aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    23-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 46 – Donderdag 23-07-2020 – Kade Ladeuze – Kade Blaton

    Weer goed geslapen. Rond 08:00 uur opgestaan omdat we te 09:00 uur klaar moeten zijn  voor vertrek.  We willen vandaat naar Blaton varen en moeten op 14 km ook 14 sluizen doen, dus dat gaat nog eens een lange dag worden.  Hopelijk valt het mee met de bediening. Te 09:00 uur arriveerde het personeel en die moesten eerst de Nestor door sluis 15 en twee ophaalbruggen verderop loodsen richting Ath.  Dan zouden zij ons richting Blaton begeleiden. Het gewezen vrachtschip Saiada uit Gent, nu een woonboot dat gisteren namiddag ook aangekomen was wou ook verder varen maar wij kunnen met twee niet in de sluis aangezien hun schip 29m lang is en wij 13m en de sluizen hier maar 41m zijn. Ze wilden ook zeker vandaag tot in Blaton gezien zij voor het kanaal hier hun stuurhuisopbouw moesten afbreken en het vanaf vrijdag regenachtig zou worden. Gezien S14 al open stond zijn we daar alvast naartoe gevaren en binnen gevaren.

        

    Ongewone weideafsluiting. Ligplaats in Blaton, links het canal Peronnes-Blaton-Nimy met de Porte de Garde Blaton, rechts  achter onze boot de oude sluis van het oude Canal Pommereuil-Antoign welk nu buiten gebruik is, en de Porte de Garde die in geval van een dijkbreuk naar beneden gelaten kan worden om te beletten dat het kanaal leeg loopt.

    We zullen in de sluis wel wachten tot het personeel opdaagt. Te 09:50 uur was het zover en we konden naar boven. Achtereenvolgens ging het van S14 tot S10 en toen was het tijd op te eten, voor ons en voor het sluispersoneel. En een halfuur later ging het verder tot we te 14:55 uur door de laatste sluis in Blaton waren.  Van S13 tot en met S1 hadden we steeds dezelfde mannen, vader en zoon, die ons een zeer vlotte bediening gaven wat door ons zeer gewaardeerd werd. Op het Canal Peronnes-Blaton-Nimy aangekomen hebben we ons te 15:15 uur aan de kade voor de oude sluis op het oude Canal de Pommereuil vastgelegd en hebben hier uitstekend zicht op hetgeen er voorbij vaart.

    Het is nog eens een lange vaardag geworden maar het ging toch goed vooruit, maar we gaan vandaag niet meer fietsen.

    De Saiada is er blijkbaar vandaag niet meer doorheen geraakt. Beetje sneu voor die mensen dat ze voor de volgende nacht het stuurhuis weer moeten opbouwen en morgen om de bruggen te kunnen passeren weer moeten afbreken, maar dat is het risico van met zulke grote of hoge boot hier langs te varen.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs