Goed geslapen vannacht en te 08:15 uur wakker geworden van
een voorbij varende boot. Tijdens het ontbijt zagen we twee vrachtschepen
doorvaren naar het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten op. We hadden dus wat tijd om
er niet vlak achteraan te varen. Wij
vertrokken te 09:50 uur en zagen dan nog een ander vrachtboot van Kwaadmechelen
komen aanvaren. Deze sloeg echter af richting Bocholt dus kwam er niemand vlak
achter ons aan wat rustiger varen is zonder steeds achterom te moeten kijken
hoever die achter bleef. Ter hoogte van Arendonk lag een vrachtschip dat
geladen werd en toen we Brug 6 Arendonk in het oog kregen zagen we dat de
laatste vrachtboot net door de brug ging.
Toen wij later iets voorbij die plaats kwamen zagen we voor ons 4
vrachtschepen voor obs uit varen. Later
bleek dat een ervan zeer diep lag een heel langzaam vooruit kwam waardoor we de
vaart er helemaal tot 4 km/uur eruit moesten halen. Later, ter hoogte van
Ravels, konden het laatste vrachtschip en wij deze boot voorbij ter hoogte van
de zwaaikom. Even na de passage van deze
boot merkte ik een verandering in de kracht van de waterstraal van de overloop
van het koelwater en nog even later was het helemaal gedaan. Bleek dat we bij
het passeren van die boot een hoop smurrie werd opgewoeld waardoor de filter
verstopt was. Gelukkig konden we een eind voor die boot blijven en kon ik het
euvel oplossen voor hij terug bij ons was.
Een vijftal minuten later arriveerden we aan jachthaven “Het gevaer”
waar we aanmeerden.

Het nieuwe terras van YH Het Gevaer. Een van de Zulu boten die afval naar Beerse brengen.
Gezien we tijdens het laatste uur aan een slakkengangentje
hadden gevaren hadden we ondertussen ook gegeten waardoor we voor onze
fietstocht konden vertrekken. We reden
voor een bezoekje aan een oud-collega terug naar Arendonk en nadien via Oud Turnhout
en Oosthoven terug naar de jachthaven waar we later het spiksplinternieuwe
terras boven op het drijvende clubgebouw ingewijd hebben.
|