Inhoud blog
  • Feestdagen en examens
  • Performen in China
  • Tis hier plezant!
  • Life in Ningbo
  • Ouders en broer op bezoek!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Yana's avonturen in China

    22-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Feestdagen en examens

    Hoewel de kerstmissfeer er niet echt was hier in China, zeker niet in het kleine Ningbo, hield het ons (de buitelandse studenten) niet tegen om een gezellig kerstdinner + feest te houden. Op kerstmisavond zijn we allen gezellig gaan eten in Elements, een westers restaurant in laowaitan (de westerse uitgaansbuurt in Ningbo). Waar we konden smullen van een lekker buffet! Kkon het mij natuurlijk niet laten om letterlijk mijn buik ROND te eten! (Kzal maar zwijgen over mijn plannen om op dieet te gaan zeker...) En dan na het eten, was er een goe feestje. Mede dankzij de bende mexicanen die weer van de partij waren. Het feestje duurde tot de vroege uurtjes, waarna iedereen toch vrij tipsie terug naar huis keerde.
    Geslaagd kerstfeest! Alhoewel ik wel de cadeautjes een beetje miste... (dus vrienden en vriendinnen, mama en papa: volgend kerstmis dubbele cadeaus voor mij?? )

    Dan hadde we terug paar dagen school en dan NIEUWJAAR!
    Ik ben met Petra, Irena, enkele mexicanen en zweden naar Shanghai gegaan om het te vieren. Daar hadden we een tafel geboekt in La Rouge, een fancy club langs de bund, met een kweetni hoe schoon zicht op de bekende skyline van Shanghai. Echt de moeit! Muziek was ook heel goed en ons hostel net om de hoek, dus ook alweer: geslaagd nieuwjaarsfeest! Toch ergens ook wel vreemd om het zo ver van huis te vieren... Maar wel eens origineel natuurlijk om het in Shanghai-city te vieren!
    De dag erna uitgeslapen en dan nog wat gaan shoppen in de fake-market. Kbegin het afbieden eindelijk goed onder de knie te krijgen! Mjaaajaaa.

    Dan, na al het feesten, waren er de examens. Saai onderwerp dus kzal het heel kort houden. We hadden 3 examens op 2 dagen. Kben 1 dag ervoor beginnen leren en kben er op alles door, met nog mooie puntjes ook. Eigenlijk stellen ze niet ZO veel voor hier... en de leerkrachten zien ook liever alle buitelandse studenten slagen, zodus. Maar ik heb in het jaar wel heel goed mijn best gedaan, dus parents, ik doe hier wel degelijk iets hoor!

    En na de examens heb ik een weekenhalf doorgebracht met: uitgaan, slapen, filmke zien en eten. Lekker genieten :)
    Nu vertrek ik op vakantie naar Yunnan in het zuiden van China, maar meer daarover in mijn volgend blogverhaal!
    Gegroet en dikke zoen!

    22-01-2009 om 13:53 geschreven door Yana  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Performen in China

    Oho, nu heb ik mijn blog toch wel al even verwaarloosd... mijn excuses! Kheb het hier dan ook heel druk! Ofja soms vergat ik het, en ook heel soms geen zin om het te schrijven :) maar kga mijn leven beteren! Kzal er maar aan beginnen.

    De danswedstrijd in Hangzhou: eigenlijk was het helemaal geen wedstrijd, maar een talentenshow. We hebben dus heel hard getraind, om dan helemaal niks te winnen seg! Wat een bedrog! Neen, eigenlijk was het een heeel leuk weekend. Donderdagmorgend zijn we vertrokken, om ergens rond de middag toe te komen en hebben we de eerste keer geoefend op het grote podium in de grote zaal :). Wel vrij impressive, ook om de andere scholen te zien, tzaten er echt hele goeie bij. We hebben die dag vooral gewacht, gestressed, afgezien van de kou in onze dunne danspakskes, en 2 keer geoefend. Het duurde vooral lang omdat de `regisseur` bij elk optreden allerlei opmerkingen zat te roepen in zijne micro, waardoor veel groepen dingen aan hun optreden moesten veranderen enzo. Om 23u waren we dan eindelijk in onze hotelkamer ( welke wel echt chiq was!), uitgeteld kropen we dan in ons bed.
    Vrijdag (de dag van de show) moeste we vroeg opstaan. Ben k echt ni meer gewoon, dus was echt kaka! Maar een lekker westers ontbijt, maakte dat weer helemaal goed! Dan hebben we de hele voormiddag in de kleedkamers doorgebracht, waar we werden opgemaakt door proffesionele schminksters. Alhoewel ik er niet beter uit zag, vond ik zelf. Die chinezen gebruiken dan ook altijd witmakende creme, waardoor ik er beetje als een spook uitzag, en mijn ogen had ze veel te donker gemaakt... afin, twas toch maar voor de chinese televisie, niemand dat mij kent! Dan in de namiddag konden we eindelijk optreden. Twas echt stresse, en dan met die camera`s in ons gezicht als we op het podium stonden, maar we hebben da goe gedaan! Twas natuurlijk voorbij in een zucht, zoals alles waar je eerst lange tijd voor gewerkt hebt. Dan savonds zijn we eens goed uitgeweest, wat we verdiend hadden!
    De dag erna moesten we er natuurlijk weer vroeg uit, dat was pikken. We zijn die dag een echte kungfuschool gaan bezoeken, waar de kinderen, vanaf  5jaar schat ik, een echt helse schow voor ons hadden voorbereid. We keken echt ons ogen uit alle! Khad er filmkes van gemaakt, maar mijne camera is gestolen, echt stom... We hebben dan nog wat taiqi geleerd (ben ik ondertussen al weer vergeten natuurlijk, taiqi talent dat ik ben) en in hunne refter gegeten, om dan naar ons hotel te gaan.
    De volgende dag, zijn we dan nog ergens een bekende muur gaan bezoeken, waar we 2uur op gewandeld hebben, terwijl chinese studenten van 1ofandere school ons rondleidde in hun beste engels. Was wel nog best mooi, maar niks speciaals. `We` btw zijn alle buitelandse studenten die meegedaan hebben aan de dansshow. Nen hele hoop dus.
    Ma dus heel het weekend was gratis en het ontvangst overal super, de hotelkamers mooi en het eten echt lekker! Fijn weekend dus! En kben op tv geweest, dus das ook eens leuk eh :)

    Dan, wat is er nog gebeurd ondertussen dat het vermelden waard is? Ohja, kheb nog eens op een podium gestaan! Zo rond kerstmis, was er een kerstmisdiner in de school en dan daarna, moest elke klas van de buitelandse studenten 3 optredens doen. We hadden er 2weken voorbereidingstijd voor gekregen. Al de leerkrachten, buitelandse studenten en chinese studenten waren uitgenodigd om te komen kijken. Nu, iedereen mocht kiezen wat ze deden, maar onze klasleerkracht heeft ons opdrachten opgelegd. 6 meisjes van ons klas moeste chinees liedje zinge, iemand moest gitaar spelen en ik en cisse (ne jongen van mijn klas) moeste ne xiangsheng opvoeren. Zo een komisch dialoog int chinees, van 2 blz lang, dat we dan vanbuiten moesten leren. Twas stresse, vooral omdat chinese humor, nuja ni echt van hoog niveau is, en dus gewoon ni grappig was. En ook: deze keer was het wel een wedstrijd! Maar nu komt het: ik en cisse hebben gewoon weg EERSTE prijs gewonnen! Met 93 punten van de jury! Hoe zot is da! En tbeste van al: de prijs was 300kuai! Feeeeestje!

    19-01-2009 om 00:00 geschreven door Yana  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 19/01-25/01 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs