Welkom op de plaats waar vergeten plaatsen terug op de voorgrond komen, waar verkommerde gebouwen tot de verbeelding spreken, waar je als oldtimerliefhebber zeker wat zult vinden... Misschien zie je hier wel je eerste wagen waar je in rondreed, of je dagelijkse oldtimer die op een meeting gespot werd !!! Bent u op zoek naar een onderdeel voor uw oude wagen? Aarzel niet om te vragen,mss heb ik dat éne ding liggen waar u al lang naar zoekt !! Alle vragen zijn steeds welkom, plaatsbepalingen van verkommerde gebouwen e.d. maak ik liever niet publiek ( ter bescherming van de lokatie en privacy )... Enjoy !!
Tussen al dat horsepower-gedoe vonden we toch een paar kleinere "gewone" wagentjes, waaronder een Peugeot 202 cabrio, Honda Civic mk1, Saab 99, VW kever en VW notchback, Opel Manta A en B, Morris...
Een eerste "kleine" kevermeeting te Torhout, georganiseerd door 3 vw-clubs : de Luchtpompers, de Baja-keverclub en de nieuwe West coast Bugs. Er werd gerekend op een 50-tal wagens, en ondanks het slechte weer (echt snertweer die dag ) kwamen 48 auto's aanzetten. 's Morgens was er een koffiestart, een rondrit met halt aan 2 kastelen (Wynendaele en Kasteel d'Aertryke) met jeneverstop (altijd nuttig), en dan 's middags een lekkere bbq !! Om 13h30 werden we verwacht in het centrum van Torhout, en om 16h nog een receptie in het stadhuis, een zeer geslaagde dag !! Persoonlijk was het de eerste meeting met m'n brilkever uit 1952, een geslaagde technische test voor deze wagen in een verzopen dag...
Klein boerderijtje in de buurt van Torhout, waarschijnlijk ben ik de laatste die hier nog eens komt, want binnenkort staat hier een huizenrij... Niks speciaal, wel héél klein in elke vorm (deuropeningen, plafonds...)
Begin mei was het weer zover, de eerste van de jaarlijkse opendeurdagen van Oldtimerfarm te Aalter!! Dit jaar een stijging van de tentoongestelde kwaliteit, alsook van de prijs...wel jammer voor sommige voertuigen, die de prijs niet echt waard zijn (imo) Blikvanger was een prototype van de Mini, nog kleiner dan we het al kennen, met een enorme kofferdeur. Daarnaast de 5meter lang SM van Citroen, het contrast kon niet groter...Verder de grote lijn Bentley's en Rolls Royce, of wat gedacht van de Fiat 850 coupé en de Fiat 600 Abarth replica?
Binnen stonden de meer zeldzame wagens,en van de hogere prijsklasse, waaronder 2 Peugeots 203 découvrable, Simca 5, VW kever Cabrio 1958... In september is er opnieuw een opendeurweekend, indien er wat variatie is in het aanbod komt er opnieuw een kleine repo
Het gebeurt nog, in een bos , op een plaats waar je het niet verwacht, een stukje achtergelaten techniek... Dit zijn de restanten van een vroege T2 van Volkswagen, uitgeroest maar toch nog met z'n mechaniek aanwezig. Een sticker op de front uit 1976 is wsl het laatste jaar dat dit busje nog de baan op was. We nemen een paar pics en laten hem dan weer slapen ,hopelijk tot binnen een paar jaar...
Bouwvallige hoeve in de streek van Tessenderlo...Een gebouw waar de tijd al héél lang stilstaat, een prachtig decor met zeer oude toestellen, volledig gespaard van graffiti en vandalisme. Een waar genot om dit vast te leggen.
Dit kasteel is in 1876 opgericht door de rijke Antwerpse scheepsreder Frans Huger. Het ligt in een enig mooi kader van eeuwenoude beuken- en kastanjebomen. Het park, een waar arboretum, is 32 ha groot, met een grote vijver van 2,5 ha ontstaan bij de aanleg van de naburige autosnelweg. De mooie plantsoorten zijn nu een wildernis geworden, alles door mekaar en door elke opening van het gebouw... Er schiet bijna niets meer over van het fraaie lusthof dat het negentiende eeuwse Goorhof was, enkel een zeer mooie lokatie voor ons, urbexers...
Open haarden, trappen, kroonluchters, alle marmer, vensters, deuren, de gietijzeren sierchauffages, tot zelfs de parket van het kasteel werden geroofd. Niemand die het wat kon schelen. Krakers, drugsverslaafden, en satanvereerders namen bezit van het kasteel. Blijkbaar staat het te koop, maar wie daaraan wil beginnen, moet veel moed en geld hebben...en dat ben ik niet !!
Op 22 april was er de 20e editie van Topdag Erembodegem, een meeting van lucht-en watergekoelde VW 's. Tussen de regenbuien door een paar momenten vastgelegd van de kevertjes, bus T1 en T2, Karmann T14 en T34, een zeldzame VW Iltis en een paar Golfkes, waaronder de zeldzame Country, een terreinwagen op basis van de VW Golf 2...
Eén van de blikvangers was zeker deze Kever cabrio uit 1952, totaal gedetailleerd, (jammer van de pinkers imo).Een heel contrast met een ratlook-brilkever wat verderop, nuja het is een kwestie van smaak...
In Tessenderlo staat deze woning, nabij een sportveld. Niet van de baan te zien, blijft deze voorlopig nog uit het zicht van vandalen en schattenjagers (hoewel er niet veel te jagen valt). Een statige gebouw waar de tijd bleef stilstaan, ergens in de 60's-70's...
Ziezo, na een lange tijd is het zover : Het 10e en ook laatste deel van de Mini !! De auto is kompleet gemonteerd, er zit een dashoard van houtfineer in, nwe schokdempers, de velgen zijn gezandstraald en herspoten, met nwe bandjes rondom. Dus kort samengevat : een 2-tal jaar werk aan gehad, gereviseerde motor, bijna alle technische onderdelen vervangen, kompleet herspoten kas, maar het resultaat mag er zijn. Helaas, de Mini moet weg, want de Brilkever (zie ander artikel) is in de plaats gekomen, en ergens moet er een keuze gemaakt worden...
Samenvattting van een uitgeregende dag, toch effe de tijd gehad tussen de regenvlagen in, om wat Mini's vast te leggen op de lens. Toch een leuke bijeenkomst met een 30-tal wagentjes, de één al origineler dan de ander. Blikvangers waren de Mini-van,de Mini met bijhorende trailer en de Moke...