Foto
Inhoud blog
  • vliegen met Beech en Cessna
  • Nobeltje gehaald
  • met co-piloot Julian
  • Leuke vlieg weekend
  • Genieten boven Hoogeveen
    Mijn favorieten
  • Paracentrum Eelde Hoogeveen
  • MVVH
  • vliegveld Hoogeveen
  • stichting hoogvliegers
  • .
  • 3 maanden Alaska met een Piper Supercub, prachtige foto's
  • Foto
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    vliegen met Jan Bouwmeester
    vliegen is genieten
    Vliegen vanaf het groene vliegveld Hoogeveen (EHHO)
    24-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een rondje met het gezin boven Drenthe
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag een rondje met het gezin gevlogen boven Drenthe. Na een aantal dagen van slecht weer was het vandaag een aardige vliegdag. Vanaf 12.00 uur trok de bewolking op.
    Julian, de kleinste (2jaar), had er zin in en kon niet wachten om het vliegtuig uit de hangaar te trekken. Hij mocht vandaag voorin op de co-stoel plaats nemen, zodat hij het stuur kon overnemen, de pedalen waren helaas te ver weg.
    Melanie (3 jaar) zat achterin samen met Elma, maar we moesten wel beloven dat ze de volgende keer voorin mocht zitten
    Tijdens de tocht was er een verstekeling aan boord, maar snel op de foto gezet, het was een co-nijn.

    Tijdens de vlucht kwamen we nog wat lage bewolking tegen, maar op 3500 voet zaten we daar boven, met prachtige vergezichten.












    >> Reageer (0)
    30-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oliebollenvlucht naar vliegveld Oostwold
    Vandaag vloog onze Piper Cherokee de oliebollenvlucht van de vliegclub MVVH uit Hoogeveen. De tocht ging naar het vliegveld Oostwold, een prachtig vliegveld vlakbij de blauwe stad. Op de heenweg naast mij aan het stuur de voorzitter van de vliegclub Fred Borger en op de achterbank Albert Scholten. (zie foto)

    Naast ons vliegtuig vlogen er nog 3 vliegtuigen vanaf Hoogeveen naar Oostwold.
    We hebben ff getwijfeld of we de tocht wel zouden maken, dit werd veroorzaakt door het slechte zicht.
    Vliegveld Oostwold ligt als het ware om de hoek, maar ik was er nog nooit geweest. Fred had al diverse malen het veld bezocht, dit is wel een voordeel met dit slechte zicht. We vertrokken vanaf Hoogeveen en zijn direkt boven de inversielaag geklommen (2500 voet) waarbij het zicht naar beneden niet erg bijzonder was. Horizontaal en naar boven was het zicht perfect, zie bijgaande foto van het wolkendek waarin 2 bolletjes(stipjes) te zien zijn. Dit zijn 2 luchtbalonnen die we tijdens onze tocht tegen kwamen.

    Op de grond was de temp. -3 en boven de inversielaag + 6. Dit was ook goed te zien aan de ijsaanzetting op de vleugels, tijdens de klim ontstond ijsvorming op de vleugels en boven de inversielaag verdween de ijsaanzetting snel.
    Fred als een bekende op vliegveld Oostwold vloog het veld perfect aan (wel met hulp van de gps trouwens) en vloog een geweldig Groningse circuit op Oostwold.

    Eenmaal geland op het winterse Oostwold werden we begroet door Marco Kwak. Marco verzorgde vandaag de toren en het restaurant.
    Wij werden door Marco getrakteerd op heerlijke oliebollen, Marco bedankt, ze waren voortreffelijk.

    Na ongeveer een uurtje zijn we terug gevlogen naar Hoogeveen.
    Op Hoogeveen werden we door de vliegclub MVVH getrakteerd op champagne met oliebollen. Kortom het vliegjaar perfect afgesloten.











    >> Reageer (0)
    28-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vliegtocht naar Dinslaken Schwarze Heide (EDLD)
    Vandaag ging de blogtocht naar Dinslaken.
    Vanaf Hoogeveen vlogen we met 2 vliegtuigen, Marcel Zwakenberg vloog met zijn Europa en in mijn Cherokee was naast mij Guus Poorte en Jan Mepschen aanwezig. Guus heeft de terugvlucht gevlogen en ik de heenvlucht.

    Wij vertrokken om 11.00 uur lokale tijd en zetten koers naar EDLD, onze vlucht hadden wij rechtstreeks gepland. Marcel maakte nog een afwijkende koers, hij wilde nog ff over Lemelerveld vliegen. Het was voor Marcel een bijzondere dag, hij vloog vandaag voor het eerst zijn Europa (G-BWON) solo en was het ook zijn eerste overland vlucht buiten de ferry uit Engeland.
    Naast onze 2 twee vliegtuigen was er een vliegtuig uit Lelystad en een vliegtuig uit Rotterdam, allen vliegbloggers, moet zeggen een erg gezellig groepje vliegers, atijd veel plezier.

    Op de heen en terugweg was het zicht matig, vanaf Vriezenveen nam het zicht behoorlijk terug, het was dampig, veel vocht in de lucht en daarnaast vormde zich (stratus) bewolking. Er was een strakke inversie op ca 2500 voet.

    Uiteindelijk hebben wij er voor gekozen om naar 2700 voet te klimmen om zo boven de bewolking uit te komen. Hier was het uitzicht prachtig,
    wat is het altijd mooi om boven het wolkendek te vliegen, genieten van het zonnetje en de strakke blauwe lucht.
    zie bijgaande foto's.

    Bij aankomst werden wij ontvangen door de broer van Marcel, Hans Zwakenberg, hij woont in Duitsland en was op visite vlak bij het vliegveld.

    Bij aankomst bleek dat het restaurant gesloten was,........ vakantie ........ nou ja een probleempje dus. Maar Hans redde onze magen en reed met zijn auto naar een hotel in de buurt en haalde geweldige 'snitsels' met friet. Hans super bedankt.

    zie ook de verslagen van
    Guus www.wingspan-aviation.nl ,
    Marcel http://www.zwakie.com/home/index.html
    Frank http://www.vliegmetfrank.nl/


    of naar de site van de bloggers http://www.vliegop.nl/ph-lol/diversen-ph-lol/flybloggers


    verdere tekst en foto's volgen nog











    >> Reageer (0)
    14-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Harjo vandaag de hoogvlieger
    Na een aantal malen uitgesteld te hebben, was vandaag toch het moment aangebroken voor Harjo om de lucht in te gaan.
    Het was perfect vliegweer.
    Behalve Harjo gingen ook zijn zus en oma mee.

    Harjo had thuis flink geoefend op zijn PC met de simulator. Dit was te merken.
    Harjo nam na de start het stuur over en vloog zonder problemen op 1500 voet via Oosterhesselen naar Emmen (Emmerhout) om zijn huis en omgeving van boven te bekijken.
    Daarna vloog Harjo naar Exloo, hier woont zijn oma, ook dit huis werd rap vanuit de lucht gevonden.

    Daarna werd er koers gezet richting Emmen, Coevorden, Geesbrug, Hoogeveen, Wijster en terug naar het vliegveld in Hoogeveen.
    Harjo en familie konden terugzien op een geslaagde vlucht in de Piper Cherokee.

    Zie ook het verslag van Harjo op de site van de hoogvliegers http://www.stichtinghoogvliegers.nl/pages/individueel/harjo.php

    http://www.stichtinghoogvliegers.nl/




    >> Reageer (0)
    03-11-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vlucht met hoogvlieger Bram
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag 2 november was het prima weer om en tochtje te vliegen. Dit keer met een hoogvlieger, de 7 jarige Bram Koop uit Klazinaveen.
    Bram was door zijn ouders aangemeld bij de stichting hoogvliegers om een vluchtje te maken, zie
    www.stichtinghoogvliegers.nl
    Op de achterbank zat Bram zijn vader en zijn broer Mart.

    Bram als copiloot, kon het vliegtuig prima sturen en genoot van de tocht.
    Lees het prachtige vluchtverslag op de site van de stichting via onderstaande link



    >> Reageer (0)
    27-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen met een Cessna 207 PH-ZZF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Afgelopen zaterdag een vlucht gemaakt met een Cessna 207, de PH-ZZF, bij paracentrum Eelde Hoogeveen. Ook wel genoemd de zoefff dit door z'n stille turbine motor.
    Klaas Jan de Blecourt was de vlieger en ik mocht mee om te kijken hoe het vliegtuig vliegt en hoe de parachutisten werden gedropt.
    Om daarna een beslissing te nemen of dit para vliegen wel iets voor mij is.

    Moet zeggen geweldig!

    Ik dacht dat mijn Piper cherokee een krachtige 180 pk aan boord heeft, maar deze Cessna 207 heeft een turbine met 400 pk, een beest van een vliegtuig die wil klimmen, ook mijn oortjes voelden dat. Afhankelijk van de hoeveelheid brandstof die nog aan boord is kunnen er max. 7 personen mee.
    De para's werden op verschillende hoogten gedropt, een geweldige belevenis.
    Deze winter krijg ik een opleiding om dit vliegtuig te mogen vliegen om daarna bij Paracentrum Eelde Hoogeveen (
    www.pceh.nl) te gaan vliegen.
    Bekijk de site maar eens, echt de moeite waard, o.a. prachtige foto's en informatie

    Zie er naar uit!


    >> Reageer (0)
    04-10-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tochtje met de blogclub naar Sauerland, Meschede (EDKM)
    Vandaag een prachtige tocht gevlogen samen met Guus Poorte en Marcel Zwakenburg met de piper cherokee van Hoogeveen naar Meschede Schuren (niet op z'n nederlands uitspreken)
    De tocht gepland door de blogclub. Een clubje vliegers die via bloggen een vlucht plannen en ik mocht mee bloggen (en natuurlijk vliegen)
    Vandaag waren het aantal deelnemers beperkt, 6 personen in twee Pipers, naast mijn Piper was er een Piper uit Lelystad aanwezig.
    Fred Borger zou als vierde uit Hoogeveen mee gaan, maar had zich door het twijfelachtige weer afgemeld. Fred had vandaag heel andere bezigheden, of niet dan Fred.

    Het was een boeiende vlucht, vooral het laatste deel boven Sauerland, de bergen (heuvels hadden een hoogte van 1950 voet en de wolkenbasis zat op 2100 - 2400 voet. Dus een beetje de lagere gebieden opgezocht om een redelijke veilige hoogte te kunnen vliegen.
    Het vliegveld Meschede ligt op 1400 voet hoog. Baan 22 was in gebruik. Een prachtige aanvliegroute over het water, zie de foto's.
    Het restaurant is leuk ingericht, het is een cabine van een ........ ja zeg het maar, in ieder geval waren de stoelen van Lufthansa.

    Guus bedankt voor de leuke foto's, naast goed vliegen kun je ook leuke foto's maken.
    Zie ook de bloggen van de mede blogvliegers, moet zeggen allemaal geweldig verslagen, ziet er super uit jongens, tot blogs , snel weer iets plannen.

     http://www.vliegenmetpascal.nl/

     http://wingspan.web-log.nl/

    http://www.zwakie.com/vluchten-2008/beetje-laat.html

    http://www.vliegop.nl/weblog/ph-lol/flyblog-8-naar-meschede-2

    http://www.vliegmetfrank.nl/vliegen/index.php?option=com_content&task=view&id=114&Itemid=28
























    >> Reageer (0)
    21-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jong geleerd ........
    Melanie en Julian bij en in de Piper Cherokee








    >> Reageer (0)
    06-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prachtige wolkenpartijen
    Vandaag 6 september een prachtige vliegdag met mooie wolkenpartijen. Daarom maar snel de Piper van stal gehaald en twee vluchten gepland.
    De 1e met de buurman Gerard Goris, een verjaardagkado voor z'n 82e verjaardag en de 2e met Guus Poorte, eigenaar van een Morane D-EDMB ook te vinden op Hoogeveen.

    De bewolking zat in in twee lagen, de eerste had een basis van 2000 voet en de toppen op 5000 voet. De tweede laag zat hoog genoeg om tussen deze beide lagen door te vliegen. De foto's zeggen alles










    >> Reageer (0)
    31-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokaal vluchtje omgeving Hoogeveen
    Zaterdag 30 augustus, een prachtige dag, samen met een paar kennissen van het werk een stukje gevlogen in de omgeving van Hoogeveen.
    De wolkenbasis lag op 1700 voet en de toppen op 2200 - 2400 voet met kastelen zicht.
    Ik kon het niet laten een paar foto's te schieten van het prachtige uitzicht.







    >> Reageer (0)
    01-08-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Middagje Borkum EDWR
    Op 30 juli was het een prachtige dag, perfect vliegweer om een tochtje naar Borkum te plannen
    We zijn om 12.00 uur vertrokken vanaf Hoogeveen en na 40 minuten landen we op Borkum.
    De tocht hebben we gepland via Delfzijl en Holwierde, niet rechtstreeks maar zo konden we de geboorteplaats van Elma bekijken.

    Op Borkum was baan 31 in gebruik met een windje uit 040 en 8 kts.
    De sfeer op vliegveld Borkum is geweldig, een leuk veld met een kleine ontvangsthal en veel vliegbewegingen
    Op het eiland fietsen gehuurd voor ca 3 uur en naar Borkum gefietst (is maar 10 minuten fietsen)
    Het strand lag vol met zonaanbidders en de terrassen waren gezellig vol, het vakantiegevoel kwam snel boven.

    Om 16.00 uur zijn we weer teruggevlogen, deze tocht duurde 35 minuten en weer via Holwierde gepland.
    Als wij rechtstreeks waren gevlogen van EHHO naar EDWR gaf de gps een vliegtijd van 26 minuten aan.

    Kortom een aanrader Borkum  (wij gaan binnenkort nog een keer)



     












    >> Reageer (0)
    31-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De boerderijen van de familie onderweg naar Borkum EDWR
    Onze vlucht naar Borkum werd uiteraard via Holwierde gepland, de geboorteplaats van Elma.
    Op de foto's zijn de beide boerderijen van de familie te zien. Op de eerste foto staat de boerderij van de ouders van Elma en op de tweede foto de broer van Elma met zijn vrouw en kinderen.

    Op de overzichtsfoto (richting zee) zijn de beide boerderijen te zien. De grond grenst aan elkaar.






    >> Reageer (0)
    30-07-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een aanvulling van foto's van het middagje Borkum
    Op de foto's is o.a. te zien:
    de Eemshaven
    de haven van Borkum
    het vliegveld
    de oude vuurtoren op Borkum
    Het treintje van Borkum
    de paardentaxie
























    >> Reageer (0)
    05-05-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een middag naar Ameland
    Op bevrijdingsdag (5 mei) naar Ameland.
    Een prachtige dag om een tochtje van Hoogeveen naar Ameland te maken.
    Het zicht was echt geweldig, dus met het hele gezin genieten.
    Op het eiland waaide het behoorlijk, 19 knopen, maar bijna recht op de baan, de 09 was in gebruik
    Fietsen met een kar gehuurd en op weg gegaan naar het strand, trouwens maar 2,5 km vanaf het vliegveld
    Op het strand hebben de kinderen lekker gespeeld en werden aan het eind van de middag moe.
    Op de foto's is dit te zien, de terugweg is voor de kinderen wel erg snel gegaan.........  ze vielen in slaap.
    Kortom een geweldige middag naar Ameland.
















    >> Reageer (0)
    20-04-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Met de Cherokee een clubvlucht van MVVH naar Emden

    Op 13 april was het zo ver, de clubvlucht van MVVH naar Niederhein in Duitsland.
    Maar ja .................. het weer was te slecht in Niederhein, regen, lage bewolking en minimaal zicht.
    Kortom geen vliegweer.
    De meteo gaf aan dat het weer naar het noorden perfect was, dus maar snel de vlucht naar Niederhein ingeruild voor een koersje 030 richting Emden (EDWE)
    Een leuk veld met een verharde baan en een leuk, gezellig restaurant waar je lekker kan eten.

    1e foto op het vliegveld in Emden met de D-EJUT
    2e foto op de terugweg boven de Dollard nog een stukje Duitsland in zicht
    3e, 4e en 5e foto zicht op de Dollard en Delfzijl












    >> Reageer (0)
    02-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een dagje met het gezin de lucht in
    Op een mooie dag in februari met het gezin de lucht in met onze cherokee vanaf vliegveld Hoogeveen
    Voor Julian was het de eerste keer in de lucht en mocht dan ook op de co-pilot stoel zitten, al jong met 1 jaar en drie maanden een vliegles.
    Melanie mocht achterin zitten naast Elma, voor haar was het niet de eerste keer maar ze vond het wel spannend, na een kwartiertje ging het prima.
    We hebben een rondje Drenthe gevlogen en natuurlijk ff over ons huis
















    >> Reageer (0)
    28-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cocpit van de Piper pa 28 cherokee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De cocpit van de piper ziet er overzichtelijk uit
    in het midden nog een ADF deze zal op termijn plaats moeten bieden voor een movingmap

    >> Reageer (0)
    26-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Piper nog op zijn oude stek in Duitsland nabij Rostock
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe aanwinst Piper Cherokee PA 28 -180
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PH-JBF
    Na 15 jaar afscheid genomen als eigenaar van de Cessna 172 de PH-JBF
    Het toestel blijft wel in Hoogeveen zodat huren tot de mogelijkheid blijft






    >> Reageer (0)

    Foto

    Je kan mij ook mailen!!

    Druk op onderstaande knop om mij een "e-mail" te sturen.


    Mijn gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.



    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    parijsnieuws
    www.bloggen.be/parijsn
    Foto

    Foto

    Archief per week
  • 21/09-27/09 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/05-01/06 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 25/11-01/12 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 27/02-04/03 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/10-30/10 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 28/12-03/01 2010
  • 16/11-22/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 31/12-06/01 2008
  • 22/12-28/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 25/02-02/03 2008


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs