Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Rijstpap en immanente gerechtigheid
  • rust
  • klacht
  • gekregen
  • het kleine wereldtheater (3)
  • overloop
  • europees muziekfestival voor de jeugd
  • herhaling van een begin
  • het kleine wereldtheater (2)
  • Een job vol verleiding (slot)
  • Een job vol verleiding (1)
  • De breedbandpeuter
  • het kleine wereldtheater (1)
  • Eerst oompje
  • Geleende filosofie
  • Canvas-tip (op de valreep)
  • Gekregen
  • Over troost en verwondering - Epiloog
  • Over troost en verwondering (slot)
  • Over troost en verwondering (1)
  • Overdaad is ook niet alles
  • Een gedreven man
  • De benauwdheid van MR
  • Die Weisse Rose
  • In het land van de blinden...
  • In der Beschränkung zeigt sich der Meister
  • De koning drinkt
  • Jamais le dimanche-Ποτέ την κυριακή
  • Overgang
  • Niet kapot te krijgen - een roos verhaal...
    Archief per maand
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
    Errare humanum est
    wie zich van blog heeft vergist hoort hier thuis
    29-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw-Zeelandse mop
    Van een verre vriend kreeg ik volgend stukje dat goed is voor de luim en voor het Engels... 

    I have 2 dogs & I was buying a large bag of Purina at Big W and standing in line at the check out. A woman behind me asked if I had a dog.

    On impulse, I told her that no, I was starting The Purina Diet again, although I probably shouldn't because I'd ended up in the hospital last time, but that I'd lost 50 pounds before I awakened in an intensive care ward with tubes coming out of most of my orifices! and IV's in both arms.

    I told her that it was essentially a perfect diet and that the way that it works is to load your pants pockets with Purina nuggets and simply eat one or two every time you feel hungry & that the food is nutritionally complete so I was going to try it again.

    I have to mention here that practically everyone in the line was by now enthralled with my story, particularly a guy who was behind her.

    Horrified, she asked if I'd ended up in the hospital in that
    condition because I had been poisoned. I told her no; it was because I'd been sitting in the street licking my balls and a car hit me.

    I thought one guy was going to have a heart attack he was laughing so hard as he staggered out the door.

    Stupid woman...why else would I buy dog food??

    29-04-2007 om 10:28 geschreven door Raf  


    22-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gerust


    te vroeg te groen
    is ons te beurt gevallen
    ik spaar de woorden
    en onderga de overdaad

    de klok die in mij tikt
    jaagt snode plannen na
    vervreemdend en vertrouwd
    ik leg mijn hoofd
    terwijl het warmer wordt
    geheel neer in uw schoot
    mijn moedertje natuur

    ------------------------
    uit 'Vrije val' door R.Vijzel

    22-04-2007 om 22:31 geschreven door Raf  


    13-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog wat gevonden eten
    Ja, zal je zeggen, hij heeft last van de warmte. Waar blijft zijn eigen inbreng?
    Geen nood, ik schiet nog wel eens uit mijn sloffen...
    Intussen nog een link naar een oud, maar tegelijk ook zeer toepasselijk bericht.

    http://www.nos.nl/archief/2004/amerikakiest/opinie_debat/passievooramerika/passie8.html

    13-04-2007 om 17:49 geschreven door Raf  


    12-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mail uit het Oosten

    In een mail uit Azië die ik gisteren ontving, viel mijn oog op de titel van een boek. 'Hurra, wir kapitulieren!' was mij niet bekend, en via Google kwam ik op een Nederlandse site uit. Over politiek, maatschappij, literatuur en nog ander fraais. Een mooie tocht, vanuit Azië naar Nederland, dan naar Finland om te eindigen in Duitsland.

    The Max Pam Globe

    12-04-2007 om 02:06 geschreven door Raf  


    08-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Niet thuis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Pasen. Een religieuze feestdag die, wat inplanting in de kalender en wat gebruiken betreft, zijn wortels heeft bij de Kelten. Voor christenen, ook de lauwe, een dag die toch niet zonder betekenis is. Ik had mij voorgenomen, aangezien alle huisgenoten zijn 'uitgevlogen' uit het nest, een portie paaseieren aan te schaffen. Verder was het de bedoeling, aangemoedigd door de weerberichten, heel vroeg in de paasochtend deze vers verworven kippenlegsels in de tuin te gaan verstoppen. De vele plekjes met een hoge vind-moeilijkheidsgraad zijn niet echt in het geheugen gebeiteld, maar het overlopen van het lijstje bezorgde mij in de afgelopen week heel wat plezier. Wie zich nu afvraagt aan wie ik dan gedacht had voor het spannende spel van zoeken en vinden, krijgt een kort en krachtig antwoord: aan mijzelf. De redenering is vrij simpel en u zal toegeven dat er geen speld tussen te krijgen is. Om ze te kunnen volgen moet ik u echter eerst op de hoogte brengen van een goedbewaard geheim. Broeder A. is al enkele keren aan mijn deur geweest. Niet dat ik hem ooit binnengelaten heb, maar het begint toch zwaar te wegen, de wetenschap dat hij mij in het vizier heeft. Dus dacht ik zó, vorige week: als ik twee tot drie uren laat passeren tussen leggen en zoeken, zal dat wel lukken. Vanmorgen stond ik dan vrij vroeg op om mij welgezind naar de keuken te spoeden. En daar, o ramp, volgde ogenblikkelijk de vaststelling dat ik vergeten had eieren te kopen. Kijk, het sluimerend proces is verder gevorderd dan gedacht. Die verdomde broeder laat ik in geen geval ooit binnen. Sterker nog, ik overweeg om te gaan verhuizen.

    08-04-2007 om 00:00 geschreven door Raf  


    06-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwaaien naar A.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In mijn 'bloggenoot' Alex Oom herken ik een verwante ziel (nu ja, dat woord ligt hem niet zo), die op de gebeurtenissen reageert met goed geschreven stukjes, soms in het zoete, dan in het zotte en af en toe in het zure. Vandaag is hij weer onovertroffen in het door de mangel halen van ons aller gedrag op vaderlandse wegen. Geniet even van Ridderen doe je nooit alleen.

    06-04-2007 om 11:15 geschreven door Raf  


    04-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Louis is watching you!

    Britse steden krijgen 'pratende' camera's (DS Online op 4 april).

    LONDEN - In twintig Britse steden worden binnenkort beveiligingscamera's met luidsprekers geplaatst om mensen die zich misdragen te kunnen aanspreken over hun gedrag. Dat heeft de Britse minister van Binnenlandse Zaken John Reid woensdag aangekondigd.[...]
    Zonder ter plaatse te gaan kunnen gemeentelijke bedienden op die manier mensen aanspreken die afval dumpen of vandalenstreken uithalen.[...]

    Ronduit gezegd een schitterend idee. In Leuven wemelt het van flitspalen en beveiligingscamera's. Wat daar tot nu toe aan ontbrak was klank. Het lijkt dan ook aangewezen om ze te voorzien van het typische stemgeluid van de Leuvense burgervader. Met behulp van wat Lernaut&Hauspie-software die links en rechts nog wel te vinden is in de dump of bij de talrijke gedupeerde aandeelhouders, moet op vrij eenvoudige wijze een vooraf ingesproken tekst van Louis Tobback toch kunnen worden omgezet in ad hoc-stukjes vermanend proza. Ik zal een voorbeeld geven waarbij ik maar meteen beken het typische woordgebruik en de typische zinsconstructie van de heer Tobback niet helemaal onder de knie te hebben.

    Het is een warme dag geweest en op de Oude Markt nadert het sluitingsuur. Een groep studenten rond een tafel vertoont een brallerig gedrag dat blijkbaar veroorzaakt is door een in wezen vrij onschuldige vloeistof. Zij zijn druk doende deze vloeistof over mekaars hoofden te gieten. Plots klinkt een akelig bekende stem uit een bewakingscamera aan de gevel van het café.

    'Zeg heren studenten, wordt het niet stillekes tijd om naar uw kot te gaan. Ik heb jullie hier om negen uur zien toekomen, en ik kan alleen maar vaststellen, ik herhaal, ik kan alleen maar vaststellen dat jullie een grote onderscheiding verdienen als het op drinken aankomt. En nu moet ge mij niet komen vertellen, ik zeg het duidelijk, nu moet ge mij niet komen vertellen dat jullie op kousevoeten naar jullie kot trekken. De Leuvenaars waarvan ik toch geacht wordt de belangen te verdedigen, ik zeg wel, de Leuvenaars weten wel beter. Ik ben zo vrij, ik zeg u, ik ben zo vrij jullie niet te geloven, heren studenten. Daarom zult gij mij onderweg nog tegenkomen, en als dat echt nodig is, zal ik opnieuw een woordeke tot jullie placeren. Allez, zie dat ge thuis komt.'
     

    04-04-2007 om 22:08 geschreven door Raf  


    02-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Muziek
    Mijn broer stuurde mij (trots) deze uitnodiging. Zijn zoon Dries (en dus mijn neefje) speelt bij de Dibby Avatars.
    Tip: als je bij de zangeres begint te tellen staat hij vierde.


    Dibby Avatars

    do 5 april 07 . 22u30 . STUKcafé Leuven

    GRATIS

    Dibby is een nu-funk/post-soul band met een bevlogen zangeres wiens vlijmscherpe doch honingzoete stem geschraagd wordt door vijf warmbloedige muzikanten.  Na het winnen van de  AB Cocoon '06- wedstrijd, bracht producer Charles Dibby zijn troepen in stelling voor de opname van de EP Avatars als voorbode van een ongekend zomeroffensief.

    02-04-2007 om 00:00 geschreven door Raf  


    01-04-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.plastisch

    Mijn oog viel op een bericht in DS Online. Onwetend over een en ander ging ik nadien op bezoek bij nonkel Google. De producten van de volksmond en het woordgebruik van de wetgever komen soms uit hetzelfde vaatje. Of anders gezegd: deugdzaam leven leidt tot vreselijke saaiheid en een dito woordenschat.

    Flessentrekker laat zichzelf oppakken op restaurant

    BRUSSEL - De politie van Anderlecht heeft zaterdagavond een 45-jarige man opgepakt die zijn restaurantrekening niet kon betalen. De man had gedineerd en had vervolgens zelf aan de uitbater gevraagd de politie te bellen omdat hij geen geld bij had. DS Online 1 april 2007.


    Flessentrekken of flessentrekkerij is een vorm van bedrog, waarbij iemand zich een dienst laat verlenen, wetende dat hij niet zal (kunnen) betalen. Klassieke voorbeelden zijn: het nemen van een taxi, het logeren in een hotel, het voltanken van een auto of het restaurantbezoek. In tegenstelling tot bij een gewone verkoop kan de verkoper de waar niet terughouden of terugnemen. Wie zijn rekeningen niet kan betalen is op zich niet strafbaar, men kan per vergissing te weinig geld bij zich hebben of de kaart kan het laten afweten, alleen de opzettelijke flessentrekker is strafbaar. Het is een ander misdrijf dan diefstal, aangezien de dader niets wegneemt: hij krijgt het aangeboden.

    01-04-2007 om 20:31 geschreven door Raf  




    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Links
  • Ad Merum Usum
  • Yilli's Yolige Yachtvelden
  • Luc Van Braekel
  • Johan Sanctorum
  • Victa placet mihi causa

    Nog links
  • Menck
  • Speedy
  • Marlon Vanco
  • Guy Willems
  • Kate

    Nog links (2)

  • Laatste commentaren
  • EGEN (new female jordans)
        op Zwaaien naar A.
  • zenobia = prachtige parodie op AMBROSIA van jan engelman (h declercq)
        op Hoe dicht is de dichter?
  • ten dele verlost (raf)
        op Onbewaakt
  • dank je (raf)
        op klacht
  • knap (hel decker)
        op klacht
  • ...een begin... (Nagolore)
        op herhaling van een begin
  • ! (Aïda)
        op herhaling van een begin
  • welcome back (hel decker)
        op herhaling van een begin
  • fijn (zeezicht)
        op herhaling van een begin
  • Duiding (NicolasR)
        op Een job vol verleiding (slot)

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs