Welkom op de plaats waar vergeten plaatsen terug op de voorgrond komen, waar verkommerde gebouwen tot de verbeelding spreken, waar je als oldtimerliefhebber zeker wat zult vinden... Misschien zie je hier wel je eerste wagen waar je in rondreed, of je dagelijkse oldtimer die op een meeting gespot werd !!! Bent u op zoek naar een onderdeel voor uw oude wagen? Aarzel niet om te vragen,mss heb ik dat éne ding liggen waar u al lang naar zoekt !! Alle vragen zijn steeds welkom, plaatsbepalingen van verkommerde gebouwen e.d. maak ik liever niet publiek ( ter bescherming van de lokatie en privacy )... Enjoy !!
Genoeg diversiteit tussen merken als Auto Union, Austin, Mercedes, Volvo PV 444 (de katterug), Ford A, en een goede sfeer tussen Nederlanders en Belgen, is alles wat nodig was om er een leuke uitstap van te maken. Afspraak volgend jaar!!
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen) Categorie:oldtimers Tags:Ford A, Volvo PV 444, Auto Union
06-09-2010
Verlaten voetbalveld
Het oude voetbalveld van FC Moerkerke, waar indertijd nog met glorie gespeeld werd, ligt er al jaren verlaten bij, met als enige bewoners de dieren die erop grazen. Waarom de stadsploeg daar weg moest is mij een raadsel, indien het loketje zou kunnen praten...
Op 15 augustus was er weer, al voor de 10de maal, de grote oldtimerbijeenkomst (tesamen met de andere feestelijkheden in de stad) Telkens is er een grote diversiteit van voertuigen, landbouwmachines (tractors), statische motoren, bromfietsen en natuurlijk een onderdelenbeurs, zowel binnen als buiten. Wervik ligt op een boogscheut met de Franse grens, waardoor je ook redelijk auto's ziet met Franse nummerplaat, alsook Franse wagens... Renault Estafette, Simca Aronde, Simca 1000, Peugeot 203,Citroen ... Eén van de blikvangers was de Peugeot 202 cabriolet !!! Overigens véél Peugeot types dit jaar, leuke variatie...
Simca, Simca, Simca...ze stonden er in alle geuren en kleuren. Toegeven, paars is een vreemde kleur voor een Simca (nuja,dat zeggen ze van m'n kever ook, dusja... ) Chatelaine, Aronde, 1000, Ariane, Simca Huit...waren allen present, maar heb ze niet allemaal op foto vastgelegd. De Ariane is een wagen die niet hoeft onder te doen om tussen de Amerikaanse wagens te staan, z'n uitsraling past er perfect bij. Facel Vega, een Frans merk die jammergenoeg niet genoeg gewaardeerd wordt, was er maar één te bespeuren , die dan nog juist vertrok ook...
Zoals elk jaar brengt Opel opnieuw een groot deel van de wagens op zijn naam, mij hoor je niet klagen. Tussen de hedendaagse oldtimers ook wel een paar exclusieve modellen van Mercedes, NSU en de Belgische FN-legertruck sprong toch ook wel in het oog. Een grote diversiteit van nummerplaten qua vorm en afmetingen, maar die van de Fiat 500 past wel zeer goed bij het kleine wagentje...
Momenteel de laatste reeks van onze Mini, de wagen staat te wachten op z'n nieuwe schokdempers en nieuwe motorkap. Daarna gaat het richting spuitcabine. Een voorste wielflens met afgebroken bout hebben we opgewarmd, de oude kon er zo gemakkelijk uit, en direct de nieuwe erin, vooraleer het metaal weer krimpt. Het motorcompartiment werdt opgelast t.h.v. het ruitewisserbakje, primer en lak.
In deze reeks zien we de motor, dan zonder carbu. De cilinderkop werd gedemonteerd , een voor en na. De oude en nieuwe benzinepomp, en fijne pakking hebben we zelf gemaakt uit pakkingspapier, de waterpomp werd vervangen, ( was zeer nodig! ) met gewone en vloeibare pakking. De gemaakte beugels zullen dienen om de accukabel in te geleiden, die onderaan het chassis loopt.
In deze reeks zien we de roestige motorruimte, met de motor. De radiator werd gedemonteerd, alsook de thermostaat, waterpomp, benzinepomp, alle waterleidingen van en naar de waterpomp, alternator en benzinetank. De radiator en de behuizing krijgen een satijnzwarte lak,alsook de benzinetank. Kleppendekesel gedemonteerd, nwe pakkingen besteld, kleppen geregeld, enz...
In deze reeks wordt hat laswerk naar voren geschoven. Zéér goed van kas, maar toch een paar minpuntjes,zoals de kofferhoeken Links en Rechts, motorcompartiment onderaan en langsligger Rechts. Hier gaat de aandacht naar de kofferruimte. Alle inzetstukken zijn met de hand gemaakt en geplooid, in een variatie van 0.5mm of 1mm, naargelang de plaats en de bewerkbaarheid nadien.