Inhoud blog
  • Stipsody
  • voorstelling: de eenzaamheid van de egel
  • Korte reflectie thema kunst
  • weekrooster 2
  • Thema kunst weekrooster 1
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Categorieën
    Alles is Muzisch!

    31-01-2013
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Krokus festival 2013
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Rosa Peters (Nederland)
    Het bijzondere leven van Jessy en Tristan van Es (8+)

    Neem plaats rond deze knusse houten hut. Hier wacht Jessy ons op. Hij is de ene helft van ‘de eeneiige tweeling van de Vlierstraat’. Hij en zijn broer Tristan verschillen slechts op één punt. Tristan houdt van honden, terwijl Jessy doodsbang is voor de trouwe viervoeters.

    Deze nieuwe tekst van Hans van den Boom 
    vertelt over hoe zelfs tweelingbroers in de problemen kunnen komen. Ineens ging het niet meer over ‘wij’, maar over 'ik'.
    Rosa Peters (Toneelacademie Maastricht) slaagt erin om “dit prachtige verhaal even intiem als ontroerend over het voetlicht te brengen.

    bron:
    http://cchasselt.firstserved.net/krokusfestival/detail.php?e_id=693&ed_id=1100 

    31-01-2013 om 18:51 geschreven door kim.sweeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.klein maar fijn !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Les 3: klein materiaal

     

    Aan het begin van de les zijn we op zoek moeten gaan naar materialen. Dit kon van alles zijn. We hadden plastieken bekertjes, kranten, grote ballen, lege dozen, enz.

    Eerst moeten we de materialen gaan ontdekken. Het was de bedoeling dat we van alles uitprobeerde met de materialen en wat we er allemaal mee konden doen. Daarna moesten we in groepen gaan zitten en onze ideeën met elkaar delen. We moesten vertellen wat we allemaal gedaan hadden met de materialen. We moesten voordoen en nadoen, zodat de andere er een beter beeld van kregen. Dan moesten we 3 voorwerpen kiezen waarmee we wilde werken aan een les.

    Daarna moesten we voor bepaalde voorwerpen iets anders verzinnen bv. de doos was geen gewone doos meer maar een huis. Zo moesten we dit doen voor de 3 gekozen voorwerpen. Hierbij moesten we rekening houden met het bewegingskader (tijd, kracht, lichaam en ruimte).

    Aan de hand hiervan moeten we in groep samen een opdracht maken. Waarvan er in 1 opdracht of subopdracht mag gebruikt gemaakt worden van de materialen.

    Onze groep heeft gekozen voor een verhaal over dromen te maken. Over een jongen die droomt en de wildste avonturen meemaakt. Hij vind een vliegend tapijt, daarna een luchtballon en dan wordt hij gevangen. Hoe het afloopt met onze jongen is een verassing tot in de les.

    31-01-2013 om 18:46 geschreven door kim.sweeck  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Archief per week
  • 20/05-26/05 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs