Roxanne maakt het werkje van de tekenhoek " wat ziet een piraat door zijn verrekijker ?" Ayman werkt aan het werk van de lees - en woordenschat hoek : de een tekenplaat met echte piraten woordjes .
Ook Liv is druk in de weer met de piratenwoordjes .
Irina maakt een werkje van de rekenhoek : een aanzet met het werken met cöordinaten en zo een heuse piratenvlag maken , met doodshoofd .
Yeline is druk in de weer met het werkje van de tekenhoek .
In november zijn we gestart met het tutorlezen . De leerlingen van het vijfde leerjaar komen iedere dinsdag in groepjes lezen met de kinderen van het eerste leerjaar .
Zowel voor de kinderen van het eerste leerjaar als voor de kinderen van het vijfde leerjaar zijn deze lessen zeer waardevol .
Er wordt veel over lezen nagedacht en de kinderen van het eerste leerjaar krijgen zeer veel leeskansen .
Momenteel lezen de kinderen boekjes volgens hun eigen AVI niveau , dit om het technisch lezen vlotter te laten verlopen .
Yassine begeleidt Elias en Elise .
Felix van de vijfde klas aan het werk met zijn groepje .
Iedereen leest aandachtig mee , Mathieu leidt dit groepje .
Deze week werkten we in de klas rond schatkaarten . We leerden op een speelse manier een schatkaart lezen nadat we er ééntje in de klas hadden gemaakt . De juf gaf een andere naam aan onze schatkaart . Vanaf nu waren het geen schatkaarten meer maar plattegronden . Op maandag leerden we over de plattegrond van de klas , we leerden wat een legende is .
Op dinsdag gingen we dan zelf aan het werk , we kregen een prent van een piratenboot en we moesten zelf de plattegrond en de legende ervan tekenen. We vonden dat heel erg leuk ! Op vrijdag leerden we dan werken met de plattegrond van de school , maar dat was iets moeilijker ...
Raihan vraagt uitleg aan Liv over het tekenen van de plattegrond . Liv moet er blijkbaar zeer goed over nadenken .