Maandag 1 december 2008
De week begint blijkbaar onder een ongunstig gesternte, want op de infoborden staan héél wat treinen met vertraging aangekondigd. Zo ook de trein naar Halle met +7, even nadien +10. Dan volgt een spoorverandering en nog méér vertraging. Enfin, ik arriveer in Meiser om 9.14 u, bijna 20 minuten later dan voorzien.
Dinsdag 2 december 2008
De ochtendtrein heeft zijn gebruikelijke +5 minuten vertraging, die in realiteit uitloopt tot een 10-tal minuten.
s Avonds zijn er echter meer perikelen: wanneer ik aankom aan de Meiserhalte iets voor 17.15 u staat er een trein te wachten (die van 17.05 u mét vertraging), echter met gesloten deuren. Niemand kan nog opstappen. Na enige tijd vertrekt deze trein moeizaam. Even later rijdt een volgende trein voorbij zonder te stoppen, dan passeert een goederentrein, die minutenlang stil houdt. Intussen staan op beide perrons tientallen passagiers te wachten, zonder de minste informatie over wat er aan de hand zou kunnen zijn. Een hele tijd later arriveert onze trein, die dan tegen een treuzeltempo verder rijdt. De treinbegeleider meldt dat er problemen zijn met de signalisatie. De uiteindelijke vertraging bij aankomst in Mechelen bedraagt zowat 30 minuten.
Een collega die nog naar Turnhout moet, gromt door zijn gsm naar zijn vrouw dat ie hierdoor ruim anderhalf uur later thuis zal zijn. Aansluiting gemist!
Donderdag 4 december 2008
Je wordt eraan gewoon. De trein vertrekt met +5 minuten; bij aankomst in Meiser tot 10 minuten aangegroeid. Voor mij persoonlijk zijn deze dagelijkse vertragingen van een 10-tal minuten geen écht probleem, maar ik hoor medepassagiers die in een minder flexibel uurrooster werken, geregeld klagen dat ze bij vertraging wééral langer op kantoor zullen moeten blijven.
Vrijdag 5 december 2008
Idem zoals gisteren: de aangekondigde vertraging van +5 dikt aan tot een goeie +10 minuten.
Maandag 8 december 2008
Het loopt vandaag weer behoorlijk in het honderd. Bij aankomst in station Mechelen staat de trein naar Halle van 8.33 u al aangekondigd met +5, even later +20. Ik ga dan maar op zoek naar een trein richting Vilvoorde, om daar een aansluiting te nemen tot Meiser. De P-trein naar Brussel heeft +7 vertraging. Op deze overvolle trein is bovendien de verwarming defect in twee rijtuigen: het wordt dus stampvoetend recht staan tot in Vilvoorde. Daar is er geen directe aansluiting. Alle treinen, ook die naar Etterbeek/Halle kampen blijkbaar met enorme problemen (waarom?). Uiteindelijk vertrekken we hier pas om 9.19 u en arriveren om 9.33 u in Meiser, bijna 40 minuten te laat. Ik kan me bijna niet meer herinneren wanneer ik nog es op tijd ben geweest, nl. 8.55 u. Misschien zal ik morgen toch maar de wagen nemen om naar Brussel te rijden...
08-12-2008 om 13:44
geschreven door Treinreiziger
|