Even geen muziek,
behalve bij het filmpje!
  • Terug naar hoofdpagina
  • Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    belgiumkayakvisser
    www.bloggen.be/belgium
    Acquisitie bij de favorieten
    wordt niet op prijs gesteld!
    Mijn favorieten
  • Fam. De Jong
  • Schipper Ron
  • Vereniging Maritiem Gezinskontakt
  • Jos Telleman
  • vul PBNC in en je weet waar de kapitein zit!
  • foto's van schepen gespot: KOOPVAARDIJ
  • Gerd Renshof, kunstschilder
  • Nieuws over de scheepvaart
  • De droom van iedere vrouw
  • Kei leuke schoenen!
    Voeg een berichtje toe!
  • FSF
  • Parabens
  • Kevin Durant and garage than three points, 10 shots, garage throw to lose a goal!
  • You Are What You Write In The College Application Essay Forbes
  • JR, defensive Kevin Durant appear superfluous action KD feet apart from sprained my ankle

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Laat vooral een berichtje achter!.......

     

    Inhoud blog
  • Verlof alweer ten einde
  • Job met een gebroken been
  • Reclame voor het prachtige beroep
  • Geest verrijking, geest verruiming
  • Emancipatie
    Foto
    Een interessant adres?
    Foto
    Verhalen van een zeemansvrouw
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd.
    14-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Roots
     Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Zowel mijn man als ik komen uit Cuijk. (op mijn geboortebewijs staat wel Nijmegen, maar dat komt omdat mijn moeder in het ziekenhuis beviel en dat telt natuurlijk niet mee )

    Al honderden jaren voor Christus woonden er relatief veel mensen in deze streek. De Kelten hadden een zekere cultuur, hielden vee, bebouwden op nog primitieve manier hun land en woonden in grote houten hutten of schuren.
    De naam Cuijk is afgeleid van het Keltische woord 'Keukja', wat 'kromming' of 'bocht' betekent. Dit duidt op de kromming in de Maas ter hoogte van Cuijk. 'Keukja' werd later door de Romeinen verbasterd tot 'Ceuclum', waaruit uiteindelijk de naam Cuijk ontstond.
    In Cuijk vond men al in de negentiende eeuw sporen uit de prehistorie. Zo werden in 1844 veel ronde grafheuvels aangetroffen uit de bronstijd. In deze heuveltjes waren urnen met menselijke beenderresten bijgezet.
    Een bekende legende is dat Cuijk ooit stadsrechten heeft gehad maar deze verkocht heeft aan het dorp Grave dat nu wel een stad is. Werkelijk bewijs hiervoor is tot dusver niet gevonden.

    Een aantal jaren geleden, was men opgravingen aan het doen in de tuin naast het huis van mijn ouders. Aangezien het huis ernaast het ouderlijk huis van mijn vader was, zat hij vol belangstelling te kijken naar het werk van de archeologen. En warempel: ze vonden wat! Ze werkten ineens héél voorzichtig....
    Mijn vader stond erbij te lachen, want het waren de flessen die mijn opa bij het uitbreken van de oorlog in de tuin had begraven! Echt een goede vonst!

    14-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    13-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.postbode
    Gisteren kwam ik in de gelegenheid om een pakketje naar Bas te sturen.
    De "postbode" is een kapitein die naar de De Zhou gaat.
    Image Hosted by ImageShack.us
    Deze sleepboot gaat de sleep "Ocean Courage" overnemen, zodat Bas met de London brandstof in kan gaan slaan ergens in Afrika. Ik weet nog niet of dat Durban of Kaapstad gaan worden, maar op kantoor weten ze dat ongetwijfeld wel.
    Wel heel leuk, dat iemand dan een pakje mee kan (èn wil) nemen!
    U bent natuurlijk nieuwsgierig naar de inhoud: 3 marsen met een 'eigen' tekst erop geplakt! De energie kan hij vast goed gebruiken en het is weer eens een ander soort mail!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Harm, bedankt!!

    13-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    11-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Positie
    Via www.sailwx.info kun je de positie van schepen opzoeken. Tijdens een reis doe ik dat regelmatig, maar nu schetste mijn verbazing, dat de laatste plek van de London stamt van 2 augustus!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Aangezien ik van Bas heb gehoord, dat de metingen 2 maal per dag doorgegeven worden, vond ik dat natuurlijk wel vreemd. Ik ben daarom in mijn Engelse pen geklommen en heb een bericht gestuurd naar de webmaster van deze site.
    Als antwoord kreeg ik terug, dat de gegevens binnen zijn gekomen, maar dat het schip zich in piraten gebied bevindt en dat deze gegevens met een vertraging van twee weken op de site zullen verschijnen!
    Dit is een nieuwe regel voor mij, maar ik kan me er wel wat bij voorstellen!
    Met een 'snelheid' van rond de 11 km per uur, zou 1 week in ieder geval niet lang genoeg zijn, want als je dan de koers volgt, kun je nog voorspellen waar het schip zich bevindt. Twee weken na vertrek is Bas in ieder geval uit het gebied.

    11-09-2009 om 09:12 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New York 400 jaar
    Hoewel ik me natuurlijk realiseer, dat het vandaag nine-eleven is en de aanslagen op de Twin Towers in New York worden herdacht 8 jaar geleden, wil ik niet voorbij gaan aan het feit, dat het koninklijk paar op bezoek is in New York vanwege het 400jarig bestaan van de stad. De activiteiten hebben tot doel de economische en culturele samenwerking tussen Nederland en de Verenigde Staten in de 21e eeuw te intensiveren.
    Een hoogtepunt van het bezoek wordt de onthulling van een design paviljoen (New Amsterdam Pavillion) dat namens de Nederlandse staat aan de stad New York wordt geschonken.
     Free Image Hosting at www.ImageShack.us
    Bij deze gelegenheid is ook de Schaghen-brief te zien. Dit is een historisch belangrijk document dat verhaalt over de verkoop van het eiland Manhattan aan Nederland voor het bedrag van 60 gulden.
    Image Hosted by ImageShack.us

    De week wordt afgesloten tijdens New York Harbour Day, waar het paar een vlootschouw afneemt.

    11-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.17 jaar getrouwd
    Hoera! Voor de zeeman en voor mijzelf!
    Vandaag is het namelijk 17 jaar geleden, dat wij elkaar het ja-woord gaven!
    Eén van onze afspraken is, dat hij voor een uitje zorgt als hij thuis is op onze trouwdag! Helaas zit hij 11350 km hemelsbreed hiervandaan, dus dit jaar géén feestje samen.
    Natuurlijk belt Bas wel even op en dat is ook al een feestje!

    10-09-2009 om 16:08 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (3)
    09-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiets
     Free Image Hosting at www.ImageShack.us


    Zeemansvrouwen zijn geen fietsenmakers!
    Deze stelling is duidelijk. Ieder zijn vak!
    Dochterlief belde zojuist op, dat het frame van haar fiets dwars doormidden is gekrakt. Er zit een hele nare drempel bij de ingang van het schoolplein. Daar ging het mis.
    Dit kan ik niet repareren! Een cursus 'Lassen' staat nog steeds op mijn verlanglijst. De zeeman zou het me leren, maar ik vrees, dat ik het iemand anders moet vragen, om er in de aankomende 10 jaar nog lol van te kunnen hebben.
    Gelukkig hebben we vorige week een nieuwe fiets uitgezocht. Ik ga dadelijk maar even bellen om te vragen of hij eerder geleverd kan worden.

    09-09-2009 om 11:29 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De krachtige zee
    Zeeslepers zijn gemaakt om in bijna alle weersomstandigheden hun werk te blijven doen.
    De ontembare kracht van de zee, kan je wel doen huiveren.
     

    09-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Orkaan 1900

    Galveston-orkaan van 8 september 1900

    Uit Wikipedia

    Pad van de orkaan

    De Galveston-orkaan van 8 september 1900, was een orkaan van de vierde categorie op de schaal van Saffir-Simpson.
    De stad Galveston werd door deze orkaan volledig verwoest.
    (Galveston is gelegen op een schiereiland dat maximaal 2,7 meter boven zeeniveau uitsteekt. De orkaan veroorzaakte golven met een hoogte van 4,6 meter.)
    Toentertijd woonden er in de stad 38.000 mensen, zeker één vijfde van de bevolking van Galveston kwam om.
    Vóór de orkaan was Galveston een van de belangrijkste en meest luisterrijke steden van Texas. Het stond bekend als het "New York van het Zuiden". Er wordt wel gezegd dat Galveston een van de grootste steden van de VS zou zijn geworden wanneer de orkaan niet zou hebben toegeslagen. Na de orkaan werd de stad herbouwd en werd een betonnen wering tegen nieuwe orkanen aangelegd. Deze wering bleek te werken, want een orkaan van gelijke sterkte in 1915 eiste "slechts" 275 levens.

    Image Hosted by ImageShack.us

    08-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Brand op de Waker

    Heb ik net vandaag verteld, dat een Stichting ervoor zorgt, dat de 'Holland' in de vaart kan blijven, lees ik net op teletekst, dat er brand in de machinekamer van kustwachtvaartuig 'De Waker' is. (Dit is ook een schip van de firma Svitzer Ocean Towage)
    3 personen zijn met ademhalingsproblemen aan boord genomen van de sleepboot "Holland".
    Er wordt getracht de brand met de CO2-installatie te blussen. Op dit moment (ongeveer 19.00 uur) zijn er in totaal 10 man van de "Waker" afgehaald. 2 opvarenden en een medewerker van het bergingbedrijf zijn aan boord.
    Ik hoop, dat de brand gauw geblust kan worden...


    Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

    07-09-2009 om 23:28 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Holland

    Sleephistorie
    Het begin van rederij Doeksen was de schelpenzuiger 'Willem Barentsz', in 1908.
    De schelpen gingen naar kalkovens voor de fabricage van kalk. 's Winters konden er geen schelpen gezogen worden, en lag zo'n schip doelloos in de haven. Er raakten toen veel schepen boven de waddeneilanden in de problemen, vooral in het soms stormachtige winterhalfjaar. Bergen van schepen leverde veel geld op. Het duurde dan ook niet lang of in de herfst werd de zuiginstallatie van boord gehaald, en het schip gereed gemaakt voor sleep- en bergingswerk.
    In de jaren voor de Tweede Wereldoorlog had Doeksen grote plannen. Er werden in betrekkelijk korte tijd de nodige slepers aangekocht. In 1939 werd bij J. Smit & Zoon te Foxhol een sleepboot besteld met een vermogen van bijna 4500 pk en een snelheid van 18 mijl per uur. Het zou de sterkste en snelste sleepboot van dat moment worden. De naam: 'Holland' (II). Met zijn prachtige stroomlijn een jacht onder de sleepboten.
    Als de Holland geen berging te doen had, hielp het mee passagiers varen voor de rederij Doeksen.
    Image Hosted by ImageShack.us

    De Stichting
    De Stichting Zeesleepboot Holland beoogt de 'Holland' in oude glorie te herstellen en in de vaart te houden door middel van museale exploitatie voortvloeiend en voortbordurend op haar vroegere taken. Na lang als bergingsjager te hebben geopereerd, gevolgd door een periode als onderzoeksvaartuig voor Rijkswaterstaat is de 'Holland' hiermee een waardige derde loopbaan ingegaan, waarmee de herinnering aan de vroegere bergingssleepvaart levend blijft .

    07-09-2009 om 09:07 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (2)
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leuke dingen
     Image Hosted by ImageShack.us
    Bas mist weer een hoop leuke dingen. Het bloemencors is geweest en afgelopen vrijdag had ik een bruiloft. Vandaag gaan we, omdat mijn ouders 43 jaar getrouwd zijn, met de familie bowlen en uit eten. Wel jammer voor Bas, want die vindt dat een van de leukste dingen om buiten de deur te doen.
    Af en toe baalt hij ervan, dat hij niet overal bij kan zijn, maar meestal vindt hij het ook wel prima, dat hij niet op hoeft te komen draven. Voor ieder volgepland mens, zal dat wel een punt van herkenning zijn. Een van de voordelen van het zeemansleven is, dat je niet al je dingen in het weekend hoeft te passen. Een van de nadelen, dat je niet alle leuke dingen mee kan maken.
    Gelukkig is er de mail en kan ik hem uitgebreid verslag doen, hoewel het dan nog alleen maar platte tekst is. Aangezien er nog geen continue internet aan boord is, wordt er ongeveer twee keer per dag verbinding gemaakt met de satelliet om berichten binnen te halen en te versturen. Foto's hebben teveel tijd nodig om te downloaden en de verbinding met de satelliet is duur. In de toekomst zal dat natuurlijk veranderen.

    De week vliegt voor mij in ieder geval voorbij.

    06-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wereldhavendagen
    Dit weekend is het weer 'Wereldhavendagen' in Rotterdam.
    Een spectakel voor iedereen!
    Zo is er vandaag (buiten nog vele demonstraties) de 'Maasrace' . Een 70-tal sloepen probeert van elkaar te winnen in een afstand van 17 km. Natuurlijk zijn de zeevaartscholen ook vertegenwoordigd en die willen niet voor elkaar onder doen.
    Erg leuk om te zien.
    Start om 12.45, dus hup, naar Rotterdam!
    Image Hosted by ImageShack.us

    05-09-2009 om 09:49 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Romantiek en de zee

    Romantiek en de zee?

    Tjonge jonge, wat moet ik daar nu mee ?

    Gaat dat wel samen die twee ?

    Nou, ik dacht het niet nee.

    Romantiek maak je niet meer mee

    Het levert hooguit wat centen op, oke.

    Dat beetje geld dat stelt me wel tevree

    Dus spoel voor mijn part die hele romantiek maar door de plee.

     

    Nou, nou, nou, nou, dat was nu niet echt diplomatiek,

    Laten we het eens omdraaien: de zee en romantiek

    Laat ik positief zijn tegenover mijn publiek.

    Kijk naar buiten, het zonnetje, volle maan, mooi weer, niemand zeeziek.

    En kijk naar de schepen, de Smitwijs vloot blijft uniek.

    Helaas behoren ze nu tot de categorie antiek

    Maar heeft iemand het over grafschepen en *piep*-zee dan dien ik ze van repliek

    Want van al dat kankeren word ik nu een beetje ziek.

     

    Want oke, misschien is de romantiek tabee

    Toch blijf ik nog graag varen, ook zonder die romantiek- en- de- zee.

    Bas

    Image Hosted by ImageShack.us

    05-09-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    04-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bas weg en vanalles stuk
    Image Hosted by ImageShack.us
    De lezer die al langer meeleest weet het al: altijd als Bas weg is, komen de grootste uitvallen. Nu al, terwijl de reis pas 4 weken op weg is.
    Allereerst de TV. Goed, het beestje is 16 jaar oud en dan schijnt het, dat je niets te klagen hebt over zo'n vierkant kastje. Het is wel lastig.
    Ik had mijn buurman gevraagd, of hij hem in de auto wilde zetten en dat wilde hij meteen doen, maar wilde ook eerst nog even kijken of hij hem kon maken! Ja, ik heb een super-buurman! Natuurlijk is dat gelukt! Vooralsnog hoef ik geen nieuw toestel aan te schaffen. Hoera, anders hield ik deze keer aan het einde van mijn geld nog een stukje maand over...
    Dan mijn fototoestel: gaat telkens uit, ook als ik het niet wil. Die moest dus weggebracht worden.
    Maar dan: wéér een gaslucht bij mijn gasfornuis. Daar heb ik het natuurlijk niet op en belde meteen de installateur. Die konden eergisteren gelijk komen, maar het niet à la minuut maken, dus kwamen ze gisteren weer terug. Na drie keer terugkeren was het klaar. Dat euvel is dus ook weer opgelost en de lades staan weer gewoon in de kast in plaats van op de grond in de keuken. Het prijskaartje is nog onbekend.
    Als laatste breekt er bij de fiets van onze dochter wat af en moet dat vervangen worden. Ik ben niet voor 1 gat te vangen, dus naar de fietsenmaker. Een nieuw ding gekocht en het zelf erop gezet. Dat moest ook gelijk gebeuren, want de dame fietst iedere dag 32 km (16 naar school en 16 weer terug en dat moet wel met een goede fiets). 
    En nu vind ik dat het maar afgelopen moet zijn met de stukken!

    04-09-2009 om 09:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poging tot diefstal
    Piraterij is er in diverse soorten en maten.
    Bij de ene vorm, is het uitgangspunt kidnapping en wordt veel geweld gebruikt. Bij de andere vorm is het uitgangspunt diefstal van goederen.
    Hoewel ik over beide vormen niet te spreken ben, vind ik het laatste beter te voorkomen. Hier komen de dieven over het algemeen ook niet met raketwerpers aan boord en als alles op slot zit, kunnen ze niet binnen. Meer zoiets als wanneer je huisdeur op slot zit, hebben ze meer moeite om binnen te komen.
    (Mocht het ooit wel lukken, dan staat Bas klaar om zijn geld, laptop en andere waardevolle spullen af te geven. Geen één ding is het waard om mensenlevens op het spel te zetten.)

    Gisteren hoorde ik, dat op de 'Good Luck' (Bas' vorige klus) waarschijnlijk een poging tot diefstal heeft plaatsgevonden! Door middel van een hard alarm en het gooien van stukken staal en dergelijke, is voorkomen, dat de overvallers/dieven aan boord kwamen. Mede doordat het stand-by bootje ook mee gooide!
    Ondanks alle pech in de afgelopen weken van de 'Good Luck' had zij nu dan toch een keer echt geluk en dropen de dieven af!
    Image Hosted by ImageShack.us
    Gelezen op MSC(HOA)

    Alarm spooks armed pirates
    FIVE pirates, armed with hooks and machine guns, were reportedly scared off by an alarm when they tried to seize a bulk carrier south of Singapore. FIVE pirates, armed with hooks and machine guns, were reportedly scared off by an alarm when they tried to seize a bulk carrier south of Singapore.

    The Cyprus-registered Good Luck was anchored west of Pulau Nipa, south of Singapore, when the gunmen tried to board on the evening of 31 August. The 173,028dwt bulker’s master spotted them and sounded the alarm.

    The assailants fled in a boat, according to the Regional Agreement on Combating Piracy & Armed Robbery Against Ships in Asia Information Sharing Centre. It said tugs had been attacked in the same area on 31 March and 22 June

    03-09-2009 om 10:04 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    02-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hard werken
    Image Hosted by ImageShack.us

    Op een middag in Egypte, waren de roeiers van een galleischip druk in de weer..

    Toen opeens een boodschapper kwam die vroeg:

    - "Ik heb goed en slecht nieuws, wat wil je eerst horen?"

    "Het goede!!"

    - "Wel, morgen komt Cleopatra langs op dit schip!"

    "YEAY!, en het slechte nieuws?"

    - "Ze wil waterskiën..."

    02-09-2009 om 12:48 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderweg
    Gisteren is Bas vertrokken vanuit Singapore met de Ocean Courage. Ik verbaas met toch weer telkens over de afmetingen van de diverse slepen...
    Image Hosted by ImageShack.us

    01-09-2009 om 07:42 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bloemencorso Vollenhove
    Het Bloemencorso in Vollenhove bezoeken, is voor ons gezin een traditie. Afgelopen zaterdag was het weer het jaarlijks terugkerend fenomeen. Wat een prachtige wagens kwamen weer voorbij!!! Het weer was ook nog goed, dus wat wil een mens nog meer.
    Geniet mee!
     

    31-08-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (1)
    30-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.


    Containerschepen botsen bij Hoek van Holland

    Op de Noordzee zijn in de nacht van zaterdag op zondag twee vrachtschepen met elkaar in botsing gekomen.

    De met containers geladen schepen ramden elkaar op ruim veertig kilometer uit de kust van Hoek van Holland, meldde de kustwacht.

    De botsing sloeg op hoogte van de machinekamer een gat in het
    achterschip van het onder Panamese vlag varende vrachtschip
    MSC Nikita.
    De 25 opvarenden wisten met een reddingsboot het schip te verlaten en zijn opgepikt door de kustwacht.

    Gespot eerder op 18 juni 2009 op de Westerschelde

    MSC Nikita        (vóór de aanvaring)                                                                MSC Nikita (na de aanvaring)
    bouwjaar 1980, imonummer 7820942,                                                                  (gezien op www.koopvaardij.web-log.nl)
    vaart in beheer bij MSC SHIPMANAGEMENT LTD                                           (foto van KNRM)

    Foto: © Frans Verdult, Krabbendijke

    Msc_nikita_180609_1Image Hosted by ImageShack.us

    Aan boord van het onder de vlag van het eiland Man varende vrachtschip Nirint Pride brak door de botsing brand uit. Het vuur is inmiddels onder controle.

    Eerder gespot op de Oude Maas met bestemming Moerdijk

    Nirint Pride
    Eigenaar : Explorer Three Shipping Co. S.A., Nassau
    (Graig Ship Management Ltd.)
    Beheer : Nirint Shipping B.V., Moerdijk
    Werf : Dalian Shipyard, Dalian / 1203
    Bouwjaar : 2000
    Brt : 8861
    Imonummer : 9214575

    Foto: © Ben van Brussel

    Pict3776aImage Hosted by ImageShack.us
    Voor de botsing                                                                                         Na de botsing (foto van Jan Oosterboer, bedankt Jan!)

    De zeventien opvarenden blijven aan boord, maar een reddingsboot blijft uit voorzorg aanwezig. De Nirint Pride liep ook schade aan het voorschip op en verloor enkele containers.

    ANP

    Gehoord op de radio vanochtend en gelezen op  koopvaardij.web-log.nl. Zolang er geen persoonlijke ongelukken zijn, is het 'alleen' maar financiële schade.
    Heel anders is het overlijden van twee vissers. Ze zijn vannacht bij Ouddorp gevonden. Van hun schip zijn alleen brokstukken teruggevonden. Mijn gedachten gaan uit naar de mensen die zij achter laten.....

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.favoriet gedicht
     
    Image Hosted by ImageShack.us


    De Trein

    Ik sta op het station, de ochtendlucht is zacht
    te staren in de verte, waar een toekomst op me wacht.
    Ik kan kiezen voor een richting en of ik de trein mis
    mijn toekomst bepaal ik zelf, door wat ik nu beslis.
    Zoveel mensen ongelukkig, ik hoor stil hun beklag

    ik moet nog dit, ik moet nog dat, hoe kom ik door de dag.
    Ontevreden met hun levenslot en mensen om hun heen
    het leven zo onrechtvaardig, gevoelsmatig heel alleen.

    Maar ligt het aan die anderen, bekijk jezelf eens goed
    alleen jij bent verantwoordelijk voor wat je dagelijks doet.
    Leer willen in plaats van moeten, neem je leven in de hand
    ontdek je eigenwaarde, zet jezelf niet aan de kant.


    Anderen kun je niet veranderen, jezelf echter altijd
    pas als je dat leert inzien, heb je jezelf bevrijd.
    Welke weg ik ook neem en met wie aan mijn zij
    mijn geluk is geen illusie, de keuze is aan mij.

    H.M. Pragt

    30-08-2009 om 00:00 geschreven door zeemansvrouw  


    >> Reageer (0)


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs