Inhoud blog
  • Koning winter
  • Stremming van het treinverkeer
  • De anonieme halte
  • NMBS, je kàn het!
  • Alles in 't honderd
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Dagboek van een Treinreiziger
    Belevenissen als Mechelse klant van de NMBS
    18-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De anonieme halte
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mijn dagelijkse bestemming vanuit Mechelen is de spoorweghalte Meiser, in Schaarbeek. Het is een halte op lijn 26, die de verbinding vormt voor treinen die vanuit Mechelen en Vilvoorde langs de oostkant van Brussel via Etterbeek verder door naar het zuiden rijden tot Halle.

    Meiser, genoemd naar het naburige Meiserplein, is een halte gelegen tussen de Leuvensesteenweg en de Rogierlaan. De twee perrons zijn vanaf deze twee wegen, die elk over een spoorbrug lopen, bereikbaar via trappen.

    Voor alle duidelijkheid: het is géén station, alleen een halte. Er is een perron met een klein aftands betonnen schuilhokje tegen de regen. Als je moeilijk te been bent, vermijd je beter deze halte, want de enige manier om de perrons te bereiken of te verlaten is via lange trappen (naargelang de trap van 40 tot 55 treden).

    Men is al vele maanden bezig met het verbouwen van deze halteplaats. Zo werden er reeds hoge betonnen muren gebouwd, als geluidsscherm voor de omwonenden. Deze muren hebben een schuine ‘overkapping’ zodat de reizigers bij regenweer toch een beetje droog kunnen blijven. Voorwaarde is dan wel dat er niet teveel wind staat, want anders waai je gegarandeerd nat.

    De werken slepen intussen aan. De deels afgewerkte perrons liggen er nu al weken bij als een modderstrook met resten bouwafval. De betonnen wanden, die met vierkante panelen bekleed zijn en onderaan met kleurvlakken beschilderd, vormen het speelterrein van graffiti-spuiters, voor wie deze maagdelijke wanden natuurlijk een superaantrekkelijk doelwit vormen. Onder de trappen begint zich een kleine stortplaats te vormen van oud meubilair, weggegooide kledij en andere rotzooi. Ik weet niet wanneer de werken aan Meiser zullen voltooid zijn, maar ze kunnen alvast een grootscheepse schoonmaakactie incalculeren in de planning.

    En dan kunnen ze misschien tegelijk ook nieuwe naamborden plaatsen (zoals op de oude foto), want vandaag is er nergens een bord te bespeuren dat de naam ‘Meiser’ vermeldt. Wellicht werden deze borden verwijderd bij aanvang van de werken en intussen… Vergeten? Gestolen? Nog niet opnieuw besteld?

    18-12-2008 om 09:33 geschreven door Treinreiziger


    17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NMBS, je kàn het!

    Dinsdag 9 december 2008

    Ben toch maar weer met de trein naar Brussel gereden en voor het eerst sinds ik-weet-niet-hoe-lang vertrekt de trein pil om 8.33 u en precies om 8.55 u stopt hij in Meiser.  Géén +5 minuutjes, geen  getreuzel onderweg, maar stipt volgens het boekje!  NMBS, je kàn het!

    Ook de avondtrein rijdt stipt, maar daar zijn over ’t algemeen veel minder problemen.

     

    Woensdag 10 december 2008

    Gisteren te vroeg victorie gekraaid, want vanochtend is er weeral een +5 bij vertrek die uitloopt tot bijna +10 minuten retard bij aankomst in Meiser.

     

    Donderdag 11 december 2008

    Idem als gisteren: +5 wordt bijna een kwartier…

     

    Woensdag 17 december 2008

    Door omstandigheden rij ik vandaag pas weer met de trein en dus voor het eerst via de nieuwe NMBS-uurregeling, die vanaf het weekend van toepassing is.  En het loopt weer behoorlijk fout.

    Ik merk al onmiddellijk dat een heleboel treinen in Mechelen met vertraging staan aangekondigd, zo ook de trein naar Halle van 8.33 u met +5, even later +9.  Dan volgt nog een spoorverandering en tenslotte vertrekken we om 8.48 u.  Dus +15, een vertraging die onderweg nog enkele minuten aandikt tot bijna +20.

    Ach, we zullen de NMBS nog enkele dagen respijt geven met de nieuwe regeling, hopend dat het nadien allemaal vlotter en zonder al te veel vertragingen verloopt J

    Want ik mag aannemen dat dàt toch de onderliggende bedoeling is voor die hele herschikking.

    17-12-2008 om 10:47 geschreven door Treinreiziger




    Archief per week
  • 12/01-18/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs