol kwamen was
dat schip, de Gamma, ineens verdwenen.
Het bleek dat die rechtsaf naar Sibelco afgedraaid was. Dus kwamen wij
alleen aan sluis S5 Mol aan. Blijkbaar waren nog maar eens de telefoonnummers
voor de sluisbediening veranderd gezien ik telkens ofwel geen gehoor ofwel een
bandje met de mededeling dat dat nummer niet meer toegekend was te horen
kreeg. Gelukkig was er
onderhoudspersoneel aan het werken aan de sluis die dan de bediening opgebeld
hebben en we toch niet zo lang hebben moeten wachten. Na S5 volgde dan S4 die
door dezelfde persoon bediend wordt. Eenmaal hier voorbij, richting Lommel,
volgden dan nog de sluizen S3, S2 en S1 Lommel.
Aan sluis S2 wordt momenteel gewerkt, de grote sluis is afgesloten en we
moeten door de tweetrapssluis. Hier
hadden we weer geluk en konden we dadelijk naar binnen en naar boven. Boven lag
het vrachtschip de Marie te wachten om afgeschut te worden. Na S1 Lommel hebben we aangelegd aan de kade
tussen de brug over het kanaal Bocholt-Herentals en de aansluiting met het Kanaal van Beverlo.
|