Vandaag weer perfect vliegweer en ja dan kan de Piper Cherokee niet op stal blijven. Arjan (mijn oudste zoon) gebeld of hij zin had in een tochtje van ruim een uur. Zijn reactie; ik kom gelijk naar de hangaar. Bij aankomst in de hangaar in Hoogeveen was het weer een drukte van belang. Guus Poorte vloog net weg met zijn Socata Ralley ( http://wingspan-aviation.nl/ ) Zie ook het vluchtverslag van Guus, hij heeft prachtig beschreven wat er vandaag zoal op het vliegveld plaats vond, en de discussie daarop met de toekomst van vliegveld Hoogeveen, kijk op http://wingspan-aviation.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=151:staart&catid=44:vluchten-2009 (Guus bedankt, scheelt mij weer een stuk typwerk) en Marcel Zwakenberg ( http://www.zwakie.com/ )wilde met zijn Europa een lokale vlucht maken om o.a. zijn radio's te controleren, dit zijn de echte bloggers. Maar ja, dit is eigenlijk geen verrassing, met dit weer moet je vliegen. Wij hebben een tochtje gemaakt van Hoogeveen (ff boven plen 20 waar bewoners, o.a. Marianne, druk bezig waren het speelplein gezellig te maken) naar Meppel, Zwartsluis, Beulakker, Giethoorn, Steenwijk, Wolvega, Dwingeloo, Assen (boven de TT-baan een autorace bekeken, best een spannende race!) Beilen, Nieuweroord, Elim en weer terug naar het Hoogveen om te kijken of plen 20 gezellig ingericht was, en dat was zo. Onze tocht hebben we op verschillende hoogten gevlogen, van 2000 tot 6500 voet. Op 4500 voet was een prachtige scherpe inversie aanwezig, (zie de foto in de bijlage) Daarna geland op EHHO, totale vliegtijd 1.10 uur. Het was weer een geslaagde vliegtocht.
Bijlagen: 210309-2.jpg (101 KB) 210309-3.jpg (136.9 KB) 210309.jpg (154.6 KB)
|