1. Rekenen: afwerken van de herhalingsoefeningen 2. Afwerken van de leesevaluaties 3. Rekenen: ruimtelijke oriëntatie: in de ruimte en op papier 4. Wero: wat past er bij de herfst? welke kledij dragen we in de herfst? 5. Schrift: het woord 'pen' en de letter 'j'
Namiddag: integratie in de sporthal van de Steenoven (foto's: www.vbsh.be)
Huiswerk: lezen sommige kinderen hebben op vrijwillige basis hun oefenschrift mee naar huis. Zij oefenden graag de letters en woordjes nog eens. (MAG-taak)
1. Rekenen: + en - door elkaar, herhalingsoefeningen. (Sommigen willen snel werken en daardoor kijken ze niet zo goed naar het bewerkingsteken.) 2. Taal: taalschat: zo hoort het wel, zo hoort het niet 3. Taal: leesevaluatie na thema 2: - klassikaal: letter- en woordherkenning, auditieve synthese - individueel: letter- en woordlezen, wisselrijen en zinnen lezen, auditieve analyse 4. Schrift: de letters 'p' en 'e' 5. Godsdienst : oktober = missiemaand, wij hebben nu eens extra aandacht voor de mensen rondom ons en hoe we hen kunnen helpen 6. Wero: de vier seizoenen: herfst - winter - lente - zomer 7. Muzo: seizoenenklok maken
Vandaag onze allereerste zwembeurt in het vernieuwde zwembad van Zottegem. Dit vonden we te gek! Juf Hilde liet ons oefeningetjes doen en op basis daarvan werden we ingedeeld in groepjes. Volgende zwemles: 9 november!
Hoe zag er onze dag uit?
1. Zwemmen 2. Rekenen: aanbrengen van de meter (1 m) 3. Lezen: leesles blz 35 en 37 (samen met juf Christa) 4. Spelling: de letters van 'jas' en 'pen' 5. Wero: verwerking van de herfstwandeling op maandag 6. Godsdienst: Missio 2010: luister- en spreekspelletjes 7. Naar huis tijd!
Ons huiswerk?: rekenblaadje en op ons vrij dagje misschien toch wel een beetje lezen.
Vandaag herhaalden we het axendier van september. DE PAUW: ik durf mij tonen, ik durf fier zijn op mezelf.
Opdracht: kies een pose waar jij jezelf toont. Ik ben mooi, lief, stoer, sterk...
Het axendier van deze maand hebben we ook geoefend. DE WASBEER: ik kan opkijken naar een ander, ik kan iemand een compliment geven.
Dit kwam er uit de bus: Een complimentje voor: Hanne: ze heeft een mooie rok Janicka: ze heeft een mooi haarlint Démy: ze heeft mooie oorringen Ilias: hij heeft mooi haar Emile: hij heeft een mooie schrijfpen Lara: zij heeft mooie haren Jari: hij heeft een coole pull Mayti: zij heeft een mooie glitterarmband Senne: hij heeft mooie blonde haren Sam: hij heeft leuke schoenen Doïna: zij is een mooi meisje Arne: hij is stoer Jente: zij heeft een mooi truitje July: zij heeft mooie ogen Xander: hij heeft mooi haar
Deze complimentjes komen uit de mond van de kinderen.