aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    30-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals

    Tegen de morgen aan heeft het nog geregend maar toen wij opstonden was het droog en klaarde het wat op.  Het vrachtschip dat gisteren avond hier voor ons had aangelegd was deze morgen te 08:00 uur vertrokken ongeveer een half uur nadat er een ander vrachtschip eveneens in de richting Lier voorbij gevaren was. Wij vertrokken te 09:20 uur en een dik half uur later arriveerden we aan sluis Viersel die open stond voor ons. De vriendelijke sassenier gaf ons een touwtje met haak om de lijnen naar boven te halen en om de bolders te leggen.  Hier gaan we 5,7 m omhoog en het versassen duurt een kwartier. Eenmaal boven gingen we rechtsaf het Albertkanaal op waar zo te zien (geen golven) al een tijdje geen boot meer gepasseerd was.  Uit de richting Hasselt kwam wel juist een vrachtschip gevaren dat richting Antwerpen ging.  Verderop kruisten we nog drie vrachtschepen voor we aan sluis Herentals arriveerden en net toen we de vaargeul naar die sluis ingingen kwam nog eentje achter door uit de richting Antwerpen.

       

    Langs het Albertkanaal.  Werken aan de nieuwe brug over Albertkanaal in Herentals. Zelfs containervervoer over het kanaal Bocholt-Herentals naar de fabriek van Umicore in Olen.

    We dienden een vijftal minuten te wachten voor opening van de sluis. In deze sluis zijn verhaalpotten in de muur en aan één kant in een nis een stalen kabel van onder tot boven waar je een haak of een tros omheen kunt leggen die dan mee naar boven schuift. Toen we boven (7,5 m hoger dan niveau Albertkanaal) kwamen zagen we dat de oude metalen steiger die boven de sluis lag verdwenen en dat je nu aan de oever kan aanliggen , op twee stukken boven de sluis.  Tevens is er in het midden tussen de twee stukken waar je mag liggen een kade waar een watertappunt is en waar je voor de duur van het tanken kan aanleggen. We hebben ons op het laatste stuk het verst van de sluis aangelegd.

    Na het middageten zijn we de auto gaan ophalen in Lier en reden van Herentals naar Herenthout, via de bossen van De Merode, Gestel, Berlaar, langs de Nete tot aan het Netekanaal en zo naar het centrum via de nrs  12.60.43.44.45.50.33.34.41.32.16.28.54 en 30.  Op veel van deze stukken van het fietsknooppuntennetwerk waren we nog nooit geweest dus dat was een meevaller.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs