Graag geven we u hierbij een zeer interessante link door die veel informatie geeft over de invoering van het geregistreerde kassasysteem in de horeca en volgt de actualiteit op. Een must voor mensen in de horeca. Interessant voor andere zelfstandigen. Het duidt zeer goed de volledig wijzigende ondernemersomgeving.
In het verleden namen veel btw-belastingplichtigen het niet zo nauw met het ogenblik dat verkoopfacturen werden opgemaakt en het moment dat deze in de boekhouding werden verwerkt. Vele ondernemingen vinden het begrijpelijk totaal onaanvaardbaar dat zij de btw reeds moeten doorstorten aan de overheid op een moment dat zij de btw nog niet ontvangen hebben van hun klant. Als reactie op dit ongenoegen maken deze ondernemingen hun verkoopfacturen pas later op of laten ze de opgemaakte verkoopfacturen pas in een volgend kwartaal verwerken in de boekhouding, waardoor ze de situatie creƫren dat de btw pas door gestort wordt om een moment dat de klant reeds betaald heeft. De btw-administratie gaat in de toekomst veel strenger toezien op deze problematiek waardoor de kans op onnodige boetes en intresten sterk toeneemt. Wij raden U dan ook aan deze werkwijze niet langer toe te passen.
Deze maand moet opnieuw een btw-aangifte ingediend worden, en dit zowel voor de maandaangevers als de kwartaalaangevers. Voor de belastingplichtigen die eveneens intracommunautaire leveringen hebben gedaan moet eveneens een intracommunautaire opgave ingediend worden.
Graag verzoeken wij U Uw documenten tijdig binnen te steken!