OP WEG NAAR
.
huizen in onze straat
Weg aanduiden en beschrijven (schoolomgeving).
Duid aan: de school en jullie
wandelroute.
De leerlingen kunnen te volgen weg beschrijven op een kaart.

De leerlingen kunnen de gevaarlijke kruispunten op
een te volgen weg herkennen, interpreteren en de theoretische
kennis in praktijk uitvoeren (6.12).
Voorbeeld: Een moeilijk verkeerspunt : Schoolstraat
G. Vandenheuvelstr.
Waarom is dit een moeilijk verkeerspunt?
Hoe los je dit op?
Verkeersborden in het straatbeeld
Rekening houden met de onvoorziene hindernissen
Ze kunnen op een correcte manier de straat veilig
oversteken.
Ze kunnen zich in hun gedrag rekening houden met andere
weggebruikers. (6.14)
Ze kunnen op een correcte manier de straat veilig
oversteken.
Ze kunnen zich in hun gedrag rekening houden met andere
weggebruikers. (6.14)
De leerlingen kunnen zich gedragen in het verkeer.
Ze beschikken over voldoende reactiesnelheid, evenwichtsbehoud en gevoel voor coördinatie .
Ze kennen de verkeersregels voor voetgangers zo kunnen ze zich
zelfstandig en veilig
verplaatsen langs een hen vertrouwde route.(6.13)
Voorrangsregels i.f.v. een wandeluitstap herkennen en toepassen
Rekening houden met de onvoorziene hindernissen
Zichtbaarheid in het verkeer:
We dragen een fluohesje
Bijlagen: Leerwandeling Huizen kijken schoolsite.pdf (1.6 MB)
20-11-2014 om 00:00
geschreven door Leerkracht
Categorie:Verkeer
|