Lekker tafelen met het derde leerjaar , onze woknamiddag.
Op donderdag werden onze smaakpapillen heerlijk verwend.
In de voormiddag werden we door het derde leerjaar getrakteerd op heerlijke tapa's.
In de namiddag hebben we dan gewokt in de klas ; eerst trakteerden we onszelf op een heerlijk aperitief ; advocaat met banaan en sinaasappelsap en daarna kookten we met de juffen een croque-wok , dit is een croque-monsieur met groenten en kaas , heerlijk vonden we het !
Woensdag werden we samen met het tweede leerjaar verwacht in de bibliotheek. In het kader van de jeugdboekenweek kwam 'meneer zee 'een spannend verhaal vertellen over een prinses die een groot geheim had 1
Ze was namelijk een echte drakenprinses.
Het werd een zeer boeiende ochtend .
Meneer zee wacht geduldig tot iedereen er klaar voor is . Iedereen luistert aandachtig ... Amine heeft een vraag voor meneer zee . Youri en Rayane vinden het heel erg grappig . de drakenprinses...
Roxanne maakt het werkje van de tekenhoek " wat ziet een piraat door zijn verrekijker ?" Ayman werkt aan het werk van de lees - en woordenschat hoek : de een tekenplaat met echte piraten woordjes .
Ook Liv is druk in de weer met de piratenwoordjes .
Irina maakt een werkje van de rekenhoek : een aanzet met het werken met cöordinaten en zo een heuse piratenvlag maken , met doodshoofd .
Yeline is druk in de weer met het werkje van de tekenhoek .
In november zijn we gestart met het tutorlezen . De leerlingen van het vijfde leerjaar komen iedere dinsdag in groepjes lezen met de kinderen van het eerste leerjaar .
Zowel voor de kinderen van het eerste leerjaar als voor de kinderen van het vijfde leerjaar zijn deze lessen zeer waardevol .
Er wordt veel over lezen nagedacht en de kinderen van het eerste leerjaar krijgen zeer veel leeskansen .
Momenteel lezen de kinderen boekjes volgens hun eigen AVI niveau , dit om het technisch lezen vlotter te laten verlopen .
Yassine begeleidt Elias en Elise .
Felix van de vijfde klas aan het werk met zijn groepje .
Iedereen leest aandachtig mee , Mathieu leidt dit groepje .
Deze week werkten we in de klas rond schatkaarten . We leerden op een speelse manier een schatkaart lezen nadat we er ééntje in de klas hadden gemaakt . De juf gaf een andere naam aan onze schatkaart . Vanaf nu waren het geen schatkaarten meer maar plattegronden . Op maandag leerden we over de plattegrond van de klas , we leerden wat een legende is .
Op dinsdag gingen we dan zelf aan het werk , we kregen een prent van een piratenboot en we moesten zelf de plattegrond en de legende ervan tekenen. We vonden dat heel erg leuk ! Op vrijdag leerden we dan werken met de plattegrond van de school , maar dat was iets moeilijker ...
Raihan vraagt uitleg aan Liv over het tekenen van de plattegrond . Liv moet er blijkbaar zeer goed over nadenken .