aniwayopreis2020
Inhoud blog
  • Dag 116 – Zondag 04-10-2020 – Kade Blauwe Kei - Bryac
  • Dag 115 – Zaterdag 03-10-2020 – Kade Blauwe Kei
  • Dag 114 – Vrijdag 02-10-2020 – Kade Mol Donk – Kade Blauwe Kei D
  • Dag 113 – Donderdag 01-10-2020 – Kade S10 Herentals – Kade Mol Donk
  • Dag 112 – Woensdag 30-09-2020 – Kade Emblem – Kade S10 Herentals
    Archief per week
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    E-mail mij

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek
  • reisverslag

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Reis 2020. Wegens corona-beperkingen NIET naar Berlijn!
    09-06-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 2 – Dinsdag 09-06-2020 – Dessel – Oud Turnhout

    Goed geslapen vannacht en te 08:15 uur wakker geworden van een voorbij varende boot. Tijdens het ontbijt zagen we twee vrachtschepen doorvaren naar het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten op. We hadden dus wat tijd om er niet vlak achteraan te varen.  Wij vertrokken te 09:50 uur en zagen dan nog een ander vrachtboot van Kwaadmechelen komen aanvaren. Deze sloeg echter af richting Bocholt dus kwam er niemand vlak achter ons aan wat rustiger varen is zonder steeds achterom te moeten kijken hoever die achter bleef. Ter hoogte van Arendonk lag een vrachtschip dat geladen werd en toen we Brug 6 Arendonk in het oog kregen zagen we dat de laatste vrachtboot net door de brug ging.  Toen wij later iets voorbij die plaats kwamen zagen we voor ons 4 vrachtschepen voor obs uit varen.  Later bleek dat een ervan zeer diep lag een heel langzaam vooruit kwam waardoor we de vaart er helemaal tot 4 km/uur eruit moesten halen. Later, ter hoogte van Ravels, konden het laatste vrachtschip en wij deze boot voorbij ter hoogte van de zwaaikom.  Even na de passage van deze boot merkte ik een verandering in de kracht van de waterstraal van de overloop van het koelwater en nog even later was het helemaal gedaan. Bleek dat we bij het passeren van die boot een hoop smurrie werd opgewoeld waardoor de filter verstopt was. Gelukkig konden we een eind voor die boot blijven en kon ik het euvel oplossen voor hij terug bij ons was.  Een vijftal minuten later arriveerden we aan jachthaven “Het gevaer” waar we aanmeerden.

      

    Het nieuwe terras van YH Het Gevaer.  Een van de Zulu boten die afval naar Beerse brengen.

    Gezien we tijdens het laatste uur aan een slakkengangentje hadden gevaren hadden we ondertussen ook gegeten waardoor we voor onze fietstocht konden vertrekken.  We reden voor een bezoekje aan een oud-collega terug naar Arendonk en nadien via Oud Turnhout en Oosthoven terug naar de jachthaven waar we later het spiksplinternieuwe terras boven op het drijvende clubgebouw ingewijd hebben.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    T -->

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs