Afgelopen zaterdag een poging ondernomen om met de Piper het parachutespringen uit de PH-ZZF (Cessna 207) op de foto te zetten. Het is bij een poging gebleven, op afstand.
Zaterdag was het rustig met het aantal springers bij paracentrum PCEH. Wel waren er veel tandems. Deze springen op 9.000 en 12.500 voet uit het vliegtuig. Maar om een foto te maken uit onze Piper Cherokee is 12.500 voet een beetje hoog en moet er een foto gemaakt worden op een lagere hoogte en dat kon, er was 1 stick (vlucht) op 5.000 voet, kortom dat is te doen. Maar ja
. om dat maar goed in te schatten (berekenen). De PH-ZZF heeft een hogere vliegsnelheid en klimt ook nog sneller, dus een gokje, er was maar 1 poging dat het kon, immers die dag maar 1 lage stick. Vol goede moed opgestegen en geklommen naar 5000 voet. Wij waren op 1000 voet toen ik via de radio hoorde dat de PH-ZZF al onderweg was, krap dus. En ja dat bleek te krap, er was te weinig tijd om op het exitpunt naast de PH-ZZF te hangen. Ik was eerder dan de PH-ZZF boven het exitpunt en moest een 360 (rondje vliegen) maken om opnieuw naar het exitpunt te vliegen, maar de PH-ZZF was inmiddels in onze bocht al voorbij gevlogen. We konden slechts op afstand fotos schieten, jammer, volgende keer beter.
Maar ja het was wel genieten op die hoogte: een prachtig uitzicht, mooie wolken en een prachtige mooie blauwe lucht. We zijn ff naar 8000 voet geklommen om de PH-ZZF nog een stukje te volgen. Kortom missie mislukt maar toch genoten. Op de fotos is te zien de klim van de PH-ZZF boven de wolken, wij zaten op 8000 voet de PH-ZZF op ca 9.000 voet. Op de 2e foto is te zien dat de parachutisten het vliegtuig verlaten op 5000 voet.
foto's John Neumann-Images


 Bijlagen: phzzf.jpg (53.1 KB) phzzf1.jpg (15 KB) _JRN9139.jpg (158.4 KB) _JRN9174.jpg (251.3 KB) _JRN9439.jpg (185.1 KB) _JRN9507.jpg (215.6 KB) _JRN9620.jpg (192 KB) _JRN9684.jpg (217.8 KB) _JRN9868.jpg (211.4 KB)
|