aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    18-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 41 – Zaterdag 18-07-2020 – ‘t Schipke

    Deze morgen eerst contact opgenomen met bewaking van De Gavers om de elektriciteit te komen opnemen en af te rekenen. Blijkbaar gaan ze de rekening, ik denk zo ongeveer een héle euro, opsturen. Na het ontbijt vertrokken we dan te 08:45 uur richting zuiden. Eerst moesten we ter hoogte van de jeugdherberg voorbij een rij vissers van een viswedstrijd die ongeduldig zaten te wachten tot ze mochten starten. Er werd al duchtig gevoederd om de vissen naar hun plekjes te lokken. Het ooievaarsnest voorbij de brug was leeg en we hebben vlak bij nog een tweede gezien welk echter ook al verlaten was.

        

    Ath - Gezellig op het marktplein maar coronaproof ? Gebouw er financiën.  Het station

    Toen we aan de Wijngaardbrug arriveerden kregen we te horen dat we even moesten wachten omdat er afvaart in de sluis lag en de sassenier van die sluis ook de beide bruggen voordien moest bedienen.  Het even werd al snel 35 minuten. Voorbij de Wijngaardbrug moesten we dan nog tien minuten wachten eer de vorige dicht gegaan was (Bij de derde poging om te dalen ging de brug dan helemaal toe) en de Grotestraatbrug open kon gaan. Van de automatisatie waar de voorbije week de brug gesperd was is niet veel terecht gekomen.  Het mannetje moet alles  nog ter plaatse komen bedienen en gaat dan telkens te voet naar zijn andere bedienpost, zelfs naar de sluis verderop.  Sluis Geraardsbergen lijkt mij een sluis die nog in dezelfde staat is als toen ze (100 jaar ?) geleden gebouwd werd.  Er staan zelfs geen bolders om vast te maken, de bovenkant van de kaaimuren is verweerd uitgevoerd in hout dat volledig kromgetrokken is en op veel plaatsen omhoog steekt. Er overheen gaan is volgens mij levensgevaarlijk. 

         

    Ligplaatsje net voor sluis 21 Ath.  De Dendre Oriëntale. 

    De deuren zijn ook nog in hout en manueel te bedienen. Enkele jaren geleden werd gestart met renovatie van het complex van sluis en stuw, doch de “groene jongens” hebben toen met een rechtszaak de werken laten stil leggen omdat er geen vistrap voorzien was en nu twee of drie jaar later ligt de werf er totaal overwoekerd bij. Of dat ooit nog goed komt weet ik niet.

    Toen we eindelijk boven de sluis waren en de sassenier zei dat hij zijn collega’s ging verwittigen van onze komst ging het verder naar sluis Deux Acres op het Waals grondgebied. En daar begon de miserie. We waren blijkbaar toch niet aangemeld, en de bediening hier loopt met blokvaren en het eerstvolgend blok vertrok pas te 14:00 uur werd ons gemeld met het gevolg dat we ons voor de stuw (geen mogelijkheden voorzien om aan te leggen) aan de balustrade hebben vastgemaakt en daar drie uur hebben liggen wachten. Die dienstregeling wordt nergens vermeld, er staat geen bord, helemaal niets.

    Te 14:00 uur kwam er van de andere zijde een boot in de sluis gevaren dus hebben we maar dadelijk los gegooid en ons voor de sluis klaar gelegd. Eenmaal in de sluis en boven kregen we een hele uitleg over hoe de dienstregeling dan wel in mekaar zat en het enige wat ik er van kan uitmaken is dat de mannen liever niet werken of toch zo min mogelijk. Van sluis Deux Acres ging het nog via een aantal ophaalbruggen en de sluizen  Lessines, Papignies, Rebaix en Bilhee tot voor sluis 21 Ath.  Niet door sluis S21 want daar was het te laat voor geworden. Het was ondertussen 16:30 uur geworden en hun dienst loopt tot 17:30 uur maar ze konden (of wilden) niet verder. Het is hier Wallonie hé.  We zullen er ons maar bij neerleggen en hier voor de sluis blijven liggen en morgen vroeg tot in de jachthaven van Ath varen.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs