Webshoppen
is in! De meeste mensen, ook in België zijn met e-commerce vertrouwd maar dan
vooral in de sectoren zoals mode, schoeisel, ticketverkoop, reizen, boeken en
elektronica. Online aankopen zit dus wel degelijk in de lift, maar het plafond
is nog lang niet bereikt en zeker niet in vergelijking met de andere Europese
landen.
Graag wou
ik in deze blog het een en ander verduidelijken, omdat ikzelf nu ook ondervind
dat de mensen in België nog zeer aarzelend zijn op het vlak van internet-shoppen.
Ik kan het dus wel degeljik beamen dat
er in België nog zeer vee terughoudendheid is. Het is een drempel die ze nog
moeten overwinnen. Als ik er over nadenk, dan denk ikzelf dat de volgende
punten allicht meespelen in dat gedrag tov e-commerce :
Sommige mensen uit een bepaalde
leeftijdscategorieën voelen zich te oud om te gaan internetshoppen.
Anderen hebben geen vertrouwen in het medium en dan vooral niet in de
betalingmogelijkheden of totaal geen kennis van de beveiligde betalingsmodules.
Lees meer over de beveiligde Ogone
betalginsmodule in onze laatste nieuwsbrief of op onze website
Er is eveneens een groep mensen die bewust niet
willen participeren, gewoon uit principe. ze staan dwars tov iedere
technologische vooruitgang of verandering, ze zijn conservatief, ze vinden het niet meer authentiek enz...
Mensen hebben nog altijd moeite met het online aankopen
van tastbare produkten. Het aspect voelen, zien, ruiken is iets wat men nog
niet voor 100% kan overbrengen . Maar ook daar hebben webshops de weg gevonden
naar events zoals Open Door, Open House (zeg maar opendeurdag), koopnamiddagen-
o f weekends met de pop-up stores (tijdelijke fysieke winkels waarbij webshops hun produkten voor een korte
periode te koop aanbieden aan het publiek)
Hierbij wil
ik de mensen toch graag een duwtje in de rug geven, een kleine push om die
drempel te overschrijden en er vertrouwen in te hebben door een aantal
voordelen te benadrukken. Door zelf aanwezig te zijn op deze online markt
worden de voordelen voor mij ook iedere dag duidelijker, zowel voor de winkelier,
als voor de consument. Ik noem er nog een paar :
Je kan comfortabel bestellen vanuit je luie zetel en je hoeft je deur
dus niet meer uit. Bestellen en betalen kan met een muisklik.
Geen sluitingsuren : u kan 24/7 bestellingen doen. U hoeft dus niet na
te denken of u er nog wel zult geraken vóór sluitingsuur.
Levering aan huis of op het door u gewenste adres (evt op uw werk, bij
een buur, ouders enz...) en dus geen parkeerproblemen- of kosten meer.
Bovendien bieden vele koerierdiensten zich een 2e of 3e
keer aan, voor het geval u niet thuis zou zijn.
U kan het aanbod in de markt onbeperkt vergelijken met andere websites.
Het is maar een muisklik.
Veilig betalingsverkeer via Ogone of andere betaaldiensten.
Op de meeste sites vindt u uitgebreide produkteinformatie die u rustig
thuis kunt nalezen. In de winkel daarentegen vindt u misschien niet steeds de
juiste persoon om u hier in te begeleiden, om u info te geven, of u durft het
niet te vragen want u bent wat onzeker enz...
Vele voordelen worden uiteraard ook geboden door de webwinkelier zelf en kunnen tussen webshops onderling best grote verschillen opleveren. Een paar redenen om bvb bij www.tafelsfeer.be te shoppen zijn oa :
Een technisch goed functionerende, sfeervolle en duidelijke,
overzichtelijke website waar het leuk vertoeven is.
Een uitgebreid assortiment met tal van artikelen voor een optimale sfeer
op uw tafel.
Uitgebreide produktinformatie bij elk produkt met een zoomfunctie.
Veilig betalingsverkeer via de beveiligde betaalservice van Ogone, maar
eveneens via gewone bankoverschrijving.
Wij hebben alle produkten uit de webshop in voorraad en streven aldus
naar een levering binnen 3-5 dagen
Samenwerking met betrouwbare leveranciers met naam.
Onze persoonlijke benadering.
Tips en tricks voor uw feesttafel met onze gratis decotips.
Woont u niet veraf, dan kan u zélf afhalen.
U bent op zoek naar een tof geschenk en u wil nét dat ietsje meer.
Hopelijk heb ik u in deze blog wat kunnen bijbrengen over de voordelen van e-commerce. Eerlijk gezegd kan ik zo niet meteen een nadeel ervan bedenken, behalve dan misschien dat de aanwezigheid van de winkeliers op het internet steeds groter wordt en dus ook hier de concurrentie voor de winkelier hard kan worden, maar dat fenomeen kent men vandaag ook al in de reguliere handel en hoeft dus niet het probleem te zijn van de consument. De boodschap en kunst is hier uiteraard ook om zich als winkelier te onderscheiden door een welgemeende goede service naar de klant toe.
Ik wens u veel shop- en snuffelplezier op het internet!
Hoe je dat vakantiegevoel zo lang mogelijk kan behouden
Net terug van een paar daagjes op de skilatten en het
heeft deugd gedaan. Allicht wel omdat je daar energie van krijgt en je er dan
weer tegenkunt, maar vooral omdat ik dan weer wat ideeën heb opgedaan en ik
daar weer iets wil mee aanvangen. Dingen die ik daar heb gezien, die me zijn
opgevallen, dingen die je alleen in het buitenland in kwestie vindt en niet bij
ons en die ik daarom origineel vind.
Want dat is toch hetgeen waar we allemaal een beetje
naar zoeken : originaliteit, nieuwe dingen, nog niet gezien, nét ietsje
anders.
En dan zeg je : "Hé kijk eens, wat ze hier
hebben! Dat zouden we in België misschien ook eens kunnen proberen". En
het gaat heus niet alleen om het kopen of verkopen van produkten, maar ook
dingen in het interieur, in de tuinarchitectuur en beplanting, de kookkunst en
locale keuken, de moestuin, de stijl van de huizen, andere decoratie enz...
Uiteraard heb ik steeds oog voor de tafelversiering en
de aankleding van de tafel in de hotels en vakantieverblijven, maar toch zijn
het vooral die alledaagse dingen die me bijblijven en die ik wil
meenemen.
Zo breng ik steevast van ieder verblijf in het
buitenland, hoe kort ook, iets mee uit de streek : een kaas die er populair is,
veelal worst of ham uit het zuiden, olie, een traditioneel recept, maar ook wel
eens beplanting zoals een olijfboom of amandelboom, en vooral...véél wijn. En
ja, hier en daar pluk ik wel eens een scheutje van een zekere plant
(vetplantjes, cypressen) die ik dan thuis in mijn tuin probeer tot leven te
brengen.
Daarnaast zijn er ook de vele ideeën waar ik iets wil
mee aanvangen : een oud meubelstuk dat ik gezien heb en dat ik bij thuiskomst
een opknapbeurt wil geven, of een of ander decoratief voorwerp dat ik in
België misschien ergens van onder het stop zal halen.
Dan zijn er ook nog de
vele souvenirs die je in de toeristische buurten niet kan mislopen : zuiderse
potten, keramiek, schalen enz...al dan niet beschilderd en andere geschenkartikelen, maar ze moeten de moeite lonen, geen
prutskes of duur verkopende hebbedingen voor mij, maar mooie objecten die
tegelijkertijd esthetisch en functioneel zijn. Want ik geef niet graag geld uit
aan zaken waar je niks kan mee aanvangen.
En zo is eigenlijk het idee ontstaan om met al die
produkten iets aan te vangen. Telkens weer word ik aangetrokken door de locale
en regionale produkten uit het buitenland omdat ze hier nog niet gezien zijn,
en dus op een of andere manier speciaal zijn. En ze doen me steeds denken aan
de vakantie van toen, aan feest, ze geven me weer dat vakantiegevoel, ze
creëren sfeer en gezelligheid. Dus die kant kan het nog uitgaan met
www.tafelsfeer.be : al die ambachtelijke produkten, specialiteiten van een
zeker land samenbrengen en deze door de mensen hier laten ontdekken.
Wat ik uit Tirol heb onthouden, is de specialiteit die
u op de foto ziet en opgediend in een ouderwetse casserolle. Niet zo speciaal,
maar wél typisch en dat blijft me bij, want daar heb ik van opgekeken, daar
hebben we om gelachen, dat heeft gesmaakt en het was gezellig!
Heeft u er al eens aan gedacht hoe u straks de Paastafel zult
aankleden? Graag laat ik jullie even de paassfeer opsnuiven in mijn webshop met
de nieuwe paastafeldecoraties. Ik wil hier als het ware een beetje de rol spelen van souffleur op het toneel. Gewoon een paar ideetjes aanreiken.
Klassiek kleedde ik de paastafel aan met ofijfgroen
tafelkleed en bijpassende linnen servetten. Daarbij mogen een
bloemdecoratiestukje en T-lichtjes niet ontbreken. Bekijk even de tafeldecoratie
die ik hier gebruikte. En een paar bontgekleurde chocolade eitjes liggen voor
het grijpen... Het gaat er hier dus niet streng aan toe. Uw fantasie en
persoonlijke goede smaak zijn immers belangrijker dan de etiquette.
Het veelzijdige eetservies van
keramiste Anja_Meeusen staat in deze paasperiode in de spotlights.
Hiermee kan je ongestoord mixen en matchen. Je kan er alle kanten mee
uit. Totnogtoe de enige collectie in een dergeljke hoogwaardige kwaliteit
waar ik deze veelzijdigheid heb aangetroffen. .Meer informatie over deze kunstenares, haar werk en haar jongste creatie vindt u op mijn website www.tafelsfeer.be.
Diverse borden,
kommetjes, tassen of bekers enz... zowel rond als rechthoekig.
Wat is hier zo uniek?
de borden hebben 2 functies: als eetbord of als deksel voor de kommetjes.
Van hoogwaardige
klei, dus sterk eetgerei voor alledaags gebruik.
Geschikt voor
vaatwasser, oven en microgolfoven
Veelzijdig, functioneel,
tijdloos en toch modern.
PAASACTIE
Voor sommige mensen is online shoppen nog een serieuse drempel die ze moeten overwinnen. Het biedt u echter heel wat voordelen en we kunnen er echt niet meer om heen. Net zoals aanwezig zijn op sociale netwerksites, is dit een stap die je moet zetten. En hoe meer je surft of aanwezig bent op het net, hoe meer je er aan went.
Ik geeft de mensen alvast graag een duwtje door alle leveringen gratis aan te bieden. Dit betekent dat u tot Pasen géén verzendkosten betaalt. Waarom zou u dan nog aarzelen? Je kan vanuit je luie zetel gezellig snuffelen in de webshop. En het is er nog best aangenaam ook. Ik heb alvast mijn best gedaan om je een fijn gevoel te geven als je in de webshop heen-en-weer surft. Je vergelijkt gerust met andere sites, en indien beslist kan je met een muisklik je mandje vullen, je betaalt veilig met het beveiligde Ogone betaalsysteem. Echt een aanrader, zowel voor de klant als voor mezelf. Na amper 3 seconden weet ik of uw betaling goed en veilig is terchtgekomen op mijn rekening, wat mijn service naar de klant toe alleen maar kan ten goede komen, want hoe sneller de betaling in mijn bezit, hoe vlugger ik alles kan voorbereiden en de zending kan worden opgehaald. En dan zorg ik ervoor dat het aan je deur wordt geleverd, of gelijk welk ander adres dat u opgeeft. U moet dus de deur niet meer uit, geen tijd verloren, geen parkeermiserie of geen parkeerkosten (of boetes..)
Bespaar
jezelf dus moeite en die zó kostbare tijd! Shop dus van bij je thuis, we
leveren aan huis!
Maar het gaat mij niet alleen om de produkten uit de webshop. Wil je thuis graag zélf de paassfeer creëren? Ik toon
jullie een paar eenvoudige
decotips. Mijn grootste verdienste aan deze tips, is wanneer u nog
veel mooiere en gepastere decoraties te binnen schieten. De complimentjes die
familie en vrienden zullen uiten, komen enkel en alleen u toe.
Gratis gepersonaliseerde wensen :
Wat ik toch wel uniek vind, is dat ik van jullie pakketje graag iets maak waar mensen van zeggen : Amaai, zo tof, zo origineel en persoonlijk. Mensen vinden het leuk als er werk gemaakt is van hun geschenk. Dat betekent dat je met hun begaan bent, dat je er graag moeite voor doet. Wens je dus een gepersonaliseerde
wens aan je geschenk toe te voegen, laat het me gewoon weten opinfo@tafelsfeer.be en ik breng het op een passende manier aan op het pakket. Zóveel origineler en
persoonlijker. Een wenskaart hoef je dus niet meer aan te schaffen!
Registratie nieuwsbrief
Vergeet vooral niet om je in te schrijven voor onze
maandelijkse nieuwsbrief op onze homepage. Zoniet
zou je wel eens unieke kansen kunnen missen. Je blijft meteen op de hoogte van
onze acties, promoties, wedstrijden, aankondigingen en decotips.
Ik kom binnenkort graag terug met nog meer tips, weetjes en nieuwigheden.
Dit is mijn eerste blog. Sinds 1 december 2012 heb ik mijn webshop www.tafelsfeer.be gestart, een webshop die vooral tafelgerei en tafeldecoratie verkoopt, gaande van serviesgoed, kaarsen, kaarsenhouders, tafeltextiel en andere sfeervolle tafeldecoratie. Maar niet zomaar wat, wel die produkten die een tikkeltje anders zijn dan de standaard, die opvallen door hun vormgeving, leuke en praktische mogelijkheden.
De opzet van de webshop was ook om mensen te helpen bij hun zoektocht naar een leuk geschenk voor de gastvrouw op een feestje, maar eveneens om de eigen tafel feestelijk aan te kleden. Want aan tafel brengen we uiteindelijk heel veel tijd door : tafelen met het gezin, met vrienden, een tête à tête, zakenlunch enz...Ik geef dan ook graag een aantal suggesties mee voor een eventueel leuk geschenkpakket.
Aangezien een website of webshop niet de ideale plek is om veel informatie mee te geven (mensen willen bij het surfen vooral vlug kunnen handelen, klikken en aankopen), wil ik toch wat meer achtergrondinfo brengen via deze blog. Wat ik dus vooral met deze blog wil bereiken is het volgende :
Achtergrondinfo over de produkten of categorieën van produkten, leveranciers, designers enz..
Tips aanreiken om produkten uit de webshop te gebruiken voor uw tafeldecoratie
De klant de praktische, nuttige, functionele kant van de produkten laten ontdekken, tonen dat ze wel degelijk een meerwaarde kunnen geven of een oplossing kunnen zijn voor een zeker probleem
Tips aanreiken voor de tafeldecoratie die makkelijk zelf te maken zijn (DIY tips)
Nieuwigheden uit de webshop aankondigen (nieuwe produkten, nieuwe functionaliteiten van de webshop, nieuwe trends enz...)
Bovenal de klant het gevoel geven dat ik graag wil helpen zoeken naar een passend geschenk voor de bestemmeling.
En nog zoveel meer, want online shoppen bij Tafelsfeer biedt vandaag wel degelijk veel voordelen :
U heeft weinig tijd maar u wil toch nog vlug iets aanschaffen om uw tafel aan te kleden of om uw gastvrouw te verrassen
U kan 24/7 shoppen, u hoeft de deur niet meer uit, geen parkeerproblemen of -kosten
U kan veilig betalen via het Ogone beveiligde betaalsysteem
Shoppen bij u thuis! Afgeleverd aan huis. Waarom zou u nog moeite doen of tijd verprutsen door zelf op zoek te gaan als u het met een muisklik tot bij u thuis kan geleverd krijgen!
Zo, dit was een eerste kennismaking met de blogosfeer. Ik hoop bovenal ook veel reacties te krijgen, punten voor verbetering in zowel produkten als manier van werken enz...zodat ik de mensen nog beter kan van dienst zijn. Want dat is nu juist één van mijn sterkste kenmerken : de klant het gevoel geven dat hij geen nummer is.