Mens en ruimte : Mobiliteit
Tijdens
wereldoriëntatie : MIKADO
Thema : Wèg
van mijn school !
- verkeersgeluiden
benoemen
- verkeersborden
en wegmarkeringen voor de voetganger en de fietser in de omgeving van de
schoolpoort beschrijven en hun betekenis verwoorden
- verwoorden
hoe ze zich op een veilige manier rond de schoolpoort kunnen bewegen als
voetganger, fietser, passagier van een auto en van de schoolbus
- hun
verkeersgedrag kritisch beoordelen
- maatregelen
opnoemen die de omgeving rond de schoolpoort veiliger maken(o.a. dragen van
fluo-hesje)
9.15 weten dat opvallende kledij in het
verkeer kan bijdragen tot eigen veiligheid
9.16 plaatsen herkennen waar veilig kan worden
gespeeld en waar niet
de gevaarlijke verkeerssituatie in
de schoolomgeving kunnen lokaliseren
9.17 verkeersgeluiden kunnen identificeren,
onderscheiden en lokaliseren
04-10-2016 om 00:00
geschreven door Leerkracht
Categorie:Verkeer
|