Zoeken in blog

Inhoud blog
  • Rijstpap en immanente gerechtigheid
  • rust
  • klacht
  • gekregen
  • het kleine wereldtheater (3)
  • overloop
  • europees muziekfestival voor de jeugd
  • herhaling van een begin
  • het kleine wereldtheater (2)
  • Een job vol verleiding (slot)
  • Een job vol verleiding (1)
  • De breedbandpeuter
  • het kleine wereldtheater (1)
  • Eerst oompje
  • Geleende filosofie
  • Canvas-tip (op de valreep)
  • Gekregen
  • Over troost en verwondering - Epiloog
  • Over troost en verwondering (slot)
  • Over troost en verwondering (1)
  • Overdaad is ook niet alles
  • Een gedreven man
  • De benauwdheid van MR
  • Die Weisse Rose
  • In het land van de blinden...
  • In der Beschränkung zeigt sich der Meister
  • De koning drinkt
  • Jamais le dimanche-Ποτέ την κυριακή
  • Overgang
  • Niet kapot te krijgen - een roos verhaal...
    Archief per maand
  • 10-2010
  • 07-2010
  • 05-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 06-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 07-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 10-2006
  • 09-2006
  • 08-2006
  • 07-2006
  • 06-2006
  • 05-2006
    Errare humanum est
    wie zich van blog heeft vergist hoort hier thuis
    21-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onbewaakt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren op Canvas zag ik de zalige absurditeiten van Monty Python. Een aap gooit achteloos een bot in de lucht, en we zien een botvormig ruimteschip met bijhorende wals van Strauss. Kubrick's 2001 schitterend geparodieerd. Hier leg ik de link tussen Strauss en Strauss, tussen Richard, die van 'Also sprach Zarathustra' uit 1896 en vrij naar Nietzsche als begintune van de film, en Johann, die van de wals als schitterende vondst bij het ruimtewiel, met een knipoog naar het Riesenrad op de Weense Prater. Overigens geen familie van mekaar. De filosoof Nietzsche is door het misbruik en de vervorming van zijn theorie over de Übermensch in een negatief daglicht komen te staan. Door een muziekstuk direct op Nietzsche te baseren èn door zich aanvankelijk doodleuk aan te sluiten bij de Reichsmusikkammer (een soort Orde van Musici, die de macht had om tegendraadsen te royeren of het verdict 'Entartete Kunst' uit te spreken), was de figuur van Richard Strauss in sommige ogen verdacht. Hij schopte het tot voorzitter van de Kammer maar diende in 1935 terug te treden omdat hij joodse vrienden had. Verder blijkt hij op politiek vlak eerder naïef en onnozel te zijn geweest, een kwalificatie die ook geldt voor heel wat Vlaamse kunstenaars met een repressieverleden. Alleszins is het eenzijdige negatieve beeld van de man intussen gecorrigeerd, en noemt (bijna) iedereen hem een belangrijk componist. Zijn laatste werk is in mijn ogen ook zijn beste: de 'Vier letzte Lieder' uit 1948. Voor drie van deze liederen (Strauss gaf geen aanduiding over de zangstem, maar het was duidelijk dat hij de stem van zijn vrouw Pauline, een sopraan, in gedachte had) ging hij uit van gedichten van Hermann Hesse. Het derde lied heet 'Beim Schlafengehen' en Hesse schreef het tijdens de Eerste Wereldoorlog, nadat hij getuige was geweest van het geestelijk instorten van zijn vrouw en hijzelf een grote emotionele crisis doormaakte. Het verlangen naar de dood is duidelijk en Strauss' zetting is haast bovenaards.
    De derde strofe heb ik proberen te vertalen. Het lijkt gemakkelijker dan het is. Tussen haakjes, in dit stukje is te merken dat Hesse iets had met het boeddhisme. De ziel die vrij gaat zweven legt dan weer de link naar het zwevende ruimtewiel van Kubrick. En zo is wat mij betreft de cirkel gesloten.

    Und die Seele, unbewacht,
    Will in freien Flügen schweben,
    Um im Zauberkreis der Nacht
    Tief und tausendfach zu leben

    en de ziel wil onbewaakt,
    in een vrije vlucht gaan zweven,
    om in de nacht die tover maakt
    diep en duizendvoud te leven

    21-07-2006 om 18:23 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Propaganda
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heeft iemand het gelijk aan zijn kant? Raketten en bommen zijn belangrijk in de strijd, maar ook vaklui die kaarten kunnen maken.
    Klik op de kaart om ze vergroten.

    21-07-2006 om 02:21 geschreven door Raf  


    20-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nooit je fouten bekennen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen




    Hier het bericht waarin duidelijk wordt dat de Federale Politie vertrekt van een alfabetisch klassement van de familienamen (zie cursief).
    De pers moet niet zo dom zijn een schaap na te lopen dat over de berm gesukkeld is. Als ze toch een fout maakt, moet ze die ootmoedig durven bekennen.  

    Belga

    Tijdstip: 18:14
    Datum: July 18,2006
    Bron: Federale Politie

    OPSPORINGSBERICHT - Ontsnapping MURAT Kapllan (Cursief van mij)
    De politie vraagt - op verzoek van de procureur des Konings te Nijvel - om volgend
    opsporingsbericht te verspreiden :
    Op zondag 16 juli keerde Kapllan MURAT niet terug naar de gevangenis van ITTRE na penitentiair
    verlof. Nadat hij gisteren, maandag 17 juli, een laatste keer gezien werd te WAVER, is hij spoorloos.
    Kapllan MURAT meet 1m80, heeft kastanje-bruin haar en blauwe ogen. Deze man kan gevaarlijk zijn.
    Als u Kapllan MURAT gezien mocht hebben, of als u zijn verblijfplaats kent of andere info kan verschaffen hieromtrent, gelieve dan contact op te nemen met de onderzoekers op het gratis nummer 0800/91.119 of met de dichtsbijzijnde politiedienst.
    Discretie wordt verzekerd.Tips zijn ook welkom via opsporingen@politie.be
    U kan dit opsporingsbericht ook vinden op www.politie.be in de rubriek "gezocht"
    Federale Gerechtelijke Politie
    Dienst TV

    Tel 02/554.48.81

    20-07-2006 om 16:27 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Komkommertijd

    Het is komkommertijd. Ik merk het 's middags als ik naar mijn bord kijk. Onder de Iceberg liggen steevast enkele plakjes van die lekkere en verfrissende groente. Ik merk het ook als ik mijn krant bekijk of even in de online-versie ga surfen. Misschien wordt dezelfde methode toegepast die ook de ziekenhuizen hanteren: zet zoveel mogelijk stagiairs of mensen in opleiding in. Het is warm, en iedereen heeft recht op vakantie. Dat klopt, maar de kwaliteit van het product mag er niet onder lijden. Ik ben dus gaan mailen. Eerst naar de hoofdredactie van DS, dan naar de redactie van DS Online. Misschien krijg ik nog antwoord van de poetsvrouw, maar ik vermoed dat daar wel tijd overheen gaat, want zij is niet zo handig op de pc. Voor wie niet mee is, het gaat hier over Kapllan Murat en lees dus even mijn vorige berichten.

    ---
    Peter Vandermeersch is Algemeen Hoofdredacteur VUM
    Bart Sturtewagen is Hoofdredacteur van De Standaard
    Bart Van Belle is Webmaster DS Online.
    ---
    mijn mail van deze voormiddag :

    Ik heb gisteren naar de hoofdredactie gemaild. Noch Vandermeersch Peter, noch
    Sturtewagen Bart hebben gereageerd of iets op de site laten veranderen. Daarom
    deze mail aan u, Van Belle Bart. Waarover het gaat kan u lezen op mijn blog.

    Met vriendelijke groet,

    Raf Geusens

    _____________________________
    Mijn blog: Errare humanum est
    http://www.bloggen.be/raf

    20-07-2006 om 12:23 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klusjesman maakt krant
    Dat krijg je dan als iedereen voor pampus ligt van de warmte, en een 'meid-voor-alle-werk' zich aan een krantenklus mag wagen.
    Wie er geen touw kan aan vastknopen, leze hetvorige bericht.

    De Standaard19/07/2006 - Vraag van de week.

    Had Murat Kaplan recht op penitentiair verlof?
    Minister van Justitie Onkelinx tekende de vraag tot penitentiair verlof van Kaplan Murat omdat zij vindt dat hij recht heeft op verlof. Tot vorig weekeinde hield de gedetineerde zich strikt aan de afspraken. Had Murat recht op dat verlof? En kon minister Onkelinx het risico nemen om hem de gevangenis te laten verlaten, wetend dat hij al vele ontsnappingspogingen ondernam?

    reageer
    heb ik hierbij gedaan

    20-07-2006 om 08:05 geschreven door Raf  


    19-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kere weerom
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hij heet dus Kaplan Murat. Kaplan of ook wel Kapllan is een gewone Albanese voornaam. Al die jaren had onze pers het over Murat Kaplan. Als je het archief van De Standaard raadpleegt zie je het moment van de omslag. Op dinsdag 18 juli staat de foto van de 'topgangster' als getabloideerde blikvanger op de voorpagina met rechtsonder in de foto het naamkaartje Murat Kaplan. Op woensdag 19 juli schrijft Bart Brinckman op pag.7 over minister Onkelinx die 's ochtends zal uitleggen waarom zij enz.enz. Hij heeft het over Kaplan Murat of over Murat tout court. Vlak daaronder geeft Bjorn Maeckelbergh in een typisch DS-artikel de oplossing voor deze vreemde Umwertung. Murat blijkt een vriendin te hebben ('Barré lijkt zo uit een modeblaadje gestapt', schrijft een door de warmte geraakte Bjorn), en die maakt journalist en goegemeente duidelijk dat 'mijn' Kaplan een lieve en innemende man is. Wie zou daar aan twijfelen, Bjorn alleszins niet, te oordelen aan de zoetsappige manier waarop hij het gesprek onder woorden brengt. Maar, en daarvoor is enige dankbaarheid wel op zijn plaats, bij Bjorn is een eurocent gevallen. Een verliefde vrouw zal het nooit hebben over 'mijne' Murat, dat zie je van hier, en dus heeft Bjorn plichtsgetrouw aan zijn redactie gemeld dat Kaplan eigenlijk Murat heet.
    Die foto op de voorpagina van DS geeft ook een mogelijke (en waarschijnlijke) verklaring  voor deze blunder. De belga-foto dateert van 1993 , en is redelijkerwijze afkomstig van justitie. Als je dan de oude ambtelijke gewoonte kent om in navolging van het heersende gebruik in het onderwijs, enfin je weet wat ik bedoel. Toch wel minnetjes van DS, dat er op woensdagmorgen  geen woordje uitleg afkon. Dan morgen misschien, als zij dit bericht gelezen hebben. Ik ben benieuwd, en Onkelinx Laurette ook, maar om andere redenen.

    19-07-2006 om 16:33 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het nieuwe medium
    Aansluitend bij mijn vorig bericht, geef ik aan de belangstellende lezer nog een tip. Wie er de moeite voor wil doen en niet opziet tegen erudiete en tegelijk zwierige, ironische teksten, kan terecht bij twee -in mijn ogen althans- zwaargewichten. Zij zwemmen niet mee met de mainstream, en zullen door sommigen als niet-correct, of effenaf als rechts worden geëtiketteerd. Het zal hun niet deren denk ik.
    Ik waardeer in het bijzonder hun kritiek op de 'oude media', en dan vooral die op de zogenaamde kwaliteitskranten. Wat dat betreft voel ik mij een stagiair in het diepst van mijn gedachten.

    Johan Sanctorum
    http://www.visionair-belgie.be/

    Marc Vanfraechem
    http://victacausa.blogspot.com/

    19-07-2006 om 11:10 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boodschap over lijnen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Komaan, beste lezer, lees eens tussen mijn lijnen. De werkelijkheid van deze wereld kan ik tot mijn spijt niet volledig weergeven in de onbeholpenheid van woorden en zinnen. Wij hebben niets anders, hoor ik u zeggen, wij doen het ermee. Akkoord, wij doen het ermee, maar op onze manier. De media en de kwaliteitskranten in het bijzonder laten het afweten. Zij gooien feiten en duiding op één hoop, waarbij zij het aan de nieuwsconsument (want het is een markt, dat had u al door) overlaten het zaakje te sorteren (wat wij op een ander vlak al aardig geleerd hebben).
    Onze manier? Indrukken zijn herkenbaar, feiten ook. Ontboezemingen kunnen, analyses ook. Wat mij stoort zal ik niet verzwijgen, waarvan ik houd ook niet, maar ik zal mijzelf enige matiging opleggen.
    Lees dus, eerst op de lijnen, en af en toe ertussen. Vraag mij niet u naar de ogen te kijken of uw hand vast te houden.

    19-07-2006 om 02:35 geschreven door Raf  


    18-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kent ons ons? (5)

    'Zeg Tony, ze moeten niet zoveel praat verkopen. Als ze Syrië aan het verstand kunnen brengen om Hezbollah te doen stoppen met die shit'.
    'Ge hebt gelijk George, en misschien is Kofi wel de juiste tiep daarvoor'.
    'Ja, ik vraag Kofi om die al-Assad eens te bellen en ons Condi moet maar eens op reis gaan, het meiske'.
    'George, pas op, ik zie die shitmicrofoon open staan, wacht een beetje'.
    (vertaling)

    Bron: afp
    Bush betrapt op kleurrijk taalgebruik op G8-top
    SINT-PETERSBURG - Op de G8-top in Sint-Petersburg is de Amerikaanse president George W. Bush maandag betrapt op erg kleurrijk taalgebruik. De president, die niet besefte dat er een microfoon in de buurt was, zei tegen zijn collega’s dat de crisis in het Midden-Oosten kan worden opgelost als de Hezbollah ophoudt met deze 'shit'.
    De Amerikaanse president werd gefilmd door televisiecamera’s, maar wist niet dat ook zijn uitspraken werden geregistreerd toen hij tijdens een werkontbijt met Tony Blair sprak. Bush liet ook verstaan dat zijn minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, een grotere rol zou kunnen spelen in het zoeken van een oplossing.Bush wil ook zijn frustratie kenbaar maken aan VN-secretaris-generaal Kofi Annan.

    18-07-2006 om 00:00 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kent ons ons? (4)

    'Zeg Albert, ik denk dat ik een paar namen heb voor ons lijstje met adelijke titels. Aldo Vastapane heb ik nog gesproken op onze nieuwjaarsreceptie. Hij is echt charmant en hij is van Italiaanse komaf.'
    'Ja schat, ik ken hem goed, maar dat faillissement is toch wel delicaat. Ook bij Baudouin ligt het moeilijk hé, zomaar Côte d'Or verkopen, onze nationale trots.'
    'Maar Albert, ge moet dat wat breder zien. Die mannen hebben netwerken en invloed, en de monarchie kan daar alleen maar beter van worden.'
    'Goed schat. En ik zal den Ben er ook maar bijzetten want ik moet de VUB en de loge toch ook te vriend houden zeker.'
    (vertaling)

    Bron: Belga
    VUB-rector en twee industriëlen nieuwe baronnen
    BRUSSEL - Benjamin Van Camp, de rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), wordt baron. Dat schrijft Het Laatste Nieuws dinsdag. Naast Van Camp worden ook de industriëlen Aldo Vastapane en Baudouin Michiels genoemd als nieuwe baronnen, lichting 2006.
    Na de KUL vorig jaar met ex-rector Oosterlinck is dit jaar de VUB aan de beurt. Aldo Vastapane is volgens Het Laatste Nieuws een verrassende keuze. De Brusselse zakenman van Italiaanse afkomst nam Sobelair over, maar dat avontuur eindigde met een onterecht faillissement. Baudouin Michiels (65) is een industrieel die het Belgische Côte d'Or verkocht aan het concern Kraft Jacobs Stuchard. Volgens Het Laatste Nieuws krijgt hij de titel voor zijn werk als voorzitter van het Prins Albertfonds.

    18-07-2006 om 00:00 geschreven door Raf  


    17-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuatu (3)

    Mijn lijstje met vraagjes (laat ik maar eens meedoen met de trend om zoveel mogelijk diminutiefjes te gebruiken), was een onverwacht succesje.
    Op mijn vraagje waar ik terecht moest voor een visum kreeg ik een tip van een behulpzaam iemand. Achteraf heb ik die schavuit wel pek en veren toegewenst toen bleek dat ik terecht kwam op het adres (North Galaxy - bus 25, Koning Albert II-laan 33, 1030 Brussel) van de hoofddirectie Inkomstenbelastingen. Al goed dat ik aan de telefoon mijn onstuimigheid kon inperken, en gezwegen heb over de Kaaimaneilanden als mogelijk alternatief. Mijn tweede vraagje over gaan en terugkeren kreeg een geschikter antwoord. Ja, de respondent had vol verwachting de heenreis aangevat, en ja, de respondent had met een zekere ontgoocheling de terugreis aangevat. Tussenin was er de voortdurende confrontatie met, hoe zal ik het noemen, de virtuele wereld van de bewoners. Onder een laagje christendom sluimert het animisme als een stille kracht: overal zijn de geesten van de afgestorvenen aanwezig, en deze mogen niet gestoord worden, tenzij je een fooi geeft, die zal aangewend worden om de vrije doortocht te verzekeren. Zoiets als een eeuwig durende servitude, om een term van bij ons te gebruiken.
    Op mijn derde (ik geef het toe, ietwat recht voor de raapse) vraagje, kreeg ik verschillende antwoorden die soms zeer expliciet waren, maar die ik met behulp van een koude cola wel de baas kon. Ik zal op het gepaste moment en op de meest geschikte plaats mijn respondenten wel in kennis stellen van mijn gedachten (en gevoelens) dienaangaande, maar nu al wil ik de vrouw uit Oostende en van middelbare leeftijd laten weten dat ik een ernstige, wat zeg ik, serieuze man ben, die zich nooit aan de kust vertoond heeft en die goed uitkijkt met wie hij omgaat. Trouwens, op al mijn tegenvraagjes, zoals vermeld onder puntje vier, ontving ik van haar eerder aarzelende antwoorden.
    Tijd voor een voorlopige conclusie: ik wacht nog verder af, en zal uiteindelijk via deze onsymathieke weg laten weten of ik ga, wanneer en met wie. Maar, zoals gezegd in puntje vijf: ik kom zeker nooit meer terug en vraag me niet waarom.

    17-07-2006 om 21:24 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuatu (2)

    Voor de twijfelaars onder u (tenslotte is het verder dan de Belgische kust) wil ik Vanuatu, ex-Nieuwe Hebriden, toch even situeren. Het ligt ten oosten van de Koraalzee-eilanden, ten zuiden van de Salomonseilanden, ten westen van Fiji en ten noorden van Nieuw-Caledonië.
    Om nog preciezer te zijn: als je Papoea-Nieuw-Guinea verlaat in zuidoostelijke richting, dan kom je er.
    Veel meer kan ik niet zeggen om het onze gerenommeerde belastingsdienst niet al te gemakkelijk te maken. Vooruit dan maar, toch een kleine tegemoetkoming: de munteenheid van Vanuatu is de vatu en de koers was deze morgen 136.4 vatu voor 1 euro.
    En mijn oog is gevallen op het grote noordelijke eiland met veel schoon volk en met de tsjevennaam Espiritu Santo. 
    Amen.
     
    http://www.reisomdewereld.nl/pacific/vanuatu.html

    17-07-2006 om 15:55 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vanuatu

    'maar ik heb veel zin om een visum aan te vragen voor de eilandengroep Vanuatu. Dat zou de gelukkigste plaats op aarde zijn. Want ik ben het waard!'

    Dat schreef ik enkele dagen geleden op mijn blog...

    Vraagjes: 
    1) weet iemand waar ik moet zijn voor dat visum?
    2) is er iemand ooit geweest en waarom is hij/zij dan teruggekeerd?
    3) wie wil er mee met mij?
    4) wie op vraagje 3) positief antwoordt moet bereid zijn op nog veel vraagjes te antwoorden.
    5) ik kom zeker nooit meer terug, vraag me niet waarom.


    Map of Vanuatu
    Vanuatu, de gelukkigste plaats.

    17-07-2006 om 15:53 geschreven door Raf  


    16-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lift

    heel kort maar
    was je
    in mijn leven
    ik moest naar 4
    en jij naar 5
    zwart
    stond je beeldig
    maar kijken
    deed ik niet
    zo dicht bij jou
    ik ben eruit gestapt
    och ja wie weet
    wil jij wel eens
    naar 4
    of ik naar 5

    ------------------------
    uit 'Vrije val' door R.Vijzel

    16-07-2006 om 17:27 geschreven door Raf  


    15-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie kust er zo driftig het duinenzand?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Heel wat bewoners van dit land, een schaamlapje groot, scheppen er genoegen in om hun twee dimensies (ik laat even de hoogte van enkele verdiepingen buiten beschouwing) te herleiden tot één. Zij doen dit door massaal naar de kust te trekken, waar ze niet verder kunnen (dat hadden de Duitsers in 40 ook al snel door), en noodgedwongen op en neer te wandelen op de dijk of te pendelen tussen Adinkerke en het Zwin met auto, tram of fiets.
    Het leven op een smalle strook dus, of Gaza uit vrije wil. Het blijkt ook dat hele stadswijken in dezelfde kustgemeentes samenklitten. Legendarisch is in dat verband Blankenberge, dat zich mag verheugen in een harde Antwerpse kern. Plezierig natuurlijk om de vrienden ook tijdens de vakantie niet te moeten missen. Maar vooraleer al te zurig over te komen wil ik ook de goeie kanten even belichten. Allerlei radio- en TV-stations slaan in de zomer hun tenten op aan de kust. Dat heeft het grote voordeel dat je al die geweldige zangers en entertainers en praatjesmakers nu eens in levende lijve, en niet begrensd door dat armzalige kastje, te zien krijgt. Zij zijn meestal vergezeld van een groep jolig schoon volk dat af en toe armen en benen beweegt en enige inkijk toelaat in de wonderen van de anatomie. Natuurlijk kan een zender niet overal tegelijk kwaliteit brengen, en daarom worden de oudjes in het binnenland getroost met herhalingen van herhalingen.
    Van herhalingen gesproken. In het voorjaar, met Pasen, met Pinksteren en bij de eerste warme dag, en verder nog op regelmatige tijdstippen, zie je de verschillende zenders met een volledige ploeg naar de kust afzakken. Er worden beelden getoond van wandelaars, van bakkende lichamen, van al of niet klagende middenstanders. Het lijkt altijd op hetzelfde.
    Voor die ploegen behoort dat natuurlijk tot de secundaire arbeidsvoorwaarden, en het is hun gegund. Voor de kijkers is het wel déja-vu. Mijn voorstel: doe het ééns in de zoveel jaren en zend het gerust regelmatig uit. Als het dan dreigt niet meer te kloppen met de heersende mode, grijp terstond in en stuur nog eens een ploeg. En geef die mannen genoeg drinkgeld. Blijkt dit in goede aarde te vallen, doe dan hetzelfde in september bij het begin van het schooljaar, met Allerheiligen, op 11 november, en met Kerstmis en Nieuwjaar. Wat daardoor werd bespaard kan besteed worden aan goeie dingen. In een nabije toekomst mag ik hopen.  

    15-07-2006 om 16:46 geschreven door Raf  


    14-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nachtegaal

    daar zag ik je
    daarboven
    in een vork
    je silhouet
    op diepe lucht
    de avondster
    als metgezel

    het lied
    was grandioos
    geen aarzeling
    bespeurde ik
    in alles wat
    haast moeiteloos
    de nacht bezong

    herhalen
    deed je niet
    en bijval
    had je niet verwacht
    je zin was af
    dus waarom zou
    je niet verdwijnen

    ------------------------
    uit 'Vrije val' door R.Vijzel

    14-07-2006 om 09:58 geschreven door Raf  


    13-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Koffiekoeken en flapdrollen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bron: Belga. Bijna de helft van al het softijs is bacterieel besmet. Ook één op de drie koffiekoeken bevat te veel bacteriën. Dat staat in het jaarverslag van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen. Het gaat niet om besmettingen die maken dat mensen ziek worden, maar dat het in 4,2 procent gaat om besmetting met bacteriën van fecale oorsprong geeft wel aan dat er nog altijd veel te weinig hygiënische maatregelen worden genomen, zegt een woordvoerder van het Agentschap.

    Escherichia coli.

    Van deze bacterie komen gemiddeld zo'n 100 miljard tot 10.000 miljard exemplaren per dag via de uitwerpselen van één mens naar buiten.
    Als E. coli in water wordt aangetroffen is dat een bewijs dat het water met uitwerpselen vervuild is. Met behulp van klassieke microbiologie wordt deze bacterie als indicator gebruikt. Indien men E. coli in een product aantreft dan is ook de kans reëel dat er pathogene kiemen aanwezig zijn.
     
    Eén op drie koffiekoeken.
    Waarom denk ik spontaan aan Antwerpen als ik dit lees? Is mijn geest zo in verwarring of is het een gezonde reflex, ik weet het niet, maar ik heb veel zin om een visum aan te vragen voor de eilandengroep Vanuatu. Dat zou de gelukkigste plaats op aarde zijn. Want ik ben het waard!

    13-07-2006 om 14:19 geschreven door Raf  


    12-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kent ons ons? (3)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    'Jaak, ik zou graag hebben dat je je terugtrekt. Ik begrijp ook wel dat het niet meevalt, alleen maar Vlaams parlementslid en burgemeester  van Bree, maar daar valt een mouw aan te passen.'
    'Ik hoor u dat graag zeggen, Bart. Tussen haakjes, denkt Steve er serieus aan om terug te komen? Ik hoor vanalles, en voor ons zou dat een mooie kans zijn.'
    'Ik sta achter u Jaak, en ik heb eventueel ook nog iets anders achter de hand.'
    'Goed, wij kennen mekaar, zeg tegen Patricia en Marleen dat het wat mij betreft OK is.'

    Belga Brussel
    De VLD draagt Marleen Vanderpoorten voor als nieuwe voorzitter.

    Na een korte vergadering koos de VLD-fractie woensdag unaniem voor Vanderpoorten als kadidaat-voorzitter van het Vlaams Parlement.
    De unanieme steun kwam er volgens een VLD-persbericht op de uitdrukkelijke vraag van partijvoorzitter Bart Somers. Die benadrukt dat het resultaat ook de uitdrukkelijke instemming wegdraagt van Jaak Gabriëls. Die had eerder laten weten dat hij zich ook kandidaat wou stellen voor de functie. Maar Gabriëls trok zijn kandidatuur blijkbaar in.

    12-07-2006 om 16:25 geschreven door Raf  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kent ons ons? (2)
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    'Etienne, zou jij eens iets voor mij kunnen doen? Het is de laatste tijd toch wel erg met die tsjeef van de Knack. Eerst die affaire met Freya van Luc en nu krijg ik het op mijn brood voor die Eternitkwestie. Zou jij iets op papier willen zetten, kijk ik heb hier wat documentatie want de technische kant is niet jouw materie, maar moreel gezag zou wel een positieve invloed kunnen hebben'
    ' Goed Karel, ik zal iets schrijven en aan Peter vragen om het op te nemen. Hij heeft mij trouwens nog nodig in verband met zijn VRT-ambities.'

    In verschillende afleveringen heeft het weekblad Knack de asbestaffaire uit de doeken gedaan. Goed onderbouwd werd in een eerste bijdrage de verantwoordelijkheid van Eternit belicht, met als illustratie de Eternit-Sicilië rechtszaak en de veroordeling van Karel Vinck.
    Op 6 juli verscheen in De Standaard een ingezonden stuk van Etienne Vermeersch waarin hij op basis van betwistbare argumenten de verdediging van Karel Vinck op zich neemt.

    12-07-2006 om 16:18 geschreven door Raf  


    11-07-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kent ons ons? (1)

    Geheim discussieforum

    Etienne Vermeersch: Ik zit ook in een discussiegroep van mensen die met elkaar van gedachten wisselen over thema's uit het nieuws. Het is een merkwaardige groep, omdat er zowel heel linkse, gematigde als heel rechtse mensen inzitten. En toch kunnen ze op een beleefde manier met elkaar discussiëren.
    Staf Herten: Mogen we weten hoe die groep heet?
    Etienne Vermeersch: Ik denk dat u dat niet mag weten, nee.
    Staf Herten: Is het een geheime denktank?
    Etienne Vermeersch: Het is niet geheim, het is een kring rond een bepaalde figuur. Maar ik denk dat die mensen er liever geen ruchtbaarheid aan geven.

    Humo, 11 juli 2006
    Overgenomen van LVB.net

    Welnu, wat Etienne niet wil of niet durft zeggen, zal ik dan doen, want ik zit ook in dat forum. Met mondjesmaat krijg je op deze plaats een smeuïg verhaal te horen. Eens kijken wie hier ethisch bezig is. De democratie in het algemeen en onze samenleving in het bijzonder zijn niet gediend met geheime fora waarin bovendien op een beleefde manier wordt gediscussieerd, zo op de wijze van ons kent ons.

    11-07-2006 om 20:43 geschreven door Raf  




    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !

    Links
  • Ad Merum Usum
  • Yilli's Yolige Yachtvelden
  • Luc Van Braekel
  • Johan Sanctorum
  • Victa placet mihi causa

    Nog links
  • Menck
  • Speedy
  • Marlon Vanco
  • Guy Willems
  • Kate

    Nog links (2)

  • Laatste commentaren
  • EGEN (new female jordans)
        op Zwaaien naar A.
  • zenobia = prachtige parodie op AMBROSIA van jan engelman (h declercq)
        op Hoe dicht is de dichter?
  • ten dele verlost (raf)
        op Onbewaakt
  • dank je (raf)
        op klacht
  • knap (hel decker)
        op klacht
  • ...een begin... (Nagolore)
        op herhaling van een begin
  • ! (Aïda)
        op herhaling van een begin
  • welcome back (hel decker)
        op herhaling van een begin
  • fijn (zeezicht)
        op herhaling van een begin
  • Duiding (NicolasR)
        op Een job vol verleiding (slot)

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs