Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
23-05-2014
Mijn lieve papa 1
Beste mama en papa,
De voorbije week was onze papa heel dicht bij ons in de klas.
We mochten zijn foto mee naar de klas en we mochten hem voorstellen aan de vriendjes van onze klas.
Zijn naam, zijn beroep en wat hij allemaal doet met ons! Een hele hoop lieve papas.
We mochten ook onze eigen papa tekenen. Aan de hand van onze foto lukte dit heel goed. We moesten goed kijken naar het kleur van zijn haar, zijn ogen,
De rest van de week vertrokken we vanuit het verhaal Karel helpt papa. Samen met papa mochten Kareltje een heleboel dingen doen. Een kapstok omhoog hangen, de auto wassen, lekkere frietjes maken en natuurlijk samen muziek maken. Dit hebben wij ook allemaal gedaan.
Natuurlijk mocht het geschenkje voor onze papa niet ontbreken. We mochten een kaartje maken en een geschenkje op maandag. Nog eventjes geduld papas. De geschenkjes zullen eerst nog goed moeten verstopt worden! Dit geschenkje heeft ook met het boekje te maken. Rarara
Dinsdag mochten we een puzzel maken uit het verhaaltje. 12, 9 of 6 stukken.
Woensdag was onze kookdag. We mochten een lekkere sandwich open snijden en besmeren met choco of confituur. Nadien hebben we samen lekker gesmuld!
Even lekker als die frietjes van Karel en zijn papa.
Donderdag was het werkdag. We gingen aan de slag met de hamer, de schroevendraaier, de zaag,
We mochten zelf een zaag knutselen en gingen op zoek naar 2 dezelfde gereedschappen.
Vrijdag was het muziekdag. We mochten een heleboel instrumentjes bespelen en maakten een hels lawaai!
We mochten ondertussen blijven timmeren en zagen, lekker eten klaarmaken en autos wassen!
Volgende week is mijn papa een echte heer in het verkeer!
Vergeet niet: Woensdag mogen onze fietsjes mee naar de klas! Laten we hopen op mooi weer!
Maandag en dinsdag komt juf Emely nog een keertje terug en dit voor de laatste keer.
De voorbije week stond in teken van sokken, vuile sokken en sokken met gaatjes.
Dit was een thema aangebracht door juf Emely, onze stagejuf.
We leerden een leuk liedje over een gaatje in mijn sok, luisterden naar een verhaaltje over sok Bas en sok Jasmien, er was een leuk poppenspelletje met Soekie en Cesar,
We mochten sokken sorteren volgens kleur en patroon, zoeken welke sok verdwenen was,
We mochten zelf een sok tekenen door middel van een sjabloon en deze sok nadien bekleven met stofjes in allerlei kleurtjes en materialen.
We maakten ook een echte sokpop. We mochten deze sok bestempelen, een mondje, een neusje, oogjes en oortjes geven. Leuk hoor!
We leerden ook vuile sokken wassen. Eerst mochten we dit op papier oefenen en nadien mochten we ze zelf wassen. Nu kunnen wij dit ook hoor, mama. De was ophangen lukt ook al goed, want dat hebben we ook geoefend.
We mochten een heleboel sokken waarnemen, welke kleur hebben ze, welk motiefje, ?
We mochten ook met onze voeten een voelparcourtjes doen. Lekker in de dozen stappen en voelen Hard, zacht, het kriebelt een beetje, juf,
Samen met juf Kim mochten we nog een paar sokken versieren met strepen. Knippen en kleven was hier de boodschap.
We moesten ook nog op zoek naar 2 dezelfde sokken en deze in hetzelfde kleur kleuren.
Dit gebeurde allemaal nadat we zelf onze eigen sokken bewonderd hadden. Alle schoenen uit en kijken maar
Sokken met strepen, en zelf sokken die bijna hetzelfde waren!
Volgende week krijgen onze papas een speciaal plekje in onze klas
We zullen dan ook volop aan papas geschenkje werken! Nog eventjes geduld, lieve papas.
Vrijdag kwam Elena haar kleine zusje, Marjon naar onze klas. Vrijdag stond in het teken van alle taken van onze mama, waaronder een baby / kindje wassen. Elena's mama toonde ons hoe wij een baby moeten wassen, nadien gingen wij aan de slag met onze poppen. We deden ook nog een heleboel andere taakjes: de was opplooien, de was ophangen, koken en de tafel dekken, poetsen, ...
De voorbije week hebben wij onze mama in de bloemetjes gezet.
We hebben haar geschenkje volledig afwerkt en ingepakt. Hopelijk hebben jullie kleine prutsen het nog niet verklapt en goed verstopt. (Ze hebben allemaal beloofd om het goed te verstoppen )
Maandag mochten we een foto mee naar de klas van onze mama. Zo was onze mama de hele week dicht bij ons. Leuk hoor!
We mochten vertellen over onze mama. Wat ze allemaal doet met ons, wat ze doet om te werken en degene die het wisten, mochten ook mamas naam vertellen.
Ook Jules had een foto van zijn mama mee
Nadien mochten we aan de hand van de foto onze mama schilderen. We maakten ook een logische volgorde van baby tot mama.
Dinsdag had Jules de kleerkast van zijn mama en papa geplunderd. Hij had een heleboel kledij en schoenen mee.
Welke kledij is van mama? Welke kledij is van papa? We moesten sorteren en we mochten ze natuurlijk een keertje aandoen.
Het hemd van papa was een kleedje, achter de broek konden we ons verstoppen, de schoenen met hakken waren te groot,
We mochten dan zelf ook een mooi kleedje ontwerpen voor onze mama. Met bloemen, strepen, bollen,
We hebben ook een associatieoefening gedaan. Wat hoort bij mama? Wat hoort bij papa?
Woensdag had Jules terug rond gesnuffeld in de kamer van zijn mama. Deze keer had hij een heleboel juwelen mee. Armbandjes, kettingen, uurwerk, ringen,
We hebben gekeken welke ketting het langst was, welke kleurtjes er allemaal waren,
We hebben zelf ook een ketting gemaakt met hartjes en een ketting met een patroon. Rood, geel, rood, geel,
Donderdag had Jules de toilettas van zijn mama mee vol met make up. Waarvoor dient dit allemaal? De meesten wisten het toch hoor!
We mochten zelf ook eens uittesten. Een beetje lippenstift, een beetje dagcrème, Ons haar kammen hoort er ook bij.
Maar eigenlijk hebben onze mamas dat allemaal niet nodig hé
We hebben een spiegeltje geknutseld en mochten ook onze mama haar geven met verf en een kam.
Sommige mamas kregen een gek kapsel
Vrijdag kwam de mama van Elena naar onze klas om Marjon (het zusje van Elena) te wassen. Een baby wassen is een taak van de mama, net zoals nog veel andere dingen.
Marjon werd gewassen, kreeg een propere pamper en mooie kleertjes. Wij keken toe en mochten af en toe een beetje helpen.
Nadien was het aan ons. We werden allemaal echte mamas en mochten mamataakjes uitvoeren.
De baby wassen, naaien (met naaikaarten), de was ophangen, de was opplooien, vegen, de tafel zetten,
Voor alle mamas een gelukkige Moederdag toegewenst!!!
Volgende week komt juf Emely terug en wordt er in onze klas rond sokken gewerkt.
Een hele hoop kleren. Welke zijn nu voor onze mama?
Een rok ... Beetje te groot voor Elena.
Mooi schoenen. Kijk eens hoe fier Itzel is.
Een mooi topje voor mama. Wat een guitig gezichtje.
Al het een en ander gevonden voor mama.
Een strik voor papa.
Een kleedje voor mama ...
Een bikini. Ook voor mama, zeker.
Een echte heer met hemd en das.
Mooie rode lippen. Voor alle mama's een dikke zoen! SMAK.
Onze lentekriebeltjes zijn voorbij! De lente met al haar geuren en kleuren stond centraal in onze klas.
Hoe weten we dat het lente is?
-De zon schijnt
-De bomen krijgen bloesems
-De vogeltjes beginnen te fluiten
-Het gras begint te groeien
-De bloemen bloeien
Rond deze aspecten van de lente hebben we gewerkt in ons klasje!
Dinsdag stond het zonnetje centraal in onze klas. We mochten een zonnetje tekenen en de lucht schilderen.
We maakten ook net zoals Jules een mooie lentewandeling in de tuin van de school. We gingen op zoek naar de lente
Woensdag stonden de fluitende vogeltjes centraal. We mochten een vogeltje kleuren, we oefenden ruimtebegrippen met een vogeltje en een vogelhuisje.
En we mochten de vogeltjes wormpjes geven.
Donderdag gingen we op zoek naar een boom met bloesems. Op de parking vonden we een appelboom vol met bloesems.
We mochten een boom kleuren en de blaadjes en bloesems stempelen.
We maakten ook samen een grote boom vol met bloesems.Deze boom staat symbool voor onze vriendschap. We zorgen voor elkaar, spelen samen,
Vrijdag mochten we aan het gras ruiken. We mochten gras knippen en opkleven. We mochten ook vrij gras tekenen.
Maandag en dinsdag was onze klas een echte bloementuin, vol met bloemen. We mochten bloemen waarnemen en er eens aan ruiken. We sorteren ze volgens kleur en we leerden de verschillende onderdelen.
Samen met juf Emely maakten we een mooi bloemetje en ondertussen werken we samen met juf Kim aan ons geschenkje voor de mamas.
Ssst . we verklappen nog niks hoor!
Onze bloemen moeten natuurlijk goed verzorgt worden. Daarvoor hebben we zon, aarde en water nodig. Voor het water kunnen we zelf zorgen met onze gietertjes!
We mochten een gietertje kleuren, water tekenen en een bloemetje tekenen.
We hadden natuurlijk ons gietertje niet voor niets mee. We mochten water geven Aan het gras, de bloemen, de speelplaats,
Volgende week staat alles in teken van onze lieve mamas.
In de paasvakantie hadden we nog een 2de jarige. Mona mocht ook 4 kaarsjes uitblazen. Dinsdag vierden we haar verjaardag! Kaarsjes kleven en blazen, een ballon en natuurlijk lekkere cake en cupcakes. Mona vertelde dat het een heel speciale cake was. Het cijfertje 4!
Devoorbije 2 weken stonden eitjes in alle geuren en kleuren centraal. Eerst en vooral de eitjes van de kippen en de 2de week ook de lekkere eitjes van chocolade
Wat deden we allemaal?
Waarneming:
-Waarnemen van kuikentjes, want er kwamen 2 kuikentjes op bezoek.
-Bezoekje aan het kippenhok.
-Waarnemen en SMULLEN van paaseitjes.
-Waarnemen paaseieren voor in onze paasboom + paasboom versieren.
Verhalen:
-Kom uit het ei, kleintje.
-Dotties eieren
-Jules zoekt paaseitjes
-Kaatje viert Pasen
-Dribbels eerste paasfeest
Godsdienst:
-Waar is mijn mama? Jonge diertjes
-Het Paasverhaal
Denkvorming:
-De hanen die even groot zijn horen in hetzelfde hok
-Logische volgorde: Van ei tot kuiken
-Teken het juiste aantal eitjes in de mand
-Hoeveel eitjes krijgt Dribbel? Hoeveel eitjes krijgt Leentje? Wie heeft de meeste, wie heeft de minste?
-Zoek het juiste eitje? Een rood ei, een geel ei,
Beeld:
-Tekenen van een kip.
-Schilderen en kleuren van een kip uit een wc rolletje.
-Een kuiken met playmais.
-Een kuikentje met bolletjespapier.
-Een haan schilderen + een mooie staart met onze vingertjes.
-Versieren van een paasei met wasco, snippers en verfdotters.
-Inschilderen van een paasklok en paaseieren schilderen.
-Vrije kleurplaat Pasen.
-Paaseitjes rollen.
-Ons paasmandje
-Inkleuren paashaas op ribbelkarton.
Hoeken:
-Puzzel Pasen
-Kleef de eitjes juist (kleur en grootte)
-Kippen en paashazen die eitjes verzamelen.
-In onze winkel verkochten we eitjes.
Liedjes:
-Tok, tok, tok
-Hoera, ik zie een ei
Versjes:
-De kip was zo blij
Een prettige vakantie toegewenst!
Geniet van het (hopelijk) mooie weer en tot na de vakantie!