Beste ouders,
De voorbije week stonden onze gevoelens centraal in de klas.
Maandag was de blije dag, dinsdag de boze dag, woensdag de verdrietige dag en donderdag de bange dag.
We maakten een gevoelenskalender
Maandag:
- Jules was vandaag heel blij omdat hij naar school mocht. Hij was zelf nog blijer toen hij wist dat hij mocht schilderen.
- Schilderen met blije kleuren op vrolijke muziek.
- Knippen en kleven van snipper en op de blije beer Ploem kleven.
- Vertellen van het verhaal: Hip, hip, hoera! (Ploem)
- Dansen op vrolijke muziek.
- Godsdienst: Wanneer ben ik blij?
- Leren van een liedje over de gevoelens.
Dinsdag:
- Juf was deze morgen boos, heel erg boos
(Het was de boze dat). Wij kunnen ook boos zijn, hoor.
- Godsdienst: Wanneer ben ik boos?
- Ik ben boos: Stempelen met donkere kleuren.
- Inkleuren van de boze beer Ploem.
- Vertellen van het verhaal: Babs is boos.
- Boos, boos, stampevoeten boos op boze muziek.
- Leren van een liedje over de gevoelens.
Woensdag:
- Vandaag was juf verdrietig omdat het maar een halve dag was. Jules was ook verdrietig, hij was zijn knuffel kwijt. Wij kunnen ook heel verdrietig kijken
- Godsdienst: Wanneer ben ik verdrietig?
- Vingerverven van de verdrietige beer Ploem.
- Vertellen van een verhaal: Hopla, triestig.
- Leren van een versje: Ben ik verdrietig of blij?
Donderdag:
- Vandaag waren we allemaal bang. Van de spinnen, de donker,
- Godsdienst: Wanneer ben ik bang?
- Vertellen van een verhaal: Rikki durft!
- Stempelen met een wattenstaafje van de bang beer Ploem.
- Maken van een puzzel (4st, 6st of 8st)
- Leren van een liedje over gevoelens.
Vrijdag:
- Onze gevoelenskalender is klaar
Hoe voelen we ons als we gevallen zijn, als we knuffelen met mama, als we elkaars speelgoed afnemen en als we in bed liggen en een akelig geluid horen? We moesten het juiste gevoel kleuren.
- We moesten onze mimiek aanpassen bij het zien van beer Ploem en het horen van muziek
 |
Fotoshoot! We moesten allemaal lachen ... |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
Sommigen lachen met hun tong ... |
 |
|