oldtimers-info en mystieke plaatsen

Welkom op de plaats waar vergeten plaatsen terug op de voorgrond komen, waar verkommerde gebouwen tot de verbeelding spreken, waar je als oldtimerliefhebber zeker wat zult vinden... Misschien zie je hier wel je eerste wagen waar je in rondreed, of je dagelijkse oldtimer die op een meeting gespot werd !!! Bent u op zoek naar een onderdeel voor uw oude wagen? Aarzel niet om te vragen,mss heb ik dat éne ding liggen waar u al lang naar zoekt !! Alle vragen zijn steeds welkom, plaatsbepalingen van verkommerde gebouwen e.d. maak ik liever niet publiek ( ter bescherming van de lokatie en privacy )...  Enjoy !!


Inhoud blog
  • Marcasse
  • Vervallen katoenfabriek
  • Renault Siete 7tl
  • Hasard Cheratte (deel 1)
  • Hasard Cheratte (deel 2)
  • Katoenfabriek "Du Parc"
  • Vervallen boerderij
  • Classicparts
  • VW Meeting WCB Wenduine
  • Oldtimermeeting wervik 18-08-2013 (deel 1)
  • Oldtimermeeting wervik 18-08-2013 (deel 2)
  • Oldtimermeeting wervik 18-08-2013 (deel 3)
  • Topdag Erembodegem 2013 (deel 1)
  • Topdag Erembodegem 2013 (deel 2)
  • Love Bug Parade 2013 (deel 1)
  • Love Bug Parade 2013 (deel 2)
  • Auto Retro 2013 (deel 1)
  • Auto Retro 2013 (deel 2)
  • Kever Winter Festijn 2013 (deel 1)
  • Kever Winter Festijn 2013 (deel 2)
  • Vervallen fabriek (deel 1)
  • Vervallen fabriek (deel 2)
  • Vervallen drukkerij "Die Keure" (deel 1)
  • Vervallen drukkerij "Die Keure" (deel 2)
  • Oud vervallen VW-busje T2
  • VW-meeting Wenduine 2012 (deel 1)
  • VW-meeting Wenduine 2012 (deel 2)
  • Vervallen cafeetje
  • Vervallen treinen
  • Vervallen huizenrij
  • Oldtimermeeting Wervik 2012 (deel 1)
  • Oldtimermeeting Wervik 2012 (deel 2)
  • Oldtimermeeting Wervik 2012 (deel 3)
  • Vervallen boerderij (Frankrijk)
  • VW Oldtimermeeting Aartrijke 2012
  • Vervallen werkhuizen
  • Vervallen "huisje van plezier"
  • Vervallen metrostation Charleroi
  • Oldtimermeeting V8-brothers (deel 1)
  • Oldtimermeeting V8-brothers (deel 2)
  • Oldtimermeeting V8-brothers (deel 3)
  • Oldtimermeeting Torhout
  • Vervallen boerderijtje
  • Oldtimerfarm Aalter opendeur 2012 (deel 1)
  • Oldtimerfarm Aalter opendeur 2012 (deel 2)
  • Oud vervallen VW-busje
  • Vervallen hoeve
  • Vervallen kasteel van Grobbendonk (deel 1)
  • Vervallen kasteel van Grobbendonk (deel 2)
  • VW Topdag Erembodegem 2012 (deel 1)
  • VW Topdag Erembodegem 2012 (deel 2)
  • Vervallen werkhuis
  • Mini 1000 1982 (deel 10)
  • Oldtimermeeting Austin Mini
  • Vervallen drukkerij (deel 1)
  • Vervallen drukkerij (deel 2)
  • Vervallen drukkerij (deel 3)
  • Autoretro 2012 (deel 1)
  • Autoretro 2012 (deel 2)
  • Vervallen loods
  • VW Brilkever 1952
  • Doel, het dorp dat niet weg WIL (deel 1)
  • Doel, het dorp dat niet weg WIL (deel 2)
  • Doel, het dorp dat niet weg WIL (deel 3)
  • Doel, het dorp dat niet weg WIL (deel 4)
  • Oldtimermeeting Sluis, Nederland (deel 1)
  • Oldtimermeeting Sluis, Nederland (deel 2)
  • Vervallen pastorij
  • Oldtimermeeting Wervik (deel 1)
  • Oldtimermeeting Wervik (deel 2)
  • Oldtimermeeting Wervik (deel 3)
  • Vervallen fabriek
  • VW Oldtimermeeting Aartrijke 2011 (deel1)
  • VW Oldtimermeeting Aartrijke 2011 (deel 2)
  • Vervallen stadswoning
  • Vervallen sanatorium
  • Vervallen kasteel
  • Vervallen zwembad
  • Vervallen villa
  • Vervallen polderhuisje
  • Oldtimermeeting Cassel (deel 1)
  • Oldtimermeeting Cassel (deel 2)
  • Opendeur Oldtimerfarm 2011 (deel 1)
  • Opendeur Oldtimerfarm 2011 (deel 2)
  • Vervallen huisje
  • VW meeting Topdag Erembodegem (deel 1)
  • VW meeting Topdag Erembodegem (deel 2)
  • Vervallen camping
  • Peugeot D4 Leroux
  • Mini 1000 1982 (deel 9)
  • Mini 1000 1982 (deel 8)
  • Mini 1000 1982 (deel 7)
  • Charbonnage de Forte-Taille (deel 1)
  • Charbonnage de Forte-Taille (deel 2)
  • Charbonnage de Forte-Taille (deel 3)
  • Charbonnage de Forte-Taille (deel 4)
  • Autoretro 29 en 30 januari 2011 (deel 1)
  • Autoretro 29 en 30 januari 2011 (deel 2)
  • Kever Winter Festijn Rosmalen (deel 1)
  • Kever Winter Festijn Rosmalen (deel 2)
  • Kever Winter Festijn Rosmalen (deel 3)
  • Kever Winter Festijn Rosmalen (deel 4)
  • Vervallen basis (deel 1)
  • Vervallen basis (deel 2)
  • Autoworld Brussel (deel 1)
  • Autoworld Brussel (deel 2)
  • Autoworld Brussel (deel 3)
  • Vervallen pretpark (deel 1)
  • Vervallen pretpark (deel 2)
  • Vervallen pretpark (deel 3)
  • Vervallen klooster (deel 1)
  • Vervallen klooster (deel 2)
  • Vervallen boerderij
  • Vervallen fabriek (deel 1)
  • Vervallen fabriek (deel 2)
  • Vervallen bouwwerf
  • Vervallen dorpshuis
  • De Mini en zijn varianten
  • Oldtimermeeting BROC
  • Oldtimermeeting Sluis , Nederland (deel 1)
  • Oldtimermeeting Sluis, Nederland (deel 2)
  • Verlaten voetbalveld
  • Oldtimermeeting Wervik 15-08-2010 (deel 1)
  • Oldtimermeeting Wervik 15-08-2010 (deel 2)
  • Oldtimermeeting Wervik 15-08-2010 (deel3)
  • Mini 1000 1982 (deel 6)
  • Mini 1000 1982 (deel 5)
  • Mini 1000 1982 (deel 4)
  • Mini 1000 1982 (deel 3)
  • Mini 1000 1982 (deel 2)
  • Mini 1000 1982 (deel 1)
  • Mini Leyland 850
  • VW Meeting Aartrijke 2010
  • belOTTOclassic 2010 (deel 1)
  • belOTTOclassic 2010 (deel 2)
  • belOTTOclassic 2010 (deel 3)
  • Cafe De Overzet
  • Waar de tijd al 50j stilstaat (deel 5)
  • Waar de tijd al 50j stilstaat (deel 4)
  • Waar de tijd al 50j stilstaat (deel 3)
  • Waar de tijd al 50j stilstaat (deel 2)
  • Waar de tijd al 50j stilstaat (deel 1)
  • De brug
  • Vervallen wasserij
  • De VW kever in de wereld
  • Vervallen polderhuisje 1
  • Vervallen Polderhuisje 2
  • Vervallen café
  • Klooster St-Anna ter Muiden
  • Opel Manta B
  • VW bus T2
  • Vergane glorie
  • VW T1 Auwarter
  • VW kever 1300 bwj 1974
  • Simca 1000 semi-automaat bwj 1972


    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Een vraag of info gewenst?

    Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.




    Blog als favoriet !

    Zoeken in blog



    classics and urban exploring
    03-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Mini en zijn varianten

    Eind jaren 50 had Leonard Lord, president directeur van British Motor Corporation (BMC) de visie dat de markt behoefte had aan een nieuw soort auto, klein van buiten en groot van binnen.

    In 1957 werd Alec Issigonis, die eerder faam vergaarde met de Morris Minor, aangesteld om een prototype te ontwikkelen van een auto voor vier, met een motor van BMC, die kleiner was dan de huidige auto’s uit de BMC bedrijven.

    In juli 1958 nodigde Alec Issigonis zijn opdrachtgever uit om een proefrit te maken in een van de twee prototypes. Leonard Lord werd verrast door de combinatie van snelheid en weggedrag en gaf direct het groene licht voor voortzetting van het project.

    De volgende stap was het opleveren van een productieversie; hiervoor kreeg men 12 maanden. De merken die in 1952 samen BMC oprichtten, Morris en Austin, brachten ieder onder eigen naam in augustus 1959 een model op de markt: de Austin Seven en de Morris Mini Minor. Productiefaciliteiten werden opgezet in Longbridge (Austin-fabriek) en Cowley (Morris-fabriek), waar in juni 1959 ongeveer 100 auto’s per week van de band rolden.

    Een belangrijke naam in de geschiedenis van de Mini is die van John Cooper. Hij had veel ervaring met het opvoeren van de motor die in de Mini gebruikt werd doordat hij dezelfde krachtbron gebruikte in zijn racewagens. Door het toepassen van een dergelijke opgevoerde motor in de Mini was de Mini Cooper geboren. De Austin Mini Cooper en de Morris Mini Cooper verschenen in 1961.

    De Mini kreeg in 1967 zijn eigen merknaam: Mini. De auto werd na het laten vallen van de Morris en Austin merknamen verkocht als Rover.
    Deze kleinbe stadsmus werd geproduceerd van 1959 tot 2000, van de Mini Cooper MkI met de 997 en 998 cc motor werden totaal 64.000 stuks geleverd en van de Mini Cooper S MkI met de 970, 1071 of 1275 cc motor 19.000 stuks. Van de Mini Cooper MkII werden 16000 stuks geleverd met 998 cc motoren en 6300 stuks Cooper S MkII met 1275 cc motoren.

    Er werd geen Mini Cooper MkIII meer uitgebracht, en slechts 1570 stuks van de Mini Cooper S MkIII.

    De Mini Moke is een buggy die van 1964 tot 1993 werd gebouwd door de British Motor Corporation, het latere British Leyland. In latere jaren is ook een groot aantal door het Italiaanse Cagiva gebouwd.

    Deze auto werd voor een groot deel samengesteld uit onderdelen van de Mini. Moke is het Engelse woord voor ezel.
    De Moke zie je het meeste als een strandwagentje (dune buggy)























    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 08/08-14/08 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/11-17/11 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010

    Categorieën
  • oldtimers (80)
  • oldtimerwrakken (11)
  • urbex exploring (64)

  • E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Een interessant adres?

    Blog als favoriet !

    Laatste commentaren
  • intresse voor fotoshoot te maken in vorm van wo2 (van den burie )
        op Vervallen boerderij
  • Ziek fabriek (Lemoine)
        op Vervallen katoenfabriek
  • Adres? (Thomas)
        op Katoenfabriek "Du Parc"
  • waar? (Fabienne)
        op Vervallen boerderij
  • VW T2 (Niko )
        op Oud vervallen VW-busje T2
  • oude drukkerij (stefan)
        op Vervallen drukkerij (deel 3)
  • airsoft (stegen )
        op Charbonnage de Forte-Taille (deel 2)
  • Hdr (Xavier Callewaert)
        op Vervallen boerderij
  • Locatie (Helena)
        op Vervallen werkhuizen
  • - (jv)
        op Vervallen werkhuizen
  • locatie (Chelsea)
        op Vervallen klooster (deel 1)
  • mooi (Chelsea)
        op Vervallen fabriek (deel 1)
  • locatie (Dries)
        op Vervallen klooster (deel 1)
  • Dampoort gent (mackin)
        op Vervallen fabriek (deel 1)
  • die keure (mackin)
        op Vervallen drukkerij "Die Keure" (deel 1)

  • Willekeurig Bloggen.be Blogs
    wormengoeroe
    www.bloggen.be/wormeng

    Welkom op de plaats voor urbex fotografie en vele foto's en info over oldtimers !!!

    Rondvraag / Poll
    Nieuwe oldtimerkeuring in de maak... écht nodig of weeral geldklopperij?
    Echt nodig
    Niet nodig
    Echt nodig als je elke dag ermee wilt rondrijden
    Heel goed,als de Keuring enkel technisch gericht is
    Bekijk resultaat



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs